Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Geert Lambert (Spirit) - 12 tot 18 februari Geert Lambert (Oostende, 28 februari 1967) is een Vlaams politicus en advocaat. Lambert werd na de verkiezingen van 2003 voorzitter van de spirit-fractie in de Kamer van Volksvertegenwoordigers. In oktober 2004 volgde hij Els Van Weert op als partijvoorzitter. Tegenwoordig zetelt hij in het bestuur van het Vlaams & Neutraal Ziekenfonds, de Vlaamse mutualiteit.

 
 
Discussietools
Oud 14 februari 2007, 18:24   #41
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Ik ga mij gewoon een wapen aan schaffen nu hé
Zelfs als arme ...
Een zwart of een wit?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 14 februari 2007, 18:29   #42
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Ik versta het niet hoor (maar ja, velen vinden me dan ook een dwaas hé) maar omdat er iets op de zwarte markt bestaat, moet het maar allemaal mogelijk zijn en zonder restricties enz. Welke redenering is dat nu?

In dezelfde zin: ik weet ook wel dat er doden vallen in het verkeer en in de huiselijke omgeving in simpele, jammerlijke ongevallen, MAAR is dat nu een reden om wapens, waarmee effectief doden vallen (en die daarvoor ook ontworpen zijn) niet te reguleren? En dat we een wet gesteld hebben die het jagers en sportschutters nog steeds mogelijk maakt hun sport te beoefenen, verliest men gemakshalve uit het oog. Alléé een beetje serieus hé. (kan nu al voorspellen welke reacties er allemaal zullen volgen )


Geert
Ieder mag zijn principes hebben, maar u ontwijkt duidelijk het begrip: verantwoordelijkheid, waar ik op wees.

U wijst naar de wapens, maar niet naar de reden waarom mensen er naar zouden grijpen, buiten jacht en sport gerekend.

Daarnaast zegt u nergens waarom een sportschutter/wapenliefhebber/-verzamelaar om de 5 jaar uitgemolken worden en de automobilist levenslang met zijn papiertje mag rijden. Toch sterven er meer mensen in het verkeer en veranderen de verkeerslichten en -situaties sneller dan die op een schietstand.

Maar natuurlijk: u bent een politicus en snapt de logica van de zaak niet, vermits er anders niet zo een zaak was.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc

Laatst gewijzigd door Boadicea : 14 februari 2007 om 18:29.
Boadicea is offline  
Oud 14 februari 2007, 18:31   #43
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Ik versta het niet hoor (maar ja, velen vinden me dan ook een dwaas hé) maar omdat er iets op de zwarte markt bestaat, moet het maar allemaal mogelijk zijn en zonder restricties enz. Welke redenering is dat nu?

Geert
Het gaat niet over mogelijk zijn zonder restricties. Wel over redelijkheid in de reglementering. Het verschil is dat naar uw mening mensen eigenlijk geen wapens zouden mogen hebben. Dat is de reden waarom het wettelijke wapenbezit aangepakt en bemoeilijkt wordt. U weet uiteraard dat er een zwarte wapenmarkt is en altijd zal zijn maar ik twijfel er hard aan dat het voor mensen van uw gedacht iets prioritair is. Veel valt er toch niet te horen over hoe men dat circuit gaat aanpakken.
Rene Artois is offline  
Oud 14 februari 2007, 18:58   #44
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

A/ Ja ik verzet me tegen een zwart wapencircuit en vind dat de politiediensten dit met hoge prioriteit dienen aan te pakken;

B/ Stop toch eens met vergelijkingen met verkeer of huiselijke ongevallen te maken, elke vergelijking is krakkemikkig. Het feit dat men om de 5 jaar een vergunning dient aan te vragen, is een goede zaak, want zo wordt nagegaan of alles wel nog met de juiste bedoelingen gebeurt. En - ja - voor iemand het zegt, er zal inderdaad ooit wel eens iemand na 4 jaar en 11 maanden zijn wapen misbruiken, dus, ja, 5 jaar is arbitrair, maar voor mij mag het ook maandelijks hoor Graptje!
Geert Lambert is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:05   #45
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
A/ Ja ik verzet me tegen een zwart wapencircuit en vind dat de politiediensten dit met hoge prioriteit dienen aan te pakken;

