Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2023, 09:44   #1
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard Mobilhome voor zes is te licht voor 4 personen.

Gerry kocht mobilhome voor zes: “Maar zelfs met vier inzittenden zijn we te zwaar geladen”

Oudsbergen - Gerry Vankerkom uit Oudsbergen legde begin dit jaar 60.000 euro neer voor een gloednieuwe mobilhome voor zes man, maar kan er straks niet mee op vakantie. “Zelfs met vier inzittenden zijn we al te zwaar geladen.”

Ruben Steegen
Vrijdag 11 augustus 2023 om 03:00
Sinds een paar maanden staat bij Gerry de Giottiline Siena 440 op de oprit te blinken. “De ideale mobilhome voor grote gezinnen, met zes zit- en slaapplaatsen”, verzekerde de verkoper.

Gerry en zijn vriendin waren specifiek op zoek naar een mobilhome waar alle zes leden van hun nieuw samengesteld gezin in pasten. Over het laadvermogen werd tijdens de verkoop met geen woord gerept. “Maar ik ging er wel vanuit dat een mobilhome voor zes ten minste zes inzittenden aankon.”

Niet dus. Begin april zette de wegpolitie het voertuig aan de kant voor een gewichtscontrole. “Bleek dat we vijftig kilo over de maximum toegelaten massa van 3.500 kilo zaten. En dat met slechts vier personen en spullen voor één overnachting. De dieseltank zat zelfs maar halfvol.”

De Meeuwenaar kwam er vanaf met een waarschuwing, maar zag zijn zomervakantie in het water vallen. “Hoe moeten wij straks correct geladen met het hele gezin de baan op?”

Niet opgelost
Gerry haalde verhaal bij de verkoper. Die vroeg een zwaarder gelijkvormigheidsattest aan bij de fabrikant, maar dat werd geweigerd. Als oplossing werd een ander, duurder model aangeboden met meer laadvermogen. “De klant mag ondanks het gebruik de motorhome inruilen tegen de verkoopprijs, maar moet wel bijbetalen voor de meerprijs”, zo verduidelijkt de verkoper aan Voor U Opgelost. Die benadrukt dat het gewicht en de maximum toegelaten massa duidelijk vermeld stonden op gelijkvormigheidsattest. “Op de website van de fabrikant vind je die gegevens ook terug.”

Gerry vindt dat de winkel hem had moeten wijzen op het feit dat de mobilhome niet geschikt was voor zijn gezin. “Als we met zes op reis vertrekken, hebben we nog vijftig kilo laadvermogen over, zonder dat we getankt hebben. Dat kan toch niet?” De verkoper sust dat wel meer mobilhomes over hun toegelaten gewicht zitten. “Reizigers komen daarmee zelden in de problemen.”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230809_..._BT=7016336938
Natuurlijk verschuilt de verkoper zich achter het gelijkvormigheidsattest en zegt ie: "De koper had dat maar moeten controleren."

Volgens mijn bescheiden mening moet je ook een "C" rijbewijs hebben voor een mobilhome dat zwaarder (lees brutogewicht) (in geladen toestand) dan 3500 kg heeft.

Dat de verkoper ook nog durft beweren dat het allemaal zo erg niet is, doet wel de deur dicht.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 10:04   #2
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
...

Volgens mijn bescheiden mening moet je ook een "C" rijbewijs hebben voor een mobilhome dat zwaarder (lees brutogewicht) (in geladen toestand) dan 3500 kg heeft.

Dat de verkoper ook nog durft beweren dat het allemaal zo erg niet is, doet wel de deur dicht.
Uw opmerking is terecht, boven de 3.500kg heb je een C1 nodig. Ga je boven de 7.500kg heb je een C nodig. Wil je nog een aanhangertje trekken heb je een CE nodig.
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 10:06   #3
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

In mijn ogen is die verkoper niet in de fout. Caveat Emptor.

Heeft die verkoper een camper verkocht die niet voldeed aan de wetten en normen?

