Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 21 juni 2019, 08:57   #481
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, als u het belangrijker acht om het ego van een snotneus van 24 jaar te krenken, dan om het VB niet te laten groeien, dan is dat uw goed recht. Wat echter relatief problematisch is, is dat er heel wat parlementariers hetzelfde denken als u. Die zitten dus vol rancune tov die snotneus en die reageren nu triomfantelijk omdat ze zijn ego kunnen krenken en ze hebben blijkbaar niet de capaciteiten om verder te kijken dan dat. Dat is vrij problematisch voor mensen die 5 jaar wetgever willen spelen...
Het feit dat Dries in verdenking is gesteld, laat vooral zien dat het Belgische rechtssysteem hopeloos is verouderd. Bedoel: memes strafbaar maken... hoe zien ze dat precies voor zich? hoe ga je zoiets consequent controleren?
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:02   #482
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Het feit dat Dries in verdenking is gesteld, laat vooral zien dat het Belgische rechtssysteem hopeloos is verouderd. Bedoel: memes strafbaar maken... hoe zien ze dat precies voor zich? hoe ga je zoiets consequent controleren?
Memes gepost door anderen in een groep waar hij lid van is hé.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:03   #483
dpg
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 oktober 2010
Berichten: 13.788
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Kijk, als u het belangrijker acht om het ego van een snotneus van 24 jaar te krenken, dan om het VB niet te laten groeien, dan is dat uw goed recht. Wat echter relatief problematisch is, is dat er heel wat parlementariers hetzelfde denken als u. Die zitten dus vol rancune tov die snotneus en die reageren nu triomfantelijk omdat ze zijn ego kunnen krenken en ze hebben blijkbaar niet de capaciteiten om verder te kijken dan dat. Dat is vrij problematisch voor mensen die 5 jaar wetgever willen spelen...
Ach, houd uw eigen toch voor de gek, je neemt het alleen op voor dit stukje onbenul omdat het extreem rechts uitschot is.
dpg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:06   #484
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Neen want dan zat ge geen huillie huillie te doen zoals zovelen omdat Dewael op meesterlijke wijze het gloriemoment van het vb-uitschot vakkundig teniet deed.

Bij de volgende verkiezing is hij niet meer bij de jongste, dat moment komt dus nooit meer terug en daar zal het uitschot nog lang aan denken.
alsof het VB volgende verkiezing niet weer een jongste politicus heeft ...

de voorzitter zal nooit meer vooraan de kamerleden de eed laten afleggen, dat is de verdienste van Patrick.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:09   #485
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ach, houd uw eigen toch voor de gek, je neemt het alleen op voor dit stukje onbenul omdat het extreem rechts uitschot is.
Niet echt, want ik vind het een idioot. Dat zeg ik al sinds Pano, bekijk maar mijn berichten over hem. Moesten ze die gast gewoon genegeerd hebben, dan was hij nu afgestudeerd, zou hij aan het solliciteren zijn en dan was zijn groepje studenten nu nog steeds een marginaal randverschijnsel.

Aan iemand als Dries had ik eigenlijk nooit veel woorden vuilgemaakt, maar doordat links hem veel groter maakt dan hij is, kan je eigenlijk niet anders meer. Het enige wat ik over hem zeg, is dat ik het verbazingwekkend vind dat links hem groot maakt en dan achteraf komt wenen dat ie verkozen wordt. Voer er dan geen campagne voor hé.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:10   #486
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Ach, houd uw eigen toch voor de gek, je neemt het alleen op voor dit stukje onbenul omdat het extreem rechts uitschot is.
hoezo?

de meeste waar ge hier tegen bezig zit, zijn zelfs geen belangers, dacht ik ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:11   #487
Nietzsche
Secretaris-Generaal VN
 
Nietzsche's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 april 2012
Berichten: 41.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Memes gepost door anderen in een groep waar hij lid van is hé.
Dus?

We gaan grapjes op het internet strafbaar stellen? dat is dus het gevolg van boomers/bejaarde die niet begrijpen dat harde memes posten in een gesloten groep, dezelfde context is als harde grappen in de kroeg..

Nieuwe tijden. Aanpassen .
Nietzsche is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:12   #488
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
hoezo?
de meeste waar ge hier tegen bezig zit, zijn zelfs geen belangers, dacht ik ...
ELABA: Eigenbelang eerst!
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:13   #489
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet echt, want ik vind het een idioot. Dat zeg ik al sinds Pano, bekijk maar mijn berichten over hem. Moesten ze die gast gewoon genegeerd hebben, dan was hij nu afgestudeerd, zou hij aan het solliciteren zijn en dan was zijn groepje studenten nu nog steeds een marginaal randverschijnsel.

