Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 februari 2012, 10:51   #14221
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Herlees wat ik schreef.
is het burkaverbod een culturele en religieuze druk van blokmilitanten?
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 11:01   #14222
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
is het burkaverbod een culturele en religieuze druk van blokmilitanten?
Spoorde een andere partij haar militanten ertoe aan, te klikken?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 11:09   #14223
Supe®Staaf
Secretaris-Generaal VN
 
Supe®Staaf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 juni 2002
Berichten: 43.125
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Spoorde een andere partij haar militanten ertoe aan, te klikken?
Wie richtte ook alweer dat CGKR op?
__________________
Voor Vorstelijke salarissen..Voor Vrijheid van meningsuiting En Voor Rechtstreekse democratie
Supe®Staaf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 11:22   #14224
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Als jij vindt dat dit dus voor jou een degelijke reden is om het immigratiebeleid grondig te herzien, dan moet je schrijven "dit is dus voor mij een degelijke reden om het immigratiebeleid grondig te herzien" en dan moet je niet afkomen met "immigratiestop".

Je begrijpt toch het verschil tussen jouw "immigratiestop" en "het immigratiebeleid grondig herzien".

Wat, hoe wil je het immigratiebeleid in deze herzien?
Stel je voor dat er geen studenten meer mogen komen studeren?
En zoals gewoonlijk levert u geen enkel commentaar op de Nigeriaan die de mensensmokkel organiseerde en er dik geld aan verdiende.
Nee, 't is allemaal de schuld van die stoute Belgen en al zeker van een klein Belgske zoals Marieke die vindt dat het HOOG tijd is om met die onzin te stoppen en ons geld niet verder in een bodemloze put te smijten en daarom pleit voor een immigratiestop
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 11:24   #14225
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar wil ik wel eens cijfers van zien.
Zowel voor al die legalen als voor al die illegalen.
Eerlijk gezegd zou ik die cijfers ook wel eens willen zien. Ik denk dat we achterover zullen vallen van het verschieten!
Of gelooft u nu echt dat die (il)legalen helemaal niks kosten!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 11:28   #14226
filosoof
Banneling
 
 
filosoof's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 mei 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 49.496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Supe®Staaf Bekijk bericht
Wie richtte ook alweer dat CGKR op?
Het CGKR, wat is je proleem daarmee? Ben je tegen gelijke kansen en rechten , zoals het blok tegen burqas is?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 11:30   #14227
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Daar wil ik wel eens cijfers van zien.
Zowel voor al die legalen als voor al die illegalen.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elbow Bekijk bericht
Van uitkeringen of van zwart werk.
Dan heb je diegenen die in opvangcentra leven in afwachting van papieren en een uitkering.





Hun hotelkosten tussen 2009 en 2010:
Met dank aan Elbow die inderdaad cijfers geeft :

Kosten voor opvang asielzoekers haast verdubbeld
dinsdag 03 mei 2011 om 07u53

De federale regering trekt dit jaar zo'n 415 miljoen euro uit voor de opvang van asielzoekers. Dat is bijna een verdubbeling op drie jaar tijd.


© Belga
N-VA-Kamerlid Sarah Smeyers pleit in Metro voor een beperking van de instroom van asielzoekers. Dat het budget ten opzichte van vorig jaar met 109 miljoen euro stijgt, noemt ze "niet te verantwoorden nu het begrotingstekort moet worden teruggedrongen".

......

(Belga)


Asielzoekers opvangen in hotels kost al 23,5 miljoen euro
De tijdelijke noodmaatregel om asielzoekers op te vangen in hotels heeft al meer dan 23,5 miljoen euro gekost. Dat blijkt uit cijfers van N-VA-Kamerlid Sarah Smeyers.


Opvang asielzoekers
Als asielzoeker heb je niet zomaar recht op financiële steun. Een aantal voorwaarden worden gesteld.
De maatschappelijk werker zal nagaan of je aan die voorwaarden voldoet.

Een asielzoeker ontvangt financiële steun, gelijk aan het bedrag van het leefloon :
Sedert 01/05/2011 zijn volgende bedragen van toepassing:

•categorie 1 : samenwonende : 503,39 EUR/maand
•categorie 2 : alleenstaande : 755,08 EUR/maand
•categorie 3 : persoon die uitsluitend samenwoont met een gezin te zijnen laste : 1.006,78 EUR/maand
Tussenkomst in de ziekenkosten
Je moet ontvankelijk verklaard zijn (d.w.z. over een oranje immatriculatie-attest beschikken) om ingeschreven te kunnen worden bij een mutualiteit of een ziekenfonds, dan betaalt het ziekenfonds een deel van de medische kosten terug. Zolang je niet ontvankelijk verklaard bent, zal het OCMW tussenkomen voor de medische kosten, tenminste wanneer je kan aantonen dat je over geen inkomsten beschikt om die kosten zelf te betalen.

