Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 27 juli 2022, 21:39   #61
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Blijkbaar is La Roche-en-Ardenne toch niet zo'n rustige gemeente

Folklore
februari - maart : cochonnailles , traditioneel middeleeuws feest in het kasteel met veel varkensvleesgerechten
zondag, 21 dagen voor Pasen : carnavals-optocht
april : doorkomst wielerklassieker Luik-Bastenaken-Luik via de côte de la Roche-en-Ardenne
mei: Belgian Mountainbike Challenge (BeMC), internationale UCI mountainbike wedstrijd
begin juni : marathon
juli - augustus: geluid- en lichtshow van het spook van het kasteel: Berthe de La Roche
juli : zeepkistenraces in Hives
juli : beach week-end (beach pétanque, beach football en beach volley)
20 juli : vuurwerk
1e weekend augustus : middeleeuws weekend
eind augustus : wielerwedstrijd vélomédiane Criquielion
half september : festival de la soupe

wikipedia.

En dan is men bang van een citroenkaars
Een Vlaamse Geel-Zwarte citroenkaars .

" insupportable · intolérable " voor een Waalse burgemeester.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:40   #62
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
een kak geurtje
Het wordt tijd dat we de beerput opentrekken.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:43   #63
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Ik denk dat er een geurtje aan deze zaak hangt.


Waarschijnlijk eerder een invloedrijke ouder van één van de Vlaamse scouts.

Het Oosterveld in Wilrijk is nu ook niet bepaald een sociale woonwijk.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:46   #64
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ik denk het niet.. kans is groot dat ze volgende keer geen weide meer krijgen..
Deze jongeren hebben de scouts in een mooi daglicht gesteld. Enfin.. de walen weten ook wel dat niet alle vlamingen zulke boerkes zijn, maar toch.
De Waalse boeren hebben het geld van de Vlaamse scouts nodig.

Een wei verhuren aan een scoutsgroep brengt meer op en is minder vermoeiend dan hooi op die wei te verbouwen.

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 juli 2022 om 21:47.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:52   #65
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht


Waarschijnlijk eerder een invloedrijke ouder van één van de Vlaamse scouts.

Het Oosterveld in Wilrijk is nu ook niet bepaald een sociale woonwijk.
Hoe kan ik als het nodig is de Raad van Fucking State morgen laten bijeenkomen. Tijdens de vakantie dan nog.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 27 juli 2022 om 21:53.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:53   #66
DucDEnghien
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 juli 2011
Berichten: 14.308
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
De Waalse boeren hebben het geld van de Vlaamse scouts nodig.

Een wei verhuren aan een scoutsgroep brengt meer op en is minder vermoeiend dan hooi op die wei te verbouwen.
We zullen met veel plezier andere scouts ontvangen dan die vlaamse wildkakkers, die geen enkele manieren hebben en die uitschot zijn.

Laatst gewijzigd door DucDEnghien : 27 juli 2022 om 21:54.
DucDEnghien is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:54   #67
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.278
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoe kan ik als het nodig is de Raad van Fucking Staten morgen laten bijeenkomen. Tijdens de vakantie dan nog.
Bericht aan procureur generaal van de RvS:
"Uw klein monster komt morgen naar huis ipv zaterdag."
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:55   #68
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoe kan ik als het nodig is de Raad van Fucking State morgen laten bijeenkomen. Tijdens de vakantie dan nog.
Rij eens rond in Wilrijk op het Oosterveld.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:57   #69
Witte Kaproen
Secretaris-Generaal VN
 
Witte Kaproen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2013
Berichten: 30.806
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DucDEnghien Bekijk bericht
We zullen met veel plezier andere scouts ontvangen dan die vlaamse wildkakkers, die geen enkele manieren hebben en die uitschot zijn.
Welke andere buitenlandse scouts ga je zo gek vinden om te komen kamperen in een streek waar je Uw thuisvlag niet in de vlaggenmast mag eisen op een gehuurd privé terrein

"Only in Wallonia "

