Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Brandend Actueel: Gaza offensief
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Brandend Actueel: Gaza offensief Tijdelijk forum

 
 
Discussietools
Oud 8 maart 2009, 02:00   #81
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Er is wel meer dan de Heilige Schrift alleen. Het bestaan van Israël als soevereine staat wodrt ook door de archeologie bevestigd.
Dan hoop ik niet dat de erfgenamen van de Galliërs dit lezen, en terugkeren uit centraal frankrijk om Vlaanderen opnieuw op te eisen.
Als je archeologie als fundament voor een staat en als legitimering voor etnische zuivering wil gebruiken...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 maart 2009, 02:03   #82
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Kunt u mij één geloofwaardige bron geven dat de Filistijnen de voorvaders zouden zijn van de huidige Palestijnen?

Neen, dat kan je niet. Want dat is ook niet zo. En als het zo wél zou zijn, dat heeft Israël nog een argument meer, want de Filistijnen woonden niet in Israël maar in Egypte ten Oosten van de Nijl.

Laten we dus maar in het midden laten wie hier zijn geschiedenisboeken, moet nakijken.
En kwamen de afstammelingen van Abraham niet uit Ur (het huidige Irak)? Als je toch je geschiedenisboekje als maatstaf wil nemen...
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 maart 2009, 02:05   #83
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Goodwill lijdt aan christianofobie...

Weet niet dat er ook christelijke palestijnen zijn, onderdrukt door de meerderheid van palestijnse moslims, waardoor het overgrote deel van de christenen (het christendom is in Palestina ontstaan) onder druk en intimidatie van hun 'moslimbroeders', Palestina heeft verlaten
en weet ook niet dat de thora de eerste vijf boeken van het Oude-Testament van de bijbel omvat... (deze twee monotheïstische religies liggen dus in elkaars verlengde)
Neptunus lijdt aan moslimfobie...

Weet niet dat er ook christelijke en atheïstische palestijnen zijn, onderdrukt door de staat Israël, die tesamen met hun islamitische volksgenoten de strijd aangaan tegen Israël.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina

Laatst gewijzigd door Jaani_Dushman : 8 maart 2009 om 02:06.
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 maart 2009, 03:38   #84
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.794
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fabke Bekijk bericht
heb ik van een artikel van de vif/express. (heb alleen artikel, ken datum dus niet..) heb het vertaald.

Israël is onafgebroken, al 3300 jaar bewoond door joden.
Israël is een land (natie)geworden, 1312 jaar voor Christus, dus 2000 jaar voor het ontstaan van de Islam.
dus ze hebben Israël gekozen, in 1948, niet alleen omwille van het religieuze criteria maar ook omwille van het historisch criteria van duizenden jaren.

over de palestijnen. voor 1967 et de zesdagen oorlog, leefden de palestijnen onder de egyptische of jordaanse vlag (Souveraineté), en hebben nooit gedacht over een eigen identiteit of eigen staat.

De stichting van Israël (1948) is verworven door een historische stemming van de VN, gesteund door de VS en de URSS en niet door een soort kruistocht.

De naam Jerusalem is niet vermeld in de Koran, maar wel 700 keer in de bijbel

In de geschiedenis is Jerusalem nooit de hoofdstad geweest van enig welk arabische of moslim staat.
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  ATT00993.jpg‎
Bekeken: 91
Grootte:  30,3 KB
ID: 46590  

__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline  
Oud 8 maart 2009, 07:51   #85
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Dan hoop ik niet dat de erfgenamen van de Galliërs dit lezen, en terugkeren uit centraal frankrijk om Vlaanderen opnieuw op te eisen.
Als je archeologie als fundament voor een staat en als legitimering voor etnische zuivering wil gebruiken...
Is al te vaak weerlegd geweest om nog verder woorden aan te verslijten.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 maart 2009, 07:54   #86
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
En kwamen de afstammelingen van Abraham niet uit Ur (het huidige Irak)? Als je toch je geschiedenisboekje als maatstaf wil nemen...
Juist. En de voorvaderen van Irak zouden dan weer uit Afrka komen...

Je moet zien naar wie daar als eerste een soevereine staat had. En dat waren niet de Palestijnen.

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 8 maart 2009, 11:02   #87
JeeBee
Minister-President
 
JeeBee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 februari 2009
Berichten: 4.175
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Weet niet dat er ook christelijke en atheïstische palestijnen zijn, onderdrukt door de staat Israël, die tesamen met hun islamitische volksgenoten de strijd aangaan tegen Israël.
Mooi gezegd en ik wou dat het waar was, vooral je laatste zin: christenen en atheïsten hand in hand met hun islamitische volksgenoten, vrij van onderdrukking, behalve natuurlijk in Israël....
__________________
Fortuna favet fortibus
JeeBee is offline  
Oud 8 maart 2009, 23:48   #88
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Juist. En de voorvaderen van Irak zouden dan weer uit Afrka komen...

Je moet zien naar wie daar als eerste een soevereine staat had. En dat waren niet de Palestijnen.