Kinderbijslag
Wanneer je kinderen hebt, kan het OCMW je kinderbijslag uitbetalen. Voor elk kind dat in België is opgevoed, kan je een maandelijkse uitkering bekomen. Bij de geboorte van een kind kan je van het OCMW ook een geboortepremie bekomen. Je krijgt die premie na de geboorte als je een attest van geboorte kan voorleggen aan het OCMW.
----------
Ik val dus achterover ...
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 11:39   #14228
Marie van de koster
Secretaris-Generaal VN
 
Marie van de koster's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2006
Berichten: 30.339
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cornelius Suilenroc Bekijk bericht
En waarom kom jij daar over janken? Ga die liever op zijn muil slaan, mogelijk ga ik dan zelfs 1 minuut bewondering voor u hebben,...voor jankers en bleiters heb ik dat nooit.
Dat is uw oplossing? Oog om oog, tand om tand? Ik dacht dat we het stadium van de holbewoners al enkele tijd ontgroeid waren!
__________________
Zo is 't.
Marie van de koster is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 11:49   #14229
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het CGKR, wat is je proleem daarmee? Ben je tegen gelijke kansen en rechten , zoals het blok tegen burqas is?
Met dat soort domme linkse prietpraat mag je wel eens stoppen...
Dat "gelijke kansen en rechten"-gedoe heeft al meer schade dan goed aangericht wegens de manier waarop sommigen menen dat te moeten toepassen! Neem ons onderwijs als voorbeeld: niets dan minder en minder en minder enz want iedereen moet toch kunnen deelnemen nietwaar? Binnenkort leerkrachten voor de klas die zelf niet meer kunnen schrijven of rekenen...het resultaat van de opleidingen van nu!
Op het multiculgebied is dat ondertussen een hele ramp, die "gelijke..."!
Trouwens, die burqua's: denk je dat je iets met het V.B. te maken moet hebben om daar tegen te zijn? Zou je het aandurven om een serieuze opiniepeiling daarover op poten te zetten?
Zonder de mening van de moslims zelf erbij uiteraard... Je gaat ook aan de gevangenen niet vragen of ze willen dat de gevangenissen afgeschaft worden.

Laatst gewijzigd door andev : 9 februari 2012 om 11:56.
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 12:00   #14230
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Het CGKR, wat is je proleem daarmee? Ben je tegen gelijke kansen en rechten , zoals het blok tegen burqas is?
u maakt rare optelsommen:

tegen gelijken kansen en rechten = tegen burka
bijgevolg is:

burka = gelijke kansen en rechten

iets ontgaat me blijkbaar
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 12:30   #14231
parsprototem
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 februari 2012
Berichten: 3.630
Standaard

Ik reageer gewoon op de beginpost.

