Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 6 november 2018, 21:29   #1481
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door DewareJakob Bekijk bericht
Ja Atheïsten doden ook mensen die religieus worden.
Ooit gehoord over de Lenin en hoe hij te keer ging tegen de Kerk, tegen gelovigen?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 21:29   #1482
Steben
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Steben's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2006
Locatie: Zulte - temidden de Vloanders
Berichten: 17.903
Standaard

Miljaar, sarcasme wordt ook niet gratis uitgedeeld
__________________
Baarle Werkgroep
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duupje
Steben is nen goeie kerel
leve de manmanman club

Laatst gewijzigd door Steben : 6 november 2018 om 21:29.
Steben is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 21:34   #1483
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Maar een rechter heeft niet te oordelen over hoe men zijn religie wil beleven. Als het beleven van een religie erin bestaat om een parodie te zijn, dan is dat een essentieel onderdeel van zijn religieus besef.
Bij mijn weten oordeelde hij niet over de manier van beleving, maar wel over de vraag of het hier om een religie ging.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 22:14   #1484
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bepaalde atheïsten houden er andere methodes op na, maar toch heel openlijk en in het openbaar:

Dat “probably” is wel amusant. Zo van “je weet maar nooit...”
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 22:49   #1485
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Stalin, mijn beste... Stalin.
hebt gij Stalin al aan uw deur gehad?


Stalin was trouwens het opperwezen van zijn eigen godsdienst.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 22:49   #1486
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Bepaalde atheïsten houden er andere methodes op na, maar toch heel openlijk en in het openbaar:

Ge hebt de ironie niet door hé.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 november 2018, 22:52   #1487
geertvdb
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 8 juni 2014
Berichten: 15.048
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ooit gehoord over de Lenin en hoe hij te keer ging tegen de Kerk, tegen gelovigen?
Ja, dat was heel stout, en hij was heel stout tegenover elke andere ideologie die niet de zijne was, en hij was zelfs stout tegen mensen die zijn ideologie deelden maar lichtjes ervan afweken.
geertvdb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:39   #1488
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Bij hem is dat deels een spel, dwarsdrijven voor de sport als het ware.

Voorbeeld : hij doet inzake de ontstaansgeschiedenis van het christianisme diametraal het tegenovergestelde dan wat hij al jarenlang doet in zijn ondertussen beroemde draadje over de aliëns.
-als het over het kaderen en ontdoen van alle lulkoek in christelijke teksten gaat vraagt hij telkenmale en voor alles een bewijsstuk of het is voor hem niet geloofwaardig. Alsof je de historische waarheid kunt vinden in een X keer geregisseerd boek.
-als het over zijn andere hobby gaat (UFO's) doet hij net het omgekeerde : iedereen die de 'getuigenissen' en vooral de wilde verhalen daarrond niet wil aanvaarden als ernstig bewijs is een 'debunker'.

Ik denk dat onze vriend HO er plezier in schept om de boel wat te jennen.

Dwarsliggen? Hoe komt u daar nu bij. Typische -maar weinig navolgbare- reactie van een vermeende ‘salonfähige’ denker in deze aangelegenheden die in de waan verkeert en er prat op gaat dat hij nu precies niet salonfähig is in zijn manier van redeneren.

Ik heb de onstaansgeschiedenis van het Christendom grondig bestudeerd. Uit interesse. Natuurlijk met de bronnen die ik ter beschikking had. Heel wat van de geschiedenis van deze godsdienst (net als in de andere gekende godsdiensten) is onzeker en baadt in een historische ‘flou’, een mistige waas, wanneer het gaat over het allereerste begin van het christendom. Wanneer heel het verhaal uitpuilt van historische onzekerheden in deze periode, zeg ik het ook. Dat heeft niets met ‘tegenwringen’ te maken. Idem dito met ufo’s. Alleen, in dit verhaal stelt men zich op als een dwaas als men al de sightings en getuigenissen van ufo-waarnemingen door piloten over gans de wereld en dit gedurende vele decennia koudweg en tegen beter weten in ter zijde schuift. Hetzelfde geldt voor de assumpties of aanspraken van atheïsten. Zij beweren dit en dat , en dat God niet bestaat , en ga zo maar door .Maar hebben geen poot om op te staan om dit allemaal zomaar gratuit te beweren. In deze aangelegenheid kan men -als niet-gelovige- slechts één standpunt innemen: het agnostische. Vaneiges. Zelfs een kind kan dit vatten. En daarom zeg ik altijd ook dat atheïsten in feite ‘omgekeerde gelovigen’ zijn.

