Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Milieu
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Milieu Hier kunnen alle discussies woden gevoerd over milieu, kernenergie, klimaatswijziging, ....

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 september 2008, 14:15   #221
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pieke Bekijk bericht
en dat is geen antropologische invloed?
Antropogene zal je bedoelen. Antroplogie is de studie vd mens.
Ja, maar het ijs smelt dus niet door CO2 en GW zoals velen hysterisch zitten te krijsen.
Ik stel niet in vraag of er al dan niet een global warming is, wel of het door de mens geproduceerde CO2 verantwoordlijk is. Indien niet, zijn alle CO2 beperkende middelen die miljarden kosten, nutteloos.
Ik ben echter wel tegen verbranding van zowel fossiele als bio brandstoffen maar niet om de CO2, maar om de luchtvervuiling door stofdeeltjes die onze gezondheid schaadt. Maar ik ben ook tegen ondoordachte vervangingsmiddelen zoals windmolens en zonnepanelen om het even waar.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 09:47   #222
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Nu de USA uit de denial gestapt is, gaat het rap vooruit gaan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 mei 2009, 11:00   #223
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Nu de USA uit de denial gestapt is, gaat het rap vooruit gaan.
Het produceren van hete lucht op allerhande conferenties zal inderdaad nog meer toenemen.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 09:16   #224
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De hete lucht wordt helaas niet alleen en zeker niet hoofdzakelijk in top-conferenties geproduceerd, maar in allerlei historisch achterhaalde energieproducties en energieverbruiken.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 10:44   #225
Zwitser
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 17 oktober 2007
Locatie: Helvetica
Berichten: 10.611
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De hete lucht wordt helaas niet alleen en zeker niet hoofdzakelijk in top-conferenties geproduceerd, maar in allerlei historisch achterhaalde energieproducties en energieverbruiken.
Bij het produceren van nuttige energie probeert men juist de hoeveelheid geproduceerde hete lucht te minimaliseren. Een moderne condenserende gasketel bijvoorbeeld is zo efficiënt dat de "rook" nog nauwelijks warmer is dan de omgevingslucht.
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 mei 2009, 17:13   #226
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De hete lucht wordt helaas niet alleen en zeker niet hoofdzakelijk in top-conferenties geproduceerd, maar in allerlei historisch achterhaalde energieproducties en energieverbruiken.
Is dat een parafraseren van http://www.groen.be/ideen/dossiers/d...ergie_255.aspx ?
Citaat:
Kernenergie is voorbijgestreefd. Een kernreactor is de laatste fase van het tijdperk van de stoomketel, waarbij door het verbranden van hout, gas en steenkool of door het splijten van uraniumkernen hitte geproduceerd wordt om water te koken en stoom te maken om een turbine aan te drijven en zo via een generator elektriciteit te maken. Moderne en toekomstgerichte elektriciteitsopwekking gebeurt op decentrale wijze dicht bij de locatie van verbruik en maakt gebruik van schone en veilige technologieën gebaseerd op fotovoltaïsche procedés, aerodynamische processen, hernieuwbare bronnen en nieuwe materialen
We kunnen in elk geval aanhalen dat de "hete lucht" geproduceerd door gelijk welke energie centrale helemaal geen globale impakt heeft. Enkel vrijgemaakt CO2 zou eventueel indirect een opwarming kunnen veroorzaken.

Met andere woorden, "hete lucht" is op geen enkele manier een serieus milieuprobleem.

En ik zou eens willen zien hoe die "moderne technologieen" zonder hete lucht de problemen oplossen...
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 09:38   #227
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Zodra we zelfs op de polen geen sneeuwmannetje meer kunnen maken, zal het wel gedaan zijn met de global-warming denial...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 10:21   #228
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Zodra we zelfs op de polen geen sneeuwmannetje meer kunnen maken, zal het wel gedaan zijn met de global-warming denial...

onwaarschijnlijk
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 10:28   #229
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Middelandse Zee, anno 2050.


-En toch warmt ze op!
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 15:28   #230
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
onwaarschijnlijk
Ja, want tegen die tijd zal de middellandse zee bevroren zijn.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 15:47   #231
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Ja, want tegen die tijd zal de middellandse zee bevroren zijn.