B/ Stop toch eens met vergelijkingen met verkeer of huiselijke ongevallen te maken, elke vergelijking is krakkemikkig. Het feit dat men om de 5 jaar een vergunning dient aan te vragen, is een goede zaak, want zo wordt nagegaan of alles wel nog met de juiste bedoelingen gebeurt. En - ja - voor iemand het zegt, er zal inderdaad ooit wel eens iemand na 4 jaar en 11 maanden zijn wapen misbruiken, dus, ja, 5 jaar is arbitrair, maar voor mij mag het ook maandelijks hoor Graptje!
Heu, mag een mens het niet raar vinden dat u zo op dingen hamert, die minder slachtoffers maken dan het verkeer, huis- tuin- en keukengereedschap?

En kan men nagaan of messen met de juiste bedoeling aangekocht en gehouden worden? En of alle ongelukken wel echt ongelukken zijn?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:16   #46
jurgen79
Banneling
 
 
jurgen79's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 oktober 2006
Locatie: Berlaar
Berichten: 2.951
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
A/ Ja ik verzet me tegen een zwart wapencircuit en vind dat de politiediensten dit met hoge prioriteit dienen aan te pakken;

B/ Stop toch eens met vergelijkingen met verkeer of huiselijke ongevallen te maken, elke vergelijking is krakkemikkig. Het feit dat men om de 5 jaar een vergunning dient aan te vragen, is een goede zaak, want zo wordt nagegaan of alles wel nog met de juiste bedoelingen gebeurt. En - ja - voor iemand het zegt, er zal inderdaad ooit wel eens iemand na 4 jaar en 11 maanden zijn wapen misbruiken, dus, ja, 5 jaar is arbitrair, maar voor mij mag het ook maandelijks hoor Graptje!

Inzake de 5-jaren regel kan ik ergens wel en niet akkoord gaan.
Toch is het pure geldklopperij dat ik elke 5 jaar terug ga moeten betalen voor mijn vergunningen.

Ook is het pure geldklopperij dat ik elke 5 jaar terug naar de dokter moet voor een nietszeggend bewijs, waarom zou mijn huisdokter weigeren? Dan neem ik een andere dokter welke mij wel een bewijs wil uitschrijven uiteraard!

enz enz enz...
jurgen79 is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:18   #47
Rene Artois
Minister
 
Rene Artois's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2005
Locatie: Nouvion
Berichten: 3.264
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
B/ Stop toch eens met vergelijkingen met verkeer of huiselijke ongevallen te maken, elke vergelijking is krakkemikkig.
Insecticiden en herbiciden zijn stoffen gemaakt om een dodelijke uitwerking te hebben. Er gebeuren even goed ongelukken en moorden mee. Gaat u hier ook een vergunning voor invoeren?
Rene Artois is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:28   #48
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Beste Renéé Artois,


U brengt me in verleiding (en niet door uw diensters )


G
Geert Lambert is offline  
Oud 14 februari 2007, 19:30   #49
ynneb
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 11 november 2006
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Ik versta het niet hoor (maar ja, velen vinden me dan ook een dwaas hé) maar omdat er iets op de zwarte markt bestaat, moet het maar allemaal mogelijk zijn en zonder restricties enz. Welke redenering is dat nu?

In dezelfde zin: ik weet ook wel dat er doden vallen in het verkeer en in de huiselijke omgeving in simpele, jammerlijke ongevallen, MAAR is dat nu een reden om wapens, waarmee effectief doden vallen (en die daarvoor ook ontworpen zijn) niet te reguleren? En dat we een wet gesteld hebben die het jagers en sportschutters nog steeds mogelijk maakt hun sport te beoefenen, verliest men gemakshalve uit het oog. Alléé een beetje serieus hé. (kan nu al voorspellen welke reacties er allemaal zullen volgen )


Geert
Beste Geert,

je vraagt ons om serieus te blijven, kan jij dan ook eindelijk een beetje serieus worden ? Ik wacht nog steeds op jouw cijfers die moeten aantonen dat er 367 vuurwapendoden in Belgie vallen, zoals Spirit al jaren in persberichten meedeeld.

