Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 22 november 2023, 18:12   #1
wagner.666
Staatssecretaris
 
wagner.666's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2020
Berichten: 2.769
Standaard China sluit en sloopt honderden moskeeën.

In China zijn het niet allemaal domme beren en durven ze de achterlijke geloofszotten een ferme hak zetten.

Citaat:
China sluit en sloopt honderden moskeeën, imam is bezorgd: “Volgende generatie zal langzaam geloof verliezen”
De Chinese autoriteiten zijn honderden moskeeën in de twee noordelijke regio’s Ningxia en Gansu aan het sluiten en verbouwen. Daar wonen – na de regio Xinjiang – het grootste aantal moslims in het land. Volgens de Amerikaanse denktank Pew Research Center telt China zo'n zeventien miljoen moslims.
China sluit en sloopt honderden moskeeën, imam is bezorgd: “Volgende generatie zal langzaam geloof verliezen”
De Chinese autoriteiten zijn honderden moskeeën in de .
wagner.666 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:43   #2
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.535
Standaard

Fake news. Het artikel geeft het zelfs onrechtstreeks toe. Het sleutelwoord is 'verbouwen'. Sluiten om te verbouwen. Het blijven moskeeën. Mooi voorbeeld van een 180 graden leugen waar de westerse media in uitblinken. Dat moslims minder extreem worden (eufemistisch vertaald als 'hun geloof verliezen') is daarbij een goede zaak toch?


Extreem rechts heeft een gebrekkig inzicht in de menselijke psychologie heb ik de indruk. Pestmaatregelen werken vaak averechts. Ze geven vooral een kortstondig gevoel van leedvermaak. De karma volgt later.

Past in dit rijtje

http://www.xinhuanet.com/english/202..._139723816.htm

Laatst gewijzigd door Bach : 2 december 2023 om 21:53.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 21:52   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Chinese overheid en religie, de beste vrienden nietwaar.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 december 2023, 22:48   #4
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Chinese overheid en religie, de beste vrienden nietwaar.
Voor mijn part doen ze met die Oeigoeren wat ze willen. Het interesseert me geen bal dat ze opgesloten zitten in "heropvoedingskampen". We kunnen dat hier helaas niet doen in het Westen, wij zijn gebonden aan zelf destructieve wetten. Op dat gebied zijn ze voor op ons.

Hier kunnen moslims ongestraft de boel in vuur en vlam zetten. Daar vliegen ze in kampen voor heropvoeding.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2023, 00:42   #5
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Her-opvoeding?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2023, 10:20   #6
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.596
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Her-opvoeding?

Ja hoe moet men dit anders heten?
China lost zijn moslimprobleem op op een andere manier dan het Westen
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2023, 11:09   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Dan ga je van een opvoeding uit.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2023, 11:35   #8
Lukkas
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 24 oktober 2013
Berichten: 6.563
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Fake news. Het artikel geeft het zelfs onrechtstreeks toe. Het sleutelwoord is 'verbouwen'. Sluiten om te verbouwen. Het blijven moskeeën. Mooi voorbeeld van een 180 graden leugen waar de westerse media in uitblinken. Dat moslims minder extreem worden (eufemistisch vertaald als 'hun geloof verliezen') is daarbij een goede zaak toch?


Extreem rechts heeft een gebrekkig inzicht in de menselijke psychologie heb ik de indruk. Pestmaatregelen werken vaak averechts. Ze geven vooral een kortstondig gevoel van leedvermaak. De karma volgt later.