Ik lijk zo te lezen van niet.
Het enige dat die verkoper kan aangewreven worden is dat hij niet meedacht met zijn klant.
Of dat de klant de wensen niet duidelijk heeft gemaakt, en tot voor zover ik weet, hebben we geen gedachtenlezers.

Wat wel een punt is, als men een camper bouwt die met rijbewijs B gereden mag worden, dan is het maximaal toegelaten gewicht 3500 kg.
Het is dus wettelijk perfect mogelijk dat een luxueus uitgevoerde camper alleen maar de bestuurder, en een volle tank mag hebben op de openbare weg.
"Jamaar, en mijn familie, en de bagage, en Fikkie de poedel, en de mountainbikes, en de outdoor kitchen, enzoverder?"
Awel, daar is een 2de wagen dan weer een optie voor. Of een rijbewijs C (of D) en een duurdere camper....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 augustus 2023 om 10:08.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 10:09   #4
Onzijdig
Europees Commissaris
 
Onzijdig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 november 2021
Berichten: 6.687
Standaard Mobilhome voor 6 is te ZWAAR voor 4 personen

Dat is mijn inziens de correcte titel
Onzijdig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 10:27   #5
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

De koper had dat onmiddelijk kunnen zien: in de ‘cabine’ is er slechts plaats voor 2 (of 3?) personen. Voor zover ik altijd gelezen heb is het verboden om in het campergedeelte zelf te zitten tijdens het rijden.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 10:36   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
De koper had dat onmiddelijk kunnen zien: in de ‘cabine’ is er slechts plaats voor 2 (of 3?) personen. Voor zover ik altijd gelezen heb is het verboden om in het campergedeelte zelf te zitten tijdens het rijden.
Elke zitplaats voor mobiel gebruik moet voldoen aan de nodige CE normen. Even gaan liggen op een zetel achterin mag niet tijdens rijden.

De kans dat er 6 zitplaatsen zijn voorzien van de nodige veiligheidsvoorzieningen is minimaal in een camper van deze afmetingen en prijsklasse.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 13 augustus 2023 om 10:37.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 10:49   #7
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.070
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Elke zitplaats voor mobiel gebruik moet voldoen aan de nodige CE normen. Even gaan liggen op een zetel achterin mag niet tijdens rijden.

De kans dat er 6 zitplaatsen zijn voorzien van de nodige veiligheidsvoorzieningen is minimaal in een camper van deze afmetingen en prijsklasse.
Volgens mij is die ‘mobilhome’ gewoon een omgebouwde Citroen Jumper.

Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 11:05   #8
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.065
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Volgens mij is die ‘mobilhome’ gewoon een omgebouwde Citroen Jumper.

Toch niet.
Fabrikanten van bestelwagens maken voertuigen waarop een camper of een ander attribuut gebouwd kan worden.

Eigenlijk is Fiat het topmerk voor campers.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 12:10   #9
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Elke zitplaats voor mobiel gebruik moet voldoen aan de nodige CE normen. Even gaan liggen op een zetel achterin mag niet tijdens rijden.

De kans dat er 6 zitplaatsen zijn voorzien van de nodige veiligheidsvoorzieningen is minimaal in een camper van deze afmetingen en prijsklasse.
Er zijn 6 gehomologeerde zitplaatsen met 6 veiligheidsgordels, ik neem aan 2 vooraan met draaibare zitplaatsen, dan nog 2+2 op de zitbanken bij het tafeltje.

