Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 november 2013, 17:36   #1
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard Adopteer zo snel mogelijk een pleegkind!!!

Dit las ik vandaag in De Standaard. Kon mijn ogen gewoon niet geloven.

PS: Sorry dat ik geen link bijvoeg, ik heb geen abonnement op de website van De Standaard. Ik typ hier echter letterlijk het bericht vanuit de papieren krant neer.

'Studietoelage voor elk pleegkind'

Vanaf 1 januari krijgen pleegkinderen voorrang in de kinderopvang en betalen pleegouders het laagste tarief. Pleegkinderen krijgen ook toegang tot een studietoelage, ongeacht het inkomen van hun pleegouders. Dat is het gevolg van het nieuwe pleegzorgdecreet, dat begin deze maand door de Vlaamse regering werd goedgekeurd.

Er verandert nog heel wat. Zo worden alle vormen van pleegzorg gelijkgeschakeld. De pleegzorg van de bijzondere jeugdzorg, die van Kind en Gezin, van de gehandicaptenzorg of de psychiatrie vallen voortaan allemaal onder dezelfde regelgeving. Alle pleegouders krijgen eenzelfde kostenvergoeding. Differentiatie is mogelijk op basis van leeftijd of zorgzwaarte.

Organisatorisch versmelten de 26 huidige pleegdiensten tot een grote pleegdienst per provincie. De pleegdiensten hebben hier zelf om gevraagd. Ze zijn ervan overtuigd dat dit een meerwaarde inhoudt. Grotere diensten kunnen beter inspelen op specifieke situaties. 'We willen pleegouders beter ondersteunen in de opvoeding van deze toch vaak kwetsbare en gekwetste kinderen', zegt Marijke Wieers, nu directeur van Jeugdzorg in Gezin.

'Ook kunnen we de juridische vragen die opduiken bij de opvang van kinderen zonder papieren beter opvangen en de werving van nieuwe kandidaten kan gezamenlijk verlopen.'

Ideologische verschillen tussen de diensten zijn er niet meer. 'We zijn allemaal pluralistsich.' Holebigezinnen zijn als pleegouders aan een opmars bezig: ze zijn nu al met 105. (vbr)


Boven het artikel staat een foto van een glunderende madam met een Afrikaantje op haar arm. De kop boven het artikel luidt: 'De beste beslissing van mijn leven.'

Natuurlijk is dat mens blij met dat joch. Ze krijgt ongeveer een ton subsidies. Alsof we nog niet genoeg rocht uit Syrie en Afghanistan hier binnenhalen. Nu wordt het adopteren van die monstertjes ook nog eens aangemoedigd ook! En de belastingbetaler moet hier maar voor dokken! En de leerkrachten zullen lachen met het aantal kindjes met twee mama's en papa's. Kunnen ze aan zoon- of dochterlief eens haarfijn gaan uitleggen wat homo's of lesbiennes zijn. Het moet niet gekker worden.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:40   #2
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Wat kan men concreet hebben tegen het helpen van mensen? Op een racistvriendelijke manier zelfs: de eigen cultuur wordt nagenoeg niet meer behouden!

Dan kan jij heelder dagen klagen over de islam en toch geen racist zijn. Kan het nog beter?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:44   #3
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Maar beste Six. Eerst importeerden we de ouders. En nu hun kinderen. Ik zeg het u, over 50 jaar loopt er hier in Vlaanderen geen echte Belg meer rond.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:45   #4
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Maar beste Six. Eerst importeerden we de ouders. En nu hun kinderen. Ik zeg het u, over 50 jaar loopt er hier in Vlaanderen geen echte Belg meer rond.
Is het niet beter om de kinderen en niet de ouders te importeren, als racist?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:53   #5
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Maar beste Six. Eerst importeerden we de ouders. En nu hun kinderen. Ik zeg het u, over 50 jaar loopt er hier in Vlaanderen geen echte Belg meer rond.
Ga jij de Belgen buitenzetten?
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:55   #6
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Is het niet beter om de kinderen en niet de ouders te importeren, als racist?
Dus u vindt het importeren van kleine Afghaantjes een verrijking voor het Vlaams erfgoed? Ik durf te wedden dat uw dochter het dragen van burka's een geweldig idee vindt.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:56   #7
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ga jij de Belgen buitenzetten?
Ik beschouw geimporteerd kiesvee niet eens als Belgen. U blijkbaar wel. Kom, ga nu maar weer aan het werk. Het kiesvee heeft uw geld nodig!
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:57   #8
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Maar beste Six. Eerst importeerden we de ouders. En nu hun kinderen. Ik zeg het u, over 50 jaar loopt er hier in Vlaanderen geen echte Belg meer rond.
Pleegzorg betreft niet mensen die adoptiekinderen importeren.