Als er iemand is die multicultureel ingesteld is, dan ben ik het wel. Ik was al multicultureel bezig lang voordat een politicus dat woord in de mond nam de overheidscampagnes volgden die de autochtonen de mond dichtkleefden. Geen woord van kritiek of je was extreem rechts. Van nuances was er geen sprake.
Multicultureel is als je aan een tafel met acht mensen jumped van de ene taal in de andere (Frans, Engels, Duits, Spaans, Nederlands). Multicultureel houdt ook in dat je in je eigen leefruimte je eigen culturele sfeer hebt. Dat je dat in een woonwijk hebt, daar ben ik al van afgestapt. Teveel gevraagd.
Ik woon al zeventien jaar in een sociale woonwijk. In het begin was de rato half half allochtoon en autochtoon. Het was toen heel aangenaam: voor de kinderen werden speelterreinen aangelegd, de bibliotheek en zwembad in loopafstand. Idem voor het Provinciaal Domein. Mijn zoon (koffie met melk) speelde voetbal en tot twee keer toe hebben de buurtkinderen op eigen initiatief de sporthal afgehuurd (samengelegd) om een zogezegd tornooi zaalvoetbal te spelen. Wie waren de die kinderen: de Koerden vormden één team, en al de rest het andere team: Ethiopiërs, Marokkanen, oude Belgenkinderen, Congolezen. Dat was multicultureel.
Nu is daar ondanks buurtwerking etcetera niets van die spontaniteit �* l'improviste overgebleven. De autochtonen zijn vertrokken en ik ben nog de laatste. Mijn autochtone achterburen al zeventien jaar lang zijn vorige maand vertrokken. Ik krijg Ethiopische achterburen. Moslims dus.
Vijf jaar geleden heb ik twee nieuwe buren gekregen aan weerskanten ipv de autochtonen en half-autochtone families die er woonden. Aan één kant een gezin met vijf jonge kinderen. Een zesde kind is erbij gekomen vorig jaar. Met hun komst is de hel voor mij begonnen. Eerst waren het Jordaniërs, na een burenbemiddeling blijken het Palestijnen te zijn. Ik gok op Palestijnse vluchtelingen met connectie in Irak want ik wist niet dat de sportschool onder Saddam Hoessein gratis was (info van mijn buurman.) Dat maakt niet uit.
Feit is dat de vrouw amper Nederlands spreekt, geen Frans en Engels, met niemand contact heeft, op haar kinderen tiert als meneer niet thuis is, en zit te giechelen als een bakvis van 13 jaar als meneer wel thuis is. Hoe ze het doet weet ik niet, maar haar kinderen huilen tussen de twintig en dertig keer per dag. Ik overdrijf niet. Volgens hun culture de misère is dat blijkbaar normaal. Normaal lijkt het ook om maar kinderen bij te krijgen ook al heb je maar drie slaapkamers. Het vierde en het vijfde kind was trouwens een tweeling. Het zesde kind had dat dus ook kunnen zijn.
Normaal is het voor deze mensen ook dat de kinderen tijdens alle schoolvakanties geen stap buiten zetten. Bij mooi weer worden ze netjes in de tuin geparkeerd. Daar mogen ze rondjes rijden met de fiets en schommelen, ruziemaken en wenen uit verveling. Schommelen en fietsen is al vier jaar in zwang. Die komen niet buiten ook al is alles in loopafstand. De westerse cultuur is vies, slecht en de kinderen moeten ervan gevrijwaard blijven, is, denk ik, hun motto.
Het gevolg van deze protectionistische levenswijze voor vrouw en kinderen is dat ik als buur dus met geluidsoverlast zit. Zodra het mooi weer is, word mijn tuin erger dan een crèche. Ik heb elke dag het geluid van een verjaardagsfeestje volgens 'onze' normen. Dan is er nog het TV-kind. Al-Jazheera in mijn leefkamer. Alles wat ik in de leefkamer en keuken doe, doe ik met hun geluiden erbij. Ik weet wanneer ze opstaan, wanneer meneer thuiskomt, alle rituelen van verwelkoming door de vrouw... veel gegiechel om de drie woorden... Ik ben die geluiden van die ménage zo beu, dat ik heel vaak vroeg ga slapen of veel tijd doorbreng achter de pc in het kamertje het verste van die mensen af.
Of ik al eens iets tegen hun gezegd heb? Ik spreek beter Frans en Engels dan meneer, en ja. Al vijf zes keren heb ik gevraagd om de TV stiller te zetten. Maar meneer ziet me als een 'poule' (zo sprak hij over zijn dochters en zijn vrouw) en neemt me niet au sérieux. De Koerdische overburen zijn in vol moslimtenue ook gaan bemiddelen. Het is iets of wat rustiger. Maar nog een zomer met gesloten vensters en deuren meemaken zie ik niet zitten. In de zomer zijn de kinderen altijd in de tuin (omdat ze nooit ergens anders naartoe gaan) en heb ik zowel de TV binnen als de geluiden in de tuin.

Ik ga dus weg omdat ik me niet langer thuisvoel in een buurt waar ik practisch geen Vlaams meer hoor spreken. Wat ik hoor kan ik niet thuisbrengen: berbers, Arabisch, Palestijns... Ik word depressief van die vrouwen die achter hun man aanzeulen, depressief van twintigjarige meiden achter een buggy, depressief van die levensijze waar het motto schijnt te gelden : 'zolang een kind huilt, hoe gezonder het is.'
Mij allemaal goed, maar in mijn familie wenen de kinderen heel weinig omdat ze er geen tijd voor hebben. Zo simpel is dat.
Die sociale wijk waar ik woon is een kweekcentrum. Meer is het niet. In julie is het erg stil want iedereen is op vakantie naar het thuisland. Bij mijn buren weet ik dat binnen de drie uren als ze vertrokken zijn. Een hemelse stilte daalt neer in mijn leefruimte.
Oh ja, en iedereen weet toch dat een huurder in een sociale wijk geen onroerend goed mag bezitten?
Weet iedereen ook dat er allochtonen bewoners in sociale wijken zijn die onroerend goed bezitten in hun thuisland? Tot twee huizen toe (mijn achterburen). Voor een woordje in het Vlaams zou ik het hun warempel gunnen.