Aan iemand als Dries had ik eigenlijk nooit veel woorden vuilgemaakt, maar doordat links hem veel groter maakt dan hij is, kan je eigenlijk niet anders meer. Het enige wat ik over hem zeg, is dat ik het verbazingwekkend vind dat links hem groot maakt en dan achteraf komt wenen dat ie verkozen wordt. Voer er dan geen campagne voor hé.
²
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:14   #490
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
ELABA: Eigenbelang eerst!
de definitie van democratie hé

kosten vd samenleving zo veel mogelijk in 'anderen' hun schoenen proberen duwen.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:18   #491
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Niet echt, want ik vind het een idioot. Dat zeg ik al sinds Pano, bekijk maar mijn berichten over hem. Moesten ze die gast gewoon genegeerd hebben, dan was hij nu afgestudeerd, zou hij aan het solliciteren zijn en dan was zijn groepje studenten nu nog steeds een marginaal randverschijnsel.

Aan iemand als Dries had ik eigenlijk nooit veel woorden vuilgemaakt, maar doordat links hem veel groter maakt dan hij is, kan je eigenlijk niet anders meer. Het enige wat ik over hem zeg, is dat ik het verbazingwekkend vind dat links hem groot maakt en dan achteraf komt wenen dat ie verkozen wordt. Voer er dan geen campagne voor hé.
Voorkeurstemmen D V Langenhove: 35.000
Voorkeurstemmen P D Wael: 25.000

Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:26   #492
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nietzsche Bekijk bericht
Dus?

We gaan grapjes op het internet strafbaar stellen? dat is dus het gevolg van boomers/bejaarde die niet begrijpen dat harde memes posten in een gesloten groep, dezelfde context is als harde grappen in de kroeg..

Nieuwe tijden. Aanpassen .
Dit is niet louter een meme.

Dit is aanzetten tot haat en geweld. En dat is wel degelijk strafbaar. Ergo, het huidige onderzoek.
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:26   #493
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Voorkeurstemmen D V Langenhove: 35.000
Voorkeurstemmen P D Wael: 25.000

Zonder Pano stond DVL niet eens op een lijst. En moest de heren politici na Pano niet over elkaar gerold hebben om Schild en Vrienden zo rap mogelijk te demoniseren ook niet.

Politici zijn goed in het negeren van problemen die ze beter niet zouden negeren. En als er dan eens iets op hun pad komt dat ze beter wel zouden negeren, dan springen ze er bovenop. Go figure.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!

Laatst gewijzigd door fox : 21 juni 2019 om 09:28.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:29   #494
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dpg Bekijk bericht
Mooi zo, het mes in de wonde blijven draaien, de partij zal er baat van hebben, maar voor een narcist als het driesje-uitschot zal dat pijn blijven doen, zijn gloriemoment gestolen en daar zal hij zich niet overheen kunnen zetten ondat het een narcist is.
Dat heeft niet het minste belang he. Dries zijn persoon dient tot niks. Hij is gewoon een instrument dat het huidige systeem moet helpen vastlopen. Als hij bovendien een hatelijk narcicistje is dat hierdoor nog meer onhandige reacties kan uitlokken, is dat prima meegenomen. Wat telt is dat mensen het vertrouwen in de politiek, de wetgever en de staat verliezen. Dries helpt hierbij. En dat is het enige dat telt.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:32   #495
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.957
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Zonder Pano stond DVL niet eens op een lijst. En moest de heren politici na Pano niet over elkaar gerold hebben om Schild en Vrienden zo rap mogelijk te demoniseren ook niet.

Politici zijn goed in het negeren van problemen die ze beter niet zouden negeren. En als er dan eens iets op hun pad komt dat ze beter wel zouden negeren, dan springen ze er bovenop. Go figure.
OK
Eén ding telt: de resultaten.
Het VB heeft (bijna) OVERAL gescoord.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 09:33   #496
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Dit is aanzetten tot haat en geweld. En dat is wel degelijk strafbaar. Ergo, het huidige onderzoek.
Ten eerste vind ik het persoonlijk verkeerd dat men zogezegd niet mag aanzetten tot haat en geweld, want dat is toch de essentie van het maatschappelijk functioneren zou ik denken. Dus moet men het wel verdoken doen, en ik vind dat spijtig. Het zou veel en veel beter zijn mocht men openlijk tot geweld mogen aanzetten, zoals dat altijd al het geval is geweest. Er is geen reden om niet expliciet vijanden te duiden, eerder dan verdoken.