Hieronder staat alles in detail uitgelegd zelfs met foto van de documenten, fotos zitbanken + gordels, prijs + opties enz...
Het probleem met de beperkte laadkgs wordt ook uitgelegd. Het is nu eenmaal tot 6 personen, en vooral tot rijbewijs B max.(3,5 t).
In de regel zijn dat dan tot 4 kinderen...

https://www.camperland.be/campers/ca...er-met-140-pk/

Ook YT-filmpjes zijn ervan (exterieur en interieur):
https://www.google.com/search?q=giot...t=gws-wiz-serp

Toch raar dat mensen zoveel geld uitgeven zonder zich vooraf te informeren op andere media.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 12:15.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 12:18   #10
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard



Uitvoering 4 zitplaatsen, dan heeft de lage zitbank geen gordels.
Citaat:
https://nusacaravaning.com/cars/sien...desde-120e-dia

Marca Giottiline Alquiler
Modelo SIENA 440 PRIVILEGE
Condición Alquiler
Número de Pasajeros Alquiler 4 - 6 Plazas
Motor CITROEN 2.2 140CV E6D
Tipo de Autocaravana Capuchina
Transmisión cambio manual
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 12:26.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 12:21   #11
kelt
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 29 juli 2004
Berichten: 32.883
Standaard

Ik zou met naam en toenaam NIET in de pers DURVEN verschijnen na zulk een kemelkoop die,ten gronde,MIJN schuld is....Eerder proberen van die kemel af te raken...

Laatst gewijzigd door kelt : 13 augustus 2023 om 12:22.
kelt is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 12:25   #12
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Het is niet omdat je in stilstand met 6 personen in die mobilhome kan logeren, dat die mobilhome ook 6 personen kan vervoeren he.

Het idee is misschien dat papa met de mobilhome gaat rijden, en dat mama met de monovolume en de kinderen volgt.

In mijn huis kunnen waarschijnlijk meer dan 8 personen logeren, maar ik kan met mijn huis zelfs alleen de weg niet op he

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 augustus 2023 om 12:26.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 12:29   #13
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Het is niet omdat je in stilstand met 6 personen in die mobilhome kan logeren, dat die mobilhome ook 6 personen kan vervoeren he.

Het idee is misschien dat papa met de mobilhome gaat rijden, en dat mama met de monovolume en de kinderen volgt.

In mijn huis kunnen waarschijnlijk meer dan 8 personen logeren, maar ik kan met mijn huis zelfs alleen de weg niet op he
En 1 persoon kan ook zoveel wegen als 4 personen.

Het tinternet staat vol me goede raad, ook van verzekeringen... maar wat baten k..
Citaat:
https://www.onlinecamperverzekering....ag%20meerijden.

Personen vervoeren

Hoeveel personen u in uw camper mag vervoeren is afhankelijk van het aantal beschikbare zitplaatsen. Bij de nieuwste modellen campers staat dit vermeld op het kentekenbewijs. Over het algemeen geldt dat er op elke zitplaats die voorzien is van een gordel er een persoon mag meerijden. Deze regels zijn er puur om de veiligheid in het verkeer te waarborgen.

Geschikte zitplaatsen

Tijdens de reis moeten uw passagiers dus verblijven op de daarvoor bestemde zitplaatsen. Zitplaatsen die bedoeld zijn voor gebruik bij stilstaand, zoals banken en zithoeken, zijn dan ook niet bedoeld om passagiers te vervoeren. Passagiers vervoeren in de laadruimte van een camper of aanhangwagen is verboden. Dit betekent dat het bij vijfde wiel campers en afzetunits op pickups niet is toegestaan passagiers te vervoeren in de laadruimte. Ook is het niet toegestaan om tijdens het rijden gebruik te maken van de wc, te slapen in de alkoof uitbouw boven de cabine of bijvoorbeeld een kopje koffie te zetten.

Gordelplicht

Bij oudere modellen campers staat het aantal zitplaatsen meestal niet vermeld op het kentekenbewijs. In dat geval geldt dat er tijdens het rijden passagiers meegenomen mogen worden op de daarvoor bestemde zitplaatsen die voorzien zijn van een gordel. Soms hebben deze oudere campers ook geen gordels, omdat er vroeger nog geen gordelplicht was. Of een camper voorzien moet zijn van gordels hangt af van allerlei factoren, zoals het bouwjaar en of deze voor privé of zakelijke doeleinden gebruikt wordt.

