Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2014
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2014 Alles over de regionale, federale en Europese verkiezingen van 2014

 
 
Discussietools
Oud 4 mei 2014, 16:13   #21
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Ik vrees (voor u) dat u zich vergist.
Gebrek aan ervaring wil niet zeggen dat men niet bekwaam is, he Pericles.
Neem nu Bracke en Vrancken. Ik denk niet dat die personen ook maar iets gemeenschappelijk hebben.
Bovendien zegt Dewever zelf dat er een probleem is van voldoende bekwaam politiek personeel.
Pericles is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:16   #22
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Wever is idd de sterkmaker en sterkhouder van zijn partij. In die zin kan je hem vergelijken met Pim Fortuyn.

Het regime hoeft maar een gek te vinden om De Wever een kogel door de kopt te jagen en het is afgelopen met de N-VA.
Dan zijn er twee mogelijkheden:
- Het regime vindt geen gek, wat mij zeer onwaarschijnlijk lijkt...
- Het regime heeft geen problemen met de N-VA.
Another Jack is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:16   #23
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
De Wever is idd de sterkmaker en sterkhouder van zijn partij. In die zin kan je hem vergelijken met Pim Fortuyn.

Het regime hoeft maar een gek te vinden om De Wever een kogel door de kopt te jagen en het is afgelopen met de N-VA.
Dewever is hier de beste van allemaal, veruit.
Maar Pim Fortuyn was van een gehalte van ééns in de 100 jaar.
Pericles is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:19   #24
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Als de N-VA nogmaals buitenspel gezet wordt, zal men dat dan zo maar slikken? Of zou men protestbetogingen in Brussel gaan houden?

Zou het niet wijselijk zijn dat men (boven de partijgrenzen heen) nu reeds die betogingen voorbereidt, zodat men kort op de bal kan spelen?
Als de N-VA bereid is om in dat geval de uitgestoken hand van het VB aan te nemen k�*n ze niet worden "vermeden". Desnoods moet de N-VA ermee dreigen om die hand aan te nemen ingeval ze opnieuw aan de kant wordt geschoven.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:21   #25
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Jij zou beter in de grond kruipen van schaamte.
Dat doe ik dus lekker niet.

En jij 'vergeet' mijn eerste zin te citeren; wat maakt dat jij beter onder de grond kruipt van schaamte.

Dit bedoel ik:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Er zijn in het Vlaams Belang nog wel enkele kaderleden, vele militanten en nog veel meer kiezers, die geschikt zijn om de overstap naar de nva te maken.
....
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:23   #26
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Denk jij dat het Nederlandse regime voor Pim een moordenaar gevonden had?
Ze hebben in Nederland in alle geval de voorwaarden geschapen om de moordenaar van Fortuyn over de brug te helpen. En vergis je niet. In België is daar nog veel meer energie in gestoken.

Vergeet ook niet dat Lahaut, die in zijn tijd, en in tegenstelling tot De Wever, geen énkel gevaar betekende voor het regime, voor véél minder de kogel kreeg.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:25   #27
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Denk jij dat het Nederlandse regime voor Pim een moordenaar gevonden had?
Dat geloof ik niet, nee.
Meer zelfs, ik geloof niet eens dat het regime er één zocht.
Another Jack is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:26   #28
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Ik begrijp dat wel. En op korte termijn zou dat (op Vlaamse gebied) zeker resultaat opbrengen. Federaal natuurlijk niet (denk ik).

Maar met die hand aan te nemen, tekent de N-VA op redelijk korte termijn, haar doodstrijd.

Het VB, als het ooit nuttig wil zijn voor de Vlaamse zaak, zou beter haar uitgestoken hand in een zak houden en in alle stilte meewerken.
Maak je maar geen illusies. Niet ik, maar De Wever is ervan overtuigd dat het "nu of nooit" is. Dat wil toch zeggen dat, indien zijn partij opnieuw "vermeden" kan worden, het er even goed mee afgelopen kan zijn?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:28   #29
Pericles
Secretaris-Generaal VN
 
Pericles's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2008
Berichten: 29.283
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Politiek personeel is nog iets anders dan bekwame politici.
Waarschijnlijk bedoelt hij zijn 'studiedienst'.

Een partij die op zulke korte tijd van 0 naar 30-35% groeit, kan dat onmogelijk maken.

Vind jij trouwens dat de traditionele zoveel bekwame politici hebben?
Nee, maar ze verschillen niet van de rest.
Bovendien beginnen ze te kampen met dezelfde problemen als de VLD onder Verhofstadt.
Hij wou ook van de VLD een grote , brede, volkspartij maken , maar ging ook ten onder aan te grote onderlinge meningsverschillen over essentiële partijstandpunten.
Neem nu Bracke en Vrancken, wat hebben die in feite gemeen ?
Pericles is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:29   #30
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat geloof ik niet, nee.
Meer zelfs, ik geloof niet eens dat het regime er één zocht.
De machthebbers zijn hoe dan ook verantwoordelijk voor de moord op de man die ze met alle macht en middelen gedemoniseerd hebben. Onder dergelijke omstandigheden is het bijna onvermijdelijk dat er een "gek" opstaat die "de klus klaart".
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:31   #31
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee, maar ze verschillen niet van de rest.
Bovendien beginnen ze te kampen met dezelfde problemen als de VLD onder Verhofstadt.
Hij wou ook van de VLD een grote , brede, volkspartij maken , maar ging ook ten onder aan te grote onderlinge meningsverschillen over essentiële partijstandpunten.
Neem nu Bracke en Vrancken, wat hebben die in feite gemeen ?
Iedereen met een beetje verstand weet dat dit waar is. Meer nog. Het regime hoopt op, en bidt voor deze afloop.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:32   #32
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Veel, denk ik.
Maar niet genoeg.
En dat is al meermaals gebleken.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:39   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de voorruit Bekijk bericht
Misschien bedoelt hij dat vijf jaar links beleid de dood van de Vlaamse welvaart zou betekenen. Eerder dan die van zijn partij.
Neen hoor.De Wever heeft duidelijk laten verstaan dat "het momentum" voorbij is als het hem deze keer niet lukt om zich te doen gelden.

