Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 7 november 2018, 17:43   #1501
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
heb je nu werkelijk net het bestaan van ufo's als argument aangehaald???

Ja, maar zijn motief is heel mooi. HO komt op voor malo- pardon, piloten die beledigd worden door de ontkenningen van Ufo's. Maar HO komt niet op voor al degenen die Jezus hebben ontmoet na zijn opstanding, zoals de apostelen en de 500 - volgens Paulus. En hij beledigt door zijn ongeloof mensen zoals JvdBerghe die Jezus volgt - alhoewel hij hem nog niet ontmoet heeft - denk ik. Dat kan dan weer el.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 17:45   #1502
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.061
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoe oud ben jij eigenlijk ? Dat Stalin nog bij jou aan de deur is geweest om je te bekeren is alvast opmerkelijk.
https://www.youtube.com/watch?v=utQSGDFuc_A

Stalin vs Hitler. De beschermers van het "noodlot". Whahaha.

Neen, even serieus. Communisten hingen toch paters op? Als dat geen bekering is?
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 17:46   #1503
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dan is er overduidelijk sprake van een parodie. Ongetwijfeld heeft de rechter dat willen aanbrengen.
Doet dat ter zake?
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 17:55   #1504
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, maar zijn motief is heel mooi. HO komt op voor malo- pardon, piloten die beledigd worden door de ontkenningen van Ufo's. Maar HO komt niet op voor al degenen die Jezus hebben ontmoet na zijn opstanding, zoals de apostelen en de 500 - volgens Paulus. En hij beledigt door zijn ongeloof mensen zoals JvdBerghe die Jezus volgt - alhoewel hij hem nog niet ontmoet heeft - denk ik. Dat kan dan weer el.
U begint weer over ufo's. Niet ik. Ik sluit het bestaan van ufo's niet uit. Aardse noch buitenaardse. En zo sluit ik het historisch bestaan van Jezus niet uit. Noch het bestaan van een God. Atheïsten zijn vaak 'anti'theïsten. De enige ware a-theïst is de agnosticus.

Ik sluit wel een terugkeer uit de dode zoals bij Lazarus uit. Misschien ooit mogelijk door cryonisme of ander procedé, maar die techniek was niet voorhanden in de tijd van Jezus en zijn goede vriend Lazarus.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 november 2018 om 18:17.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 18:03   #1505
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Maar HO komt niet op voor al degenen die Jezus hebben ontmoet na zijn opstanding, zoals de apostelen en de 500 - volgens Paulus.
Ben je zeker dat dit volgens Paulus is of is het volgens de auteurs die de naam van Paulus misbruikt hebben ?
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 18:13   #1506
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ben je zeker dat dit volgens Paulus is of is het volgens de auteurs die de naam van Paulus misbruikt hebben ?
Volgens Paulus...Er bestaan al lang geen authentieke brieven van Paulus meer. Vaneiges niet. Alles wat we nu lezen (of toch heel veel) van wat toegeschreven wordt aan Paulus, is nep.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 november 2018 om 18:14.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 18:54   #1507
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
Ben je zeker dat dit volgens Paulus is of is het volgens de auteurs die de naam van Paulus misbruikt hebben ?
Volgens Paulus...Er bestaan al lang geen authentieke brieven van Paulus meer. Vaneiges niet. Alles wat we nu lezen (of toch heel veel) van wat toegeschreven wordt aan Paulus, is nep. Het is al fout beginnen te lopen bij Marcion. En dat is al zeer vroeg.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 7 november 2018 om 18:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 19:23   #1508
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Atheisten moeten niet bekeren; de realiteit is domweg wat ze is. Voor gelovigen die menen het beter te moeten weten dan wetenschap, bestaat er nog steeds zoiets als een psychiater/psycholoog.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 19:37   #1509
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U begint weer over ufo's. Niet ik. Ik sluit het bestaan van ufo's niet uit. Aardse noch buitenaardse. En zo sluit ik het historisch bestaan van Jezus niet uit. Noch het bestaan van een God. Atheïsten zijn vaak 'anti'theïsten. De enige ware a-theïst is de agnosticus.