Past in dit rijtje

http://www.xinhuanet.com/english/202..._139723816.htm
De Chinezen sluiten moskeeën om deze te kunnen verbouwen? Om deze gezelliger te maken voor de tapijtkoppers? Hilarisch. Ik denk eerder dat zij er varkenskoten van maken, maar eerst goed kuisen.
__________________
“De militante moslim is degene die de ongelovige onthoofdt, terwijl de gematigde moslim de voeten van het slachtoffer vasthoudt.” (Marco Polo)
Lukkas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 december 2023, 23:25   #9
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lukkas Bekijk bericht
De Chinezen sluiten moskeeën om deze te kunnen verbouwen? Om deze gezelliger te maken voor de tapijtkoppers? Hilarisch. Ik denk eerder dat zij er varkenskoten van maken, maar eerst goed kuisen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2023, 06:37   #10
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Voor mijn part doen ze met die Oeigoeren wat ze willen. Het interesseert me geen bal dat ze opgesloten zitten in "heropvoedingskampen". We kunnen dat hier helaas niet doen in het Westen, wij zijn gebonden aan zelf destructieve wetten. Op dat gebied zijn ze voor op ons.

Hier kunnen moslims ongestraft de boel in vuur en vlam zetten. Daar vliegen ze in kampen voor heropvoeding.
2
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2023, 15:52   #11
djimi
Secretaris-Generaal VN
 
djimi's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 januari 2006
Locatie: Brussels Hoofdstedelijk Gewest
Berichten: 32.402
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Dan ga je van een opvoeding uit.
Wordt 'islam' dan op een andere manier van de ene generatie naar de andere
doorgegeven?

__________________
"HELL IS EMPTY, AND ALL THE DEVILS ARE HERE."
(W. Shakespeare)
https://www.youtube.com/watch?v=FuFtfhOipNQ
https://www.youtube.com/watch?v=etviGf1uWlg
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2023, 22:40   #12
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Fake news. Het artikel geeft het zelfs onrechtstreeks toe. Het sleutelwoord is 'verbouwen'. Sluiten om te verbouwen. Het blijven moskeeën. Mooi voorbeeld van een 180 graden leugen waar de westerse media in uitblinken. Dat moslims minder extreem worden (eufemistisch vertaald als 'hun geloof verliezen') is daarbij een goede zaak toch?


Extreem rechts heeft een gebrekkig inzicht in de menselijke psychologie heb ik de indruk. Pestmaatregelen werken vaak averechts. Ze geven vooral een kortstondig gevoel van leedvermaak. De karma volgt later.

Past in dit rijtje

http://www.xinhuanet.com/english/202..._139723816.htm
Omschrijf extreem rechts in deze context. De term wordt ZO vaak in het rond gestrooid dat de inhoud ervan waardeloos is geworden.
Zijn de communistische chinezen extreem rechts?
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2023, 18:30   #13
Lof der Zotheid
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lof der Zotheid's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 augustus 2005
Berichten: 14.516
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Wordt 'islam' dan op een andere manier van de ene generatie naar de andere
doorgegeven?

Ja, meestal via lichaamskanalen die niet voor het publiek tentoongesteld worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Desiderius Erasmus
Moriae encomium, sive Stultitiae laus
Lof der Zotheid is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2023, 20:19   #14
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Omschrijf extreem rechts in deze context. De term wordt ZO vaak in het rond gestrooid dat de inhoud ervan waardeloos is geworden.
Zijn de communistische chinezen extreem rechts?
Goede vragen en een hele discussie. Ik dacht in deze context vooral aan diegenen die elke maatregel die moslims pijn doet toejuichen.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2023, 20:40   #15
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Goede vragen en een hele discussie. Ik dacht in deze context vooral aan diegenen die elke maatregel die moslims pijn doet toejuichen.
Je wil zeggen dat toejuichen dat extreem rechts volk ambras heeft, is "extreem rechts" ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2023, 21:33   #16
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Goede vragen en een hele discussie. Ik dacht in deze context vooral aan diegenen die elke maatregel die moslims pijn doet toejuichen.
Ik volg niet helemaal. Zij die moslims "pijn doen" zijn extreem-rechts? Geldt dat evenzo voor andere religies? Of alleen als men de Islam pijn doet?
En over exact welke maatregelen spreek je? Moskeeën slopen, (of sluiten om te renoveren, I get the picture) is extreem rechts dan?
Zijn er nog andere voorbeelden?

