Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 13 augustus 2023, 18:21   #41
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het is de verkoper ZIJN JOB om die informatie te vragen, om te bespreken, anders weet ie toch niet wat een klant precies zoekt.
De verkoper heeft die informatie dus al in eerste instantie nodig want anders kan hij de klant toch ook helemaal geen overeenkomstig, geschikt mobilhome voorstellen.
2
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 18:24   #42
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Awel, hij kan nog 2,5 ton kwijt in een remorque. Dan kunnen ze toch met zes in de camper. Ze wegenntoch niet alle zes meer dan 100 kg?
Rijbewijs BE!
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 18:25   #43
chris k
Staatssecretaris
 
chris k's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2003
Locatie: vlaanderen
Berichten: 2.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, als men een personenlift koopt voor een flatgebouw gaat de architect eerst bepalen hoeveel ruimte ervoor is.
Daarna komt het prijskaartje, en het toegelaten gewicht.

Dat er dan later een stel zatte feestvarkens met 3 man meer dan voorzien in die lift kruipen, en die lift vertrekt niet, is dat de schuld van de installateur? Of van de architect.

Hier van't zelfde. Een koper komt bij een zaak om een camper waar 6 mensen in kunnen te kopen. Na het bepalen van het type en de opties, is er 550 kg over als laadcapaciteit. Dat staat dan wel duidelijk in de gegevens van de camper.

Dat de koper niet luistert, of de handleiding niet leest, tja, dan kan je irritante situaties krijgen.
In een lift staat altijd vb max 6 personen of 480kg ......wegen die "6" meer dan 480kg gaat de lift in alarm ........in sommige liften kunnen geen 6 personen als ze een enorme omvang hebben.
chris k is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 18:25   #44
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Neen, als men een personenlift koopt voor een flatgebouw gaat de architect eerst bepalen hoeveel ruimte ervoor is.
Daarna komt het prijskaartje, en het toegelaten gewicht.

Dat er dan later een stel zatte feestvarkens met 3 man meer dan voorzien in die lift kruipen, en die lift vertrekt niet, is dat de schuld van de installateur? Of van de architect.

Hier van't zelfde. Een koper komt bij een zaak om een camper waar 6 mensen in kunnen te kopen. Na het bepalen van het type en de opties, is er 550 kg over als laadcapaciteit. Dat staat dan wel duidelijk in de gegevens van de camper.

Dat de koper niet luistert, of de handleiding niet leest, tja, dan kan je irritante situaties krijgen.
Bij hefwerktuigen is het toestel in staat om meer te heffen. Meestal wordt het wel afgesteld op een bepaald vermogen.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 18:46   #45
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.431
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chris k Bekijk bericht
In een lift staat altijd vb max 6 personen of 480kg ......wegen die "6" meer dan 480kg gaat de lift in alarm ........in sommige liften kunnen geen 6 personen als ze een enorme omvang hebben.
In alle geval, ik blijf bij mijn standpunt, "Caveat Emptor"
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 18:57   #46
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Awel, hij kan nog 2,5 ton kwijt in een remorque. Dan kunnen ze toch met zes in de camper. Ze wegenntoch niet alle zes meer dan 100 kg?
Je weet dat je dan een CE rijbewijs nodig hebt?

Niet alle 6 aangezien het 2 volwassene en 4 kinderen zijn. Maar wat die wegen staat nergens. De verkoper wist enkel van een samengesteld gezin van 6 personen, neem ik aan.

Die 526 kg is overigens zonder de "75 kg-bestuurder" volgens EU-wetgeving. Want zonder bestuurder is een voertuig niet rijklaar.

