Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 oktober 2023, 20:26   #1
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard Thierry Baudet: Vlaanderen en Nederland één volk.

FVD neemt in Vlaanderen deel aan Europese verkiezingen: “Vlamingen en Nederlanders zijn één volk”
https://palnws.be/2023/10/fvd-neemt-...-zijn-een-volk
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 21:44   #2
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
FVD neemt in Vlaanderen deel aan Europese verkiezingen: “Vlamingen en Nederlanders zijn één volk”
https://palnws.be/2023/10/fvd-neemt-...-zijn-een-volk
Dat die Baudet ezel zich beperkt tot Holland, we hebben de mening van die idioot hier niet nodig. Dat hij zijn Hollands broodje kroket steekt waar hij het plezant vind maar hier hebben we hem niet nodig. Onze stock van idioten is ruimschoots voldoende, we hebben geen kaaskoppen nodig.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 22:02   #3
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Er zal wel weer een vuil smerige Oekraïne lover achter deze laffe aanval zitten.

De methodes van het criminele Zelensky regime beginnen ook al goed ingang te vinden bij de achterban.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 22:02   #4
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat die Baudet ezel zich beperkt tot Holland, we hebben de mening van die idioot hier niet nodig. Dat hij zijn Hollands broodje kroket steekt waar hij het plezant vind maar hier hebben we hem niet nodig. Onze stock van idioten is ruimschoots voldoende, we hebben geen kaaskoppen nodig.
Wees niet bang Gipsy, Nederland zal ons niet opslokken. Maar wat er wel zal gebeuren is dat de samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen verder intenser zal worden. Wat een goeie evolutie is. Nederland is een sterke partner.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 22:14   #5
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wees niet bang Gipsy, Nederland zal ons niet opslokken. Maar wat er wel zal gebeuren is dat de samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen verder intenser zal worden. Wat een goeie evolutie is. Nederland is een sterke partner.
Ik zit toevallig weer met een Hollander die failliet is gegaan. Terug een tegenvaller van een een klassieke Hollandse mooiprater. Gelukkig heb ik via een truuk toch een opening gevonden dat ik een prioriteir geldeiser ben.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 22:16   #6
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.931
Standaard

Geen terroristen zooi in Vlaanderen !

Niet van islamitische origine, niet van antifa en al zeker niet van de criminele terreurstaat Oekraïne !

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/10...ankomst-ugent/
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 26 oktober 2023 om 22:17.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 23:16   #7
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vette Pois(s)on's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2007
Berichten: 13.235
Standaard

klonk als een ferme pets
__________________
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 oktober 2023, 23:45   #8
cato
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 5 november 2013
Berichten: 14.105
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
klonk als een ferme pets
Was de dader een Belg of een Nederlander?
cato is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 00:09   #9
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cato Bekijk bericht
Was de dader een Belg of een Nederlander?
So wie so een fascist.

Waar was die minister van Binnenlandse Zaken eigenlijk?

Marathon lopen?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Wees niet bang Gipsy, Nederland zal ons niet opslokken. Maar wat er wel zal gebeuren is dat de samenwerking tussen Nederland en Vlaanderen verder intenser zal worden. ....

Waar heb je het over?
Je kunt hier niet een snaar de Hollandse tv kijken. Op een paar zenders na.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 00:23   #10
Adam Smith
Minister-President
 
Adam Smith's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2007
Locatie: Brabant, NL, EU
Berichten: 5.871
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat die Baudet ezel zich beperkt tot Holland, we hebben de mening van die idioot hier niet nodig. Dat hij zijn Hollands broodje kroket steekt waar hij het plezant vind maar hier hebben we hem niet nodig. Onze stock van idioten is ruimschoots voldoende, we hebben geen kaaskoppen nodig.
Alleen Holland, er zijn ongetwijfeld mensen in de rest van Nederland, die dat niet erg zouden vinden.

Ik ben het meestal niet met Baudet eens, maar deze stelling wel, Nederlanders en Vlamingen zijn één volk, gescheiden door een ongelukkige loop van de geschiedenis.
__________________
  • "Es wird niemals so viel gelogen wie vor der Wahl, während des Krieges und nach der Jagd." Otto von Bismarck
Adam Smith is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 00:27   #11
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dat die Baudet ezel zich beperkt tot Holland, we hebben de mening van die idioot hier niet nodig. Dat hij zijn Hollands broodje kroket steekt waar hij het plezant vind maar hier hebben we hem niet nodig. Onze stock van idioten is ruimschoots voldoende, we hebben geen kaaskoppen nodig.
Zijn familienaam komt uit Henegouwen, trouwens.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 02:20   #12
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.437
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Waar heb je het over?
Je kunt hier niet een snaar de Hollandse tv kijken. Op een paar zenders na.
Er zijn meer media dan louter televisie. Een heleboel van de cast van de Vlaamse versie van Les Misérables zijn Nederlanders, bijvoorbeeld. Ze hebben de Vlaamse tongval geleerd voor hun rollen.

