Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 oktober 2010, 22:09   #4201
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Vlamingen die slachten zonder maar 1 druppel bloed te laten druipen, maar goed.
Onzin. Als je het bloed niet laat druipen is het vlees naar de vaantjes. Stilstaand bloed stolt namelijk, mocht het je nog niet opgevallen zijn.

Waar het om gaat is dat de dieren zo pijnloos mogelijk worden geslacht.

Citaat:
Het is maar normaal ook dat ons vlees door een moslim wordt geslacht. Anders kan ik evengoed mn vlees uit de GB gaan halen.
Dat zou je inderdaad kunnen doen. Zo werk je mee om onnodig dierenleed zo veel als mogelijk te vermijden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 oktober 2010 om 22:10.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:14   #4202
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Vlamingen die slachten zonder maar 1 druppel bloed te laten druipen, maar goed.
Wie dringt het u op om halal-vlees naar binnen te spelen? Hebt u het over die vlaamse directeurs?

Het is maar normaal ook dat ons vlees door een moslim wordt geslacht. Anders kan ik evengoed mn vlees uit de GB gaan halen.
Smaakt het beter als je weet dat het dier een kwartier heeft liggen spartelen en afzien in naam van uw religieus spook?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:16   #4203
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Man man man, de die oprechte tentoonspreiding van achterlijkheid van religieuzen...
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:17   #4204
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht

Waar het om gaat is dat de dieren zo pijnloos mogelijk worden geslacht.
Nadat het een zielig en pathetisch bestaan heeft geleid in een duistere stal, in een kist of legbatterij, werd volgespoten met antibiotica en hormonen.

Wat een schijnheiligheid toch. Alsof ook maar iemand inzit met die dieren. Indien dat zo was, wordt dan vegetariër en kom op tegen de vleesindustrie. Al de rest is je reinste hypocrisie.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:20   #4205
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Onzin. Als je het bloed niet laat druipen is het vlees naar de vaantjes. Stilstaand bloed stolt namelijk, mocht het je nog niet opgevallen zijn.

Waar het om gaat is dat de dieren zo pijnloos mogelijk worden geslacht.
U gaat me toch niet komen vertellen dat vlamingen hun beesten op een zo pijnloze manier slachten? Alsof het de vlamingen kan schelen vanwaar hun vlees komt eigenlijk..

Citaat:
Dat zou je inderdaad kunnen doen. Zo werk je mee om onnodig dierenleed zo veel als mogelijk te vermijden.
Sta me toe zelf te bepalen aan welke zaken ik wil mee werken en aan welke niet.Trouwens, het staat mij vrij zelf te kiezen vanwaar ik mn vlees haal en wie mn vlees slacht. Dat u daar een probleem mee hebt, is niet mijn probleem.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 oktober 2010 om 22:21.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:20   #4206
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nadat het een zielig en pathetisch bestaan heeft geleid in een duistere stal, in een kist of legbatterij, werd volgespoten met antibiotica en hormonen.

Wat een schijnheiligheid toch. Alsof ook maar iemand inzit met die dieren. Indien dat zo was, wordt dan vegetariër en kom op tegen de vleesindustrie. Al de rest is je reinste hypocrisie.
Wat is dat nu voor een non-argument?!

Zijn halal-dieren dan gevangen geweest in de wilde natuur misschien?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:22   #4207
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U gaat me toch niet komen vertellen dat vlamingen hun beesten op een zo pijnloze manier slachten? Alsof het de vlamingen kan schelen vanwaar hun vlees komt eigenlijk..
Zo pijnloos mogelijk, ja.


Citaat:
Sta me toe zelf te bepalen aan welke zaken ik wil mee werken en aan welke niet.Trouwens, het staan mij vrij zelf te kiezen waar ik mn vlees haal en wie mn vlees slacht. Dat u daar een probleem mee hebt, is niet mijn probleem.
Zolang u zich houdt aan de wetgeving heb ik daar geen problemen mee.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:22   #4208
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Wat een schijnheiligheid toch. Alsof ook maar iemand inzit met die dieren. Indien dat zo was, wordt dan vegetariër en kom op tegen de vleesindustrie. Al de rest is je reinste hypocrisie.
Tenzij je extra betaalt voor bio-voeding. Dan misschien kan je nog 'dierenvriend' genoemd worden. Toch dient het samenhokken van dieren een economisch doel, waar het laten doodbloeden en het verbieden van bedwelmende middelen ervoor eerder een vage gewoonte-traditie is (en deze is nog relatief onschuldig te noemen). Niet dat die halal-geslachte dieren alle luxe kenden voor ze hun strot doorgesneden werden bovendien.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 oktober 2010 om 22:23.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:24   #4209
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Zo pijnloos mogelijk, ja.
Ik vraag me af waarom hier geen woord gerept wordt over de joden. Die slachten toch ook halal/kosher?