Maar als we dan toch met die onnozele wetten zitten dat we dat niet mogen doen, dan moeten we dat toch binnen redelijke grenzen houden, en moeten oproepen tot haat en geweld beperkt blijven tot EXPLICIETE INSTRUCTiES he.

Iets van "ik roep alle leden op om volgende maandag vanaf 14 uur alle roodharigen met een hamer op straat de kop in te kloppen".

Zeggen dat men beter van alle Afrikanen en Chinezen zou afzijn, is geen oproep, het is gewoon een feitelijk gegeven en een mening. Het is zelfs een aantoonbaar gegeven. Als men nu geen feitelijk juiste zaken meer mag zeggen, dan zijn we ver heen, he.

Het is niks anders dan een politieke mening, die onderbouwd kan worden. Politieke meningen zijn niks anders dan het duiden van mede en tegenstanders.

Laatst gewijzigd door patrickve : 21 juni 2019 om 09:35.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 10:03   #497
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.269
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
OK
Eén ding telt: de resultaten.
Het VB heeft (bijna) OVERAL gescoord.
Waarom quote jij eigenlijk mijn bericht? Ik zie de relevantie eigenlijk niet.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 10:21   #498
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.637
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
de definitie van democratie hé
kosten vd samenleving zo veel mogelijk in 'anderen' hun schoenen proberen duwen.
Ik ben bang dat je me mis hebt begrepen: eigen belang: daar horen ook het dragen van eigen kosten bij he!
Ik weiger dan ook pertinent te gaan betalen voor de toekomstige flamingante editie 2.0 enzo want daar zijn nog heel wat verdoken kosten aan. De fiere Vlomse lokalen gaan die wel dragen in de nieuwe constellatie na Independance Day, niet? Ikkeni.
Wat mijn Belgenlandse kosten betreft: daar heb ik grof voor betaald tot eind vorige eeuw. Vandaag ook nog al is het minder.
Dus no worries hier. Echt.
P.S.: kel orreur. Ik wens ookni voor democraat versleten te worden: Ik hoop dagge dat al wel wist.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 10:36   #499
kojak
Secretaris-Generaal VN
 
kojak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 september 2013
Locatie: Ergens tussen Venus & Mars
Berichten: 25.641
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Dat hoeft niet. Een antwoord op de vraag is meer dan voldoende!
Net andersom dus, zoals gewoonlijk.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kojak Bekijk bericht
Het ging hier nu niet over de Vlaamse onafhankelijkheid maar over hun andere agenda puntjes van de verkiezingen.
Geef ons eens een paar voorbeeldjes als je wil, want je bent weer in cirkeltjes aan het draaien.
Maar de kans dat je het zal kunnen is klein, want zelfs de VB top zat met het handen in het haar om daar met iets 'concreets' voor de proppen te kunnen komen.
Paniek alom.
Maar Jan weet het weer beter.
Aan u nu om dit te bewijzen.

ps: ik heb heel duidelijk gekeken, maar er viel gewoonweg niets zinnigs te bespeuren.
En kom nu niet weer miereneuken over een woordje hé. Je weet maar al te goed wat er bedoeld wordt.
__________________
© Het lezen van bovenstaande kan uw gezondheid ernstige schade berokkenen.

Laatst gewijzigd door kojak : 21 juni 2019 om 10:40.
kojak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2019, 10:44   #500
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jay-P. Bekijk bericht
Ik ben bang dat je me mis hebt begrepen: eigen belang: daar horen ook het dragen van eigen kosten bij he!
Ik weiger dan ook pertinent te gaan betalen voor de toekomstige flamingante editie 2.0 enzo want daar zijn nog heel wat verdoken kosten aan. De fiere Vlomse lokalen gaan die wel dragen in de nieuwe constellatie na Independance Day, niet? Ikkeni.
Wat mijn Belgenlandse kosten betreft: daar heb ik grof voor betaald tot eind vorige eeuw. Vandaag ook nog al is het minder.
Dus no worries hier. Echt.
P.S.: kel orreur. Ik wens ookni voor democraat versleten te worden: Ik hoop dagge dat al wel wist.
ge zijt vandaag al den tweede die tegen mij begint te beklemtonen dat m geen democraat wenst te zijn ...

tegelijk mij wel als het staatsgevaar blijven wegzetten ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 21 juni 2019 om 10:44.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be