Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 29 oktober 2020, 16:10   #21
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Bewijslast omkeren ? Je gaat echt alle klassiekers bovenhalen ?
Niks hoor.
Ik stel gewoon dat ik met mijn 'voor zo ver ik weet' gelijk had. Kinderen raken wel degelijk besmet maar ondervinden weinig last.
Daar is ondertussen de hele wetenschappelijke wereld het over eens.
Toch had u commentaar op mijn bewering.
Ik beweer dat die klopte dus als u vindt van niet is het aan u om dat te weerleggen.

Of moet ik nu echt bronnen gaan zoeken over een feit wat ondertussen onomstotelijk vaststaat?
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 16:13   #22
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

De besmettingen komen natuurlijk voor een groot deel door de scholen. Men heeft de kinderen immers maanden opgespaard om ze dan ineens allemaal samen los te laten.

Het echte probleem echter, de ziekenhuis opnames en sterfgevallen, zijn voor 75% op naam van de ouderen te schrijven.

Als iedereen boven pakweg de 60 zich aan de maatregelen had gehouden dan waren de ziekenhuizen nu leeg.

Laatst gewijzigd door denkimi : 29 oktober 2020 om 16:25.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 16:19   #23
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Als iedereen boven pakweg de 60 zich aan de maatregelen had gehouden dan waren de ziekenhuizen nu leeg.
Het probleem is waarschijnlijk wel dat de "maatregelen" grotendeels idioot zijn, zoals maskers opzetten buiten, en wel naar het restaurant gaan met anderen en samen eten, maar uw masker opzetten als ge gaat pissen.

Nee, mensen boven de 60 die de "maatregelen" volgen brengen zichzelf in gevaar, omdat het maatregelen zijn die de propagatie misschien wat afremmen, maar zeker niet garanderen van tegen te houden, en er veel maatregelen zijn die NIKS doen behalve last geven.

Het idiote is juist geweest dat er universele maatregelen waren: die waren voor een stuk nutteloos en lastig, en die waren zinloos belemmerend voor jongeren (40-), en bijlange niet streng genoeg voor 60+.

Als 60+ moet je thuis blijven en enkel maar anderen zien met masker + gelaatskap. Je kan niet met anderen eten, ook geen andere 60+. Enkel uw man of vrouw. Je kan niet gaan eten met uw kinderen en kleinkinderen. Je kan ze wel ontmoeten, maar "uitgerust".

Daarentegen, dat is nergens nodig voor 40-. Die zouden vrij elkaar mogen besmetten zoals je griep doorgeeft. Niks belet hen van wat op te letten als ze willen, maar eigenlijk zouden die mensen vrij van regels moeten zijn, tenzij in aanwezigheid van een 60+.

Dat was dan "zwaar" voor 60+, maar het zijn ook zij en enkel zij die voor "ambras" zorgen.

De grote fout is geweest van die 60+ te laten geloven dat als ze de "maatregelen" volgen, het OK is, en als ze toch ziek worden (wat dan normaal is) het de fout is van "jongeren die de maatregelen niet volgen".

Men had eigenlijk enkel maar (veel strengere) aanbevelingen moeten geven voor 60+ en niks opleggen aan 40-. Daartussen zit een grijze zone.

Laatst gewijzigd door patrickve : 29 oktober 2020 om 16:23.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 16:36   #24
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is waarschijnlijk wel dat de "maatregelen" grotendeels idioot zijn, zoals maskers opzetten buiten, en wel naar het restaurant gaan met anderen en samen eten, maar uw masker opzetten als ge gaat pissen.

Nee, mensen boven de 60 die de "maatregelen" volgen brengen zichzelf in gevaar, omdat het maatregelen zijn die de propagatie misschien wat afremmen, maar zeker niet garanderen van tegen te houden, en er veel maatregelen zijn die NIKS doen behalve last geven.
Maar afremmen is genoeg he.

Als het gaat om de ziekenhuizen niet te overbelasten moeten we enkel maar de besmettingen onder bejaarden spreiden over de tijd. De jongeren alleen gaan nooit voor een overbelasting zorgen, dus die kan je bijna allemaal tegelijk besmetten.

Blijven dus over, de bejaarden. Die gaan uiteindelijk toch ook allemaal ziek worden, dus we moeten er gewoon voor zorgen dat zij dat niet allemaal tegelijk doen.

Citaat:
Men had eigenlijk enkel maar (veel strengere) aanbevelingen moeten geven voor 60+ en niks opleggen aan 40-. Daartussen zit een grijze zone.
Inderdaad.
Al ben ik zelf wel geen voorstander van zaken op te leggen. Ik denk dat als je de mensen van in het begin de juiste informatie geeft dan gaan velen zichzelf wel beschermen.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 17:22   #25
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Winkels dicht, sportclubs dicht, alleen winkelen, horeca toe, thuis blijven, telewerk,.... en noem het allemaal maar op. Gaat volgens mij niet veel uithalen.

...

Ik begrijp dat niet. Dat de economie verzuipt, ons sociale leven om zeep wordt geholpen is allemaal normaal. Maar eens kijken hoe we een verloren schooljaar op kunnen vangen is blijkbaar on-mo-ge-lijk.