Ik ben verliezende partij, zoveel is duidelijk. Ik kweekte met een moeilijke vogelsoort in volières. Die volières staan nu leeg. En als ik nog iets in die tuin doe, is het om alle vaste planten weg te halen. Mijn dochter blijft er wonen en ik kom nog langs om mijn post op te halen. Ik wil weg, weg, weg van heel die moslimproblematiek. Van die inertie, dat religieus fanatisme, dat kweken voor het kindergeld om de familie te kunnen bezoeken, die bewuste onwil om zich te integreren.
Als die buren naast mij Vlamingen waren geweest dan had ik kunnen zeggen wat iik wilde zeggen en dan hadden ze mij begrepen. Nu moet ik Frans of/en Engels spreken. En dan nog. Ik ben een vrouw en mag van de buurman liefst niets meer tegen zijn vrouw zeggen. Hij gaat dus voor mij bepalen tegen wie ik iets mag zeggen. Zo zijn we heel ver gekomen.

Voil�* mijn antwoord op de vraag.
parsprototem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 12:31   #14232
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Als ons land dit jaar evenveel asielzoekers krijgt als vorig jaar, dan zijn er 7.000 tot 10.000 opvangplaatsen tekort, zo blijkt uit een berekening van Fedasil. Volgens De Morgen is staatssecretaris Maggie De Block (Open Vld) niet van plan om die extra opvang te creëren.

Fedasil, de organisatie die de opvang van asielzoekers in ons land regelt, maakte eind vorige maand een simulatie. Het uitgangspunt: stel dat het beleid ongewijzigd blijft en de instroom aan asielzoekers te vergelijken valt met die van vorig jaar, hoeveel opvangplaatsen zijn er dan tegen eind 2012 nodig? Het antwoord: minstens 7.000. uit DS online
Hopelijk krijgen we stilaan een politieker die haar verstand begint te gebruiken en afstand neemt van die linkse kl..tzakkenbende voor wie er maar niet genoeg vreemdelingen kunnen binnenwaaien!
Je moet een komplete stommerik of een linkse hypocriet zijn om niet te beseffen dat, hoe meer plaatsen je voorziet, hoe meer vreemdelingen hier zomaar zullen binnenwaaien alsof wij de enige oplossing zijn voor hun verder leven!
De enige oplossing voor dit probleem is al diegenen die horen dat ze hier niet mogen verblijven wegens niet ok met de bestaande wetten en afspraken er meteen weer uit kieperen en niet jaren of langer rond de pot staan te draaien vooraleer dat er van komt, en in de meeste gevallen ,niet meer van komt!
De steeds groeiende bende die van dat gedoe hoopt een levenslange broodwinning te maken zal niet akkoord gaan, uiteraard...
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 12:41   #14233
andev
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 2 februari 2004
Berichten: 23.507
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik reageer gewoon op de beginpost.