Ga veilig op reis

In de Nederlandse wet staat dat bestuurders en inzittenden van een motorvoertuig zoveel mogelijk gebruik van gordels moeten maken. Gebruik dus altijd eerst de plaatsen met gordel en deel deze niet met andere inzittenden. Zo gaat u altijd veilig de weg op.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 12:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 12:43   #14
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou met naam en toenaam NIET in de pers DURVEN verschijnen na zulk een kemelkoop die,ten gronde,MIJN schuld is....Eerder proberen van die kemel af te raken...
De verkoper had de weegschaal erbij moeten halen en het samengesteld gezin moeten nawegen. Volgens de draadstarter waren dat 4 kinderen. Dus die 4 kinderen waren met de hopelijk slanke vrouw aanwezig bij de verkoop.
Citaat:
Gerry en zijn vriendin waren specifiek op zoek naar een mobilhome waar alle zes leden van hun nieuw samengesteld gezin in pasten.
Grapje.

Volgens info en testdetails camperland.be kan er tot 526 kg bijgeladen worden, dat is **zonder bestuurder hé.

Camperland vindt dat helemaal geen slecht cijfer, voor een camper voor grote gezinnen is die 526 kg wel nodig zeggen ze erbij.
Spijtig dat ik de gewichtsberekening niet kan plakken, maar 526 kg is wel voldoende rekenden ze uit. Een volwassene +75 kg en 4 kinderen van 40 kg, maakt 235 kg voor 5 passagiers.
Enz... frigo vol, nog voorzichtige 50 kg allerhande kledij en schoenen, enz...

in de laadruimte kon dan nog 200 kg zelfs als ze vier fietsen meenemen...

Ik weet wel niet of dat de full-option versie was, die zal leeg meer wegen...

Citaat:
** https://www.dicar.be/reisblog/laadvermogen/

LAADVERMOGEN

Het laadvermogen is verschillend voor elke motorhome die je koopt. Elke motorhome heeft een Maximaal Toegelaten Massa (MTM) die afhankelijk is van het merk en type. Het is belangrijk om hier op voorhand rekening mee te houden.

MAXIMALE TOEGELATEN MASSA

Je hebt motorhomes met een MTM zwaarder dan 3500 kg. Of kleine motorhomes waarbij de Maximaal Toegelaten Massa vastgesteld is op 3200 kg. Voor motorhomes met een MTM tot 3500 kg mag je rijden met een B-rijbewijs. Ligt de MTM hoger dan 3500 kg is een C-rijbewijs vereist.De hoeveelheid bagage die je mag meenemen met een motorhome noemt het nuttig laadvermogen. Het nuttig laadvermogen is de Maximaal Toegelaten Massa (MTM) min de rijklare massa.

MTM – rijklare massa = het nuttig laadvermogen

De rijklare massa verschilt voor elke motorhome. Dit heeft te maken met de extra opties en accessoires van jouw mobilhome. Het gewicht hiervan wordt aan de massa van uw motorhome toegevoegd. Hoe meer opties, hoe hoger de rijklare massa. Hierdoor kan je minder bagage meenemen. Maar bij de rijklare massa is al wel een bestuurder (75 kg), een 90% gevulde watertank en een 90% gevulde benzinetank gerekend.

Bijna elke motorhome is voorzien van een garage waar je al jouw bagage in kan opbergen. Wil je toch meer bagage meenemen kan je altijd een aanhangwagen achter je motorhome hangen. Het trekgewicht kan je terugvinden op het gelijkvormigheidsattest. Je hebt hierbij wel een verschil in een afgeremde of niet-afgeremde trailer. Een afgeremde aanhangwagen kan zwaarder geladen worden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 13:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 13:18   #15
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.466
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Er zijn 6 gehomologeerde zitplaatsen met 6 veiligheidsgordels, ik neem aan 2 vooraan met draaibare zitplaatsen, dan nog 2+2 op de zitbanken bij het tafeltje.
Dan nog is die 3500 kg limiet , de limiet nietwaar.