Onze landen zijn nu eenmaal divers. Noord-Brabant is voor de meeste Randstedelingen ook ietwat vreemd en vice versa. Ik kan het weten. Al is er kruisbestuiving, de regionale verschillen zitten nog diep en ook voor Brabo's is het ook vaak een aanpassing in bijvoorbeeld Rotterdam.

Zelf zie ik eerder een toegenomen toenadering. Misschien omdat ik zo op Nederland gericht heb geleefd de laatste jaren, toegegeven. De meeste Belgen spotten niet meer met Hollanders in mijn bijzijn en raken zelfs geïrriteerd als ik te negatief durf praten over hen. Dat was vroeger anders. In Essen zie je wel dagelijks mensen uit Zuid-Holland die hier komen voor onderweg nog gauw goedkoper te tanken, drank te kopen, shag te kopen, vuurwerk binnen te slaan. Het zijn niet louter Noord-Brabanders die hier komen.

Met al mijn respect voor hun eigenheid, maar ik zou me ook moeten aanpassen in West-Vlaanderen, Vlaams-Brabant of Limburg. Ze delen enkel wel dezelfde Vlaamse media, dat klopt wel, maar toenadering is zoveel meer dan louter dat.

P.S.: Antwerpen stad is niet populair in Essen, maar ik word er aanvaard. Misschien omdat ik het er net meer naar mijn zin heb en ik dat uitstraal. Dat doet veel. Iemand die van Holland houdt en de ethiek goed kent, zal er een gemakkelijkere tijd kennen. Logisch.

Laatst gewijzigd door Weyland : 27 oktober 2023 om 02:36.
Weyland is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 05:12   #13
edwin2
Eur. Commissievoorzitter
 
edwin2's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2011
Locatie: Het Graafschap Holland
Berichten: 8.683
Standaard

Baudet zal best wel wat kiezers krijgen in Nederland en populair bij sommige Vlamingen.

Dat hij daar geschiedkundige en culturele feiten weergeeft over Nederlanders en Vlamingen is leuk maar koop je niets voor.

Maar voor mij is dit een vreselijke man. Dit omdat hij een vriend van Poetin is en onaangepast gedrag vertoond.

Hoop dat hij niet meer herkozen wordt in de tweede kamer.
__________________
Ní neart go cur le chéile!

Laatst gewijzigd door edwin2 : 27 oktober 2023 om 05:16.
edwin2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 07:56   #14
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.111
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Alleen Holland, er zijn ongetwijfeld mensen in de rest van Nederland, die dat niet erg zouden vinden.

Ik ben het meestal niet met Baudet eens, maar deze stelling wel, Nederlanders en Vlamingen zijn één volk, gescheiden door een ongelukkige loop van de geschiedenis.
Door de bemoeienissen van de vreemde mogendheid Spanje en religieuze onverdraagzaamheid.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 08:03   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.676
Standaard

Vlamingen hebben psychologisch meer gemeen met Walen dan met Nederlanders vermoed ik. Maar ik ben wel voor een hereniging van de Nederlanden. Niets belet ons om naar elkaar toe te groeien en er beter van te worden. En na de hereniging van België en Nederland gaan we voor Frans Vlaanderen. En overal voeren we een culturele genocide op de Franse cultuur uit.

Ik zie wel het nut niet in van FvD-deelname aan de Europese verkiezingen in Vlaanderen. Dat zal aan migratiekritische partijen eerder zetels kosten dan opbrengen. Van de andere kant. De weinige tussenkomsten van FvD politici die ik al zag waren van een wat hoger niveau dan die van VB'ers (om het zacht uit te drukken) ... wie weet ... hoewel ... dat anti navo gedoe ...
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.

Laatst gewijzigd door Vlad : 27 oktober 2023 om 08:25.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 10:28   #16
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.294
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Er zijn meer media dan louter televisie....
Maar dat is wél de belangrijkste.