Indien deze cijfers bestaan, dan kan je bewijzen dat de officiele cijfers van de Federale Politie, van de dienst Statistiek van de Federale overheid en van studies zoals uitgevoerd door de Universiteit van Gent totaal foutief zijn.

Ik merk dat jij en bv Els al jaren deze cijfers te pas en te onpas bovenhalen, maar steeds weigeren (of niet in staat zijn) de bron van deze gegevens te vermelden.

Er is een verschil tussen een bekwame beroepspoliticus met een goede dossierkennis die de correcte "facts and figures" citeert , en een emo-politicus die onjuiste zaken verkondigt op basis "van horen vertellen".

Jij kan ons nu aantonen tot welke categorie de Spirit politici behoren.

Laatst gewijzigd door ynneb : 14 februari 2007 om 19:31.
ynneb is offline  
Oud 14 februari 2007, 20:33   #50
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
A/ Ja ik verzet me tegen een zwart wapencircuit en vind dat de politiediensten dit met hoge prioriteit dienen aan te pakken;

B/ Stop toch eens met vergelijkingen met verkeer of huiselijke ongevallen te maken, elke vergelijking is krakkemikkig. Het feit dat men om de 5 jaar een vergunning dient aan te vragen, is een goede zaak, want zo wordt nagegaan of alles wel nog met de juiste bedoelingen gebeurt. En - ja - voor iemand het zegt, er zal inderdaad ooit wel eens iemand na 4 jaar en 11 maanden zijn wapen misbruiken, dus, ja, 5 jaar is arbitrair, maar voor mij mag het ook maandelijks hoor Graptje!
Om de vijf jaar een nieuwe vergunning aanvragen is nergens voor nodig en klopt alleen maar geld uit ons zakken.
Indien het echt gaat om de controle of alles wel nog met de juiste bedoelingen gebeurt kan dat zelfs heel eenvoudig om het jaar.
Het volstaat jaarlijks een bewijs van lidmaatschap van een schietclub te laten indienen.
Ge vangt daarmee twee vliegen in een klap.
Wie geen bewijs van GZG kan voorleggen kan evenmin lid van een schietclub zijn.
Dus stop met uitvluchten zoeken.
De echte bedoeling is het de mensen zo beu maken dat ze vanzelf hun hobby opgeven.

Laatst gewijzigd door Bobke : 14 februari 2007 om 20:39.
Bobke is offline  
Oud 14 februari 2007, 20:37   #51
Geert Lambert
 
 
Geert Lambert's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 februari 2007
Berichten: 167
Standaard

Dat ware ook een mogelijkheid geweest, maar dan moeten we de clubs wel grondig doorlichten en controleren. Kost ook geld en zal ook door uw en mijn belastingsgeld betaald worden. Dan lijkt het me fairder dit door de doelgroep te laten betalen, zoals veel hobbys door die hobbyisten betaald worden.
Geert Lambert is offline  
Oud 14 februari 2007, 20:37   #52
MaXiMuS
Banneling
 
 
MaXiMuS's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 november 2004
Locatie: Gent, soms toch
Berichten: 3.021
Standaard

Geachte heer Lambert,


Denkt u werkelijk dat als iemand in 1990 kan schieten, dat hij dat plots niet meer kan in 1995?

Volstaat een eenmalig examen met registratie niet om de rotte appels er van tussen te halen?

En ligt het probleem hem niet eerder in het feit dat men té goed kan schieten, en al eens raak schiet. Ik verklaar mij nader: stel dat Gek X goed kan schieten dankzij menig staatsexamen (waarvoor hij veel paperassen heeft moeten invullen, en nog meer geld heeft mogen dokken), en hij besluit op een blauwe maandag Persoon Y dood te schieten. Dan lukt hij daar nog in ook. Terwijl hij zonder allerhande examens misschien lekker naast schoot tot leven en welzijn van persoon Y.