Pleegzorg betreft mensen die kinderen in moeilijkheden opvangen (ouders die zwaar ziek zijn en niet meer voor hun kinderen kunnen zorgen, problematische opvoedingssituaties, of ouders die verslaafd zijn)
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 17:59   #9
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dus u vindt het importeren van kleine Afghaantjes een verrijking voor het Vlaams erfgoed? Ik durf te wedden dat uw dochter het dragen van burka's een geweldig idee vindt.
Zo'n klein Afghaantje, indien opgevoed in een Vlaams gezin, gaat dat een boerka beginnen dragen zoals dat vogels nesten maken ofzo?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:00   #10
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Pleegzorg betreft niet mensen die adoptiekinderen importeren.

Pleegzorg betreft mensen die kinderen in moeilijkheden opvangen (ouders die zwaar ziek zijn en niet meer voor hun kinderen kunnen zorgen, problematische opvoedingssituaties, of ouders die verslaafd zijn)
Adoptie is adoptie. Het betekent eveneens het importeren van kinderen uit probleemgebieden. En ouders die niet zelf voor hun kinderen kunnen zorgen, moeten er in de eerste plaats geen maken. Niet genoeg geld of aan de drank? Hou uw lul in uw broek.

Laatst gewijzigd door Dutch_Strawberry : 20 november 2013 om 18:00.
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:01   #11
Dutch_Strawberry
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 juni 2013
Berichten: 2.143
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door six Bekijk bericht
Zo'n klein Afghaantje, indien opgevoed in een Vlaams gezin, gaat dat een boerka beginnen dragen zoals dat vogels nesten maken ofzo?
Wacht tot ze over Sharia4Belgium beginnen te lezen en beginnen te zagen over hun 'echte' roots...
Dutch_Strawberry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:27   #12
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Wacht tot ze over Sharia4Belgium beginnen te lezen en beginnen te zagen over hun 'echte' roots...
Waarom zouden zij dat doen?
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:28   #13
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Ik zal het anders stellen, waarom zouden wij Dutch Strawberry niet in Afghanistan droppen? Echt aangepast aan onze cultuur is zij niet. Houdt niet van seks of alcohol, is eerder conservatief.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:29   #14
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dit las ik vandaag in De Standaard. Kon mijn ogen gewoon niet geloven.

PS: Sorry dat ik geen link bijvoeg, ik heb geen abonnement op de website van De Standaard. Ik typ hier echter letterlijk het bericht vanuit de papieren krant neer.

'Studietoelage voor elk pleegkind'

Vanaf 1 januari krijgen pleegkinderen voorrang in de kinderopvang en betalen pleegouders het laagste tarief. Pleegkinderen krijgen ook toegang tot een studietoelage, ongeacht het inkomen van hun pleegouders. Dat is het gevolg van het nieuwe pleegzorgdecreet, dat begin deze maand door de Vlaamse regering werd goedgekeurd.

Er verandert nog heel wat. Zo worden alle vormen van pleegzorg gelijkgeschakeld. De pleegzorg van de bijzondere jeugdzorg, die van Kind en Gezin, van de gehandicaptenzorg of de psychiatrie vallen voortaan allemaal onder dezelfde regelgeving. Alle pleegouders krijgen eenzelfde kostenvergoeding. Differentiatie is mogelijk op basis van leeftijd of zorgzwaarte.

