Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 juli 2006, 14:52   #1
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard Dit worden Volksunie-achtige toestanden.”

Citaat:
Van N-VA naar Vlaams Belang

12.07.2006 12.36u - In zijn 11 juli-boodschap heeft Vlaams Belang-voorzitter Frank Vanhecke nogmaals de hand uitgestoken naar CD&V/N-VA en de hoop uitgesproken dat die partijen aan de vooravond van communautaire onderhandelingen de nodige Vlaamse ruggengraat zouden tonen. Het bleef echter oorverdovend stil. Nochtans zien nogal wat Vlaams-nationalisten in dat Vlaamse frontvorming er enkel mét het Vlaams Belang kan komen.

Zo vervoegt Albert Van Nuffel, voormalig N-VA-partijraadslid, nu ook de rangen van het Vlaams Belang. Van Nuffel, die ook arrondissementeel secretaris en secretaris van de N-VA-afdeling in Buggenhout was, stelt zich ernstige vragen bij de communautaire beginselvastheid van N-VA-kartelpartner CD&V. “Na aanvankelijk stoere verklaringen zwakken de eisen van Leterme maand na maand af” zegt Van Nuffel aan de webstekredactie. “Dus geen volledige splitsing meer van het arbeidsmarktbeleid, de gezondheidszorg en de kinderbijslag. Hoogstens nog enkele bevoegdheden over het uit te voeren beleid, maar dan zeker zonder de bijhorende controle over de financiële middelen. En daar stelt N-VA omzeggens niets tegenover. Dit worden Volksunie-achtige toestanden.”

Daarnaast vindt Van Nuffel de verwezenlijkingen van CD&V/N-VA na de gebroken belofte inzake de splitsing van Brussel-Halle-Vilvoorde “zeer pover: geen echte MUG in Halle, geen inspectiebevoegdheid in het Franstalig onderwijs in de faciliteitengemeenten...”. De voormalige arrondissementele secretaris van N-VA Dender is naar eigen zeggen ook “woedend om de manipulatie en het bedrog van De Wever”. Daarmee doelt hij op de gesprekken tussen bestuursleden van N-VA Wetteren en het Vlaams Belang met het oog op kartelvorming, waarop de N-VA’ers door Bart De Wever prompt werden geschorst.

De dubbelhartige houding van Geert Bourgeois en Bart De Wever inzake Vlaams-nationale frontvorming met het Vlaams Belang, was voor Albert Van Nuffel de spreekwoordelijke druppel. Met zijn overstap vervoegt Albert Van Nuffel het rijtje van oprechte Vlaams-nationalisten die inzien dat enkel het Vlaams Belang consequent de Vlaamse belangen verdedigt. Welkom thuis! (webstek VB)
Ik spreek mij niet uit over de overstap enz...

Maar het feit dat de NV-A gewoon alla Volksunie bezig is kan niemand nog ontzien. Het is gewoon zo.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:10   #2
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht

Ik spreek mij niet uit over de overstap enz...

Maar het feit dat de NV-A gewoon alla Volksunie bezig is kan niemand nog ontzien. Het is gewoon zo.
Ik ga hier niet de verdediging op mij nemen van de N-VA. Dat kunnen N-VAers beter dan ikzelf.
Maar ik wil u toch melding maken van het volgende: Toen ik dinsdag op een VVB-meeting met enkele kartelpartners aan het praten was vonden een aantal VB-aanhangers er niets beter op om die N-VAers verbaal en fysiek aan te vallen; hun strooibriefjes voor een vrije 11 juli op de grond te smijten, enz. Gelukkig konden de geweldenaars tijdig bedaard worden.
Maar vraag mij aub niet om daarmee "front" te normen; NIET met mensen wiens ideaalbeeld van 11 juli er blijkbaar in bestaat om op een Brussels plein op de vuist te gaan met Vlaams-nationalisten.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:24   #3
jan hyoens
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
jan hyoens's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2003
Berichten: 11.300
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik ga hier niet de verdediging op mij nemen van de N-VA. Dat kunnen N-VAers beter dan ikzelf.
Maar ik wil u toch melding maken van het volgende: Toen ik dinsdag op een VVB-meeting met enkele kartelpartners aan het praten was vonden een aantal VB-aanhangers er niets beter op om die N-VAers verbaal en fysiek aan te vallen; hun strooibriefjes voor een vrije 11 juli op de grond te smijten, enz. Gelukkig konden de geweldenaars tijdig bedaard worden.
Maar vraag mij aub niet om daarmee "front" te normen; NIET met mensen wiens ideaalbeeld van 11 juli er blijkbaar in bestaat om op een Brussels plein op de vuist te gaan met Vlaams-nationalisten.
een betreurenswaardig incident. maar laten we niet veralgemenen.
jan hyoens is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:30   #4
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht

