Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2006, 00:06   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard Filip Dewinter schrijft artiesten aan

Citaat:
.
Dewinter schrijft open brief naar artiesten


Filip Dewinter van het Vlaams Belang zal een open brief sturen naar een aantal Vlaamse artiesten die hun medewerking verlenen aan het initiatief van Tom Barman. Hij wil hen duidelijk maken dat de concerten tegen extreem-rechts gericht zijn, aldus persattaché Philippe Vander Sande van Vlaams Belang Antwerpen.

"Het is duidelijk dat gewaardeerde Vlaamse artiesten als Will Tura en Laura Lynn blijkbaar niet weten waaraan ze hun medewerking verlenen", stelt Vander Sande in een mededeling. "Het is onwaarschijnlijk dat zij zich een week voor de verkiezingen achter concertorganisatoren zullen scharen die met hun manifestaties enkel en alleen het Vlaams Belang viseren."


Voor hen die niet weten waarover het gaat, klik hier.


.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 00:58   #2
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Wel meer artiesten voelen zich comfortabel bij een partij die nooit de misdaden van Pol Pot heeft willen toegeven of afkeuren...

Citaat:
Zie net op de stek van de communistische groupuscule PVDA dat een van hun onderafdelingen, “Geneeskunde voor het volk”, op 24 juni een feestje organiseerde in het Rivierenhof te Deurne.

Naar eigen zeggen waren daar zo’n 800 mensen aanwezig – al lijkt me dat nogal twijfelachtig, gezien de foto’s -, waaronder zo’n 320 vrijwilligers (dan houd je dus nog zo’n 480 bezoekers – nog steeds volgens de eigen twijfelachtige cijfers – over).

Maar ik wil eerlijk gezegd best aannemen dat daar een paar honderd mensen aanwezig waren. De communisten waren er immers in geslaagd meer dan 80 “artiesten” zover te krijgen openlijk uiting te geven aan hun donkerrode inborst. Ik zet de “voornaamste” even voor u op een rijtje:

- Miel Cools (een paar jaar terug nog op het Vlaams Nationaal Zangfeest);
- Raymond Van het Groenewoud (niet alleen “l’étranger” is zijn vriend …);
- De Nieuwe Snaar (jawel, zelfs van Vlaamse kleinkunst zijn die communisten niet vies);
- Guido Belcanto (niet echt een verrassing, denk ik);
- Patrick Riguelle (van De Laatste Showband, dus ook al niet echt een verrassing);
- Nigel Williams (voormalig bendelid);
- Warre Borgmans (acteur);
- Dirk Tuypens (acteur, al jaren bekend als communist);
- Jokke Schreurs (zanger, naar het schijnt);
- Piet Maris (van Jaune Toujours, ook al een muzikant naar het schijnt) ;
- Jonas Geirnaert (lid PVDA, “filmmaker en cabaretier”);
- Axl Peleman (ook al graag gezien op de VRT);
- Lucas Van den Eynde (acteur en “professionele afscheidsnemer”);
- Sandra Naelaerts (presentatrice Vlaanderen Vakantieland);

Dit alleen maar voor het geval u nog zou denken dat die heren en dames een “objectieve” mening over het Vlaams Belang zouden hebben …
Leuk doorslagje van de VRT amusement afdeling trouwens. Allemaal met gelakte nageltjes op het feestje van de PVDA.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 06:59   #3
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Misschien kunnen we een regelgeving opstellen die omschrijft waar en voor welke organisatoren artiesten wel en niet mogen optreden?
Misschien kunnen we een codex opstellen die omschrijft over wat artiesten zich mogen uiten en over wat niet?

Of misschien hebben die mensen - als artiest - het recht op een eigen mening en het recht om die te uiten?
Of misschien vindt u dat meningen die verdraagzaamheid promoten net als meningen over racisme niet kunnen?

Aan het concert voor verdraagzaamheid nemen volgende artiesten al zeker deel:
Clouseau
Deus
Axelle Red
Zita Swoon
Wannes Van de Velde
Bart Peeters
Arno
Zap Mama
Adamo
DLS-band
Rocco Granata
Urban Trad
Plastic Bertrand
Sioen
Helmut Lotti
Filip Kowlier
Will Tura

Moeten al die artiesten een verbod krijgen om op te komen voor verdraagzaamheid?
Laten we gewoon de extreem-rechtse logica waarin "endlösungs"-maatregelen centraal staan (alle vreemdelingen buiten bijvoorbeeld) doorvoeren op de culturele sector en die sector eenvoudigweg afschaffen en alle artiesten opsluiten in de gevangenis. "Artiesten" zijn dan enkel nog zij die de superioriteit van het Vlaamse "herrenvolk" in een positief daglicht stellen!
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain

Laatst gewijzigd door La Chunga : 4 juli 2006 om 07:10.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:06   #4
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Filip Dewinter van het Vlaams Belang zal een open brief sturen naar een aantal Vlaamse artiesten die hun medewerking verlenen aan het initiatief van Tom Barman. Hij wil hen duidelijk maken dat de concerten tegen extreem-rechts gericht zijn,
As if anyone cares.
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:06   #5
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

en dan maar klagen dat de platenverkoop zo achteruitgaat hé...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:10   #6
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Ik kan nu al voorspellen dat deze optredens contraproductief gaan zijn.
Indien er op vrt, vtm en in de kranten behoorlijk publiciteit zal over worden gevoerd, gaan Jan en Marie Modaal er niet een promotie voor verdraagzaamheid in zien dan wel een statement tegen het VB, een verkapte oproep om niet voor het Belang te stemmen.
Hetgeen deze optredens in werkelijkheid dan ook zijn.

Laatst gewijzigd door stab : 4 juli 2006 om 07:10.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:10   #7
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
een verkapte oproep om niet voor het Belang te stemmen.
Hetgeen deze optredens in werkelijkheid dan ook zijn.
Mag het ff?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:21   #8
Djiezes
Europees Commissaris
 
Djiezes's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Locatie: Kapellen
Berichten: 7.380
Standaard

Hoe zit het nu? Is het VB nu voor of tegen vrije meningsuiting?
Djiezes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:26   #9
La Chunga
Minister
 
La Chunga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juni 2006
Locatie: Waar ik me thuisvoel...Overal dus
Berichten: 3.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Hoe zit het nu? Is het VB nu voor of tegen vrije meningsuiting?
Ik ga ervan uit dat dit een retorische vraag is?

Maar ze zijn ervoor, zeker weten, zolang die mening maar de hunne is...
__________________
Let your sympathies and your compassion be always with the under dog in the fight--this is magnanimity; but bet on the other one--this is business. - Mark Twain

Laatst gewijzigd door La Chunga : 4 juli 2006 om 07:26.
La Chunga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:38   #10
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mag het ff?
Si non é vero....
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 07:56   #11
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Mag het ff?
Vanzelfsprekend. Dit soort initiatieven heeft, zoals om het even welk initiatief van de voorbije 30 jaar, alleen maar stemmen voor het Blok/Belang gegenereerd. De Winter in DS van vandaag: "Als Barman wil polariseren, dan weten we wie daar beter van wordt. Wij dus". En hij schreef een brief aan Will Tura, die uitgebreid in de likkebaardende media komt...

Een week voor de verkiezingen dus: karrevrachten gratis publiciteit in de drie grootste steden van Vlaanderen. Protest van VLD en CD&V valt te verwachten wegens oneerlijke concurrentie. Ik stel dus voor om het Belang zijn dotatie alvast voor dit jaar in te houden: het heeft dat niet meer nodig vermits het complete middenveld campagne voor hen voert, met eigen middelen.

Het verbaast me nog steeds dat mensen die normaal van intelligentie blijk geven, hierover opgewonden geraken.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 4 juli 2006 om 08:21.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 08:02   #12
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Djiezes Bekijk bericht
Hoe zit het nu? Is het VB nu voor of tegen vrije meningsuiting?
Volgens mij is Het VB voor de vrije meningsuiting.
De Winter weet goed genoeg wat hij doet, dat briefje dat hij schrijft is volgens mij niet uit schrik maar om de belangstelling rond zijn partij nog wat aan te wakkeren.
Wat men ook probeert nog niks heeft heeft het VB al kunnen stoppen, als die artiestjes denken dat zij de wereldverbeteraars zijn moeten ze maar doen wat ze denken te moeten doen, een festival organiseren tegen het VB zal volgens mij enkel contraproduktief werken.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 08:04   #13
Bill
Provinciaal Gedeputeerde
 
Bill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: België
Berichten: 972
Standaard

Oei Rocco Marina, groene Wannes en Will Tura komen ook. Nu ga ik zeker op criminelenhuggers stemmen.
Speciaulen Tom is toch nogal ies ne kuunstenaur om een promofiest voor het VB ien makaur te steiken...

Laatst gewijzigd door Bill : 4 juli 2006 om 08:09.
Bill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 08:07   #14
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Ik zou het Vlaams Belang aanraden haar achterban te mobiliseren om massaal aan deze optredens deel te nemen (ook de mandatarissen!) uit protest tegen de onverdraagzaamheid van de linkse minderheid tegenover gezond rechts. Geen handtastelijkheden, gewoon genieten van de muziek maar niets in de mandjes en de zakjes leggen maar hun bijdragen bewaren voor de kiescampagne van het Vlaams Belang! Dit zou een gratis campagne zijn die dan nog door de media ondersteund wordt!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!