Dus...
MaXiMuS is offline  
Oud 14 februari 2007, 20:49   #53
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Dat ware ook een mogelijkheid geweest, maar dan moeten we de clubs wel grondig doorlichten en controleren. Kost ook geld en zal ook door uw en mijn belastingsgeld betaald worden. Dan lijkt het me fairder dit door de doelgroep te laten betalen, zoals veel hobbys door die hobbyisten betaald worden.
Niet meer dan nu.
Het lijkt mij logisch dat clubs gecontroleerd worden en daarvoor betalen ze heus genoeg om aan alle eisen te voldoen. Uitbatingvergunning, VLAREM enz.
Bovendien betalen alle schutters voor hun jaarlijks bewijs van GZG.
Bobke is offline  
Oud 14 februari 2007, 21:00   #54
duveltje382
Secretaris-Generaal VN
 
duveltje382's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 oktober 2005
Locatie: geel 2440
Berichten: 27.815
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
A/ Ja ik verzet me tegen een zwart wapencircuit en vind dat de politiediensten dit met hoge prioriteit dienen aan te pakken;

B/ Stop toch eens met vergelijkingen met verkeer of huiselijke ongevallen te maken, elke vergelijking is krakkemikkig. Het feit dat men om de 5 jaar een vergunning dient aan te vragen, is een goede zaak, want zo wordt nagegaan of alles wel nog met de juiste bedoelingen gebeurt. En - ja - voor iemand het zegt, er zal inderdaad ooit wel eens iemand na 4 jaar en 11 maanden zijn wapen misbruiken, dus, ja, 5 jaar is arbitrair, maar voor mij mag het ook maandelijks hoor Graptje!
Het feit dat men wapens moet aanschaffen is ergelijk Geert,sta je daar eens bij stil
__________________
In alles zit er wel wat waarheid ,je moet er enkel maar naar willen luisteren
duveltje382 is offline  
Oud 14 februari 2007, 21:38   #55
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Het feit dat men wapens moet aanschaffen is ergelijk Geert,sta je daar eens bij stil
Dan wijs je hem weer eens op de verantwoordelijkheid die een regering heeft ten opzichte van zijn burgers. Blijkbaar schiet daar iets te kort, want inderdaad, steeds meer mensen grijpen naar wapens.
En niet alleen vuurwapens. Als Kenny B. niet doodsbang was van een bende criminelen, die de buurt terroriseerden, had hij dan ook dat mes op zak en was Bart B. dan dood?

Maar meneer Lambert snapt blijkbaar de essentie van de zaak niet. Hij stelt enkel maatregelen voor, die de oorzaak niet aanpakken. Met andere woorden: men bestrijd symptomen, maar de kwaal laat men ongemoeid. Men vergeet dat als men een wonde gewoon afdekt en ze niet ontsmet, ze gewoon door infecteerd, met zwaardere gevolgen.

Is het eigenlijk wel goed om mensen die niets van wapens kennen, over een wapenwet te laten beslissen? Mensen die in een ivoren toren leven en niets van de maatschappij afkennen, zijn die wel bekwaam om ze te besturen?
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 14 februari 2007, 21:44   #56
ynneb
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 11 november 2006
Berichten: 379
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Dat ware ook een mogelijkheid geweest, maar dan moeten we de clubs wel grondig doorlichten en controleren. Kost ook geld en zal ook door uw en mijn belastingsgeld betaald worden. Dan lijkt het me fairder dit door de doelgroep te laten betalen, zoals veel hobbys door die hobbyisten betaald worden.
Sportschutters moeten inderdaad de volle pot betalen voor alle kosten die de overheid maakt voor onze sport (door adminstratieve regeltjes die vaak absoluut niets bijdragen tot veiligheid, die integendeel honderden politieagenten op administratie vastpinnen ipv misdaadbestrijding/preventie).

De overheid draagt wel de kosten van de honderden politieagenten die iedere week de voetbalwedstrijden bewaken of die bij iedere wielerkoers worden ingezet.
In 2005 heeft de politie meer dan 1 miljoen Euro besteed aan het inzetten van manschappen bij wielerwedstrijden.
Ik heb daar geen probleem mee. Maar waarom dan bij sportschutters de volledige kost wel recupereren op de sportbeoefenaar ? Zijn "wielertoeristen" dan een beter soort burgers die niet voor de "ordehandhaving" rond hun sport moeten betalen, en sportschutters een lager soort burgers die alle overheidskosten gelinkt aan hun sport zelf moeten betalen ?
ynneb is offline  
Oud 14 februari 2007, 21:47   #57
Boadicea
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Boadicea's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 maart 2006
Locatie: Antwerpen
Berichten: 10.422
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ynneb Bekijk bericht
Sportschutters moeten inderdaad de volle pot betalen voor alle kosten die de overheid maakt voor onze sport (door adminstratieve regeltjes die vaak absoluut niets bijdragen tot veiligheid, die integendeel honderden politieagenten op administratie vastpinnen ipv misdaadbestrijding/preventie).