een betreurenswaardig incident. maar laten we niet veralgemenen.
Veralgemenen is inderdaad uit den boze.


Behalve als het over vreemdelingen, immigranten, illegalen, asielzoekers, linkiewinkies, moslims, ... gaat, natuurlijk.

Dan is het a.h.w. een must.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:31   #5
SethMoN
Provinciaal Statenlid
 
SethMoN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Locatie: Celles
Berichten: 696
Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Ah ja, want veralgemenen doen we enkel bij allochtonen, wietgebruikers,... maar niet bij het zuiverste gedeelte der Vlamingen: de Belangers.
__________________
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510)
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:32   #6
SethMoN
Provinciaal Statenlid
 
SethMoN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Locatie: Celles
Berichten: 696
Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Gatver djimi, je was me voor.
__________________
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510)
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:38   #7
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Ja, ik ben dan ook niet voor niks een geïndoctrineerde linkiewinkiepamperflikker, hé !
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:40   #8
SethMoN
Provinciaal Statenlid
 
SethMoN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Locatie: Celles
Berichten: 696
Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, ik ben dan ook niet voor niks een geïndoctrineerde linkiewinkiepamperflikker, hé !
Ik ben volksverrader en ben er fier op. Trouwens "De Volksverraders" zou een mooie titel kunnen zijn voor een De Rode Ridder-strip.
__________________
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510)

Laatst gewijzigd door SethMoN : 13 juli 2006 om 15:41.
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:47   #9
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht

... De Rode Ridder :
<< Achteruit, galgenaas, of u maakt kennis met het plat van mijn zwaard. >>

En dan Philippe 'Baäl' De Winter : << WHAHAHAHAHAHAAAA. >>

Laatst gewijzigd door djimi : 13 juli 2006 om 15:47.
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 15:48   #10
SethMoN
Provinciaal Statenlid
 
SethMoN's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 februari 2004
Locatie: Celles
Berichten: 696
Stuur een bericht via MSN naar SethMoN
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
<< Achteruit, galgenaas, of u maakt kennis met het plat van mijn zwaard. >>

En dan Philippe 'Baäl' De Winter : << WHAHAHAHAHAHAAAA. >>
__________________
"Iedereen weet dat de druppel opgaat in de oceaan, slechts weinigen weten dat de oceaan opgaat in de druppel." Kabir (1450-1510)
SethMoN is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:01   #11
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Ik ben volksverrader en ben er fier op. Trouwens "De Volksverraders" zou een mooie titel kunnen zijn voor een De Rode Ridder-strip.
Inderdaad, voor de RODE ridder.

In Wilrijk is er ook zo'n SPa'er die zich de 'rode ridder' noemt (de man heeft er rooie van moeten maken omdat hij ambras kreeg met de uitgever van de strip.)
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:24   #12
satiper
Minister-President
 
satiper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2005
Berichten: 4.899
Standaard