Citaat:
In bijlage I nummer 2.6. Volgens Richtlijn 2007/46 tot vaststelling van een kader voor de typegoedkeuring van motorvoertuigen wordt de ledige massa gedefinieerd als de massa van het voertuig in rijklare carrosserie of de massa van het chassis, inclusief vloeistoffen, gereedschap, reservewiel (indien alle) en bestuurder. De massa van de bestuurder wordt geschat op 75 kg; de brandstoftank is voor 90% gevuld en de andere systemen met vloeistoffen (behalve systemen met gebruikt water) zijn voor 100% gevuld met de door de fabrikant opgegeven capaciteit[9].
Of deze link van de boodschapper:
Citaat:
https://www.campervans.be/nl/faq/het...0COC%20genaamd

Leeggewicht, laadvermogen en aantal toegelaten personen van een motorhome?

Het rijklare gewicht is het gewicht van je camper met alle fabrieksopties inbegrepen en met alle tanks (vers water + diesel + gas) gevuld voor 90%. Daarnaast wordt er ook een bestuurder meegerekend met een gewicht van 75kg. Dit gewicht vind je terug op je gelijkvormigheidsattest (of veelal COC genaamd).

De Maximum Toegelaten Massa (MTM) is het maximale gewicht dat je chassis wettelijk mag vervoeren. Tot en met een MTM van 3.500kg kan je de camper besturen met een rijbewijs B (autorijbewijs), erboven wordt een groot rijbewijs verreist (Rijbewijs C of C1)

Het verschil tussen het rijklare gewicht en de MTM noemen we het nuttig laadvermogen van de camper. Dit laadvermogen dient echter niet alleen voor bagage, maar kan ook dienen voor de extra passagiers, bijkomende opties in namontage enz... Dwz dat je zelf kunt kiezen wat je met dit laadvermogen doet. Beschik je bv over een laadvermogen van 400kg maar reis je altijd met 4 personen, dan zal in de praktijk niet veel ruimte meer zijn voor extra bagage of accessoires. Ben je meestal maar met 2 op stap, kan je natuurlijk meer bagage of luxe (extra accessoires) toevoegen. Er is slechts een belangrijke regel, overschrijd nooit het wettelijke MTM van je camper.

Aantal toegelaten personen: rekening houdend met het nuttig laadvermogen van je camper en het aantal wettelijke zitplaatsen met gordel, bepaald de constructeur het wettelijk aantal toegelaten personen. Je mag nooit met meer personen reizen dan het aantal toegelaten personen.

Een voorbeeld:

als je een camper hebt met een laadvermogen van 400kg, en je reist met 4 personen van 80kg, dan heb je reeds 320kg van je laadvermogen opgebruikt. Heb je in namontage noch 50kg extra opties laten monteren rest er jou nog slechts 400 - 320 - 50 = 30kg voor extra bagage. Als je bij je volgende trip slechts met 2 personen op stap bent, krijg je 160kg extra laadvermogen! Een handig trukje om extra laadvermogen te bekomen is door met half-volle tanks te reizen. Zo creëert je snel 80 tot 100 kg extra laadvermogen. In de praktijk zal bij een weg controle enkel worden gecontroleerd of je niet meer weegt dan je MTM en als je niet met meer personen in de camper zit dan wettelijk toegelaten.
Ik denk dat de verkoper: “Reizigers komen daarmee zelden in de problemen” die truk met halfvolle tanks bedoelde om met een op papier mogelijk overgeladen camper toch onder je 3,5 ton MTM te geraken. Men spaart tot 100 kg uit met ~halfvolle tanks of het gewicht van 2 normale kinderen van 12-14 jaar.

Citaat:
De verkoper sust dat wel meer mobilhomes over hun toegelaten gewicht zitten. “Reizigers komen daarmee zelden in de problemen.”
Ik kan me ook vergissen, maar in kranten wordt er ook wel eens "verkeerd geïnterpreteerd"
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 19:27.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 19:36   #47
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

edit ...te laat.... CE is verkeerd, moet rijbewijs BE zijn en men mag meestal maar 90 kmh snel rijden.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 19:57   #48
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Nog eentje uit het Belang... echt moeilijk te geloven die titels ...

Mobilhome die te hoog blijkt zet deel Quartier Bleu parking onder water

Bestuurder van hoge mobilhome dacht dat zijn mobilhome maar 2,08 meter hoog was en reed pardoes de ondergrondse parking van de Blauwe Boulevard binnen... euh maximum doorrijhoogte 2,15 meter staat op www en wslk ook aan de ingangsborden 2,10 meter. Sprinkler in frut gereden....