Als er iemand is die multicultureel ingesteld is, dan ben ik het wel. Ik was al multicultureel bezig lang voordat een politicus dat woord in de mond nam de overheidscampagnes volgden die de autochtonen de mond dichtkleefden. Geen woord van kritiek of je was extreem rechts. Van nuances was er geen sprake.
Multicultureel is als je aan een tafel met acht mensen jumped van de ene taal in de andere (Frans, Engels, Duits, Spaans, Nederlands). Multicultureel houdt ook in dat je in je eigen leefruimte je eigen culturele sfeer hebt. Dat je dat in een woonwijk hebt, daar ben ik al van afgestapt. Teveel gevraagd.
Ik woon al zeventien jaar in een sociale woonwijk. In het begin was de rato half half allochtoon en autochtoon. Het was toen heel aangenaam: voor de kinderen werden speelterreinen aangelegd, de bibliotheek en zwembad in loopafstand. Idem voor het Provinciaal Domein. Mijn zoon (koffie met melk) speelde voetbal en tot twee keer toe hebben de buurtkinderen op eigen initiatief de sporthal afgehuurd (samengelegd) om een zogezegd tornooi zaalvoetbal te spelen. Wie waren de die kinderen: de Koerden vormden één team, en al de rest het andere team: Ethiopiërs, Marokkanen, oude Belgenkinderen, Congolezen. Dat was multicultureel.
Nu is daar ondanks buurtwerking etcetera niets van die spontaniteit ?* l'improviste overgebleven. De autochtonen zijn vertrokken en ik ben nog de laatste. Mijn autochtone achterburen al zeventien jaar lang zijn vorige maand vertrokken. Ik krijg Ethiopische achterburen. Moslims dus.
Vijf jaar geleden heb ik twee nieuwe buren gekregen aan weerskanten ipv de autochtonen en half-autochtone families die er woonden. Aan één kant een gezin met vijf jonge kinderen. Een zesde kind is erbij gekomen vorig jaar. Met hun komst is de hel voor mij begonnen. Eerst waren het Jordaniërs, na een burenbemiddeling blijken het Palestijnen te zijn. Ik gok op Palestijnse vluchtelingen met connectie in Irak want ik wist niet dat de sportschool onder Saddam Hoessein gratis was (info van mijn buurman.) Dat maakt niet uit.
Feit is dat de vrouw amper Nederlands spreekt, geen Frans en Engels, met niemand contact heeft, op haar kinderen tiert als meneer niet thuis is, en zit te giechelen als een bakvis van 13 jaar als meneer wel thuis is. Hoe ze het doet weet ik niet, maar haar kinderen huilen tussen de twintig en dertig keer per dag. Ik overdrijf niet. Volgens hun culture de misère is dat blijkbaar normaal. Normaal lijkt het ook om maar kinderen bij te krijgen ook al heb je maar drie slaapkamers. Het vierde en het vijfde kind was trouwens een tweeling. Het zesde kind had dat dus ook kunnen zijn.
Normaal is het voor deze mensen ook dat de kinderen tijdens alle schoolvakanties geen stap buiten zetten. Bij mooi weer worden ze netjes in de tuin geparkeerd. Daar mogen ze rondjes rijden met de fiets en schommelen, ruziemaken en wenen uit verveling. Schommelen en fietsen is al vier jaar in zwang. Die komen niet buiten ook al is alles in loopafstand. De westerse cultuur is vies, slecht en de kinderen moeten ervan gevrijwaard blijven, is, denk ik, hun motto.
Het gevolg van deze protectionistische levenswijze voor vrouw en kinderen is dat ik als buur dus met geluidsoverlast zit. Zodra het mooi weer is, word mijn tuin erger dan een crèche. Ik heb elke dag het geluid van een verjaardagsfeestje volgens 'onze' normen. Dan is er nog het TV-kind. Al-Jazheera in mijn leefkamer. Alles wat ik in de leefkamer en keuken doe, doe ik met hun geluiden erbij. Ik weet wanneer ze opstaan, wanneer meneer thuiskomt, alle rituelen van verwelkoming door de vrouw... veel gegiechel om de drie woorden... Ik ben die geluiden van die ménage zo beu, dat ik heel vaak vroeg ga slapen of veel tijd doorbreng achter de pc in het kamertje het verste van die mensen af.
Of ik al eens iets tegen hun gezegd heb? Ik spreek beter Frans en Engels dan meneer, en ja. Al vijf zes keren heb ik gevraagd om de TV stiller te zetten. Maar meneer ziet me als een 'poule' (zo sprak hij over zijn dochters en zijn vrouw) en neemt me niet au sérieux. De Koerdische overburen zijn in vol moslimtenue ook gaan bemiddelen. Het is iets of wat rustiger. Maar nog een zomer met gesloten vensters en deuren meemaken zie ik niet zitten. In de zomer zijn de kinderen altijd in de tuin (omdat ze nooit ergens anders naartoe gaan) en heb ik zowel de TV binnen als de geluiden in de tuin.

Ik ga dus weg omdat ik me niet langer thuisvoel in een buurt waar ik practisch geen Vlaams meer hoor spreken. Wat ik hoor kan ik niet thuisbrengen: berbers, Arabisch, Palestijns... Ik word depressief van die vrouwen die achter hun man aanzeulen, depressief van twintigjarige meiden achter een buggy, depressief van die levensijze waar het motto schijnt te gelden : 'zolang een kind huilt, hoe gezonder het is.'
Mij allemaal goed, maar in mijn familie wenen de kinderen heel weinig omdat ze er geen tijd voor hebben. Zo simpel is dat.
Die sociale wijk waar ik woon is een kweekcentrum. Meer is het niet. In julie is het erg stil want iedereen is op vakantie naar het thuisland. Bij mijn buren weet ik dat binnen de drie uren als ze vertrokken zijn. Een hemelse stilte daalt neer in mijn leefruimte.
Oh ja, en iedereen weet toch dat een huurder in een sociale wijk geen onroerend goed mag bezitten?
Weet iedereen ook dat er allochtonen bewoners in sociale wijken zijn die onroerend goed bezitten in hun thuisland? Tot twee huizen toe (mijn achterburen). Voor een woordje in het Vlaams zou ik het hun warempel gunnen.

Ik ben verliezende partij, zoveel is duidelijk. Ik kweekte met een moeilijke vogelsoort in volières. Die volières staan nu leeg. En als ik nog iets in die tuin doe, is het om alle vaste planten weg te halen. Mijn dochter blijft er wonen en ik kom nog langs om mijn post op te halen. Ik wil weg, weg, weg van heel die moslimproblematiek. Van die inertie, dat religieus fanatisme, dat kweken voor het kindergeld om de familie te kunnen bezoeken, die bewuste onwil om zich te integreren.
Als die buren naast mij Vlamingen waren geweest dan had ik kunnen zeggen wat iik wilde zeggen en dan hadden ze mij begrepen. Nu moet ik Frans of/en Engels spreken. En dan nog. Ik ben een vrouw en mag van de buurman liefst niets meer tegen zijn vrouw zeggen. Hij gaat dus voor mij bepalen tegen wie ik iets mag zeggen. Zo zijn we heel ver gekomen.