Laatst gewijzigd door Witte Kaproen : 27 juli 2022 om 22:00.
Witte Kaproen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 juli 2022, 21:58   #70
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Bericht aan procureur generaal van de RvS:
"Uw klein monster komt morgen naar huis ipv zaterdag."
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 00:00   #71
Jacob Van Artevelde
Europees Commissaris
 
Jacob Van Artevelde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2008
Locatie: LEUVEN / DIETSLAND / DE HERENIGDE NEDERLANDEN
Berichten: 7.933
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Ten einde zich zoveel mogelijk aan te passen aan de lokale maatschappelijke gebruiken, hebben de Vlaamse scouts na geduldige en nauwkeurige observatie, de lokale gebruiken in zake ontlasting over genomen en toegepast. Uit ecologische beweegredenen wordt daarbij geen papier gebruikt maar rabarberbladeren, die er door de natuurlijke bemesting welig tieren.
En iemand met de forumnaam fcal kan het natuurlijk weten !
__________________
Geen Gezeik: Dietsland Eén Rijk! Mijn vaderland is mijn moedertaal.
Immigranten bepalen de toekomstige taalbalans en taalspreiding in Belgie!
Als de Nederlandstalige Gemeenschap ooit de stem, de liefde, en de steun van een groot deel van de vreemdelingen in Brussel kan winnen, kan Brussel weer een Nederlandstalige stad worden.
Jacob Van Artevelde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 06:22   #72
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jacob Van Artevelde Bekijk bericht
En iemand met de forumnaam fcal kan het natuurlijk weten !
Het gevolg van een puberale anale fixatie ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 07:33   #73
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Ik vind dat een beetje een raar verhaal. Mijn ervaring met scouts is dat die alles nogal goed geregeld hebben.

Maar meer dan 200 man en na dag 2 nog geen hudo, trouwens met 1 hudo komt ge dan niet toe. Waar zat die hoofdleiding en kookploeg dan ?

Allee ja ik stel mij toch serieus vragen bij de organisatie / verhuur van die kampplaats. Rond veiligheid en hygiene dus.

Dan tegen het einde van het kamp dus dit was toch ook weer al een paar dagen aan de gang. Toch tijd om een serieus woordeke te placeren en het een en ander te regelen.

Ik zou er als gebuur ook niet mee kunnen lachen dat er eene in mijnen hof staat te schijten ik zou die daar met zijn smoel induwen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 07:36   #74
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Hoe kan ik als het nodig is de Raad van Fucking State morgen laten bijeenkomen. Tijdens de vakantie dan nog.
Wel dat hangt in hoge mate af van wie ge zoal kent, ... Pa van een van de mannekes is advocaat, die kent zijne weg dus. en bij hoogdringendheid, ... want ja ze hadden maar een paar uur om er een stokje voor te steken.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 07:44   #75
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.233
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Het gevolg van een puberale anale fixatie ?
als er maar gas uitkomt he
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 07:54   #76
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Dat is iets voor de Vrederechter of een kortgeding zou ik met mijn beperkte juridische kennis denken.
het gaat over het al dan niet geldig zijn van een verordening van de Burgemeester. daar heeft de vrederechter bitter weinig over te zeggen.

Als er een geschil is tussen buurtbewoner x en scout y ja dan kan de vrederechter tussen komen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:26   #77
De Prof
Minister-President
 
De Prof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juli 2002
Locatie: De Jommekesclub
Berichten: 4.171
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik vind dat een beetje een raar verhaal. Mijn ervaring met scouts is dat die alles nogal goed geregeld hebben.

Maar meer dan 200 man en na dag 2 nog geen hudo, trouwens met 1 hudo komt ge dan niet toe. Waar zat die hoofdleiding en kookploeg dan ?

Allee ja ik stel mij toch serieus vragen bij de organisatie / verhuur van die kampplaats. Rond veiligheid en hygiene dus.

Dan tegen het einde van het kamp dus dit was toch ook weer al een paar dagen aan de gang. Toch tijd om een serieus woordeke te placeren en het een en ander te regelen.

Ik zou er als gebuur ook niet mee kunnen lachen dat er eene in mijnen hof staat te schijten ik zou die daar met zijn smoel induwen.

