Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2009) > Bart Vandersteene (LSP) (26 mei t.e.m. 1 juni)
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bart Vandersteene (LSP) (26 mei t.e.m. 1 juni) Hij is lijsttrekker van LSP voor Europa en Oost-Vlaanderen. Vorige verkiezing kwamen ze, samen met enkele andere organisaties, op onder CAP. Nu opnieuw solo. Bart is reeds jarenlang actief bij LSP en is tevens woordvoerder van de partij.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 mei 2009, 15:49   #1
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard Liberalen

Vanwaar uw haat - zoals getoont op het Anti-kapitalistisch festival, georganiseerd door de ALS - ten opzichte van de liberale studenten, die u heeft verweten later allemaal bij het bedrijf van 'de papa' te gaan werken (terwijl de feiten overigens zo zijn dat een significant deel van de aanwezige lvsv'ers moest werken om te kunnen studeren), gecombineerd met allerlei niet al te lieve associaties die ik hier niet zal herhalen?

En waarom bent u niet blijven wachten tot de spreker van het lvsv u van antwoord kon bedienen?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."

Laatst gewijzigd door AdrianHealey : 26 mei 2009 om 15:50.
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 mei 2009, 06:41   #2
bws
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 21
Standaard

en UP!
bws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 07:32   #3
bws
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Berichten: 21
Standaard

Ik wacht op een antwoord.
bws is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:48   #4
Bart Vandersteene
 
 
Bart Vandersteene's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2003
Berichten: 28
Standaard het debat met de liberalen

Dag meneer Healy,

U hebt me hier niet echt correct geciteerd. Haat ik de liberalen? Ik haat vooral het liberaal kapitalistisch systeem die elke dag opnieuw verantwoordelijk is voor een uitbuiting, discriminatie, hongersnood, oorlog, ... En ik kan het wel eens op mijn heupen krijgen van diegenen die volstrekt onschuldig proberen te beweren dat dit allemaal niets te maken heeft met het liberalisme en dat integendeel het probleem juist is dat er nog meer liberalisme nodig is. Dat was de teneur van het debat. Blijkbaar durft geen enkele liberaal het aan om rechttoe rechtaan te zeggen waar ze voor staan, zoals Warren Buffet het deed: yes this is a class war and we are winning. Liberalen willen persé een sociaal imago hebben, maar het pakt niet. Zeg dan toch dat jullie van die staat afwillen om zo veel mogelijk van de geproduceerde waarde in eigen zakken te kunnen steken.

Het punt dat ik in het debat heb gemaakt was dat het me opviel hoe de LVSV, niet enkel in het debat, maar ook bijvoorbeeld in een edito van jullie krantje aan de VUB dat ik toevallig in handen kreeg, voluit pleitten tegen de huidige staatsinmenging en reddingsoperaties in de financiële sector. Niet dat ik er zelf een grote fan van ben, ik ben voor een definitieve nationalisering van de volledige sector. Maar jullie zouden op jullie beide knieën mogen gaan zitten, want indien de overheid met ons belastinggeld niet was tussengekomen dan was het financiële kaartenhuisje in België en wereldwijd in elkaar gestort. Dan zou in vergelijking 1929 klein bier geweest zijn.

Het punt dat ik wou maken, nav het befaamde debat, is dat liberalen op het moment dat ze student zijn blijkbaar dit soort ideologisch liberalisme makkelijk verkondigen. Maar dat het natuurlijk anders wordt eens ze het bedrijfje van de papa hebben mogen overnemen, want dat dan ideologie niet meer telt, enkel de concrete centen tellen nog. Ik hoor trouwens weinig liberalen die niet-student zijn akkooord gaan met jullie ideeën. Hoe zou dat komen. Heb ik gezegd dat elke LVSV'er een fils �* papa is die later het bedrijfje zal erven.

Nee, maar je zal zeker niet durven ontkennen dat de gemiddelde LVSV'er voortkomt uit de hogere echelons van de samenleving of op zijn minst de ambitie heeft er in de toekomst toe te behoren, sommigen in het economische deel, anderen in het politieke, justitiële, ...

Anders nog interessante vragen?
Bart Vandersteene is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2009, 12:51   #5
AdrianHealey
Secretaris-Generaal VN
 
AdrianHealey's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2006
Locatie: Antwerpen Stadstaat
Berichten: 28.290
Standaard

Geachte Vandersteene,

Bedankt voor uw eerlijk antwoord.

Mvg,

Healey
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Avicenna
"Anyone who denies the law of non-contradiction should be beaten and burned until he admits that to be beaten is not the same as not to be beaten, and to be burned is not the same as not to be burned."
AdrianHealey is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be