Citaat:
Zolang u zich houdt aan de wetgeving heb ik daar geen problemen mee.
Dat doe ik, wees gerust.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 oktober 2010 om 22:25.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:24   #4210
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Wat is dat nu voor een non-argument?!

Zijn halal-dieren dan gevangen geweest in de wilde natuur misschien?

Paulus.
Ik zeg niet dat halal beter is dan het andere. Ik zeg dat de hele discussie schijnheilig is en helemaal niet om dierenwelzijn draait.

Au fond vind ik een zeker ritueel bij een slachting wel meer getuigen van respect voor het dier en het leven dat ons verbindt dan commodificatie en het reduceren van dieren tot handelswaar. Zo heb ik ook meer respect voor stierenvechten dan voor vetmesters en slachterijen.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:26   #4211
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter
 
ministe van agitatie's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2006
Berichten: 8.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Toch dient het samenhokken van dieren een economisch doel, waar het laten doodbloeden en het verbieden van bedwelmende middelen ervoor eerder een vage gewoonte-traditie is
't Is inderdaad zo dat economische doelen (winstmaximalisatie) hoger aangeslagen wordt dan traditie en cultuur.

Ik moet daar hopelijk niet blij van worden.
__________________
• نريد ثورة- • we want revolution •

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:28   #4212
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Ik vraag me af waarom hier geen woord gerept wordt over de joden. Die slachten toch ook halal/kosher?
Neen.

Zij zorgen er enkel voor dar er geen bloed meer in het vlees zit. De wijze van slachten is westers.


Citaat:
Dat doe ik, wees gerust.
Ik hoop het.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:30   #4213
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Ik zeg niet dat halal beter is dan het andere. Ik zeg dat de hele discussie schijnheilig is en helemaal niet om dierenwelzijn draait.

Au fond vind ik een zeker ritueel bij een slachting wel meer getuigen van respect voor het dier en het leven dat ons verbindt dan commodificatie en het reduceren van dieren tot handelswaar. Zo heb ik ook meer respect voor stierenvechten dan voor vetmesters en slachterijen.
Ik heb ook respect voor rituelen.

Maar een dier levend en hangend laten doodbloeden (15 ?* 20 minuten), dat is nog wat anders.

Zeker als dat totaal onnodig is.

Dat getuigt niet van enig respect voor dieren.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 21 oktober 2010 om 22:31.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:31   #4214
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nadat het een zielig en pathetisch bestaan heeft geleid in een duistere stal, in een kist of legbatterij, werd volgespoten met antibiotica en hormonen.

Wat een schijnheiligheid toch. Alsof ook maar iemand inzit met die dieren. Indien dat zo was, wordt dan vegetariër en kom op tegen de vleesindustrie. Al de rest is je reinste hypocrisie.
Wees er maar zeker van dat die Pvda-ers niet dezelfde mate van kruiperigheid en hypocrisie aan de dag leggen voor de religieuze eisen van Leonard en Danneels. Only for allah!
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:31   #4215
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
suqar_7loe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 mei 2010
Locatie: België
Berichten: 16.649
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Neen.

Zij zorgen er enkel voor dar er geen bloed meer in het vlees zit. De wijze van slachten is westers.
Zozo dan ben ik verkeerd geïnformeerd geweest door die joden zelf. Ik ga dit even moeten navragen want volgens mij doen die ook aan rituele slachtingen hoor. Dat is de reden dat joden en moslims vlees van elkaar mogen kopen en elkaars vlees/dier mogen slachten.
__________________
Citaat:
“Bij God, hij is geen echte gelovige voor wiens onheil zijn buren zich niet veilig voelen” (Mohammed vzmh)

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 21 oktober 2010 om 22:31.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:32   #4216
Sunny
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 augustus 2010
Berichten: 1.763
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scarabaeida Bekijk bericht
Niet dat die halal-geslachte dieren alle luxe kenden voor ze hun strot doorgesneden werden bovendien.
Dat willende gehallaliseerde PVDA-ers wel doen uitschijnen. Kan het nog hypocrieter?
Sunny is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:35   #4217
Scarabaeida
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 10 oktober 2004
Locatie: Ekeren Donk
Berichten: 6.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
't Is inderdaad zo dat economische doelen (winstmaximalisatie) hoger aangeslagen wordt dan traditie en cultuur.