Voil?* mijn antwoord op de vraag.
Laat maar dikwijls je praktrische ervaringen met de zegeningen van de multicul alhier en elders horen! Ik wacht eventjes af wat Arti's en en anderen van dat soort te vertellen hebben, als ze al gaan gebaren dat ze dit gelezen hebben! Je bent héél zeker niet alleen in dit geval, versmacht in je eigen leefomgeving door ongevraagde en ongewenste vreemdelingen die men beter in de zoo zou onderbrengen als men ze voorlopig toch niet terug buiten zal kieperen!
andev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 12:51   #14234
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik kweekte met een moeilijke vogelsoort in volières.
Enig idee wat voor teringherrie dat is?


Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Als die buren naast mij Vlamingen waren geweest dan had ik kunnen zeggen wat iik wilde zeggen en dan hadden ze mij begrepen. Nu moet ik Frans of/en Engels spreken.
Van wie moet jij Frans spreken? Slap vaatdoekje?
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 12:57   #14235
Cornelius Suilenroc
Partijlid
 
Cornelius Suilenroc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 februari 2012
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door andev Bekijk bericht
Met dat soort domme praat gaan we ver komen zeker? Heb jij ooit al zo'n paljas "op zijn muil" geslagen? Dat is waar het multiculwereldje zit op te wachten om het land in rep en roer te kunnen zetten! Want dat is véél erger dan dat zo'n vreemde paljas" een ongelovige hond" dodelijk verwondt...
Neen, de oplossing moet van de politiek en de wetten komen. Het is dus nog wachten op die politiekers die meer de belangen van het volk nastreven dan hun eigen belangen! Maar dat komt nog wel...
Met "het volk" bedoel ik niet de vele vreemde hoelewappers die het recht niet hebben om hier rond te lopen maar dat toch ongestoord blijven doen!
Fout!

Mensen hebben de neiging “Das Man” en alles wat rijk, invloed en macht heeft te volgen, veel makkelijker:

voorbeelden: generaal, keizer, koning, paus, president, premier, politieker, religie of vaderland. Voor velen is het aangenamer om mee te hollen met de meute, dat kan je vaststellen aan de voorgekauwde junkfood! Wat je ook doet de huidige mens blijft dom, primitief, egoïstes, gelovig, hebzuchtig, jaloers, afgunstig, gewelddadig, wraakzuchtig, gemakzuchtig, ijdel, verraadzuchtig, dominant, narcistisch en kleinburgerlijk. Hij zal uitbuiten of uitgebuit worden, hij zal heersen of onderdanig zijn.

Iedere intelligente democratische civilisatie heeft meer en meer zelfbeheersing nodig en geen horde politiekers die wetten schrijven in het nadeel van 99% v/d wereldbevolking.
__________________
An emancipated society, on the other hand, would not be a unitary state, but the realization of universality in the reconciliation of differences. Theodor W. Adorno
Cornelius Suilenroc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 13:34   #14236
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.442
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
Enig idee wat voor teringherrie dat is?
Hoor daar Onze MocroCRap fanaat eens geven. Uw muzieksmaak, geniaal, gewoonweg een darmtransitveroorzakend gevloek in een mocrogelardeerd steenkolennederlands met versnelde tamtams. En dan komt ie zeiken over vogeltjes.

Citaat:
Van wie moet jij Frans spreken? Slap vaatdoekje?
Als parsprototem wil communiceren met de buren, en de buren niet de moeite willen of kunnen doen om de lokale taal maar enigzins te begrijpen... moeten we dan effe terugzakken naar de enige universele taal die ik ken?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 9 februari 2012 om 13:36.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 14:09   #14237
Cynara Cardunculus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 februari 2011
Locatie: Marrakech aan 't Scheldt
Berichten: 9.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door parsprototem Bekijk bericht
Ik reageer gewoon op de beginpost.