Het is blijkbaar allemaal wat overroepen.

"inbraak op privé terrein" was niet meer dan kinderen die op een trampoline sprongen die open en bloot langs de straatkant staat.

Er was geen HUDO 'de eerste dagen' toen de leiding het kamp begon.

De boerin zag naast een koeienvlaag en menselijke drol liggen. Wat een drama.

Nu spreekt die burgemeester van 'grondvervuiling' ( door uitwerpselen)omdat er een waterbron is. Gaat hij dat ook tegen die boer zeggen.

Zo'n jeugdkamp brengt overlast mee dat is een feit. Maar ik denk dat het langs beide zijde toch wat overroepen is. (Die scouts hadden eveneens betere voorzieningen en afspraken moeten maken)

Laatst gewijzigd door De Prof : 28 juli 2022 om 08:27.
De Prof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:30   #78
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.264
Standaard

Uit het opiniestuk in HLN :

Citaat:
ONZE OPINIE. De scouts kregen gelijk. Toch is er geen reden tot gejuich
Ai ai ai. Net nu ik eens een punt wilde maken over hoe schandalig het is dat grote bedrijven blijven wegkomen met sociale uitbuiting, staat Vlaanderen pas echt op zijn kop omdat de scouts uit Wilrijk naar huis moeten. Zelfs de Raad van State wordt erbij gehaald!

Astrid Roelandt 28-07-22, 05:00 Laatste update: 06:06
Disclaimer: ik heb nooit bij de scouts gezeten. Ik ben dus al bij voorbaat bevooroordeeld, want ik zat bij de VKSJ. De scouts en de Chiro, dat vonden wij sowieso maar niks. Alleen de KSA uit hetzelfde dorp kon er nog mee door. En ja, ook wij staken weleens iets uit op kamp. Er was weleens een boer lastig omdat we in zijn maïsveld hadden gespeeld en ook lawaai hoort nu eenmaal bij zo’n bonte bende. Deze scouts hadden eerst een meer afgelegen terrein, maar door een dubbele boeking kregen ze één dag voor het voorkamp te horen dat die plek niet beschikbaar was. Het terrein in La-Roche-en-Ardenne was dus van in het begin een noodoplossing.

Je zou denken dat je dan extra dankbaar bent dat het kamp nog kan doorgaan. Je zou denken dat je dan schrikt, als je één keer de politie over de vloer krijgt - laat staan vijf keer. Het lijkt er sterk op dat de groep niet zomaar alles op ‘zure buren’ kan steken. Je gevoeg doen in tuinen? Pas na aandringen een hudo - jargon voor ‘kamptoilet’, een gat in de grond om je gevoeg in te voegen - maken? Het zijn geen standaard kampfratsen.

De reactie van de burgemeester is te begrijpen, al blijft het jammer dat het zo moest escaleren. Het kamp - waarvoor hij een vergunning had gegeven - zou sowieso nog maar enkele dagen duren. Ga dan als burgemeester toch aan tafel - jeugdleiders zijn doorgaans geen onredelijke mensen. Het had mogelijk moeten zijn om een betere oplossing te vinden dan eenzijdig alle kinderen hun kampplaats af te nemen, als reactie op het wangedrag van enkelen.

Maar het liep anders. Zijn fors bevel om op te kramen, werd fors beantwoord: de scouts kregen intussen gelijk van de Raad van State en mogen dus blijven. Toch is er geen reden voor gejuich. Een kampplaats vinden is elk jaar moeilijker en sommige gemeenten zullen voortaan wel twee keer nadenken eer ze een vergunning geven, nu ze bij problemen juridisch getouwtrek riskeren. Zover had het nochtans nooit moeten komen.
https://www.hln.be/opinie/onze-opini...uich~a8c2983e/


Terechte opmerkingen... de leiding schoot tekort, als je geen hudo voorziet dan organiseer je zelf het probleem... En dat die burgemeester dan weer veel te impulsief en te drastisch reageerde is al even waar.

Dit had allemaal vermeden kunnen worden.