Zijn mobilhome was 2,80 meter hoog... ietske hoger.

Citaat:
Mobilhome die te hoog blijkt zet deel Quartier Bleu parking onder water

Zaterdagnamiddag is een gedeelte van de Quartier Bleu parking in Hasselt onder water gelopen. Dat gebeurde nadat een bestuurder de hoogte van zijn mobilhome verkeerd inschatte en zo een kraan van de sprinklerinstallatie, vlak bij de inrit, uit het plafond reed.

Dirk Jacobs
Gisteren om 15:55



Die persoon vergiste zich effectief”, vertelt parkingverantwoordelijke Benny Metten. “De mobilhome was 2,80 meter hoog en er werd gedacht dat dit 2,08 meter was. Dan zou inrijden, mogelijk tot 2,20 meter, wel gelukt zijn. Nu dus helaas niet. Een dom ongeval.”Dat bezorgde wel flink wat parkeerders natte voeten.

“Eigenlijk is alleen die sprinklerkop kapot maar alle water dat in die leidingen zit, stroomt er dan uit”, legt Benny Metten uit. “We hebben, samen met de brandweer alle toevoer naar de sprinklers op dit circuit afgesloten maar het duurde ongeveer een kwartier vooraleer alle water uit de leidingen gelopen was. Intussen zijn we zo ver en rijden onze parkeerwachters met de poetsmachines rond om de vloer zo snel mogelijk weer droog te krijgen.”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230812_95016194
Alvast de schuld van de verkoper van die mobilhome, hij had niet gezegd hoe hoog die mobilhome was.

Morgen in de krant: "Verkoper verkocht een mobilhome waarmee men nog niet in een ondergrondse garage mag, mag dat wel? "

2,10 m:
Bijgevoegde afbeelding(e)
Bestandstype: jpg Hasselt-ParkingBB-inrit.jpg‎ (470,9 KB, 18x gelezen)
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 13 augustus 2023 om 20:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 20:32   #49
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Natuurlijk is die WEL geschikt voor 6 personen, bron camperland.be
Kijk, ge moet eerlijk zijn: het is niet aan de klant om allerlei technische dingen gaan te verifieren om na te gaan of de verkoper aan wie hij een product vraagt om een zeker probleem op te lossen, hem geen blaaskes heeft wijsgemaakt he.

Natuurlijk is dat altijd een goed idee als je ervan uit gaat dat verkopers professionele lullen zijn die hun best doen om verkeerde producten aan hun klanten te slijten, maar dan zou het agentschap waar die verkopers rondlopen toch een waarschuwing op de deur mogen hebben:
"opgelet, ons commercieel personeel slaat gelijk wat uit zijn botten om U een ongeschikt product aan te smeren, verifieer AUB alles zelf want ze vertellen hier lulkoek aan de klanten"

Stel dat ik naar een computerwinkel ga en ik vraag een gamer laptop waar ik zonder problemen de laatste versie van Fortnite op kan spelen. De verkoper geeft mij fier een model, ik betaal er 900 Euro voor. Eens thuis stel ik vast dat Fortnite onspeelbaar is. Te traag, 6 fps, soms ververst het display maar in blokken...

Ga ik terug naar die winkel en men zegt mij "ah ja maar 't is aan meneer om te zien dat de grafische kaart niet geschikt is om fortnite mee te spelen he".

Komaan. Als je aan een verkoper een product vraagt om een SPECIFIEK PROBLEEM OP TE LOSSEN dan is die verkoper toch verondersteld van U producten aan te bieden die dat ook daadwerkelijk doen, of U te zeggen dat hij enkel maar dingen heeft die dat niet echt kunnen, he.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 20:36   #50
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Alvast de schuld van de verkoper van die mobilhome, hij had niet gezegd hoe hoog die mobilhome was.