Of is het enkel omdat de ouders "geen opvang kunnen vinden"?
Eigenlijk is het het virus: het REPRODUCEERT zichzelf.
Anders gezegd: 1 viruselement produceert bv 5 nieuwe virussen.
die reproduceren elk op hun beurt ook nog eens 5 virussen, enz.
EXPONENTIEEL noemt men dat.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 17:38   #26
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Amen. Een epidemie propageert. Dat epidemiologen dat niet weten is verbazend. Of ze nemen zich voor goden die denken dat ze het evidente kunnen bezweren.
Zoals elders gezegd, de enige reden van de maatregelen is spreiding van de capaciteit.
Het enige verschil met niets doen is dat de ziekenhuizen de situatie misschien nog zullen aankunnen.
Uiteindelijk zal het netto-resultaat hetzelfde zijn: x doden. Het duurt alleen iets langer.
De scholen sluiten zou een optie kunnen zijn. De vraag is of dit veel effect zou hebben. Volgens wat ik ondertussen lees is dat niet het geval, of toch zeer gering.
De maatregelen die we nu kennen moesten al in september ingevoerd worden. Met andere woorden: we zijn gewoonweg te laat gestart met adequaat te reageren.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 17:46   #27
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Zoals elders gezegd, de enige reden van de maatregelen is spreiding van de capaciteit.
Het enige verschil met niets doen is dat de ziekenhuizen de situatie misschien nog zullen aankunnen.
Uiteindelijk zal het netto-resultaat hetzelfde zijn: x doden. Het duurt alleen iets langer.
De scholen sluiten zou een optie kunnen zijn. De vraag is of dit veel effect zou hebben. Volgens wat ik ondertussen lees is dat niet het geval, of toch zeer gering.
De maatregelen die we nu kennen moesten al in september ingevoerd worden. Met andere woorden:
we zijn gewoonweg te laat gestart met adequaat te reageren.
We ???
De politiekers moesten de goede raad v.d. virologen opgevolgd hebben.
Zelfs al weten die niet alles, ook in China niet.

Laatst gewijzigd door Boduo : 29 oktober 2020 om 17:46.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 17:56   #28
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Omdat dat de dagelijkse verandering is ALS VERSCHIL, terwijl je de wekelijkse VERHOUDING moet bekijken zoals ik postte.


Als ik van 10 naar 20 stijg heb ik een verdubbeling. De verandering is 10.

Als ik van 1000 naar 1100 stijg, heb ik 10% erbij. De verandering is 100.

Het eerste betekent gigantisch harde besmettingen, het tweede heel lichte besmetting. Het eerste is R = 2, het tweede R = 1.1.

Als 10 mensen 20 mensen besmetten, is dat heel erg besmettelijk. Als 1000 mensen 1100 besmetten, is het bijna onder controle.
Jou grafiek is tweewekelijks maar als je op sciensano de weekelijks grafiek bekijkt zie ik 3 pieken van 100%.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:08   #29
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eigenlijk is het het virus: het REPRODUCEERT zichzelf.
Anders gezegd: 1 viruselement produceert bv 5 nieuwe virussen.
die reproduceren elk op hun beurt ook nog eens 5 virussen, enz.
EXPONENTIEEL noemt men dat.
exponentieel slaat echt niet op hoe snel het virus nieuwe virusdeeltjes aanmaakt

dat slaat op mekaar besmetten
https://www.youtube.com/watch?v=9qCjTJ3184k

Laatst gewijzigd door 1207 : 29 oktober 2020 om 18:11.
1207 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:15   #30
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1207 Bekijk bericht
exponentieel slaat echt niet op hoe snel het virus nieuwe virusdeeltjes aanmaakt

dat slaat op mekaar besmetten
https://www.youtube.com/watch?v=9qCjTJ3184k
OK
ALLE belgische ziekenhuizen vragen deze namiddag de regering om een échte lockdown af te kondigen.
De toestand is dramatisch.
Hun personeel is moe, dood moe.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:27   #31
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Als dit op mij bedoeld is gaat deze draad snel een no-go zone worden voor mij.

Ik stel hier een vraag en binnen de tien minuten zit ik mensen met de vinger te wijzen, jaloers te zijn, wil ik mensen treffen, hun opleiding ontzeggen...

Shit seg, over snel geraakt gesproken...
Snel geraakt?

Er worden maatregelen getroffen die geen voorbeeld in de geschiedenis kennen. Bij eenvoudig Koninklijk Besluit worden de meest essentiële grondrechten gewoon aan de kant geschoven.