Kortom, het euvel ligt niet bij mij. Het ligt bij u. U kunt geen afstand nemen van uw salonfähig denken in menige opzichten. Dat blijkt ook heel duidelijk over uw standpunt over de Talpiot -tombe. U laat zich verleiden omdat de Talpiot-tombe een aantrekkelijk verhaal is om de opstanding van Jezus op de helling te zetten . Helaas voor u, niets, maar dan ook niets, levert ons enig bewijs van de stelling van Aton. U doet hetzelfde met ufo’s. Ufo’s passen niet in uw conservatief ‘wetenschappelijk’ denkbeeld, en dus bestaan ze niet. Tenzij men met een bewijs afkomt. Zeer kort door de bocht en een grove denkfout. Alsof slechts die dingen zouden bestaan die we zouden kunnen bewijzen! En bovendien een belediging voor al die piloten die in de laatste decennia telkens weer geconfronteerd werden met het verschijnsel. En ook steeds weer uitgelachen of niet ernstig genomen werden door mensen zoals u. En dat zijn er heel wat. Voor u echter zijn deze piloten allemaal fantasten, fabulatoren , slechte interpreteerders van de realiteit, of leugenaars.

En tenslotte, ik voor mijn part sluit niet uit dat Jezus bestaan heeft. Ook al heb ik er geen echt bewijs van.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 november 2018 om 11:49.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:48   #1489
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Kortom, het euvel ligt niet bij mij. Het ligt bij u. U kunt geen afstand nemen van uw salonfähig denken in menige opzichten. Dat blijkt ook heel duidelijk over uw standpunt over de Talpiot -tombe. U laat zich verleiden omdat de Talpiot-tombe een aantrekkelijk verhaal is om de opstanding van Jezus op de helling te zetten . Helaas voor u, niets, maar dan ook niets, levert ons enig bewijs van de stelling van Aton..
MIJN stelling ??? O vriendje, dit wordt gedeeld door menig deskundigen hoor !! Dat een dooie weer levend wordt na drie dagen dood te zijn is pas salonfähig denken ! Nogmaals, weerleg deze onderzoeken met lullige contra en goed onderbouwde pro : http://www.netzarim.co.il/Museum/Suk...iot%20Tomb.htm

En kom nu ook niet aanzetten met een lullige opmerking dat de layout je niet aanstaat.

Laatst gewijzigd door Aton : 7 november 2018 om 11:48.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 11:50   #1490
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
MIJN stelling ??? O vriendje, dit wordt gedeeld door menig deskundigen hoor !! Dat een dooie weer levend wordt na drie dagen dood te zijn is pas salonfähig denken ! Nogmaals, weerleg deze onderzoeken met lullige contra en goed onderbouwde pro : http://www.netzarim.co.il/Museum/Suk...iot%20Tomb.htm

En kom nu ook niet aanzetten met een lullige opmerking dat de layout je niet aanstaat.

Dat wordt in ieder geval niet beweerd door mij. Ik heb altijd gesteld: dood is dood en niemand keert uit de dood weer. Punt uit.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 12:39   #1491
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dat wordt in ieder geval niet beweerd door mij. Ik heb altijd gesteld: dood is dood en niemand keert uit de dood weer. Punt uit.
Het Oosten :
Citaat:
U laat zich verleiden omdat de Talpiot-tombe een aantrekkelijk verhaal is om de opstanding van Jezus op de helling te zetten .
Al vergeten wat jijzelf geschreven hebt ? Ik wacht uiteraard nog op je weerlegging van mijn bovenstaande link en stop eens met warm en koud te blazen.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 14:30   #1492
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dwarsliggen? Hoe komt u daar nu bij. Typische -maar weinig navolgbare- reactie van een vermeende ‘salonfähige’ denker in deze aangelegenheden die in de waan verkeert en er prat op gaat dat hij nu precies niet salonfähig is in zijn manier van redeneren.