Paulus.
Och. De Israëlieten hebben indertijd de Kanaänieten verjaagd uit het land. Zij waren dus allerminst de eersten.
Ik begrijp dus niet waarom één bevolkingsgroep, uit de velen die ooit Palestina bewoond hebben, het recht heeft om alle andere buiten te gooien.
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 8 maart 2009, 23:52   #89
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN
 
Jaani_Dushman's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 april 2004
Locatie: Het hinterland van Erpe-Mere
Berichten: 32.396
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JeeBee Bekijk bericht
Mooi gezegd en ik wou dat het waar was, vooral je laatste zin: christenen en atheïsten hand in hand met hun islamitische volksgenoten, vrij van onderdrukking, behalve natuurlijk in Israël....
U gaat mij toch niet komen vertellen dat u George Habash niet kent??
http://nl.wikipedia.org/wiki/George_Habash

George Habash was een Palestijn uit een Grieks-orthodoxe familie, maar die zelf atheïst was. Habash was de oprichter van het PFLP en daarmee één van de belangrijkste figuren uit de Palestijnse bevrijdingsbeweging (na Yasser Arafat).
__________________
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 9 maart 2009, 07:30   #90
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Och. De Israëlieten hebben indertijd de Kanaänieten verjaagd uit het land. Zij waren dus allerminst de eersten.
De Kanaänieten, die nu niet meer bestaan, hadden geen officieel soevereine staat.

Citaat:
Ik begrijp dus niet waarom één bevolkingsgroep, uit de velen die ooit Palestina bewoond hebben, het recht heeft om alle andere buiten te gooien.
De Palestijnen zijn geen volk. Het is een samenraapsel uit verschillende Arabische stammen. Of weet u het soms beter dan Arafat?

Paulus.
Paulus is offline  
Oud 9 maart 2009, 09:36   #91
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De Kanaänieten, die nu niet meer bestaan,..
ik vermoed dat het verjagen door de Israelieten er voor iets kan tussen zitten he. niet dat het iets verrechtvaardigt wat Israel nu doet, maar het zionisme is nu wanhopig en dan val je terug op dergelijke onzin he.
Citaat:
hadden geen officieel soevereine staat
Vlamingen hadden tot voor kort ook niet en zelfs nu ook nog niet in de absolute zin.gelukkig komt daar steeds meer verandering in.

Citaat:
De Palestijnen zijn geen volk. Het is een samenraapsel uit verschillende Arabische stammen. Of weet u het soms beter dan Arafat?
dat gaat evengoed voor joden in israel op. ZEKER voor de massa immigranten sinds de oprichting van de staat israel. Zwarte joden,bruine joden, blanke joden etc... .
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 9 maart 2009 om 09:38.
roodhaar is offline  
Oud 9 maart 2009, 10:30   #92
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Neptunus Bekijk bericht
Goodwill lijdt aan christianofobie...

Weet niet dat er ook christelijke palestijnen zijn, onderdrukt door de meerderheid van palestijnse moslims, waardoor het overgrote deel van de christenen (het christendom is in Palestina ontstaan) onder druk en intimidatie van hun 'moslimbroeders', Palestina heeft verlaten
en weet ook niet dat de thora de eerste vijf boeken van het Oude-Testament van de bijbel omvat... (deze twee monotheïstische religies liggen dus in elkaars verlengde)
Hier ben je 100% verkeerd.
Ik heb helemaal geen fobie voor christenen, integendeel !!!
Ik voel mij heel close met echte Christenen.
Probeer aub geen mist te strooien.

Mijn punt ging enkel over de ZOGENAAMDE "Chrsitenen voor Israel", die voor mij door hun onvoorwaardelijke steun aan Israel geen echte Christenen kunnen zijn, aangezien ze de filosofie van Jezus met de voeten treden en vervalst hebben.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)

Laatst gewijzigd door goodwill : 9 maart 2009 om 10:46.
goodwill is offline  
Oud 9 maart 2009, 10:31   #93
goodwill
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 25 april 2008
Berichten: 2.189
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door PollyCorrect Bekijk bericht
Je liegt en overdrijft tegen Francientje.

Ten eerste zijn er geen honderden kinderen afgeslacht.
Ten tweede tracht niemand hier een genocide goed te praten.

Ga even chillen en iets constructiefs doen ipv zoveel haat zaaien aub.
Die kinderarmpjes die uit het puin staken (na een precisie bom van het IDF), waren die van figuranten of poppekes, he Polieke ?.
__________________
- Gelijkheid, Rechtvaardigheid en Vrijheid voor iedereen
- Gelijke Rechten en Plichten voor iedereen
- Veralgemeen niet, maar nuanceer je mening!
- Aanpakken van overlast= repressie (zero-tolerantie) + preventie (o.a begeleiden)
- Verklaringen zoeken voor overlast: kijk naar de sociaal-economische situatie (armoede, gezinssituatie, ...)
goodwill is offline  
Oud 9 maart 2009, 10:35   #94
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
ik vermoed dat het verjagen door de Israelieten er voor iets kan tussen zitten he. niet dat het iets verrechtvaardigt wat Israel nu doet, maar het zionisme is nu wanhopig en dan val je terug op dergelijke onzin he.