Zo zijn wij in Vlaanderen stomverbaasd over ene Soundos in de Slimste Mens.
Terwijl die al 15 jaar een carriere heeft in Holland (en miljonair is geworden). Nu daar afgevoerd als "niet grappig" trouwens. en dan pas kom je in Vlaanderen terecht.

Tegelijkertijd kent de Hollander vrijwel niemand van de Vlaamse "sterren".
Natalia, hebben ze nooit van gehoord. Camille? Nee. Enzv;

Denk je dat er ook maar 1 Waal rondloopt die de Franse sterren (acteurs, politici, zangers, rappers) niet kent?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 11:15   #17
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Weyland Bekijk bericht
Zijn familienaam komt uit Henegouwen, trouwens.
In het Frans is baudet feitelijk een synoniem voor âne een ezel (een mannelijke) dus.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 11:34   #18
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Alleen Holland, er zijn ongetwijfeld mensen in de rest van Nederland, die dat niet erg zouden vinden.

Ik ben het meestal niet met Baudet eens, maar deze stelling wel, Nederlanders en Vlamingen zijn één volk, gescheiden door een ongelukkige loop van de geschiedenis.
Voor mij persoonlijk is Nederland een relatief onbekend land. Mijn TV heeft nog nooit op een Nederlandse post gestaan. Laat staan dat ik artisten ken.
Voor het 7 uur nieuws zap ik continu tussen VTM en VRT naargelang mijn interesse. Waals nieuws interesseert mij ook niet en mijn kennis van Belgische artiesten is pover of onbestaand buiten een paar toppers die dan nog op mijn kloten werken zoals Clouseau.
Het nieuws van France 2 kijk ik wel voor een groot deel uit, vooral het internationale. In tegenstelling tot Holland ga ik wel graag naar Frankrijk.
Iedereen heeft zijn goesting of voorkeuren zou ik zeggen. Maar ik wil geen deel uitmaken noch van Holland noch van Frankrijk maar ben wel cultureel verbonden met Frankrijk uitgenomen met de huidige acteurs of "sterren". Le droit a la différence.

Laatst gewijzigd door Gipsy : 27 oktober 2023 om 11:36.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 11:48   #19
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Adam Smith Bekijk bericht
Alleen Holland, er zijn ongetwijfeld mensen in de rest van Nederland, die dat niet erg zouden vinden.

Ik ben het meestal niet met Baudet eens, maar deze stelling wel, Nederlanders en Vlamingen zijn één volk, gescheiden door een ongelukkige loop van de geschiedenis.
en inmiddels toch veel te ver uit mekaar gegroeid om dit nog te kunnen herstellen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 oktober 2023, 12:16   #20
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.850
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor mij persoonlijk is Nederland een relatief onbekend land. Mijn TV heeft nog nooit op een Nederlandse post gestaan. Laat staan dat ik artisten ken.
Voor het 7 uur nieuws zap ik continu tussen VTM en VRT naargelang mijn interesse. Waals nieuws interesseert mij ook niet en mijn kennis van Belgische artiesten is pover of onbestaand buiten een paar toppers die dan nog op mijn kloten werken zoals Clouseau.
Het nieuws van France 2 kijk ik wel voor een groot deel uit, vooral het internationale. In tegenstelling tot Holland ga ik wel graag naar Frankrijk.
Iedereen heeft zijn goesting of voorkeuren zou ik zeggen. Maar ik wil geen deel uitmaken noch van Holland noch van Frankrijk maar ben wel cultureel verbonden met Frankrijk uitgenomen met de huidige acteurs of "sterren". Le droit a la différence.
Nederland is u onbekend maar je gaat er niet graag heen ?? Beetje eigenaardige redenering. Ga eens naar Zeeland in plaats van Blankenberghe of Bredene en je waant je in een totaal andere wereld zo dicht bij huis. Heerlijk behalve als je leven bestaat uit frieten wafels Duvels en ijscoupes.

En in tegenstelling tot U denk ik de meeste Vlamingen zeker en vast veel meer Nederlandse artiesten kennen dan Franse laat staan Waalse die je sowieso met een vergrootglas moet zoeken.. Welke Vlaming met beetje cultuur kent nu Rob De Nijs niet of The Golden Earring of Vincent Van Gogh ? Maar bon ik begrijp dat de meeste Brusselaars vooral Lange Jojo en Annie Cordy kennen.....Niks mis mee

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 27 oktober 2023 om 12:17.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:35.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be