Snel geraakt...
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:27   #32
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK
ALLE belgische ziekenhuizen vragen deze namiddag de regering om een échte lockdown af te kondigen.
De toestand is dramatisch.
Hun personeel is moe, dood moe.
Zij zijn niet de enige belangengroep.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:33   #33
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Zij zijn niet de enige belangengroep.
Wij allemaal hebben er onze belangen bij.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:40   #34
TheFourHorsemen
Secretaris-Generaal VN
 
TheFourHorsemen's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2014
Locatie: Antwerpen, De Verenigde Nederlanden
Berichten: 23.766
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wij allemaal hebben er onze belangen bij.
Dat betwijfel ik.
TheFourHorsemen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:44   #35
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Eigenlijk is het het virus: het REPRODUCEERT zichzelf.
Anders gezegd: 1 viruselement produceert bv 5 nieuwe virussen.
die reproduceren elk op hun beurt ook nog eens 5 virussen, enz.
EXPONENTIEEL noemt men dat.
Ik beledig niet snel mensen vlakaf, maar dit is gewoon achterlijk.
Blijf hier alsjeblieft weg en ga wat met de blokjes spelen als je mentaal nog niet ontwikkeld bent om te kunnen lezen, laat staan te begrijpen wat een virus is.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:46   #36
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Dat betwijfel ik.
Twijfel is het begin van...
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:47   #37
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik beledig niet snel mensen vlakaf, maar dit is gewoon achterlijk.
Blijf hier alsjeblieft weg en ga wat met de blokjes spelen als je mentaal nog niet ontwikkeld bent om te kunnen lezen, laat staan te begrijpen wat een virus is.
Wil je of kan je uitleggen wat een virus juist is ?
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 18:51   #38
Dakeyras
Lokaal Raadslid
 
Dakeyras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2013
Berichten: 353
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het probleem is waarschijnlijk wel dat de "maatregelen" grotendeels idioot zijn, zoals maskers opzetten buiten, en wel naar het restaurant gaan met anderen en samen eten, maar uw masker opzetten als ge gaat pissen.

Nee, mensen boven de 60 die de "maatregelen" volgen brengen zichzelf in gevaar, omdat het maatregelen zijn die de propagatie misschien wat afremmen, maar zeker niet garanderen van tegen te houden, en er veel maatregelen zijn die NIKS doen behalve last geven.

Het idiote is juist geweest dat er universele maatregelen waren: die waren voor een stuk nutteloos en lastig, en die waren zinloos belemmerend voor jongeren (40-), en bijlange niet streng genoeg voor 60+.

Als 60+ moet je thuis blijven en enkel maar anderen zien met masker + gelaatskap. Je kan niet met anderen eten, ook geen andere 60+. Enkel uw man of vrouw. Je kan niet gaan eten met uw kinderen en kleinkinderen. Je kan ze wel ontmoeten, maar "uitgerust".

Daarentegen, dat is nergens nodig voor 40-. Die zouden vrij elkaar mogen besmetten zoals je griep doorgeeft. Niks belet hen van wat op te letten als ze willen, maar eigenlijk zouden die mensen vrij van regels moeten zijn, tenzij in aanwezigheid van een 60+.

Dat was dan "zwaar" voor 60+, maar het zijn ook zij en enkel zij die voor "ambras" zorgen.

De grote fout is geweest van die 60+ te laten geloven dat als ze de "maatregelen" volgen, het OK is, en als ze toch ziek worden (wat dan normaal is) het de fout is van "jongeren die de maatregelen niet volgen".

Men had eigenlijk enkel maar (veel strengere) aanbevelingen moeten geven voor 60+ en niks opleggen aan 40-. Daartussen zit een grijze zone.

Een eeuwigheid geleden dat ik hier nog eens gepost heb, maar blij te zien dat er hier nog mensen met gezond verstand zitten.

Ik moet eerlijk zeggen dat ik werkelijk niks van het beleid begrijp.

Virus is (relatief) gevaarlijker voor 65+
Virus is (relatief) onschuldig voor jongere mensen.
Groepsimmuniteit bereik wanneer ergens iets tussen de 65 - 80% het gehad heeft?

Waarom dan niet:
- de ouderen tijdelijk afschermen
- virus zo snel mogelijk laten rondgaan bij wie niet risicovol is (en ja, daar gaan wat pechvogels tussen zitten)

Als het goed is rondgegaan, geleidelijk de teugels vieren.

Gevolg:
- jongeren kunnen verder opgeleid worden
- economie blijft draaien
- zorg wordt niet overbelast
- ouderen zijn beschermd

Vragen we daarmee een groot offer van onze ouderen? Ja, maar misschien liever dat dan de eindeloze lijdensweg van nu?
Dakeyras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 19:30   #39
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Wil je of kan je uitleggen wat een virus juist is ?
https://nl.wikipedia.org/wiki/Virus_...29?wprov=sfla1
Het is hier aan u al 10 keer uitgelegd dat een virus niets anders is dan een stukje eiwit met wat dna in. Een virus doet niets anders dan zich reproduceren.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 oktober 2020, 19:43   #40
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.960
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik beledig niet snel mensen vlakaf, maar dit is gewoon achterlijk.
Blijf hier alsjeblieft weg en ga wat met de blokjes spelen als je mentaal nog niet ontwikkeld bent om te kunnen lezen, laat staan te begrijpen wat een virus is.
Jij bent NIET bevoegd om hier iemand, wie dan ook, IETS te bevelen.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be