De rode ridder was in tegenstelling met wat zijn naam deed vermoeden behoorlijk rechts.
Gezien het aantal schurken dat hij over de kling joeg kan je niet anders besluiten.
Toch was er wat ruimte voor links, zo kwam hij bevoorbeeld regelmatig op voor de zwakkeren.
Kortom een man naar mijn hart
satiper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:33   #13
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
een betreurenswaardig incident. maar laten we niet veralgemenen.
Ik wens dat niet te doen. En ik ga meestal ook niet in op discussies hieromtrent. Maar dit incident (niet het eerste dat ik meemaak) heeft mij echt geschoffeerd. Het siert u dat u dit ook betreurt.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:36   #14
baarle
Eur. Commissievoorzitter
 
baarle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2006
Locatie: waar mijn stella staat
Berichten: 8.427
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Ja, ik ben dan ook niet voor niks een geïndoctrineerde linkiewinkiepamperflikker, hé !
Geïndoctrineerd, linkiewinkie en pamperaar, OK. Maar flikker???
__________________
baarle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:44   #15
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn Bekijk bericht
Ik ga hier niet de verdediging op mij nemen van de N-VA. Dat kunnen N-VAers beter dan ikzelf.
Maar ik wil u toch melding maken van het volgende: Toen ik dinsdag op een VVB-meeting met enkele kartelpartners aan het praten was vonden een aantal VB-aanhangers er niets beter op om die N-VAers verbaal en fysiek aan te vallen; hun strooibriefjes voor een vrije 11 juli op de grond te smijten, enz. Gelukkig konden de geweldenaars tijdig bedaard worden.
Maar vraag mij aub niet om daarmee "front" te normen; NIET met mensen wiens ideaalbeeld van 11 juli er blijkbaar in bestaat om op een Brussels plein op de vuist te gaan met Vlaams-nationalisten.
Het VB heeft als grootste partij makkelijk praten, maar als we over manipulatie praten kunnen ze beter hun bek houden. Altijd maar uitlokken, beschimpen, kakken op N-VA'ers en dan gaan ze even op hun achterpoten staan omdat diezelfde N-VA'ers niet met hen willen samenwerken.

In VB-logica: als een Turk u ferm bij uw kl*ten heeft, ga jij dan ook zijn uitgestoken hand daarna aanvaarden?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:45   #16
Duym
Minister
 
Duym's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 september 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 3.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door satiper Bekijk bericht
De rode ridder was in tegenstelling met wat zijn naam deed vermoeden behoorlijk rechts.
Gezien het aantal schurken dat hij over de kling joeg kan je niet anders besluiten.
Toch was er wat ruimte voor links, zo kwam hij bevoorbeeld regelmatig op voor de zwakkeren.
Kortom een man naar mijn hart
Dat opkomen voor de zwakkeren is al lang geen taak meer voor de sossen. Eigen zak eerst. De Batselier zijn vertrek stinkt Norbeer (niets onwettelijks, maar volledig tegen de geest van de regel).
Duym is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:46   #17
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jan hyoens Bekijk bericht
een betreurenswaardig incident. maar laten we niet veralgemenen.
Ben jij anders wel heel goed in. Ook sta JIJ, Jan, altijd op de eerste rij om de N-VA aan te vallen. Ik vind deze reactie dan ietwat hypocriet, tenzij je eindelijk eens je leven gebeterd hebt.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:46   #18
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Ah ja, want veralgemenen doen we enkel bij allochtonen, wietgebruikers,... maar niet bij het zuiverste gedeelte der Vlamingen: de Belangers.
Geen commentaar.
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:47   #19
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SethMoN Bekijk bericht
Ik ben volksverrader en ben er fier op. Trouwens "De Volksverraders" zou een mooie titel kunnen zijn voor een De Rode Ridder-strip.
Volksverrader in welke zin?
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 juli 2006, 16:48   #20
Jong N-VA'er
Europees Commissaris
 
Jong N-VA'er's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 maart 2005
Berichten: 6.045
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duym Bekijk bericht
Dat opkomen voor de zwakkeren is al lang geen taak meer voor de sossen. Eigen zak eerst. De Batselier zijn vertrek stinkt Norbeer (niets onwettelijks, maar volledig tegen de geest van de regel).
Eigen centen eerst hé!
__________________
VLAANDEREN VRIJ
Jong N-VA'er is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be