Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juli 2006, 11:25   #21
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Of het resultaat van de optredens nu positief of negatief is voor het VB, speelt geen enkele rol.
Net als het CS mag ook deze manifestatie niet tactisch opgevat worden maar enkel als principiele uiting van ongenoegen over het oprukkend extreem rechtse gedachtengoed en de daarmee samengaande onverdraagzaamheid.
Het is cruciaal voor een gezonde samenleving dat artiesten een kritische houding aannemen tegenover die samenleving.
Deze manifestatie zal de uitslag van de verkiezingen niet beinvloeden maar het is wel een hart onder de riem voor diegenen die nog willen opkomen voor een verdraagzame samenleving en niet lijdzaam het extreme en racistische discours van het VB willen ondergaan.

Thanks Tom en trouwens proficiat voor het fantastische concert zaterdag in de Werchterse hitte !
toch fijn dat er nog mensen zijn die het snappen.

principes tellen hier precies niet meer, enkel de procentjes.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:26   #22
ingenious
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 mei 2004
Locatie: Vlaanderen Boven
Berichten: 10.598
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Wel meer artiesten voelen zich comfortabel bij een partij die nooit de misdaden van Pol Pot heeft willen toegeven of afkeuren...



Leuk doorslagje van de VRT amusement afdeling trouwens. Allemaal met gelakte nageltjes op het feestje van de PVDA.
het was een feest van geneeskunde voor het volk. je hoeft geen pvda'er te zijn om gvhv te steunen.
__________________

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lombas Bekijk bericht
Inge heeft altijd gelijk.
ingenious is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:30   #23
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
principes tellen hier precies niet meer, enkel de procentjes.
Principes zijn niets meer dan maskers. Daarachter zitten vaak minder fraaie eigenschappen verborgen. Zoals John Lennon ooit zei: mensen die altijd over vrede spreken zijn van binnen vaak de grootste agressievelingen.

Denk hier eens over na: principes zijn precies wat Tom Barman en nogal wat VB-ers gemeen hebben.

In de echte wereld tellen resultaten en oplossingen.

Met dat in het achterhoofd, vraag ik me af:
1/ waarom Barman & Co alles doen om het VB een overwinning te bezorgen
2/ waarom zijn principes met geen woord reppen over het groeiende stadsgeweld.

PS: Een van de voordelen van internet, nl. dat ouderen makkelijk en vrij anoniem met jongeren kunnen discussiëren, kan misschien ook al wel eens een nadeel blijken te zijn...
__________________

Laatst gewijzigd door baarle : 4 juli 2006 om 11:41.
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 11:52   #24
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Waar staat die onzin die er meent in te kunnen lezen? Waar? Citeer maar eens!
het gaat niet om wat in de brief staat... tsss

Men organiseert een concert voor verdraagzaamheid.

Het had niets met het vb te maken, toch moet FDW een brief schrijven, dus ze maken het hun zaak. dus polariseert FDW hier, niet de artiesten.
FDW meent daarvoor een brief te moeten schrijven, in een poging om wederom vb zoveel mogelijk in de pers te kunnen zetten, en te kunnen zeggen , zie eens, TEGEN ONS... wij arme sukkelaars... zielig.
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:13   #25
Luddo
Minister
 
Geregistreerd: 10 december 2002
Locatie: In de stille Kempen
Berichten: 3.898
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xylitar Bekijk bericht
het gaat niet om wat in de brief staat... tsss

Men organiseert een concert voor verdraagzaamheid.

Het had niets met het vb te maken, toch moet FDW een brief schrijven, dus ze maken het hun zaak. dus polariseert FDW hier, niet de artiesten.
FDW meent daarvoor een brief te moeten schrijven, in een poging om wederom vb zoveel mogelijk in de pers te kunnen zetten, en te kunnen zeggen , zie eens, TEGEN ONS... wij arme sukkelaars... zielig.
Filip De Winter leeft op een andere planeet! Hij weet nog niet eens dat hij en zijn Vlaams Belang door de politiekcorrecte partijen het verbod heeft gekregen van zich te verdedigen, dat voor hem de normale regels van de politiek niet spelen en dat verondersteld wordt dat hij een bokskamp moet spelen met de handen op de rug gebonden! Hoe durft 'm, de fassiest!
__________________
Ik ben het kleine jongetje dat vanop de schouders van zijne papa naar de stoet kijkt en uitroept: "Papa, de koning heeft weer geen kleren aan!

Laatst gewijzigd door Luddo : 4 juli 2006 om 12:13.
Luddo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:18   #26
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Het zijn concerten voor verdraagzaamheid en tegen racisme, "tout court".
Dat Philip Dewinter zich aangesproken voelt, zegt meer over hem en zijn "partij" dan over de organisator(en). 8)
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:23   #27
BitterSweet
Minister-President
 
BitterSweet's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 december 2004
Berichten: 4.290
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door spherelike Bekijk bericht
pure poging tot intimidatie als je het mij vraagt, en op zijn minst paternalistisch naar die artisten toe, alsof die voor zichzelf niet mogen en kunnen uitmaken wanneer ze aan wat meedoen.