Vlamingen hadden tot voor kort ook niet en zelfs nu ook nog niet in de absolute zin.gelukkig komt daar steeds meer verandering in.



dat gaat evengoed voor joden in israel op. ZEKER voor de massa immigranten sinds de oprichting van de staat israel. Zwarte joden,bruine joden, blanke joden etc... .
O.K. Raadsel voor mij opgelost. Wie werd de bak ingedraaid voor
collaboratie? en wanneer ga je dat EINDELIJK verwerkt hebben?
Francientje is offline  
Oud 9 maart 2009, 11:56   #95
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
O.K. Raadsel voor mij opgelost. Wie werd de bak ingedraaid voor
collaboratie? en wanneer ga je dat EINDELIJK verwerkt hebben?
uw gewauwel zal voor u missch duidelijk zijn ? daar zal het dan wel bij blijven, daarom herhaal ik :
Citaat:
again citeer ik een andere poster tov je francien : "Wat je zegt komt toch zo dom over."

Je probeert een persoonlijke vete op te starten (doen Israelfanatici meestal als ze geen uitweg meer zien) , zo de aandacht te verleggen van het werkelijke onderwerp en wie weet een scheldpartij uit te lokken om nadien te gaan klagen bij de mods. speel dat puberaal spelletje maar zelf, francien
je niet aflatende (zelfs ziekelijk obsessieve) pogingen om toch maar een persoonlijke vete/scheldpartij op te starten om de aandacht van de Israelische misdaden af te leiden doen me trouwens denken aan een bepaald persoon die daar vroeger zeer voor gekend was tot ze door de fundamentalistische leugenmand viel: ultra joods-israelische (en compleet geflipte) janice !
ze zal toch niet terug zijn ? in ieder geval beter dat ze zich uit op een forum dan weer groteske zaken te verzinnen ten behoeve van haar Israelische volk

maar soit, laten we vooral on topic blijven !
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 9 maart 2009, 13:31   #96
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
uw gewauwel zal voor u missch duidelijk zijn ? daar zal het dan wel bij blijven, daarom herhaal ik :


je niet aflatende (zelfs ziekelijk obsessieve) pogingen om toch maar een persoonlijke vete/scheldpartij op te starten om de aandacht van de Israelische misdaden af te leiden doen me trouwens denken aan een bepaald persoon die daar vroeger zeer voor gekend was tot ze door de fundamentalistische leugenmand viel: ultra joods-israelische (en compleet geflipte) janice !
ze zal toch niet terug zijn ? in ieder geval beter dat ze zich uit op een forum dan weer groteske zaken te verzinnen ten behoeve van haar Israelische volk

maar soit, laten we vooral on topic blijven !
Je hebt volkomen gelijk, lieverd. Enne... wie moest zitten?
Francientje is offline  
Oud 9 maart 2009, 13:33   #97
Francientje
Minister
 
Geregistreerd: 4 april 2008
Berichten: 3.178
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door goodwill Bekijk bericht
Die kinderarmpjes die uit het puin staken (na een precisie bom van het IDF), waren die van figuranten of poppekes, he Polieke ?.
De kans is groot: photoshop. Herinner je Green Helmet van de Lebanon oorlog.
Francientje is offline  
Oud 9 maart 2009, 13:59   #98
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Je hebt volkomen gelijk, lieverd.
dat was reeds langer duidelijk.

Citaat:
Enne... wie moest zitten
you are speaking in strange tongue ?? Maar dat gebeurt wel meer bij Israel fundamentalisten... Dit keer gezond blijven he !
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 9 maart 2009, 14:10   #99
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
De kans is groot: photoshop. Herinner je Green Helmet van de Lebanon oorlog.
Blijft verbazen en gruwelijk hoe israel fundamentalisten zich verheugen in slachtpartijen en genocides zolang het maar niet om joodse slachtoffers gaat...

the hill of shame
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.
roodhaar is offline  
Oud 9 maart 2009, 14:36   #100
roodhaar
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 28 december 2008
Berichten: 2.357
Standaard

Vermits je de beelden betwist, moeten de mods ze ook niet weghalen wegens te gevoelig...



op de hill of shame :

Plezant ! nu strooien onze kannonen eens wat fosforgas se. Uitroeien !! lache !!





resultaat van dit israelisch "vertier"




*KNIP*

Gelieve geen expliciete beelden te posten.
__________________
Citaat:
ZIONISME ; woorden schieten tekort...PollyCorrect :
Ik ga even naar Canvas terzake kijken, en zien hoe Zielig ze het daar wel vinden, van die 2 arme Palestijnse kindertjes en het lijden van hun gezinnen
.

Laatst gewijzigd door Akira : 9 maart 2009 om 19:38.
roodhaar is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be