Ik heb de onstaansgeschiedenis van het Christendom grondig bestudeerd. Uit interesse. Natuurlijk met de bronnen die ik ter beschikking had. Heel wat van de geschiedenis van deze godsdienst (net als in de andere gekende godsdiensten) is onzeker en baadt in een historische ‘flou’, een mistige waas, wanneer het gaat over het allereerste begin van het christendom. Wanneer heel het verhaal uitpuilt van historische onzekerheden in deze periode, zeg ik het ook. Dat heeft niets met ‘tegenwringen’ te maken. Idem dito met ufo’s. Alleen, in dit verhaal stelt men zich op als een dwaas als men al de sightings en getuigenissen van ufo-waarnemingen door piloten over gans de wereld en dit gedurende vele decennia koudweg en tegen beter weten in ter zijde schuift. Hetzelfde geldt voor de assumpties of aanspraken van atheïsten. Zij beweren dit en dat , en dat God niet bestaat , en ga zo maar door .Maar hebben geen poot om op te staan om dit allemaal zomaar gratuit te beweren. In deze aangelegenheid kan men -als niet-gelovige- slechts één standpunt innemen: het agnostische. Vaneiges. Zelfs een kind kan dit vatten. En daarom zeg ik altijd ook dat atheïsten in feite ‘omgekeerde gelovigen’ zijn.

Kortom, het euvel ligt niet bij mij. Het ligt bij u. U kunt geen afstand nemen van uw salonfähig denken in menige opzichten. Dat blijkt ook heel duidelijk over uw standpunt over de Talpiot -tombe. U laat zich verleiden omdat de Talpiot-tombe een aantrekkelijk verhaal is om de opstanding van Jezus op de helling te zetten . Helaas voor u, niets, maar dan ook niets, levert ons enig bewijs van de stelling van Aton. U doet hetzelfde met ufo’s. Ufo’s passen niet in uw conservatief ‘wetenschappelijk’ denkbeeld, en dus bestaan ze niet. Tenzij men met een bewijs afkomt. Zeer kort door de bocht en een grove denkfout. Alsof slechts die dingen zouden bestaan die we zouden kunnen bewijzen! En bovendien een belediging voor al die piloten die in de laatste decennia telkens weer geconfronteerd werden met het verschijnsel. En ook steeds weer uitgelachen of niet ernstig genomen werden door mensen zoals u. En dat zijn er heel wat. Voor u echter zijn deze piloten allemaal fantasten, fabulatoren , slechte interpreteerders van de realiteit, of leugenaars.

En tenslotte, ik voor mijn part sluit niet uit dat Jezus bestaan heeft. Ook al heb ik er geen echt bewijs van.

Dit zijn natuurlijk ook plausibele verklaringen, al heb ik er geen bewijs van. Maar we moeten wel degelijk met die mogelijkheid rekening houden tot het tegendeel bewezen is.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 14:39   #1493
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Dwarsliggen? Hoe komt u daar nu bij. Typische -maar weinig navolgbare- reactie van een vermeende ‘salonfähige’ denker in deze aangelegenheden die in de waan verkeert en er prat op gaat dat hij nu precies niet salonfähig is in zijn manier van redeneren.

Ik heb de onstaansgeschiedenis van het Christendom grondig bestudeerd. Uit interesse. Natuurlijk met de bronnen die ik ter beschikking had. Heel wat van de geschiedenis van deze godsdienst (net als in de andere gekende godsdiensten) is onzeker en baadt in een historische ‘flou’, een mistige waas, wanneer het gaat over het allereerste begin van het christendom. Wanneer heel het verhaal uitpuilt van historische onzekerheden in deze periode, zeg ik het ook. Dat heeft niets met ‘tegenwringen’ te maken. Idem dito met ufo’s. Alleen, in dit verhaal stelt men zich op als een dwaas als men al de sightings en getuigenissen van ufo-waarnemingen door piloten over gans de wereld en dit gedurende vele decennia koudweg en tegen beter weten in ter zijde schuift. Hetzelfde geldt voor de assumpties of aanspraken van atheïsten. Zij beweren dit en dat , en dat God niet bestaat , en ga zo maar door .Maar hebben geen poot om op te staan om dit allemaal zomaar gratuit te beweren. In deze aangelegenheid kan men -als niet-gelovige- slechts één standpunt innemen: het agnostische. Vaneiges. Zelfs een kind kan dit vatten. En daarom zeg ik altijd ook dat atheïsten in feite ‘omgekeerde gelovigen’ zijn.