Zoals bij de rechters, zullen ook hun namen "herinnerd blijven".

Als er zijn die nu nog niet beseffen waar het VB ons zal brengen, dan zijn ze stekeblind voor deze niet mis te verstane signalen.
Daar ben ik het dan niet helemaal mee eens,remember de Strangers.
Hun carriere werd voor een groot deel afgebroken toen ze optraden voor een initiatief van het VB.
Ik vind het niet kunnen dat mensen hun inkomsten verliezen en als absoluut links of rechts worden bestempeld omdat zij nu eenmaal hun geld moeten verdienen met hun optredens,daar heeft politiek niks mee te maken.
Angst voor een partij(links of rechts) mag geen aanmoediging worden om doen en laten te bepalen van artiesten,laat hun zelf hun agenda opstellen.
__________________
We zijn vrij tot op het moment dat we kiezen, van dan af controleert de keuze de kiezer
BitterSweet is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:29   #28
xylitar
Schepen
 
Geregistreerd: 17 februari 2006
Berichten: 432
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Luddo Bekijk bericht
Filip De Winter leeft op een andere planeet! Hij weet nog niet eens dat hij en zijn Vlaams Belang door de politiekcorrecte partijen het verbod heeft gekregen van zich te verdedigen, dat voor hem de normale regels van de politiek niet spelen en dat verondersteld wordt dat hij een bokskamp moet spelen met de handen op de rug gebonden! Hoe durft 'm, de fassiest!
FDW wil hier weer per se een boksmatch van maken, op z'n gezicht krijgen, en achteraf overal gaan wenen...
xylitar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:38   #29
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Het zijn concerten voor verdraagzaamheid en tegen racisme, "tout court".
Dat Philip Dewinter zich aangesproken voelt, zegt meer over hem en zijn "partij" dan over de organisator(en). 8)
Het is normaal dat hij zich aangesproken voelt,

Hieronder de link en het desbetreffende artikel.8)

http://www.hetvolk.be/Article/Detail...MF02072006_016

Tom Barman vraagt steun voor festivals voor verdraagzaamheid

WERCHTER - Tom Barman, de zanger van de Antwerpse groep dEUS vroeg zaterdagavond de wei van Werchter om steun voor de festivals voor verdraagzaamheid die de groep organiseert op 1 oktober.
dEUS was zaterdagavond headliner op Werchter. Tijdens het concert vertelde hij het publiek over de reeds eerder aangekondigde festivals. Hij verwees daarbij naar de recente gebeurtenissen in Antwerpen. ,,Het wordt een feest voor verdraagzaamheid en tegen racisme. Tegen alle dingen die gebeurd zijn."
Volgens Barman zullen zowat alle bekende Belgische bands op één van de festivals in Antwerpen, Brussel of Gent spelen.
Barman vroeg het publiek om financiële steun. ,,We doen het onafhankelijk. We krijgen geen subsidies. Help ons het ding te financiëren en sms 0110 naar 3699. Dat kost 1,5 euro per sms. De prijs van een pint."
Vorig jaar al kondigde Barman aan aan de vooravond van de verkiezingen in Antwerpen uit te pakken met een groot evenement tegen Vlaams Belang. Het initiatief kreeg een positieve wending - voor verdraagzaamheid - en kreeg uitbreiding in Brussel en Gent.
Voor de Brusselse editie zijn Arno en Marie Daulne (Zap Mama) de spilfiguren. Ook Adamo wil er graag bij zijn op het De Brouckèreplein op 1 oktober. In Antwerpen zal dEUS het podium delen met een schare andere artiesten. In Gent wordt de publiekstrekker allicht Gabriel Rios. Tal van cultuurorganisaties hebben zich achter het project geschaard.

Laatst gewijzigd door alberto : 4 juli 2006 om 12:42.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:43   #30
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Barman vroeg het publiek om financiële steun. ,,We doen het onafhankelijk. We krijgen geen subsidies. Help ons het ding te financiëren en sms 0110 naar 3699. Dat kost 1,5 euro per sms. De prijs van een pint."
Vorig jaar al kondigde Barman aan aan de vooravond van de verkiezingen in Antwerpen uit te pakken met een groot evenement tegen Vlaams Belang. Het initiatief kreeg een positieve wending - voor verdraagzaamheid - en kreeg uitbreiding in Brussel en Gent.
Als het Belang echt iets leuks wil doen, dan zeggen ze het initiatief hun volle steun toe en storten ze 5000 euro op de 0110-rekening.

Lachen geblazen.

Maar of ze zo slim gaan zijn?
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:46   #31
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Als het Belang echt iets leuks wil doen, dan zeggen ze het initiatief hun volle steun toe en storten ze 5000 euro op de 0110-rekening.

Lachen geblazen.