Citaat:
Hieronder staat alles in detail uitgelegd zelfs met foto van de documenten, fotos zitbanken + gordels, prijs + opties enz...
Het probleem met de beperkte laadkgs wordt ook uitgelegd. Het is nu eenmaal tot 6 personen, en vooral tot rijbewijs B max.(3,5 t).
In de regel zijn dat dan tot 4 kinderen...
Toch raar dat mensen zoveel geld uitgeven zonder zich vooraf te informeren op andere media.
Caveat Emptor, zoals ik al schreef .

U en ik hebben al verschillende keren op dit vlak een discussie gehad nietwaar. Laadvermogen, maximaal te trekken en totaalgewicht, allemaal dingen die meetellen.

Zo'n camper kan prima voorzien van 4 all in first class vliegtuigzetels met alle keuringen en normen voldaan, maar als die gehomologeerd is aan 3400 kg ongeladen, ga je geen Maddox als bestuurder mogen gebruiken, want dan gaan we over die 3500kg limiet.

Maar de hoofdreden waarom campers tegenwoordig geviseerd worden voor weegbrug-gezever- is omdat er een hoop slimmerikken gewoon blijven stapelen. En dan met 2 volwassenen en 3 koters met alle speelgoed en mobiele media. Fietsen (al dan niet Ebike voor de ouders) op de bagagedrager achter
3 weken voeder en zuip voor op de camping. (bij voorkeur goed houdbaar verpakt, en als het even kan, ecologisch verantwoord glas)

Gaat vlot hoor, en de (r)overheid weet dat.... De wouten kiezen liever een camper met BE nummerplaat uit om te controleren, dan een Golf GTI, Franse nuimmerplaat en 3 bontkraaghyena's.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 15:21   #16
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Voor de "zwaardere gezinnen" heeft camperland.be een tip: het Weinsberg alkoofmodel zou ruim 650 kg kunnen bijladen.
Bron: https://www.camperland.be/aankooptip...%2B%20650%20kg.

Volgens de Weinsberg boekskes zelfs tot 770 kg.
Citaat:
https://weinsberg.com/nl-be/campers/campers-met-alkoof/

Ontdek nu de CaraHome van WEINSBERG

CaraHome Mobiel gezinsverblijf

De gezinsvriendelijk alkoof met uitzonderlijk veel ruimte: Met zijn alkoof en de doordachte indeling biedt de CaraHome voldoende ruimte voor mooie reiservaringen. Afhankelijk van de indeling biedt hij plek voor 4 tot 6 slaapplaatsen.

Sleeping places up to 6
Belted seats up to 6
Total length 597 cm to 699 cm
Payload ex works up to 770 kg
available from 66.090,00 € * incl. tax
Het zal wel zijn (hogere) prijs hebben, zeker als de opties erbij komen.

Het is de Weinsberg CaraHome met Superlight technologie, in hun pdf vanaf page 100
Citaat:
https://weinsberg.com/fileadmin/medi...ookbook-nl.pdf

SUPERLIGHT technologie (650 DG).
Een toename van bijna 30% extra laadvermogen.
De 7 mter versie (650 DG) begint bij € 70.350 :
https://konfigurator.knaustabbert.de...modelYear=2024

Uw WEINSBERG
CaraHome 650 DG (2024)
73.177 €
Incl. 21% BTW.
Basisprijs 70.350 €
Opties 2.827 €
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 15:42.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 15:25   #17
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

Zeg, advies geven aan klanten is toch de job van verkoper die daarvoor betaald wordt?!
Dan moet je als koper en leek toch niet je tijd verliezen door eerst het internet doolhof te gaan afschuimen voor gedetailleerde informatie dat van een verkoper mag verwacht worden.
Als je een mobilhome vraagt voor het gezin van ZES personen, dan moeten ze je geen ding aansmeren en de details verzwijgen dat het eigenlijk maar (technisch) geschikt is voor vier personen.
Ik noem dat bedriegen want de verkoper wist het wel en had de klant moeten inlichten en een ander model voorstellen maar mogelijk kocht de klant dan niet dat duurdere model?
Dus telt voor de verkoper enkel de centen binnenrijven en voor de rest trek je dan maar je plan?
Klantvriendelijkheid en klanten advies: NUL.

