Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 3 augustus 2019, 22:51   #1221
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.238
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Precies. De aarde houdt toch ooit op met bestaan en het leven hierop is toch eindig. Dus ik zou zeggen genieten maar.Op is op.
Trouwens voor de mens is geld en rijkdom belangrijk en niet het klimaat of het milieu. Daar zijn we altijd voor gegaan tot vandaag de dag. Dus we hebben wat we steeds hebben gewild.
Citaat:
https://www.hln.be/nieuws/buitenland....google.com%2F

Zell am See, de favoriete zomervakantie van steenrijke Arabieren: meer boerka’s dan lederhosen

Steven Swinnen 10 september 2017

Wat zou een mens blijven puffen in die hete woestijn als er vliegtuigen bestaan die je naar een oase met gezonde berglucht, een prachtig meer en malse alpenweides vliegen? Eens de sneeuw gesmolten, ondergaat het Oostenrijkse Zell am See een opmerkelijke transformatie: van een mondain ski-oord tot het ‘Mekka van Europa’. In ‘Sellamsi’ zijn de Speisekarte in het Arabisch, verdringen de vrouwen in boerka zich rond het meer en rekent de middenstand zich rijk.

Met stip genoteerd in elke reisgids over Oostenrijk: Zell am See. Met recht en reden, want toeristen die de parel van het Salzburgerland bezoeken, stappen binnen in een ansichtkaart. Prachtige historische gebouwen rond een helderblauw bergmeer waarin op een zonnige dag de besneeuwde alpentoppen toverachtig weerspiegelen. En ze komen van steeds verder, die toeristen. Tegenwoordig wordt het bergstadje in de schaduw van de bekende gletsjer Kitzsteinhorn overspoeld door rijke Arabieren. Veelal uit oliestaten zoals Saoedi-Arabië, Qatar, Dubai, Oman en Koeweit vliegen ze in de zomer naar München om van daaruit door te reizen naar Zell am See. Daar schijnt de zon mits wat geluk ook, is het gewoonlijk een dikke twintig graden minder heet dan thuis, is gezonde berglucht vrij verkrijgbaar en verkopen ze de op één na lekkerste chocolade ter wereld. Maar dat is niet dé hoofdreden dat er op een doordeweekse zomerdag honderden vrouwen in nikab kuieren door ‘Sellamsi’, de Arabische verbastering van het toeristenoord.
Verstook nog wat meer fossiele brandstoffen, dat kun je mss nog een weekendje Belgische kust permitteren. En vergeet de frigobox niet!

Het kan ook zijn dat all-in vakantie in Turkije goedkoper is, lol.

Citaat:
https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2019/02...-brandstoffen/

19 februari 2019

WWF wil dat België stopt met fossiele brandstoffen te "subsidiëren"

Volgens berekeningen van het Wereldnatuurfonds (WWF) zou ons land elk jaar 2,7 miljard euro aan belastingvoordelen uitgeven om het gebruik van fossiele brandstoffen te steunen.

WWF wil dat België daarmee stopt, en het geld investeert in een koolstofneutrale samenleving.

WWF heeft de belastingvoordelen van de Belgische overheid laten narekenen door het studiebureau Climact. Dat kwam onder meer tot volgende cijfers:

- Verlaagde accijnzen op stookolie voor verwarming: ruim 1,6 miljard euro.

- Gunstige belastingtarieven voor tankkaarten voor bedrijfswagens: 222 miljoen euro.

- Belastingvrijstelling voor het gebruik van kerosine (brandstof) in de luchtvaart: 210 miljoen euro.

- Korting op belasting op brandstof (diesel) voor taxichauffeurs en goederenvervoer: 206 miljoen euro.

Het kan niet dat de overheid 3,5 keer zoveel geld uittrekt voor subsidies voor stookolie als voor renovaties.

Wereldnatuurfonds

Samengeteld komt Climact tot een totaalbedrag van 2,7 miljard euro. Tot 3 jaar geleden was dat bedrag nog hoger (4 miljard euro). Maar omdat de overheid intussen onder meer de belasting op diesel verhoogd heeft (en diesel dus minder "subsidieert"), is het bedrag vandaag gedaald.