Ik sluit wel een terugkeer uit de dode zoals bij Lazarus uit. Misschien ooit mogelijk door cryonisme of ander procedé, maar die techniek was niet voorhanden in de tijd van Jezus en zijn goede vriend Lazarus.
Ja, ja. Ik vond uw argument van het beledigen van piloten die ze zien vliegen zo koddig dat ik de vergelijking even wilde maken met uw oneerbiedige houding tennopzichte van geloof in de opstanding van de Here Jezus en dat Hij leeft. Uw ongeloof betreffende de opstanding van Lazerus komt hard aan (bij gelovigen vrees ik), maar u heeft een onderbouwde argumentatie zie ik. Maar over de opstanding van de Here Jezus spreekt u zich niet echt uit. Ik neem maar aan dat u als rechtgeaarde agnost de opstanding in een verheerlijkt lichaam en de concepten van de onsterflijke ziel en de hemel en de hel niet durft uit te sluiten. Dat zal een grote opluchting zijn voor JvdBerghe en zijn kameraden. U staat al met één been in de gemeenschap van de heiligen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 19:51   #1510
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Volgens Paulus...Er bestaan al lang geen authentieke brieven van Paulus meer. Vaneiges niet. Alles wat we nu lezen (of toch heel veel) van wat toegeschreven wordt aan Paulus, is nep. Het is al fout beginnen te lopen bij Marcion. En dat is al zeer vroeg.
En hoe zit het met het Talpiot rapport? Als je dit weet over Paulus dan verwacht ik ook een eerlijke mening hierover.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:22   #1511
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ja, maar zijn motief is heel mooi. HO komt op voor malo- pardon, piloten die beledigd worden door de ontkenningen van Ufo's. Maar HO komt niet op voor al degenen die Jezus hebben ontmoet na zijn opstanding, zoals de apostelen en de 500 - volgens Paulus. En hij beledigt door zijn ongeloof mensen zoals JvdBerghe die Jezus volgt - alhoewel hij hem nog niet ontmoet heeft - denk ik. Dat kan dan weer el.
HO beledigt mij niet.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 november 2018, 22:25   #1512
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Volgens Paulus...Er bestaan al lang geen authentieke brieven van Paulus meer. Vaneiges niet. Alles wat we nu lezen (of toch heel veel) van wat toegeschreven wordt aan Paulus, is nep.
Hoe weet u dat de brieven nep zijn als u tegelijkertijd stelt dat er geen referentie meer bestaat naar de authentieke brieven?
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 01:51   #1513
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe weet u dat de brieven nep zijn als u tegelijkertijd stelt dat er geen referentie meer bestaat naar de authentieke brieven?
Taalkundige schrijfstijlverschillen bijvoorbeeld. Routebeschrijvingen die niet kloppen om er nog eentje te noemen. Zo kan men de delen eruit filteren die wel door Paulus geschreven zijn. Opmerkelijk zijn de tegenstellingen in deze brieven hierdoor ook verdwijnen. Als het je niet duidelijk is raad ik volgend boek aan eens te lezen: https://www.damon.nl/book/geschreven-en-toegeschreven
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 07:43   #1514
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Hoe weet u dat de brieven nep zijn als u tegelijkertijd stelt dat er geen referentie meer bestaat naar de authentieke brieven?

Die studie is al lang verricht door de (diepgelovige) zogenaamde 'Hollandse Radicalen' van Van Maanen, Loman, Steck (was Zwitser) , en Co. En dat was een grondige studie. Het onderzoek van predikant en theoloog W.C. Van Manen was nu juist bedoeld was om de echtheid van de brieven van Paulus, meer bepaald de brief aan de Romeinen, aan te tonen en zich zo te kunnen verdedigen tegen de kritiek die er in die dagen was voor wat betreft de authenticiteit der Brieven. Hij moest als eerlijke onderzoeker nochtans erkennen dat deze authenticiteit nergens te vinden was. En dat de brief aan de Romeinen -zoals Loman al geconludeerd had voor alle brieven- niet geschreven was door Paulus, noch gericht was aan de Romeinen.

Men stelt ook vast dat sinds die tijd aan de authenticiteit van steeds meer brieven van Paulus wordt getwijfeld. Steed minder brieven van Paulus (of gedeelten ervan) blijken echt van Paulus te komen. Als het zo doorgaat, mondt men nog uit bij het standpunt van Loman.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2018 om 08:11.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 08:05   #1515
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die studie is al lang verricht door de Hollandse Radicalen van Van Maanen, Loman, Steck, en Co. En dat was een grondige studie. Het onderzoek van predikant en theoloog W.C. Van Manen was nu juist bedoeld was om de echtheid van de brieven van Paulus, meer bepaald de brief aan de Romeinen, aan te tonen en zich zo te kunnen verdedigen tegen de kritiek die er in die dagen was voor wat betreft de authenticiteit der Brieven. Hij moest als eerlijke onderzoeker nochtans erkennen dat deze authenticiteit nergens te vinden was. En dat de brief aan de Romeinen -zoals Loman al geconludeerd had voor alle brieven- niet geschreven was door Paulus, noch gericht was aan de Romeinen.