De overheid draagt wel de kosten van de honderden politieagenten die iedere week de voetbalwedstrijden bewaken of die bij iedere wielerkoers worden ingezet.
In 2005 heeft de politie meer dan 1 miljoen Euro besteed aan het inzetten van manschappen bij wielerwedstrijden.
Ik heb daar geen probleem mee. Maar waarom dan bij sportschutters de volledige kost wel recupereren op de sportbeoefenaar ? Zijn "wielertoeristen" dan een beter soort burgers die niet voor de "ordehandhaving" rond hun sport moeten betalen, en sportschutters een lager soort burgers die alle overheidskosten gelinkt aan hun sport zelf moeten betalen ?
Twee maten en twee gewichten, dat is toch normaal in dit land. Alle Belgen zouden gelijk voor de wet moeten zijn, maar de wet is hier niet gelijk voor iedereen.
__________________
Opgepast voor geiteneukende honden:
http://www.youtube.com/watch?v=ZLyyrLC3cQc
Boadicea is offline  
Oud 15 februari 2007, 08:37   #58
ynneb
Lokaal Raadslid
 
Geregistreerd: 11 november 2006
Berichten: 379
Standaard

CD&V heeft reeds herhaaldelijk opmerkingen gemaakt over de nieuwe wapenwet, omdat deze zo onzorgvuldig is opgesteld dat ze vaak een gevaar voor de openbare veiligheid betekent ipv een verbetering. Enkele voorbeelden :

1) We hebben eind vorig jaar gezien dat de extremisten van BBET (Bloed, Bodem, Eer en Trouw) hun illegaal wapenarsenaal (honderden oorlogswapens volgens de pers ?) hebben kunnen "legaliseren" dankzij de nieuwe wapenwet : ze hebben na hun arrestatie doodleuk een vergunning aangevraagd voor hun illegale wapens , en daardoor vallen ze automatisch onder de amnestiemaatregelen van de nieuwe wet (waarbij tot 30 juni 2007 niemand kan gestraft worden voor het bezit van een illegaal wapen). Ze zullen zonder twijfel geen vergunning krijgen voor dit arsenaal, maar ze kunnen ook niet meer bestraft worden voor het bezit ervan.

2) Vandaag staat in De Standaard dat dankzij de nieuwe wet, iedereen nu ongestraft zonder vergunning met een vuurwapen op straat kan lopen :

'Verboden wapendracht niet bestraft
BRUSSEL , Wie vandaag zonder vergunning een pistool, een revolver of een halfautomatisch wapen draagt, ontsnapt aan een sanctie.'' Dat meent CD&V-justitiespecialist Tony Van Parys.
Na de racistische moorden door Hans Van Themsche, die in Antwerpen ongemoeid het wapen kon kopen waarmee hij vervolgens twee mensen doodde, zette de politiek vaart achter de uitwerking en goedkeuring van een nieuwe, strengere wapenwet. ,,De bedoeling was nobel, maar bij de uitvoering van die wet is men op het kabinet van Onkelinx blijkbaar overhaast en onzorgvuldig tewerkgegaan'', zegt oud-minister van Jusititie Tony Van Parys in Het Laatste Nieuws.
De nieuwe wapenwet voorziet dat niemand een vergunningsplichtig vuurwapen mag dragen tenzij om een wettige reden en op voorwaarde dat hij in het bezit is van een vergunning. ,,Maar dat artikel is nog steeds niet in werking getreden'', stelt Van Parys vast. ,,De oude wapenwet is dus nog van toepassing, maar de straffen die daar bij hoorden, zijn inmiddels wel opgeheven.''

