Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 november 2023, 16:46   #61
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Maar als de andere harder kan meppen, dan is dat recht snel naar de vuilbak verdwenen.

Het is pas moord als iemand bezwaar maakt, en dat nog kan hard maken ook.


Zelfs binnen families is er strijd.


Integendeel, oorlog is een zeer belangrijkste drijfkracht naar nieuwe ontwikkelingen.
Zonder oorlog hadden het mensdom waarschijnlijk nooit voorbij het stadium van Australopithecus gekomen.
Noodzaak is de moeder van inventiviteit.


Maar waarom zou je iedereen uit willen roeien? Alleen de anderen mogen dood, je eigen kliek/stam/Clan/Dorp, die moet blijven.
En dat is de reden waarom atoomwapens voor iedereen zo irritant zijn.
Logische groepen gaan die dus niet gebruiken.
Helaas is logica ver te zoeken als mensen in kudde voortgrazen.
Be that as it may, het sterkt enkel mijn overtuiging dat "de toestand" van de wereld er niet toevallig is gekomen. (het onderwerp van de draad binnen de draad)

De "andere" moet dood, als het voordeel oplevert, maar we laten dat doodgaan dan maar aan "het toeval" over.

Jaaaaa, moeder.....
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 30 november 2023 om 16:47.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2023, 09:13   #62
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Be that as it may, het sterkt enkel mijn overtuiging dat "de toestand" van de wereld er niet toevallig is gekomen. (het onderwerp van de draad binnen de draad)

De "andere" moet dood, als het voordeel oplevert, maar we laten dat doodgaan dan maar aan "het toeval" over.

Jaaaaa, moeder.....
Welnee we laten dat niet aan het toeval over, we proberen dat allemaal.
Iedereen probeert te zorgen dat de anderen eraan gaan, en uw eigen volk niet. En de dynamiek die uit die antagonistische operaties voortkomt, is "de werkelijkheid" he. Denken dat alles prima verloopt volgens een persoon of een klein kliekje hun "plan" en dat enorm veel volk "daarmee mee doet" is toch idioot ? Iedereen heeft toch zijn eigen plannen, die antagonistisch zijn met die van de anderen ? En de strijd daartussen, dat is wat het werkelijke verloop van de zaken bepaalt he.

Hoe de werkelijkheid dus verloopt is het plan van niemand. Het is de resultante van verschillende plannen die elkaar tegenwerken.

Laatst gewijzigd door patrickve : 1 december 2023 om 09:14.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2023, 11:06   #63
gunter5148
Europees Commissaris
 
gunter5148's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 juli 2020
Berichten: 7.884
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is de resultante van verschillende plannen die elkaar tegenwerken.
Jamaar, dan zijn wij het toch eens?

Ik sprak toch al over een "oligopolie."

Ik zei toch al dat "de elite" géén monolithische groep mensen is, die allemaal hetzelfde plan hebben om hetzelfde doel na te streven.

Maar er zijn WEL plannen.
En soms convergeren die (snotvalling19 is daar een erg goed voorbeeld van, maar ook "the war on terror," "the war on drugs" en "the war on cash" ook), en soms lopen die uiteen, bijvoorbeeld met wat er in Rusland en in Israël gebeurt.
Daar zie je inderdaad dat de koningen die perfect hetzelfde deuntje floten tijdens snotvalling19 nu ineens tegenover mekaar staan.
__________________
Niemand is mijn koning en niemand is mijn slaaf

Laatst gewijzigd door gunter5148 : 1 december 2023 om 11:09.
gunter5148 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 december 2023, 21:41   #64
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gunter5148 Bekijk bericht
Jamaar, dan zijn wij het toch eens?

Ik sprak toch al over een "oligopolie."

Ik zei toch al dat "de elite" géén monolithische groep mensen is, die allemaal hetzelfde plan hebben om hetzelfde doel na te streven.

Maar er zijn WEL plannen.
En soms convergeren die (snotvalling19 is daar een erg goed voorbeeld van, maar ook "the war on terror," "the war on drugs" en "the war on cash" ook), en soms lopen die uiteen, bijvoorbeeld met wat er in Rusland en in Israël gebeurt.
Daar zie je inderdaad dat de koningen die perfect hetzelfde deuntje floten tijdens snotvalling19 nu ineens tegenover mekaar staan.
Maar dan is er GEEN "geheim groot plan dat stap voor stap uitgevoerd wordt" he. Dan is dat gewoon de ongeplande resultante van het wringen van de antagonistische plannen van die "oligarchen", en dat beperkt zich niet tot die oligarchen, daarin zit tenslotte iedereen. Nu zijn er die meer gewicht hebben in het wringen dan anderen, maar er is geen "kaste" van aparte grote plannemakers die dat allemaal ten uitvoer brengen zoals ze dat allemaal op voorhand voorzien hadden he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:15.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be