"Het westen" met zijn pamper-beleid over alles wat van de profeet komt, is dan extreem-links?

Ik waardeer uw bijdragen zeker, dus graag elaboreren
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2023, 21:34   #17
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je wil zeggen dat toejuichen dat extreem rechts volk ambras heeft, is "extreem rechts" ?
Zo gaat dat hé, uw tegenstander beschuldigen van wat je zelf mispeutert
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2023, 23:07   #18
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.447
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Goede vragen en een hele discussie. Ik dacht in deze context vooral aan diegenen die elke maatregel die moslims pijn doet toejuichen.
Het moet geen pijn doen. Het moet alleen efficiënt verlopen.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 december 2023, 23:23   #19
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Goede vragen en een hele discussie. Ik dacht in deze context vooral aan diegenen die elke maatregel die moslims pijn doet toejuichen.
Allah zou nooit toestaan dat moslims pijn lijden, dus mag je die onverdoofd slachten.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 december 2023, 08:14   #20
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Ik volg niet helemaal. Zij die moslims "pijn doen" zijn extreem-rechts? Geldt dat evenzo voor andere religies? Of alleen als men de Islam pijn doet?
En over exact welke maatregelen spreek je? Moskeeën slopen, (of sluiten om te renoveren, I get the picture) is extreem rechts dan?
Zijn er nog andere voorbeelden?

"Het westen" met zijn pamper-beleid over alles wat van de profeet komt, is dan extreem-links?

Ik waardeer uw bijdragen zeker, dus graag elaboreren
Ik spreek eigenlijk niet graag over links en rechts. Het speelt in de kaart van machthebbers in het centrum.

Het gebruik van het woord 'extreem' op het begrip links en rechts duidt in feite de enige echte oppositie aan. Die uiteraard ook geïnfiltreerd is door de machthebbers uit het centrum. Maar minder tot niet gecontroleerd door hen. Hoe dichter bij de macht dat die groepen komen hoe groter dat risico. Zie Aipac-Wilders als voorbeeld zou ik zeggen.

Ik hoop op een samenwerking tussen die werkelijke opposite. Iets dat de machthebbers in het centrum ten allen tijde willen vermeiden, wat vrij aardig lukt. De focus wordt daarvoor gelegd op de vermeende verschillen (neem migratie) en voorgestelde oplossingen daaromtrent en niet op wat hen bindt (een interesse in de kleine man en vrouw bv)

Wat betreft die oplossingen mbt migratie kan men vast stellen dat het niet die extreem genoemden zijn die migratie toejuichen (dat doen anderen) wel in de manier ermee om te gaan. Men dient hier weeral een onderscheid te maken. Namelijk de politiek ten aanzien van migranten reeds aanwezig in verschillende vormen, en de politiek ten aanzien van degenen die willen komen of onderweg zijn.

Wat betreft degenen die reeds hier zijn lijkt het me dat politiek 'rechts' dikwijls te weinig rekening houdt met de onrechtstreekse gevolgen van een confronterende aanpak. Feel good maatregelen die eigenlijk het probleem voor de maatschappij in zijn geheel eerder erger maken. Bijvoorbeeld door de sociale cohesie te benadelen. In die categorie vallen de pestmaatregelen. Het is een soort van bevredigen en af reageren op korte termijn. De achterban juicht maar het brengt een oplossing niet dichterbij.

Links maakt ook domme fouten daar niet van. Dat wat sommigen 'pampering' noemen bv. Of de eigen cultuur niet beschermen waardoor de sociale cohesie ook verloren gaat in naam van 'integratie' dan nog wel. Maar ze zijn minder gedreven door de kortstondige bevrediging die een vaag maar voor moslims pijnlijk 'iets terug doen' met zich meebrengt.

Enfin. Ik lig hier in bed te tokkeken op een schermpje. Mijn antwoord is me zelf onbevredigend. Het vergt verdere nuancering.

Laatst gewijzigd door Bach : 6 december 2023 om 08:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be