En als je alles zelf moet uitvlooien dan heb je geen verkoper meer nodig, dan kun je beter rechtstreeks bij de fabrikant kopen, misschien krijg je dan wel wat je gevraagd hebt: een mobilhome dat wel geschikt is voor ZES personen.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 15:51   #18
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zeg, advies geven aan klanten is toch de job van verkoper die daarvoor betaald wordt?!
Dan moet je als koper en leek toch niet je tijd verliezen door eerst het internet doolhof te gaan afschuimen voor gedetailleerde informatie dat van een verkoper mag verwacht worden.
Als je een mobilhome vraagt voor het gezin van ZES personen, dan moeten ze je geen ding aansmeren en de details verzwijgen dat het eigenlijk maar (technisch) geschikt is voor vier personen.
Ik noem dat bedriegen want de verkoper wist het wel en had de klant moeten inlichten en een ander model voorstellen maar mogelijk kocht de klant dan niet dat duurdere model?
Dus telt voor de verkoper enkel de centen binnenrijven en voor de rest trek je dan maar je plan?
Klantvriendelijkheid en klanten advies: NUL.

En als je alles zelf moet uitvlooien dan heb je geen verkoper meer nodig, dan kun je beter rechtstreeks bij de fabrikant kopen, misschien krijg je dan wel wat je gevraagd hebt: een mobilhome dat wel geschikt is voor ZES personen.
Zes personen zegt NIETS. Het totaalgewicht telt.

Zes personen die pakweg 500 kg wegen of 350 kg wegen?

Hoe kan de verkoper dat nu rieken als de koper dat niet verteld?
Waren ze alle 6 daar?

Wat willen die 6 personen meenemen? Moet de verkoper dat ook rieken?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 15:54.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 15:56   #19
Oma
Europees Commissaris
 
Oma's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2010
Berichten: 6.656
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
Ik zou met naam en toenaam NIET in de pers DURVEN verschijnen na zulk een kemelkoop die,ten gronde,MIJN schuld is....Eerder proberen van die kemel af te raken...
Zo zie ik dat niet.
De kemel en de schuld was van de verkoper die de klant niet verkocht wat ie gevraagd had: een mobilhome voor zes personen.

Een verkoper dient ervoor om de klant te adviseren want verkopers worden verondersteld dat ze hun aangeboden producten kennen en dus ook de expertise hebben over voorwaarden, regeltjes en wetten bij gebruik.
De verkoper wist dus dat de mobilhome die hij verkocht niet geschikt was voor zes personen.

De koper treft dus geen schuld, tenzij zijn naïeviteit omdat hij met goed vertrouwen rekende op de expertise en het advies van de verkoper om zich te laten bijstaan, maar die liet het jammerlijk afweten met een miskoop tot gevolg.
__________________
Drie dingen kunnen maar kort verborgen blijven:
de zon, de maan en de waarheid.
Oma is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 16:08   #20
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zo zie ik dat niet.
De kemel en de schuld was van de verkoper die de klant niet verkocht wat ie gevraagd had: een mobilhome voor zes personen.

Een verkoper dient ervoor om de klant te adviseren want verkopers worden verondersteld dat ze hun aangeboden producten kennen en dus ook de expertise hebben over voorwaarden, regeltjes en wetten bij gebruik.
De verkoper wist dus dat de mobilhome die hij verkocht niet geschikt was voor zes personen.

De koper treft dus geen schuld, tenzij zijn naïeviteit omdat hij met goed vertrouwen rekende op de expertise en het advies van de verkoper om zich te laten bijstaan, maar die liet het jammerlijk afweten met een miskoop tot gevolg.
Natuurlijk is die WEL geschikt voor 6 personen, bron camperland.be
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 16:08.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be