Als er iemand is die multicultureel ingesteld is, dan ben ik het wel. Ik was al multicultureel bezig lang voordat een politicus dat woord in de mond nam de overheidscampagnes volgden die de autochtonen de mond dichtkleefden. Geen woord van kritiek of je was extreem rechts. Van nuances was er geen sprake.
Multicultureel is als je aan een tafel met acht mensen jumped van de ene taal in de andere (Frans, Engels, Duits, Spaans, Nederlands). Multicultureel houdt ook in dat je in je eigen leefruimte je eigen culturele sfeer hebt. Dat je dat in een woonwijk hebt, daar ben ik al van afgestapt. Teveel gevraagd.
Ik woon al zeventien jaar in een sociale woonwijk. In het begin was de rato half half allochtoon en autochtoon. Het was toen heel aangenaam: voor de kinderen werden speelterreinen aangelegd, de bibliotheek en zwembad in loopafstand. Idem voor het Provinciaal Domein. Mijn zoon (koffie met melk) speelde voetbal en tot twee keer toe hebben de buurtkinderen op eigen initiatief de sporthal afgehuurd (samengelegd) om een zogezegd tornooi zaalvoetbal te spelen. Wie waren de die kinderen: de Koerden vormden één team, en al de rest het andere team: Ethiopiërs, Marokkanen, oude Belgenkinderen, Congolezen. Dat was multicultureel.
Nu is daar ondanks buurtwerking etcetera niets van die spontaniteit ?* l'improviste overgebleven. De autochtonen zijn vertrokken en ik ben nog de laatste. Mijn autochtone achterburen al zeventien jaar lang zijn vorige maand vertrokken. Ik krijg Ethiopische achterburen. Moslims dus.
Vijf jaar geleden heb ik twee nieuwe buren gekregen aan weerskanten ipv de autochtonen en half-autochtone families die er woonden. Aan één kant een gezin met vijf jonge kinderen. Een zesde kind is erbij gekomen vorig jaar. Met hun komst is de hel voor mij begonnen. Eerst waren het Jordaniërs, na een burenbemiddeling blijken het Palestijnen te zijn. Ik gok op Palestijnse vluchtelingen met connectie in Irak want ik wist niet dat de sportschool onder Saddam Hoessein gratis was (info van mijn buurman.) Dat maakt niet uit.
Feit is dat de vrouw amper Nederlands spreekt, geen Frans en Engels, met niemand contact heeft, op haar kinderen tiert als meneer niet thuis is, en zit te giechelen als een bakvis van 13 jaar als meneer wel thuis is. Hoe ze het doet weet ik niet, maar haar kinderen huilen tussen de twintig en dertig keer per dag. Ik overdrijf niet. Volgens hun culture de misère is dat blijkbaar normaal. Normaal lijkt het ook om maar kinderen bij te krijgen ook al heb je maar drie slaapkamers. Het vierde en het vijfde kind was trouwens een tweeling. Het zesde kind had dat dus ook kunnen zijn.
Normaal is het voor deze mensen ook dat de kinderen tijdens alle schoolvakanties geen stap buiten zetten. Bij mooi weer worden ze netjes in de tuin geparkeerd. Daar mogen ze rondjes rijden met de fiets en schommelen, ruziemaken en wenen uit verveling. Schommelen en fietsen is al vier jaar in zwang. Die komen niet buiten ook al is alles in loopafstand. De westerse cultuur is vies, slecht en de kinderen moeten ervan gevrijwaard blijven, is, denk ik, hun motto.
Het gevolg van deze protectionistische levenswijze voor vrouw en kinderen is dat ik als buur dus met geluidsoverlast zit. Zodra het mooi weer is, word mijn tuin erger dan een crèche. Ik heb elke dag het geluid van een verjaardagsfeestje volgens 'onze' normen. Dan is er nog het TV-kind. Al-Jazheera in mijn leefkamer. Alles wat ik in de leefkamer en keuken doe, doe ik met hun geluiden erbij. Ik weet wanneer ze opstaan, wanneer meneer thuiskomt, alle rituelen van verwelkoming door de vrouw... veel gegiechel om de drie woorden... Ik ben die geluiden van die ménage zo beu, dat ik heel vaak vroeg ga slapen of veel tijd doorbreng achter de pc in het kamertje het verste van die mensen af.
Of ik al eens iets tegen hun gezegd heb? Ik spreek beter Frans en Engels dan meneer, en ja. Al vijf zes keren heb ik gevraagd om de TV stiller te zetten. Maar meneer ziet me als een 'poule' (zo sprak hij over zijn dochters en zijn vrouw) en neemt me niet au sérieux. De Koerdische overburen zijn in vol moslimtenue ook gaan bemiddelen. Het is iets of wat rustiger. Maar nog een zomer met gesloten vensters en deuren meemaken zie ik niet zitten. In de zomer zijn de kinderen altijd in de tuin (omdat ze nooit ergens anders naartoe gaan) en heb ik zowel de TV binnen als de geluiden in de tuin.