Kortom, het euvel ligt niet bij mij. Het ligt bij u. U kunt geen afstand nemen van uw salonfähig denken in menige opzichten. Dat blijkt ook heel duidelijk over uw standpunt over de Talpiot -tombe. U laat zich verleiden omdat de Talpiot-tombe een aantrekkelijk verhaal is om de opstanding van Jezus op de helling te zetten . Helaas voor u, niets, maar dan ook niets, levert ons enig bewijs van de stelling van Aton. U doet hetzelfde met ufo’s. Ufo’s passen niet in uw conservatief ‘wetenschappelijk’ denkbeeld, en dus bestaan ze niet. Tenzij men met een bewijs afkomt. Zeer kort door de bocht en een grove denkfout. Alsof slechts die dingen zouden bestaan die we zouden kunnen bewijzen! En bovendien een belediging voor al die piloten die in de laatste decennia telkens weer geconfronteerd werden met het verschijnsel. En ook steeds weer uitgelachen of niet ernstig genomen werden door mensen zoals u. En dat zijn er heel wat. Voor u echter zijn deze piloten allemaal fantasten, fabulatoren , slechte interpreteerders van de realiteit, of leugenaars.

En tenslotte, ik voor mijn part sluit niet uit dat Jezus bestaan heeft. Ook al heb ik er geen echt bewijs van.
heb je nu werkelijk net het bestaan van ufo's als argument aangehaald???

Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 15:30   #1494
Den Duisteren Duikboot
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 januari 2003
Berichten: 13.400
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je nu werkelijk net het bestaan van ufo's als argument aangehaald???

Een ufo is niet meer dan een 'unidentified flying object'. Het is niet omdat een object niet geïdentificeerd kan worden dat het niet bestaat of dat het meteen maar van buitenaardse oorsprong zou zijn of zelfs afkomstig van niet-aards intelligent leven.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 16:00   #1495
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Een ufo is niet meer dan een 'unidentified flying object'. Het is niet omdat een object niet geïdentificeerd kan worden dat het niet bestaat of dat het meteen maar van buitenaardse oorsprong zou zijn of zelfs afkomstig van niet-aards intelligent leven.
Inderdaad, maar u vergat één nuance: het betekent evenmin dat het niet buitenaards zou kunnen zijn en/of dat het niet een niet-aardse intelligent leven zou kunnen zijn omdat wij dit onmogelijk achten of ons dat maar moeilijk kunnen voorstellen.

Maar goed, ik ga hier niet over ufo's beginnen. Daar is een andere draad voor.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 november 2018 om 16:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 16:05   #1496
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar goed, ik ga hier niet over ufo's beginnen. Daar is een andere draad voor.
Dit gezegd zijnde wacht ik nog op een antwoord op mijn link.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 16:37   #1497
Eduard Khil
Secretaris-Generaal VN
 
Eduard Khil's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 juni 2012
Locatie: Hemel
Berichten: 35.531
Standaard

Linksen denken niet. Daarvoor heb je hersenen nodig
__________________
MAMBO VOORSPELT MILJARDEN DODEN DOOR HET COVIDVACCIN IN DE KOMENDE PAAR JAAR. MILJARDEN!


Eduard Khil is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 16:43   #1498
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eduard Khil Bekijk bericht
Linksen denken niet. Daarvoor heb je hersenen nodig
Hallo Eduard Link
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 17:10   #1499
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TV-verslaafde Bekijk bericht
Stalin, mijn beste... Stalin.
Hoe oud ben jij eigenlijk ? Dat Stalin nog bij jou aan de deur is geweest om je te bekeren is alvast opmerkelijk.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 17:11   #1500
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.285
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door geertvdb Bekijk bericht
hebt gij Stalin al aan uw deur gehad?


Stalin was trouwens het opperwezen van zijn eigen godsdienst.
sorry geert, ik zie dat je me voor was
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:44.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be