Men stelt ook vast dat sinds die tijd aan de authenticiteit van steeds meer brieven van Paulus wordt getwijfeld. Steed minder brieven van Paulus (of gedeelten ervan) blijken echt van Paulus te komen. Als het zo doorgaat, mondt men nog uit bij het standpunt van Loman.
En Van Maanen is niet meer de enige die tot deze conclusie is gekomen. Zelfde verhaal zien we bij de evangelies hoe de eerste kerkvaders opzettelijk deze teksten gecorrumpeerd hebben. Stuk voor stuk ziekelijk gefrustreerde psychopaten.
In het tweede deel van dit boek komen deze schriftvervalsers stuk voor stuk aan bod. Een aanrader als naslagwerk:
https://www.boekenroute.nl/gasten/gt...=9789076277424
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 08:23   #1516
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
En Van Maanen is niet meer de enige die tot deze conclusie is gekomen. Zelfde verhaal zien we bij de evangelies hoe de eerste kerkvaders opzettelijk deze teksten gecorrumpeerd hebben. Stuk voor stuk ziekelijk gefrustreerde psychopaten.
In het tweede deel van dit boek komen deze schriftvervalsers stuk voor stuk aan bod. Een aanrader als naslagwerk:
https://www.boekenroute.nl/gasten/gt...=9789076277424
Slavenburg komt meer dan eens op dit thema terug. Thuis heb ik zijn boek : Valsheid in Geschriften. Soms zweeft hij wat. Maar in deze heeft hij zeker een punt.

Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 08:59   #1517
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Die studie is al lang verricht door de (diepgelovige) zogenaamde 'Hollandse Radicalen' van Van Maanen, Loman, Steck (was Zwitser) , en Co. En dat was een grondige studie. Het onderzoek van predikant en theoloog W.C. Van Manen was nu juist bedoeld was om de echtheid van de brieven van Paulus, meer bepaald de brief aan de Romeinen, aan te tonen en zich zo te kunnen verdedigen tegen de kritiek die er in die dagen was voor wat betreft de authenticiteit der Brieven. Hij moest als eerlijke onderzoeker nochtans erkennen dat deze authenticiteit nergens te vinden was. En dat de brief aan de Romeinen -zoals Loman al geconludeerd had voor alle brieven- niet geschreven was door Paulus, noch gericht was aan de Romeinen.

Men stelt ook vast dat sinds die tijd aan de authenticiteit van steeds meer brieven van Paulus wordt getwijfeld. Steed minder brieven van Paulus (of gedeelten ervan) blijken echt van Paulus te komen. Als het zo doorgaat, mondt men nog uit bij het standpunt van Loman.
Niet "’Van Maanen’, maar Van Manen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2018 om 09:01.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 10:06   #1518
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Slavenburg komt meer dan eens op dit thema terug. Thuis heb ik zijn boek : Valsheid in Geschriften. Soms zweeft hij wat. Maar in deze heeft hij zeker een punt.

He, die had ik ook vergeten melden. En ja, zijn zweverigheid moet je er maar bij nemen. Ik denk dat hij dit doet om nog niet het achterste van zijn tong te laten zien. Fijn dat we het hierover eens zijn. Nu nog die verrekte Talpiot tombe nog.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 10:11   #1519
Aton
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 28 september 2012
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 9.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Niet "’Van Maanen’, maar Van Manen.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Willem...iaan_van_Manen
Toen stond hij er ook nog alleen voor.
Aton is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2018, 11:16   #1520
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Aton Bekijk bericht
He, die had ik ook vergeten melden. En ja, zijn zweverigheid moet je er maar bij nemen. Ik denk dat hij dit doet om nog niet het achterste van zijn tong te laten zien. Fijn dat we het hierover eens zijn. Nu nog die verrekte Talpiot tombe nog.
Die Talpiot-tombe laat u precies niet los. En het moet lukken dat dit ook het geval is bij Jacob Slavenburg. Wiens boek hierover ik nu voor me heb liggen. Het boek dateert, zie ik, uit 2007. Maar wellicht hebt u het ook., Ik zal het misschien eens herlezen. Niet zo'n grote moeite want Slavenburg schrijft vlot en 'aangenaam'. We zullen zien.


Laatst gewijzigd door Het Oosten : 8 november 2018 om 11:29.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:58.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be