Ik ga dus weg omdat ik me niet langer thuisvoel in een buurt waar ik practisch geen Vlaams meer hoor spreken. Wat ik hoor kan ik niet thuisbrengen: berbers, Arabisch, Palestijns... Ik word depressief van die vrouwen die achter hun man aanzeulen, depressief van twintigjarige meiden achter een buggy, depressief van die levensijze waar het motto schijnt te gelden : 'zolang een kind huilt, hoe gezonder het is.'
Mij allemaal goed, maar in mijn familie wenen de kinderen heel weinig omdat ze er geen tijd voor hebben. Zo simpel is dat.
Die sociale wijk waar ik woon is een kweekcentrum. Meer is het niet. In julie is het erg stil want iedereen is op vakantie naar het thuisland. Bij mijn buren weet ik dat binnen de drie uren als ze vertrokken zijn. Een hemelse stilte daalt neer in mijn leefruimte.
Oh ja, en iedereen weet toch dat een huurder in een sociale wijk geen onroerend goed mag bezitten?
Weet iedereen ook dat er allochtonen bewoners in sociale wijken zijn die onroerend goed bezitten in hun thuisland? Tot twee huizen toe (mijn achterburen). Voor een woordje in het Vlaams zou ik het hun warempel gunnen.

Ik ben verliezende partij, zoveel is duidelijk. Ik kweekte met een moeilijke vogelsoort in volières. Die volières staan nu leeg. En als ik nog iets in die tuin doe, is het om alle vaste planten weg te halen. Mijn dochter blijft er wonen en ik kom nog langs om mijn post op te halen. Ik wil weg, weg, weg van heel die moslimproblematiek. Van die inertie, dat religieus fanatisme, dat kweken voor het kindergeld om de familie te kunnen bezoeken, die bewuste onwil om zich te integreren.
Als die buren naast mij Vlamingen waren geweest dan had ik kunnen zeggen wat iik wilde zeggen en dan hadden ze mij begrepen. Nu moet ik Frans of/en Engels spreken. En dan nog. Ik ben een vrouw en mag van de buurman liefst niets meer tegen zijn vrouw zeggen. Hij gaat dus voor mij bepalen tegen wie ik iets mag zeggen. Zo zijn we heel ver gekomen.

Voil?* mijn antwoord op de vraag.
ik heb je even doorgekopieerd naar:

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=24&t=20707

Altijd welkom om daar zelf je ervaringen te delen.
Cynara Cardunculus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 14:44   #14238
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN
 
Eberhard Leclerc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 mei 2009
Locatie: Kraainem
Berichten: 28.277
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Uw muzieksmaak, geniaal, gewoonweg een darmtransitveroorzakend gevloek in een mocrogelardeerd steenkolennederlands met versnelde tamtams.
Tsja , mocro's maken muziek in het Nederlands, het eigenvolk meestal niet.
Misschien wringt daar jouw schoentje?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Als parsprototem wil communiceren met de buren, en de buren niet de moeite willen of kunnen doen om de lokale taal maar enigzins te begrijpen... moeten we dan effe terugzakken naar de enige universele taal die ik ken?
Nee hoor, dat moet niet. Alleen slappelingen doen dat.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 9 februari 2012 om 14:45.
Eberhard Leclerc is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 14:56   #14239
Cornelius Suilenroc
Partijlid
 
Cornelius Suilenroc's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 februari 2012
Berichten: 219
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Marie van de koster Bekijk bericht
Dat is uw oplossing? Oog om oog, tand om tand? Ik dacht dat we het stadium van de holbewoners al enkele tijd ontgroeid waren!
Ga jij nu ook janken? De oplossing ligt voor de hand, we moeten streven naar meer gelijkheid tussen man en vrouw! Ook hier in het westen is dat nog steeds een grote kloof en een struikelblok voor velen... in Frankrijk en Belgie bvb, besteden vrouwen nog steeds tussen de 17 en 18 uur meer aan huishoudelijke taken. Dat vrouwen nu minder tijd besteden aan al dat werk hebben ze vooral te danken aan vaat en wasmachines... De laatste 10 jaar daalde hun loon tov de mannen weer! We dachten dat we dichtbij waren? NIET DUS! 3X80

- Vrouwen hebben 80% van de lage loonbanen

- 80% van het deeltijdswerk

- 80% van de eenoudergezinnen

Met de besparingen zal het dan ook die groep zijn die het zwaarst getroffen zal worden!
__________________
An emancipated society, on the other hand, would not be a unitary state, but the realization of universality in the reconciliation of differences. Theodor W. Adorno
Cornelius Suilenroc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 februari 2012, 15:08   #14240
Kasumi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 maart 2011
Berichten: 2.460
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cynara Cardunculus Bekijk bericht
ik heb je even doorgekopieerd naar:

http://www.dutch.faithfreedom.org/fo...p?f=24&t=20707

Altijd welkom om daar zelf je ervaringen te delen.
Getuigenis van een ex-multiculturaliste

Grappig dat iemand die multicul onvoorwaardelijk steunt dat post.
Kasumi is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:50.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be