Voor WWF blijft het bedrag van 2,7 miljard euro hoe dan ook te hoog. Het gebruik van fossiele brandstoffen draagt bij tot de klimaatopwarming en mag niet voor belastingvoordelen zorgen, aldus de organisatie. WWF wil dat de overheid het geld in de plaats investeert in een samenleving die geen koolstof (CO2) uitstoot. Het heeft daartoe 5 voorstellen:
... 1-2-3-4-5

WWF roept de regering op de 5 maatregelen uit te voeren in het kader van een omvangrijk actieplan (inclusief een belastingshift) dat de klimaatopwarming aanpakt. Het plan moet wel sociaal rechtvaardig zijn en leiden tot meer werkgelegenheid. Dat laatste is volgens het WWF perfect mogelijk. Het verwijst naar een studie van de FOD Volksgezondheid uit 2016 waaruit blijkt dat de overgang naar een koolstofarme economie tegen 2030 80.000 extra banen kan opleveren.

Laatst gewijzigd door Micele : 3 augustus 2019 om 23:13.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 08:08   #1222
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De hebzucht van de mens is toch niet te stuitten dus zien we dit best onder ogen en halen beter het beste uit deze planeet . Waarom zouden we deze aarde niet gewoon verslijten en opgebruiken ?
Inderdaad, dat is ook mijn idee. Maar dat "opgebruiken" is enkel maar vanuit onze eigen visie. In werkelijkheid wordt er niks "opgebruikt" maar enkel maar getransformeerd.
Zoals ik al aangegeven heb, heeft "de aarde" veel zwaardere dingen ondergaan dan wat wij haar zogezegd "aandoen", en heeft het leven op aarde veel ergere dingen overleefd dan wat wij nu doen. Het is zelfs zo dat telkens er een grote "ramp" gebeurt die de biosfeer decimeert, er nadien veel vooruitgang geboekt wordt. "creatieve destructie".

Zoals ik al verschillende keren elders heb geargumenteerd, is het niet het "opgebruiken van de aarde" dat een probleem zal stellen voor de mensheid, maar is het de opkomst van een intelligentere levensvorm die ons zal wegvagen, en wij werken daar zelf hard aan: ik voorspel dat dat tussen de 50 - 200 jaar zal gebeuren.

Als dusdanig zouden wij het er beter nog eens goed van nemen, eerder dan ons zorgen te maken over een toekomst die toch niet bestaat, of voor problemen die er nooit geweest zijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 08:13   #1223
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
De hebzucht van de mens is de oorsprong van alle kwaad en zal ontegensprekelijk zijn ondergang zijn.
Daar ben ik het niet mee eens: die zogezegde "hebzucht" is de eigenheid van alle leven: beter overleven dan anderen. Wij zijn gewoon HEEL GOED in dat "beter overleven dan anderen". Wij zijn de eerste soort die uitgevonden werd die ALLE ANDERE soorten kan domineren en onderwerpen/vernietigen. Maar wij gaan waarschijnlijk zelf nieuwe soorten (machines) bouwen die dat nog beter doen dan wij, en waar wij het onderspit zullen tegen delven. Dat zullen dan ultieme winnaars van het leven worden zoals wij het ook een tijdje geweest zijn.
Voor mij is de zin van het leven: ander leven omzeep helpen en zelf domineren/overleven. Sinds 3 miljard jaar. Alleen was er tot aan onze komst nog nooit zo een grote winnaar gevormd die dat ook kon. Alle andere soorten, tot aan onze komst, waren gewoon teveel aan elkaar gewaagd, en moesten in een soort van koude oorlog met elkaar blijven omgaan. Men noemt dat een eco-systeem, zo een tijdelijke stationaire toestand van koude oorlog tussen soorten. Wij zijn daar, dank zij onze intelligentie, bovenuit gegroeid en kunnen dus een einde stellen aan alle eco systemen, tenzij die delen ervan die we willen onderwerpen (domestikeren) voor ons eigen gebruik. Maar wij gaan waarschijnlijk nog intelligenter systemen maken, die ons dan hetzelfde lot zullen opsolferen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 08:21   #1224
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Stel U voor.....hoeveel mensen er uit twee mensen voortkomen op amper 40 jaar
En daar zijn we dan nog fier op ook
Bijlage 111118
Dat is natuurlijk een verkeerde voorstelling, want die kindjes hebben meer grootouders dan er op de foto staan, he.