Ik moet daar hopelijk niet blij van worden.
Akkoord dat de maatschappij koud is geworden. Toch merk ik dat geestdrift een gegeven is dat eigen is aan een minderheid van de bevolking. Lamlendigheid is een eigenschap die wel wereldwijd lijkt te zijn in onze moderne tijden.
Neem nu de letterlijke interpretatie van mythologie bij vele Moslims als ware het echte wetenschap. Dat is ook lamlendig. Daarom ook dat ze aan de bodem zitten wat betreft de wetenschap. Dat daar lagere status van vrouw, het bloedige slachten van dieren, het gebruik van tegenspraak, enz... bij komt en ik heb slecht geslapen dan reageer ik soms buitensporig.

Achterhaalde traditie is het in mijn ogen en ik houd me serieus in indien ik het niet belachelijk wil maken. Ik haat de mensen niet per se.
__________________
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen:
elk kreeg een tong, maar weinigen verstand.
Disticha Catonis

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 21 oktober 2010 om 22:39.
Scarabaeida is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:36   #4218
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Zozo dan ben ik verkeerd geïnformeerd geweest door die joden zelf. Ik ga dit even moeten navragen want volgens mij doen die ook aan rituele slachtingen hoor. Dat is de reden dat joden en moslims vlees van elkaar mogen kopen en elkaars vlees/dier mogen slachten.
Ik weet hééééél zeker dat Joden geen halalvlees eten. Moslims eten wel vlees van joden.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:36   #4219
grimbergen
Banneling
 
 
Geregistreerd: 2 januari 2009
Berichten: 3.033
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
U gaat me toch niet komen vertellen dat vlamingen hun beesten op een zo pijnloze manier slachten? Alsof het de vlamingen kan schelen vanwaar hun vlees komt eigenlijk..


Sta me toe zelf te bepalen aan welke zaken ik wil mee werken en aan welke niet.Trouwens, het staat mij vrij zelf te kiezen vanwaar ik mn vlees haal en wie mn vlees slacht. Dat u daar een probleem mee hebt, is niet mijn probleem.
Ik ben een vlaming. Gelieve niet uit naam van de vlamingen te spreken. vlamingen wensen geen dierenleed.

Dat moslims wel dierenleed wensen dat heb jij weer mooi bewezen. Geen enkele inspanning tot integratie mogen we verwachten van de moslims. Uw mierzoetmaskertje is weer afgegleden moslima.

Voor je weer wat gaat bashen. Wij eten thuis bio en fair trade. Verander de wereld begin bij jezelf.

Laatst gewijzigd door grimbergen : 21 oktober 2010 om 22:38.
grimbergen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 oktober 2010, 22:37   #4220
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Nadat het een zielig en pathetisch bestaan heeft geleid in een duistere stal, in een kist of legbatterij, werd volgespoten met antibiotica en hormonen.

Wat een schijnheiligheid toch. Alsof ook maar iemand inzit met die dieren. Indien dat zo was, wordt dan vegetariër en kom op tegen de vleesindustrie. Al de rest is je reinste hypocrisie.
Hebt u enige reden om aan te nemen dat halal-geslachte koeien hun leven doorbrengen in een enorme weide bezaaid met madeliefjes?
Van schijnheiligheid gesproken ...
Hebt u eigenlijk al ooit een boerderij bezocht? Ik was deze zomer op een landbouwbedrijf waar ook vleesrunderen gekweekt worden, de dieren hadden een enorme stal, ieder apart een ruime plaats en werden zo dikwijls mogelijk in de wei gezet.
Ik geef graag toe dat er ook misbruiken bestaan, de beelden van de kistkalveren leven nog sterk bij vele mensen maar waarom zouden alleen onze dieren een slecht leven leiden en moslim-dieren niet? Gelooft u misschien in Sint-Niklaas?
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be