Over de overlast zelf : https://www.hln.be/binnenland/dit-zi...rong~a38cf69c/

Citaat:
Zaterdagnacht zaten ze te zingen als in een voetbalstadion. Om één uur belde ik de politie. En om 2 uur nogmaals. De politie zei toen dat ik niet de enige klager was.”
Citaat:
Ander probleem: de leiding van het voorkamp - een 40-tal man - was er nog niet toe gekomen een zogeheten ‘hudo’ te bouwen, een zelf gegraven toilet. “Ik vond een drol in de tuin”, zegt Maritha. Burgemeester Guy Gilloteaux (MR) beaamt: “De boerin die ’s morgens naast het kampterrein haar koeien kwam melken, stapte in uitwerpselen. Van menselijke oorsprong.”
Citaat:
Na tussenkomst van een ambtenaar bouwden de kampeerders een hudo, al was die niet naar de zin van de burgemeester. “Ik zag die tot mijn afschuw vlak aan de openbare weg, het doek hing er maar half over. Zeer onrespectvol tegenover de bevolking.
Citaat:
Volgens Gilloteaux is de politie in totaal vijf keer ter plekke moeten komen, en is de gemeenteambtenaar twee maal langs geweest. “Er kwam geen eind aan! In de nacht van 23 op 24 juli leek het alsof ze overal vuurtjes hadden aangestoken, wat verboden is. Achteraf bleken het kaarsen, maar een buurtbewoner was bang. Er bleven ook klachten komen over nachtelijke feestjes en inbraken op privéterrein om op de trampoline te springen.”
Citaat:
“Mijn overbuur heeft de politie gebeld omdat een groepje adolescenten op onze trampoline was komen springen. Die staat in de tuin, vlak naast de straat. Het blijft wel privéterrein, natuurlijk. Wat als er een ongeval gebeurt?” Zelf is Paul in de nacht van maandag op dinsdag wakker geworden van het lawaai onder zijn slaapkamerraam. “Het was exact 3.33 uur. Ik trok mijn raam open en riep ‘Calme!’. Een jongen zei sorry. Maar een andere begon me uit te schelden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...

Laatst gewijzigd door Pandareus : 28 juli 2022 om 08:31.
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 08:52   #79
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Het is blijkbaar allemaal wat overroepen.

"inbraak op privé terrein" was niet meer dan kinderen die op een trampoline sprongen die open en bloot langs de straatkant staat.

Er was geen HUDO 'de eerste dagen' toen de leiding het kamp begon.

De boerin zag naast een koeienvlaag en menselijke drol liggen. Wat een drama.

Nu spreekt die burgemeester van 'grondvervuiling' ( door uitwerpselen)omdat er een waterbron is. Gaat hij dat ook tegen die boer zeggen.

Zo'n jeugdkamp brengt overlast mee dat is een feit. Maar ik denk dat het langs beide zijde toch wat overroepen is. (Die scouts hadden eveneens betere voorzieningen en afspraken moeten maken)
Wel ja we zijn er niet bij geweest he, natuurlijk voor 230 man sanitair voorzien, dat is wel iets dat moet gedaan worden anders hebt ge binnen de kortste keren allerlei vieze ziektes om van de vliegeninvasie nog maar te zwijgen.

Als iedereen daar wild gaat kakken zal het daar ne schonen boel worden. En als het drinkwater in gevaar is, ja dan is dat dien boer die dat verhuurt en de burgervader zijn eigen schuld. Dan hadden ze dat niet mogen toelaten.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 juli 2022, 10:07   #80
Xenophon
Secretaris-Generaal VN
 
Xenophon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 98.420
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Witte Kaproen Bekijk bericht
Heeft de burgemeester DNA stalen laten nemen van de uitwerpselen?

Zo niet zou hij wel eens veroordeeld kunnen worden voor laster bij de Raad van State.
Ja.

Nu nog de tweehonderd kinderen in een potje laten kakken om de boosdoener voor het gerecht te kunnen brengen, zodat die op gepaste en Waalse wijze, streng bestraft kan worden.
__________________
Citaat:
Ta gueule!
Xenophon is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:29.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be