Organisatorisch versmelten de 26 huidige pleegdiensten tot een grote pleegdienst per provincie. De pleegdiensten hebben hier zelf om gevraagd. Ze zijn ervan overtuigd dat dit een meerwaarde inhoudt. Grotere diensten kunnen beter inspelen op specifieke situaties. 'We willen pleegouders beter ondersteunen in de opvoeding van deze toch vaak kwetsbare en gekwetste kinderen', zegt Marijke Wieers, nu directeur van Jeugdzorg in Gezin.

'Ook kunnen we de juridische vragen die opduiken bij de opvang van kinderen zonder papieren beter opvangen en de werving van nieuwe kandidaten kan gezamenlijk verlopen.'

Ideologische verschillen tussen de diensten zijn er niet meer. 'We zijn allemaal pluralistsich.' Holebigezinnen zijn als pleegouders aan een opmars bezig: ze zijn nu al met 105. (vbr)


Boven het artikel staat een foto van een glunderende madam met een Afrikaantje op haar arm. De kop boven het artikel luidt: 'De beste beslissing van mijn leven.'

Natuurlijk is dat mens blij met dat joch. Ze krijgt ongeveer een ton subsidies. Alsof we nog niet genoeg rocht uit Syrie en Afghanistan hier binnenhalen. Nu wordt het adopteren van die monstertjes ook nog eens aangemoedigd ook! En de belastingbetaler moet hier maar voor dokken! En de leerkrachten zullen lachen met het aantal kindjes met twee mama's en papa's. Kunnen ze aan zoon- of dochterlief eens haarfijn gaan uitleggen wat homo's of lesbiennes zijn. Het moet niet gekker worden.
Een pleegkind kan je niet adopteren!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:30   #15
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Adoptie is adoptie. Het betekent eveneens het importeren van kinderen uit probleemgebieden. En ouders die niet zelf voor hun kinderen kunnen zorgen, moeten er in de eerste plaats geen maken. Niet genoeg geld of aan de drank? Hou uw lul in uw broek.
Daar hebben die kinderen niet echt een boodschap aan.
Ze zijn er nu éénmaal en verdienen zorg en aandacht.

Laatst gewijzigd door Another Jack : 20 november 2013 om 18:30.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:31   #16
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Adoptie is adoptie. Het betekent eveneens het importeren van kinderen uit probleemgebieden. En ouders die niet zelf voor hun kinderen kunnen zorgen, moeten er in de eerste plaats geen maken. Niet genoeg geld of aan de drank? Hou uw lul in uw broek.
Pleegzorg is geen adoptie.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 18:34   #17
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Pleegzorg is geen adoptie.
Maak het niet te ingewikkeld, ze moet kunnen volgen.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 19:30   #18
manta
Secretaris-Generaal VN
 
manta's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 januari 2004
Berichten: 34.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dutch_Strawberry Bekijk bericht
Dus u vindt het importeren van kleine Afghaantjes een verrijking voor het Vlaams erfgoed?
Er zijn genoeg Vlaamse kinderen die hopen dat er een pleeggezin opduikt. dat is helemaal iets anders dan het adopteren van kinderen uit het buitenland.
__________________
Nieuw forumreglement : Volg de link voor meer details.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Manta heeft altijd gelijk of 't moet zijn dat hij eens geen gelijk heeft maar dat gebeurt enkel en alleen als-ie ongelijk heeft.
manta is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 19:34   #19
six
Banneling
 
 
Geregistreerd: 6 oktober 2013
Locatie: Groot-Zurenborg
Berichten: 5.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door manta Bekijk bericht
Er zijn genoeg Vlaamse kinderen die hopen dat er een pleeggezin opduikt. dat is helemaal iets anders dan het adopteren van kinderen uit het buitenland.
Nee, dit is eigenlijk niet zo. Pleeggezinnen worden vrij snel gevonden, het is het weghalen van de kinderen bij de biermarginalen dat lang duurt en lastig is.
six is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 november 2013, 21:13   #20
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Heu zeg dutch strawberry ipv. blij te zijn voor die dutskes zit jij op ze te vitten en het onder een andere noemer te brengen.. zich over een pleegkind ontfermen is niet hetzelfde als adopteren... (shakes head)
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be