Citaat:
De Wever wil niet meer "in de situatie van 2007 en 2010" verzeild geraken, "waarbij er onderhandeld wordt met een partij die niet vooruit wil en die gewoon wacht tot je opgeeft". "Wij kunnen niet blijven verkiezingen winnen, en tegelijkertijd onderhandelingen verliezen.
http://www.vandaag.be/binnenland/137...l-geraken.html
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:40   #34
Zipper
Secretaris-Generaal VN
 
Zipper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2009
Berichten: 53.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Als de N-VA bereid is om in dat geval de uitgestoken hand van het VB aan te nemen k�*n ze niet worden "vermeden". Desnoods moet de N-VA ermee dreigen om die hand aan te nemen ingeval ze opnieuw aan de kant wordt geschoven.
dat durft hij niet.
__________________







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 4 mei 2014, 16:55   #35
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Nee, maar ze verschillen niet van de rest.
Bovendien beginnen ze te kampen met dezelfde problemen als de VLD onder Verhofstadt.
Hij wou ook van de VLD een grote , brede, volkspartij maken , maar ging ook ten onder aan te grote onderlinge meningsverschillen over essentiële partijstandpunten.
Neem nu Bracke en Vrancken, wat hebben die in feite gemeen ?
Ik denk dat ik mezelf, op de politieke lijnen van de nva, mag vergelijken met Theo Francken.
Namelijk: op de flaminganten-as: zeer gedreven; en op de sociale as: aan de 'linkse' kant.
Het Strikske bevindt zich ook op de sociale kant bij ons; maar op de flaminganten-as zit hij nog net binnen de partijlijn, maar aan de andere kant.
Moet kunnen.

Kan ook bij andere partijen.
Bij het Vlaams Belang ken ik ook mensen die beschaamd worden, als een partijgenoot van hen het heeft over "woenstijnnegers" (Noord-Afrikanen, Arabieren ..) en "bosnegers" (zwart Afrika) ...

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 4 mei 2014, 17:02   #36
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Ik ga gewoon nog maar eens VB stemmen , het N-VA programma verwatert met de dag en verder zijn ze tegelijk voor en tegen afhankelijk van de persoon die de micro onder de neus krijgt geduwd.
Bovendien is er binnen de partij een totaal gebrek aan capabele krachten, zelfs Dewever geeft toe dat dat een grote bekommernis is .
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Groot gelijk, Pericles!

En daarmee is alles gezegd.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline  
Oud 4 mei 2014, 17:11   #37
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
dat durft hij niet.
En niet zonder reden.

En toch zal hij het moeten doen indien er alles aan gedaan wordt om zijn partij te vermijden. Hij weet immers als geen ander dat geen enkele partij, ook de zijne niet, lange tijd zo'n hoge score kan blijven halen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.

Laatst gewijzigd door Knuppel : 4 mei 2014 om 17:11.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 17:18   #38
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Bij het Vlaams Belang ken ik ook mensen die beschaamd worden, als een partijgenoot van hen het heeft over "woenstijnnegers" (Noord-Afrikanen, Arabieren ..) en "bosnegers" (zwart Afrika) ...
Je bent naiëf als je denkt dat die benamingen alleen door VB-ers gebruikt worden. Ze komen in alle partijen en in alle milieus voor. Van Vlaams-nationalistische tot belgicistische. Zowel aan de toog als in dure etablissementen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline  
Oud 4 mei 2014, 17:19   #39
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
als Dewever wegvalt , is het gewoon gedaan, dan gaan ze daar zelfs gewoon onderling beginnen vechten.
Dat is sowieso onvermijdelijk.
Nu is het Dewever die iedereen in het gareel laat lopen.

Zonder hem is het daar koekenbak.

Een heksenketel met Ben Weyts, Theo Francken, Annick De Lulridder en BraakbalBracke kan nooit lukken.

Je ziet dat ook in families.
Als een cruciaal persoon doodvalt, zouden de resterende familieleden elkaar levend villen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
Oud 4 mei 2014, 17:21   #40
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij het Vlaams Belang ken ik ook mensen die beschaamd worden, als een partijgenoot van hen het heeft over "woenstijnnegers" (Noord-Afrikanen, Arabieren ..) en "bosnegers" (zwart Afrika) ...
Dan moeten die mensen op de N-VA stemmen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be