Als alle vrouwen exact 1 volwassen vrouw op de wereld zetten (het aantal mannen heeft geen belang) die zelf ook weer 1 volwassen vrouw op de wereld zal zetten enzovoort, dan blijft de bevolking precies even groot als ze was.

Aangezien er iets meer mannen dan vrouwen geboren worden, en sommige vrouwen dood gaan of onvruchtbaar zijn, wil dat dus zeggen dat volwassen vrouwen gemiddeld een beetje meer dan 2 kinderen moeten krijgen. 2.3 of zo om de bevolking op peil te houden.

Een familie foto zou dan:
2 grootouders, 2 of 3 koppels kinderen, 5 of zes koppels kleinkinderen en nog meer achterkleinkinderen tonen. Maar dat komt omdat die niet enkel voorkomen uit die 2 grootouders, maar ook uit de ouders en grootouders van alle partners van die kinderen en kleinkinderen he.

Want de bevolking blijft constant.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 11:31   #1225
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.845
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Dat is natuurlijk een verkeerde voorstelling, want die kindjes hebben meer grootouders dan er op de foto staan, he.

Valt te zien hoe je dat interpreteert. Uiteindelijk komen die paar miljard mensen op deze planeet allemaal voort van 2 mensen.
Die kinderen hebben dan ook maar die twee grootouders die op de foto staan. Anders zijn het overgrootouders en over over enzovoort.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 augustus 2019 om 11:32.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 13:01   #1226
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Valt te zien hoe je dat interpreteert. Uiteindelijk komen die paar miljard mensen op deze planeet allemaal voort van 2 mensen.
Eh...

Ik denk dat de apenpopulatie waar wij uit geevolueerd zijn, wat groter was dan 2.

Hier en daar heeft er telkens een aap een mutatietje erbij gedaan, en ja, je hebt gelijk dat het DIE ene zijn nakomelingen zijn die gans de populatie hebben veroverd door de andere nakomelingen laten te kreperen die die mutatie niet hadden. Maar er is daar dus wel met veel apen gepaard geworden die die mutatie niet hadden langsheen die lijn.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2019, 13:17   #1227
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
n ook maar die twee grootouders die op de foto staan.
Maar natuurlijk niet. Die hebben ook de grootouders aan de kant van de partner van de kinderen van die grootouders he.

Alles we gaan eens een gedankenexperimentje doen, met de vereenvoudiging dat elk koppel 2 kinderen heeft, een jongen en een meiske.

Richting stamboom:

M1 en V1 hebben mm1 en vv1 als kinderen.

mm1 trouwt met vv2 en hebben kinderen: mmm1 en vvv1
vv1 trouwt met mm3 en hebben kinderen: mmm1bis en vvv1bis

mmm1 trouwt met vvv4 en hebben als kinderen: mmmm1 en vvvv1
vvv1 trouwt met mmm5 en hebben als kinderen: mmmm1bis en vvvv1bis
mmm1bis trouwt met vvv6 en hebben als kinderen: mmmm1ter en vvvv1ter
vvv1bis trouwt met mmm7 en hebben als kinderen: mmmm1quad en vvvv1quad

Nu zeg jij: kijk eens, uit M1 en V1 zijn er 8 achterkleinkinderen voortgekomen, van mmmm1 tot en met vvvv1quad !

Maar M2 en V2 hadden de kinderen mm2 en vv2 (waarvan vv2 trouwde met mm1).