3) Eind januari is bv de politie van Antwerpen (Dhr Raemaekers, hoofd wapendienst stad Antwerpen) op een hoorzitting van de Kamercommissie Justitie komen getuigen: Hij bevestigde dat hij vreesde dat er nu veel meer illegale wapens gingen komen. Bovendien bevestigde hij dat de politie van de stad Antwerpen reeds met 14 personen full-time werkte op de administratie veroorzaakt door de nieuwe wet, maar dat hij eigenlijk 40 agenten zou moeten inzetten om de administratie behoorlijk te kunnen afwerken.
Dus 40 politieagenten zijn reeds nodig enkel voor de stad Antwerpen, voor de administratieve rompslomp veroorzaakt door de nieuwe wet.
Als we dit extrapoleren naar gans Belgie, zouden dus vele honderden (zelfs duizenden ?) agenten moeten ingezet worden op de administratie door de nieuwe wet ? Dit zijn dus honderden (of duizenden ?) agenten die niet meer kunnen worden ingezet op misdaadpreventie en -bestrijding, omdat ze reeds bestaande wapenvergunningen moeten overschrijven op nieuwe documentjes ?

En was dit nodig ? NEEN, de regering had via een eenvoudig KB kunnen beslissing dat ALLE wapens vergunningsplichtig werden onder de oude wet (dus alles op "model4", niets op "model9"). Men had dan de oude wet zelfs niet moeten aanpassen, en niet in de chaos terechtkomen waarin we ons vandaag bevinden.

Maar dit zou "efficient bestuur" geweest zijn, iets wat we de laatste jaren niet echt meer hebben mogen meemaken met onze emo-politici.

Laat me eindigen met een citaat van VLD'er Stef Goris (Kamercommisie Justitie) in De Morgen van 30/01/2007 :
"Volgens Stef Goris, de voorzitter van de werkgroep en VLD'er, dwarsboomt sp.a-Spirit alle pogingen om de wet meer slagkracht te geven. "Sp.a-Spirit maakt van de wet een fetisj. Voor hen is het zo'n symbooldossier dat ze er geen letter aan willen veranderen. Maar de wet zorgt er nu voor dat enkel de meest ongevaarlijke wapens naar boven komen. In samenwerking met het kabinet Justitie wil ik ervoor zorgen dat de wet echt haar doel bereikt", zucht Goris. Hij noemt de wapenwet 'totaal geen succes'. "De wet schiet haar doel voorbij. Ik wil de wapenwet niet versoepelen, alleen efficiënter maken. Nu klinkt de wet mooi in de oren, maar zorgt ze te weinig voor een veiligere samenleving."
Ik kan het zelf niet beter formuleren

Maar natuurlijk weten de klasse politici van Spirit het allemaal weer veel beter dan die amateurs van CD&V (Tony Van Parijs) of VLD (S Goris) ...

Laatst gewijzigd door ynneb : 15 februari 2007 om 08:42.
ynneb is offline  
Oud 15 februari 2007, 09:45   #59
Prien G.
Burger
 
Geregistreerd: 30 maart 2004
Berichten: 161
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert Lambert Bekijk bericht
Ik versta het niet hoor (maar ja, velen vinden me dan ook een dwaas hé)
Geert
klopt

en dat brilletje

enfin kan je dan nu even die bron van die fameuze buitenlandse studies prijsgeven
__________________
Prien G. is offline  
Oud 15 februari 2007, 10:17   #60
IlluSionS667
Banneling
 
 
IlluSionS667's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2004
Berichten: 2.922
Standaard

Is er dan niemand die zich een vraag stelt bij het feit dat je ALLEEN voor de sport een wapen mag hebben, ongeacht hoe dat precies geregeld is?

Elke zichzelf respecterende misdadiger kan aan een wapen geraken. Als zo iemand mijn huis binnenbreekt, mag ik mijzelf noch mijn bezit verdedigen.

Ik zou er geen problemen mee hebben om dit aan de politie over te laten, ware het niet dat zij veel te veel tijd besteden aan het lastigvallen van brave burgers die hun auto verkeerd geparkeerd hebben of die rondrijden op een opgefokt brommertje en niet de competentie hebben om de burger te beschermen en de misdaad op een degelijke manier te bestrijden.

Verder wordt ons regime wordt steeds meer tyranniek en de bevolking wordt door allerlei muilkorftechnieken tegengehouden om hier op geweldloze manier iets aan te doen. De opstellers van de Amerikaanse grondwet waren zo vestandig om in te zien dat de ontwapening van de burger gelijkstaat aan onderwerping.
IlluSionS667 is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be