..ofwel zullen de ijsberen zwemvliezen en een rugvin ontwikkeld hebben


Vrije doorvaart over de Noordpool zou overigens een onmetelijk economisch voordeel zijn voor het ganse Noordelijk halfrond.stel je voor,geen scheepvaart meer nodig doorheen die miezerige kanaaltjes in Zuidelijke miserielanden,of doorheen de piratenzones,Noord-EurAzie en Noord-Amerika via West- en Oost-passage vrijwel direkt verbonden,onder toezicht van de US NAvy en de Russische Noordelijke Vloot...perfect..Om het dan nog maar niet te hebben over de immense onontgonnen erts- en energievoorraden die bereikbaar worden....


Overigens...al eens gekeken welke grote landmassas er zouden kunnen "vrijkomen" als het ijs zich terugtrekt????


maar het zal niet zijn.......

Laatst gewijzigd door kelt : 9 mei 2009 om 15:49.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 15:49   #232
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

[quote=kelt;4096656Overigens...al eens gekeken welke grote landmassas er zouden kunnen "vrijkomen" als het ijs zich terugtrekt????[/QUOTE]

onbewoond moeras en hooggebergte.
weinig economisch waardevol dus ...


daarenboven moet je bij een proces steeds én de pro's én de contra's afwegen.
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 17:03   #233
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN
 
Johan Bollen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 januari 2008
Locatie: La Paz - Lanaken
Berichten: 23.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door danielsjohan Bekijk bericht
Vanwege die argumenten, vind ik de term "Global Warming" volledig verkeerd. Het gaat om een Klimaatsverandering, een Climate Change.
Lijkt me een terechte opmerking, want zowel een door menselijk toedoen opwarmende aarde als een door veranderende zonneactiviteit beginnende ijstijd zijn tezelfdertijd mogelijk. Het zou naïf zijn te denken echter dat het ene het andere compenseert.
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 mei 2009, 21:28   #234
lezer
Burgemeester
 
Geregistreerd: 9 augustus 2006
Berichten: 583
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
Lijkt me een terechte opmerking, want zowel een door menselijk toedoen opwarmende aarde als een door veranderende zonneactiviteit beginnende ijstijd zijn tezelfdertijd mogelijk. Het zou naïf zijn te denken echter dat het ene het andere compenseert.
Dus als er een (kleine) ijstijd aankomt moeten we met z'n allen zoveel mogelijk CO2 uitstoten en hopen dat de feedbackeffecten werkelijk zo groot zijn als wordt beweerd?
lezer is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 00:51   #235
Jedd
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 september 2008
Berichten: 3.629
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Dus als er een (kleine) ijstijd aankomt moeten we met z'n allen zoveel mogelijk CO2 uitstoten en hopen dat de feedbackeffecten werkelijk zo groot zijn als wordt beweerd?
of zeehonden doodknuppelen, zodat we een warm frakske hebben om de winter door te komen
Jedd is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 11:06   #236
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jedd Bekijk bericht
of zeehonden doodknuppelen, zodat we een warm frakske hebben om de winter door te komen
De pels van poolberen is veel beter. En levertraan van walvissen.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 12:56   #237
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.877
Standaard

zie nu eens hoe creatief de mens kan zijn
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 15:28   #238
wb000
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 mei 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lezer Bekijk bericht
Dus als er een (kleine) ijstijd aankomt moeten we met z'n allen zoveel mogelijk CO2 uitstoten en hopen dat de feedbackeffecten werkelijk zo groot zijn als wordt beweerd?
Je weet toch dat je door de CO uitstoot en het opwarmen van de aarde je een nieuwe ijstijd uitlokt? Het enigste dat moet gebeuren is dat de noordpool nog iets meer afsmelt en binnen de korste keren is het grootste deel van Europa, Azië en Noord-Amerika bedekt in een permanente ijslaag. Er zijn zelfs wetenschappers die nu beweren dat de aarde steeds een cyclus doorgaat van 100.000 jaar. 20.000 ijsvrij en 80.000 in een ijstijd en de katalysator voor de volgende ijstijd komt er aan in 2012. Als dit effectief zo is kunnen we er inderdaad niet veel aan doen.
Maar persoonlijk denk ik dat we meer te vrezen hebben voor natuurrampen die al duizenden jaren slapen en die we met al onze vervuiling en activiteit terug aan't wakker schudden zijn. bv.: tsunami's, orkanen, aardbevingen en mijn persoonlijke favoriet super-vulkanen die met 1 uitbarsting bijna al het leven van deze planeet kunnen vernietigen. Het is al verschillende keren gebeurt, de bekenste zo'n 65 miljoen jaar geleden en het zal terug gebeuren en veel sneller dan je denkt. Maar zoiets houden ze verborgen want eenmaal de mens weet dat er geen hoop meer is stuikt de maatschappij in elkaar en kunnen onze dikke koppen geen miljoenen meer opstrijken. De vernietiging van het leven hier op aarde is toch de zorg voor volgende generaties en geld is en blijft het allerbelangrijkste in deze maatschappij.
Mij maakt het persoonlijk allemaal niet veel meer uit, ik weet dat het te laat is om de mensheid nog te redden want ondertussen krijgen we al reële bedreigingen uit de kosmos waar we zeker niets kunnen tegen beginnen. In ieder geval ik hoop dat ik het begin nog mag meemaken want ik droom al jaren van een mens-vrije wereld.