M2 en V2 zouden dus OOK 8 achterkleinkinderen hebben, maar daarvan zijn er 4 al vernoemd in de stamboom van M1 en V1: namelijk mmmm1, vvvv1, mmmm1bis en vvvv1bis. Want dat zijn evengoed de achterkleinkinderen van M2 en V2 als van M1 en V1.

En M3 en V3 hadden de kinderen mm3 en vv3, waarvan mm3 trouwde met vv1).

M3 en V3 hadden dus ook 8 achterkleinkinderen, maar daarvan zijn er ook 4 vernoemd eerder als achterkleinkinderen van M1 en V1: namelijk mmmm1ter, vvvv1ter, mmmm1quad, en vvvv1quad.

We zien dus dat M1 en V1 eigenlijk geen acht achterkleinkinderen voor hun rekening kunnen nemen als we zouden stellen dat M2 en V2 dat ook doen en M3 en V3 dat ook doen, want in totaal hebben M1... V3 dus zogezegd 24 achterkleinkinderen (3 koppels met elk 8 achterkleinkinderen) maar daar zijn er al 8 van "dubbel geteld" en dus ten hoogste maar 16 aparte kinderen.
Maar dat komt omdat we de dubbeltellingen met M4 en V4, M5 en V5, M6 en V6 en M7 en V7 niet gerekend hebben. Die hebben ELK ook 2 achterkleinkinderen gemeen met M1 en V1.

Zo zal je merken in dat artificiele schema dat uiteindelijk als elk koppel 1 jongen en 1 meisje heeft die weer koppels gaan vormen en zo voort, er uit N koppels, gewoon N nieuwe koppels voortkomen.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2019, 07:50   #1228
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

De éne aap is de andere niet, monkey business.

Je hebt dan ook nog 'De naakte aap'
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 5 augustus 2019 om 07:53.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 16:53   #1229
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Olééééééé, daar gaan we weer!!!!!!!

Bijna terug scholeke zeker?

'Ook Vlaams Belang en N-VA moeten klimaatleiders zijn'.

Citaat:
De zomervakantie is nog niet voorbij, maar klimaatactiviste Anuna De Wever denkt al aan september. Vanaf dan zullen er immers nieuwe klimaatbetogingen plaatsvinden in ons land.
Ik denk dat dat meiske toch gaat moeten opletten want ...
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 17:05   #1230
Profiteur
Parlementslid
 
Geregistreerd: 25 oktober 2017
Berichten: 1.829
Standaard

Zet dat meiske is bij enkele vluchtelingen en ze zal weten wat een gangbang is Nu is ze op vakantie. Waarschijnlijk met het vliegtuig en interesseert het haar geen bal wat ze daar met haar afval doen. Of zou ze haar potje zonnecrème ergens terug kunnen laten vullen. Ik vind het een stom wicht. En ze is duidelijk schoolziek want ze wil al gaan brossen voor het schooljaar begonnen is. Neen beter kwijt dan rijk zo een kieken.
Profiteur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 20:10   #1231
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Kan iemand Anuna uitleggen dat haar 15 minutes of fame voorbij zijn ?
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 22:29   #1232
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Kan iemand Anuna uitleggen dat haar 15 minutes of fame voorbij zijn ?
Ik denk dat er veel mensen zijn die het haar willen uitleggen maar of ze het gaat geloven, dat is weer wat anders.

Maar die 'minutes of fame' zijn inderdaad al laaaaaang voorbij.

Als die nog veel gaat staan zagen in het nieuwe schooljaar zie ik dat nog wel eens wreed fout aflopen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 6 augustus 2019 om 22:29.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 augustus 2019, 23:53   #1233
koe de poing
Eur. Commissievoorzitter
 
koe de poing's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2009
Locatie: In koerentaine
Berichten: 8.722
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik denk dat er veel mensen zijn die het haar willen uitleggen maar of ze het gaat geloven, dat is weer wat anders.

Maar die 'minutes of fame' zijn inderdaad al laaaaaang voorbij.