Laatst gewijzigd door Luddo : 4 juli 2006 om 08:08.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 09:06   #15
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

hehe leuk idee...Zoasl steeds is dit contraproductief. Het ehte festival komt op 8 oktober.
ilfalco is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:38   #16
spherelike
Europees Commissaris
 
spherelike's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2006
Berichten: 6.025
Standaard

pure poging tot intimidatie als je het mij vraagt, en op zijn minst paternalistisch naar die artisten toe, alsof die voor zichzelf niet mogen en kunnen uitmaken wanneer ze aan wat meedoen.

Zoals bij de rechters, zullen ook hun namen "herinnerd blijven".

Als er zijn die nu nog niet beseffen waar het VB ons zal brengen, dan zijn ze stekeblind voor deze niet mis te verstane signalen.

Laatst gewijzigd door spherelike : 4 juli 2006 om 10:39.
spherelike is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 10:57   #17
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

ongeloofelijk hoe het vb roept dat anderen polariseren... Die idiote brief die FDW gaat schrijven/schreef is dan geen polarisatie? Het is nochtans duidelijk zeggen, pas op, nu tegen ons, is altijd tegen ons, wij waarschuwen jullie, wij dulden geen tegenspraak. Zoals sherelike al zei, het is zoals tegen die rechters, we kennen u, we weten u wonen, pas maar al op als onze tijd er is... Als non-vb ers hun mening willen uiten doen ze dat op een concert, vb en aanhang doen het door wat als bosmensen te gaan roepen op staatszaken. Ziedaar het verschil in wat de oudere mensen fatsoen zouden noemen. Ze leren het nooit, de vb'ers, ze blijven denken dat ze iedereen kunnen afdreigen, een heel democratische weg om te krijgen wat je wilt : een postje, my kingdom veur een postje.... belachelijk.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:06   #18
Sneta
Gouverneur
 
Sneta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 januari 2006
Locatie: Belgie
Berichten: 1.136
Standaard

Of het resultaat van de optredens nu positief of negatief is voor het VB, speelt geen enkele rol.
Net als het CS mag ook deze manifestatie niet tactisch opgevat worden maar enkel als principiele uiting van ongenoegen over het oprukkend extreem rechtse gedachtengoed en de daarmee samengaande onverdraagzaamheid.
Het is cruciaal voor een gezonde samenleving dat artiesten een kritische houding aannemen tegenover die samenleving.
Deze manifestatie zal de uitslag van de verkiezingen niet beinvloeden maar het is wel een hart onder de riem voor diegenen die nog willen opkomen voor een verdraagzame samenleving en niet lijdzaam het extreme en racistische discours van het VB willen ondergaan.

Thanks Tom en trouwens proficiat voor het fantastische concert zaterdag in de Werchterse hitte !
Sneta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:13   #19
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
ongeloofelijk hoe het vb roept dat anderen polariseren... Die idiote brief die FDW gaat schrijven/schreef is dan geen polarisatie? Het is nochtans duidelijk zeggen, pas op, nu tegen ons, is altijd tegen ons, wij waarschuwen jullie, wij dulden geen tegenspraak.
Waar staat die onzin die er meent in te kunnen lezen? Waar? Citeer maar eens!
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:13   #20
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Of het resultaat van de optredens nu positief of negatief is voor het VB, speelt geen enkele rol.
Net als het CS mag ook deze manifestatie niet tactisch opgevat worden maar enkel als principiele uiting van ongenoegen over het oprukkend extreem rechtse gedachtengoed en de daarmee samengaande onverdraagzaamheid.
Dat is duidelijk: zowel het CS als 0110-initiatieven zijn middelen om het VB stap voor stap aan de macht te brengen.

Als men dat echt zou willen verhinderen, zou men:
1/ ervoor zorgen dat verkiezingen niet gaan over migranten en "racisme", maar over onderwerpen gaan waar het VB zich niet goed bij voelt (werkloosheid, armoede etc.)
2/ daadwerkelijk optreden tegen het groeiende jongerengeweld in de steden.

Vermits men precies, en soms uitdrukkelijk, het omgekeerde doet, wordt het moeilijk nog iets anders te concluderen dat "men" een andere agenda heeft dan men zegt.

Citaat:
Deze manifestatie zal de uitslag van de verkiezingen niet beinvloeden
Toch wel, Sneta, toch wel. Ze zal de verkiezingen zeker beïnvloeden, net zoals het VB-proces, de poging om de VB-subsidies af te pakken of de demonisering na HVT de verkiezigen c.q. de peilingen beïnvloed hebben.
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 4 juli 2006 om 11:15.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:57.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be