Laatst gewijzigd door wb000 : 10 mei 2009 om 15:30.
wb000 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 mei 2009, 17:19   #239
rikbe
Europees Commissaris
 
rikbe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 juni 2006
Locatie: Vlaanderen/Jutland
Berichten: 7.098
Stuur een bericht via Skype™ naar rikbe
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door wb000 Bekijk bericht
Je weet toch dat je door de CO uitstoot en het opwarmen van de aarde je een nieuwe ijstijd uitlokt? Het enigste dat moet gebeuren is dat de noordpool nog iets meer afsmelt en binnen de korste keren is het grootste deel van Europa, Azië en Noord-Amerika bedekt in een permanente ijslaag. Er zijn zelfs wetenschappers die nu beweren dat de aarde steeds een cyclus doorgaat van 100.000 jaar. 20.000 ijsvrij en 80.000 in een ijstijd en de katalysator voor de volgende ijstijd komt er aan in 2012. Als dit effectief zo is kunnen we er inderdaad niet veel aan doen.
Maar persoonlijk denk ik dat we meer te vrezen hebben voor natuurrampen die al duizenden jaren slapen en die we met al onze vervuiling en activiteit terug aan't wakker schudden zijn. bv.: tsunami's, orkanen, aardbevingen en mijn persoonlijke favoriet super-vulkanen die met 1 uitbarsting bijna al het leven van deze planeet kunnen vernietigen. Het is al verschillende keren gebeurt, de bekenste zo'n 65 miljoen jaar geleden en het zal terug gebeuren en veel sneller dan je denkt. Maar zoiets houden ze verborgen want eenmaal de mens weet dat er geen hoop meer is stuikt de maatschappij in elkaar en kunnen onze dikke koppen geen miljoenen meer opstrijken. De vernietiging van het leven hier op aarde is toch de zorg voor volgende generaties en geld is en blijft het allerbelangrijkste in deze maatschappij.
Mij maakt het persoonlijk allemaal niet veel meer uit, ik weet dat het te laat is om de mensheid nog te redden want ondertussen krijgen we al reële bedreigingen uit de kosmos waar we zeker niets kunnen tegen beginnen. In ieder geval ik hoop dat ik het begin nog mag meemaken want ik droom al jaren van een mens-vrije wereld.
Ik wist niet dat ze sliepen.

Een mens-vrije wereld zal dan ook een wereld zijn zonder U.
__________________
Zonder O2, geen dierlijk leven. Zonder CO2, geen leven.
"The reason people use a crucifix against vampires is that vampires are allergic to bullshit." - Richard Pryor
rikbe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 mei 2009, 12:59   #240
wb000
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 10 mei 2009
Berichten: 9
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Ik wist niet dat ze sliepen.

Een mens-vrije wereld zal dan ook een wereld zijn zonder U.
Inderdaad, ik offer graag mijn leven op voor het goed van deze planeet en het leven er op maar enkel als ik mijn gans ras kan meepakken, anders haalt het toch niets uit. Ik ben doorheen de jaren de mens, en dus mijn eigen ook, beginnen haten met al onze arrogantie, kortzichtigheid en egoïsme. We voelen ons altijd zo superieur t.o.v. dieren en de natuur ondertussen we het enigste levende wezen hier op aarde zijn zonder enig nut.

En de orkanen in Amerika en de Tsunami in't oosten is dagelijks weer bij u ofzo? En de laatste keer een super-vulkaan is uitgebarsten is 75.000 jaar geleden. Dus ik denk wel dat we van slapende super-krachten kunnen spreken.
wb000 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:42.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be