Als die nog veel gaat staan zagen in het nieuwe schooljaar zie ik dat nog wel eens wreed fout aflopen.
ik zie ze nog bij N-Va belanden.
Ze is zuur genoeg.
__________________
r
koe de poing is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 augustus 2019, 08:41   #1234
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
ik zie ze nog bij N-Va belanden.
Ze is zuur genoeg.
Haar naam past alvast bij de N-VA (De Wever).
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 augustus 2019, 15:06   #1235
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

‘Europa moet landbouwbeleid aanpassen voor klimaat’.

Een nieuwsuitzending leerde dat het de koeien zijn die het weer maar eens gedaan hebben, de stouterds.

Ze laten teveel scheten wat de methaanproductie verhoogt wat schade toebrengt aan het milieu.

Over dat wij om huidig ogenblik met 7,7 miljard mensen zijn op de aard en dat er alle dagen massa's vliegtuigen opstijgen daar zwijgt men in alle talen over.

De landbouw is verantwoordelijk voor een aanzienlijk deel van de methaanemissie in Vlaanderen.

__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 16:45   #1236
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Anuna De Wever uitgejouwd op Pukkelpop, vriendinnen bedreigd: “Dit is niet oké”

Citaat:
Anuna De Wever klom donderdagavond op het podium in de Boiler Room op het festival Pukkelpop. Dat deed ze voor ‘Clap for Climate’, maar dat initiatief werd niet goed onthaald. Ook later op de camping werden vriendinnen van de klimaatactiviste lastiggevallen.
Verschiet die daar van?

Ik niet echt.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 augustus 2019 om 16:45.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 17:03   #1237
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
'T ja, het verbaas mij wel een beetje dat ze haar daar niet met open armen hebben ontvangen.
Het was toch de gelegenheid voor de jongeren om te laten zien dat ze deelnamen aan de brosmarsen om te ijveren voor een beter klimaat en milieu en niet omdat de scholen het hen opdrongen.


Maar ja, wereld vreemd als ze is, zal ze niet verwacht hebben dat de jongeren die zelf moeten werken voor de centen om een tiket te kunnen kopen en hun droom om een goedkope tweedhandswagen te kunnen aanschaffen in de grond geboord zagen door haar acties, liever niet naar haar gezag willen luisteren, maar plezier willen kunnen maken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 17:55   #1238
droge humor kassa404
Burger
 
Geregistreerd: 15 oktober 2011
Berichten: 181
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door koe de poing Bekijk bericht
Kan iemand Anuna uitleggen dat haar 15 minutes of fame voorbij zijn ?
is bij deze gebeurd
droge humor kassa404 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2019, 21:26   #1239
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

Campingincident Anuna De Wever wordt onderzocht.

Naar alle waarschijnlijkheid zijn er best veel mensen die begaan zijn met het milieu en op zoek gaan wat wij er met zen allen kunnen aan doen zodat het géén dramatische afloop zou kunnen treffen in de volgende jaren, het zeker niet van kwaad naar erger gaat.

Toch denk ik dat er ook best velen zijn die de acties van Anuna en haar kompanen ferm beu zijn omdat die meer- en meer beginnen te lijken op dat zij alleen zichzelf maar in de kijker wil zetten.

Zoals ik al schreef verschiet ik er niet van dat ze 'tegenstand' gekregen hebben.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.

Laatst gewijzigd door Universalia : 16 augustus 2019 om 21:27.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 augustus 2019, 11:46   #1240
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.617
Standaard

De Roover: ‘Pukkelpop brengt mij en talloze Vlamingen in verband met naziregime’.

Citaat:
N-VA-Kamerfractieleider Peter De Roover eist publieke verontschuldigingen van Pukkelpop-organisator Chokri Mahassine omdat die vlaggen waarop de Vlaamse Leeuw staat afgebeeld met zwarte klauwen, bestempelt als ‘collaboratievlaggen’.
Misschien moet men er dan maar werk van zien te maken om al dat soort van 'feestjes' af te schaffen dan zijn de meeste problemen die zich op dat soort van bijeenkomsten van de baan.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be