Maar of ze zo slim gaan zijn?
Dat geld zullen ze wel weigeren, men kan het beter op mijn rekening storten, ik ben er niet vies van
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 12:48   #32
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Dat geld zullen ze wel weigeren
Maar als het gestort is, moeten ze het terugstorten. Of doorstorten aan een ander "goed doel". Hoe dan ook, het Belang slaat er altijd winst uit.
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 13:17   #33
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.297
Standaard

Citaat:
Dit soort initiatieven heeft, zoals om het even welk initiatief van de voorbije 30 jaar, alleen maar stemmen voor het Blok/Belang gegenereerd. De Winter in DS van vandaag: "Als Barman wil polariseren, dan weten we wie daar beter van wordt. Wij dus".
Citaat:
zowel het CS als 0110-initiatieven zijn middelen om het VB stap voor stap aan de macht te brengen.
Citaat:
Ze zal de verkiezingen zeker beïnvloeden, net zoals het VB-proces, de poging om de VB-subsidies af te pakken of de demonisering na HVT de verkiezigen c.q. de peilingen beïnvloed hebben.
Groot gelijk, maar ik vrees dat ze het nooit zullen inzien.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 13:25   #34
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht
Vanzelfsprekend. Dit soort initiatieven heeft, zoals om het even welk initiatief van de voorbije 30 jaar, alleen maar stemmen voor het Blok/Belang gegenereerd. De Winter in DS van vandaag: "Als Barman wil polariseren, dan weten we wie daar beter van wordt. Wij dus". En hij schreef een brief aan Will Tura, die uitgebreid in de likkebaardende media komt...

Een week voor de verkiezingen dus: karrevrachten gratis publiciteit in de drie grootste steden van Vlaanderen. Protest van VLD en CD&V valt te verwachten wegens oneerlijke concurrentie. Ik stel dus voor om het Belang zijn dotatie alvast voor dit jaar in te houden: het heeft dat niet meer nodig vermits het complete middenveld campagne voor hen voert, met eigen middelen.

Het verbaast me nog steeds dat mensen die normaal van intelligentie blijk geven, hierover opgewonden geraken.
Volledig akkoord.
Mocht ik in de schoenen van FDW staan, ik zou de initiatiefnemers van dit idioot idee een bedankbrief schrijven en hen meteen een gratis weekend in Center-Parks aanbieden. Betere publiciteit voor het VB is nauwelijks denkbaar. Maarja, wat kan je verwachten van een meute Vlaamse of Belgische "artisten" vanwie het het politiek inzicht totaal onbestaande is? Verder dan de gemeenplaats "we moeten toch met zijn allen verdraagzaam zijn" zal het wel niet gaan. Het is trouwens in "artiestenmiddens" bon ton te behoren tot de nietzeggende middens van de progressieve linkerzijde. Ik zou bv. graag even de zonder twijfel
bijzondere kijk van Laura Lynn op de Belgische politiek leren kennen.
Ter bijzondere intentie van alle progressieve wereldverbeteraars een fragment van een song van Johnny Cash, nl. "The one on the left is on the right" :

Now this should be a lesson if you plan to start a folkgroup,
don't go mixin' politics with the folk songs of our land,
just work on harmony and diction,
play your banjo well,
and if you have political convictions, keep them to yourself.

Johnny Cash, toch geen rechtse rakker, had meer politieke feeling in zijn linkerpink dan onze "artiesten" verenigd in hun volledige body.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 13:53   #35
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Ik zou bv. graag even de zonder twijfel bijzondere kijk van Laura Lynn op de Belgische politiek leren kennen.


OK Robert, je bent weer helemaal boven water, zie ik.

Citaat:
Ter bijzondere intentie van alle progressieve wereldverbeteraars een fragment van een song van Johnny Cash, nl. "The one on the left is on the right" :
Uit welke song komt dat?

Baarle (grote Cash-fan)
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 14:17   #36
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ingenious Bekijk bericht
het was een feest van geneeskunde voor het volk. je hoeft geen pvda'er te zijn om gvhv te steunen.
Daarom dat Soetkin Collier niet naar het Eurosongfestival mocht! Ze is geen vb'ster maar heeft ooit bij de NSV! gezeten! Dubbele moraal.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 14:21   #37
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door baarle Bekijk bericht





Uit welke song komt dat?

Baarle (grote Cash-fan)
Ik had hem al vermeld, het is een fragment uit het nummer "The one on the right is on the left". Deze prachtige song staat o.m. op de dubbel-cd "The very best of Johnny Cash" (40 tracks) uitgebracht ter gelegenheid van zijn 70ste verjaardag door Columbia Records. Ik deel trouwens je fascinatie voor vermoedelijk dé beste country-zanger die er ooit geweest is.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 14:36   #38
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

aan Baarle.

The man in black is de titel waaronder de CD verschenen is. Een aanrader.
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 14:46   #39
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Raar, een concert voor verdraagzaamheid wordt georganiseerd en VB voelt zich geviseerd. Zij waren nochthans niet de eersten aan wie ik dacht: ik dacht aan onverdraagzame mensen in het algemeen (de 6 marrokanen,...)
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juli 2006, 14:50   #40
Zwarte Spion
Banneling
 
 
Zwarte Spion's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2004
Locatie: Antwerpen
Berichten: 1.997
Standaard

Verdraagzaamheid is dus tegenwoordig hetzelfde als 1.000.000 mensen uitsluiten en uitmaken voor racist en fascist?
Zwarte Spion is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:00.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be