Morgen in de krant: "Verkoper verkocht een mobilhome waarmee men nog niet in een ondergrondse garage mag, mag dat wel? "

2,10 m:
Nee, had die koper aan de verkoper gevraagd "ik wil een mobil home die in de Quartier Bleu parking binnenkan", dan was het inderdaad de schuld van die verkoper he.

Je gaat ervan uit dat als je een probleem beschrijft aan een verkoper, dat het aangeboden product het gevraagde probleem oplost.

De TS ging over een mens die een mobilhome had gevraagd om met een gezin van 6 mee te gaan.

Tenzij het misverstand over "logies" versus "rijden" is het de fout van die verkoper he.

Dat men aan die mens kan verwijten van verkopersgelul geloofd te hebben is misschien waar, maar dan moeten alle verkopers terstond hun bakkes houden he.

Laatst gewijzigd door patrickve : 13 augustus 2023 om 20:45.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 21:08   #51
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
In alle geval, ik blijf bij mijn standpunt, "Caveat Emptor"
Juist en dat kan ook zijn : "Opgelet mensen, ga géén auto kopen in deze garage, de verkopers zijn oplichters."
Zou jij nog naar die verkoper gaan om een auto te kopen ?
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 21:14   #52
Zucht
Secretaris-Generaal VN
 
Zucht's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 augustus 2007
Berichten: 20.280
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Kijk, ge moet eerlijk zijn: het is niet aan de klant om allerlei technische dingen gaan te verifieren om na te gaan of de verkoper aan wie hij een product vraagt om een zeker probleem op te lossen, hem geen blaaskes heeft wijsgemaakt he.

Natuurlijk is dat altijd een goed idee als je ervan uit gaat dat verkopers professionele lullen zijn die hun best doen om verkeerde producten aan hun klanten te slijten, maar dan zou het agentschap waar die verkopers rondlopen toch een waarschuwing op de deur mogen hebben:
"opgelet, ons commercieel personeel slaat gelijk wat uit zijn botten om U een ongeschikt product aan te smeren, verifieer AUB alles zelf want ze vertellen hier lulkoek aan de klanten"

Stel dat ik naar een computerwinkel ga en ik vraag een gamer laptop waar ik zonder problemen de laatste versie van Fortnite op kan spelen. De verkoper geeft mij fier een model, ik betaal er 900 Euro voor. Eens thuis stel ik vast dat Fortnite onspeelbaar is. Te traag, 6 fps, soms ververst het display maar in blokken...

Ga ik terug naar die winkel en men zegt mij "ah ja maar 't is aan meneer om te zien dat de grafische kaart niet geschikt is om fortnite mee te spelen he".

Komaan. Als je aan een verkoper een product vraagt om een SPECIFIEK PROBLEEM OP TE LOSSEN dan is die verkoper toch verondersteld van U producten aan te bieden die dat ook daadwerkelijk doen, of U te zeggen dat hij enkel maar dingen heeft die dat niet echt kunnen, he.
't is meer, je gaat naar de winkel en zegt : Ik wil een gamer PC voor de laatste versie van fortnight. Je koopt wat de verkoper je adviseert en het werkt van geen kanten. Als je gaat klagen zegt de verkoper, ah, maar je hebt niet gezegd dat je fortnight erop wou spélen. Je kan er perfect fortnight op installeren.
__________________
I wish nothing but the best for you too.
Zucht is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 21:48   #53
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.058
Standaard

Tsja, als die camper inderdaad 6 volwaardige ‘autostoelen’ had dan is hij geschikt om 6 personen te vervoeren.
En het was blijkbaar voor 2 ouders en 4 kinderen. Als ik dan even ‘normale’ gewichten neem:
160 kg voor de ouders
200 kg voor de 4 kinderen

Dan is er toch ruim 160 kg over. Tenzij je met eten en drinken voor een maand meeneemt kan je daar toch mee wegkomen.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 22:37   #54
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Gerry kocht mobilhome voor zes: “Maar zelfs met vier inzittenden zijn we te zwaar geladen”

Oudsbergen - Gerry Vankerkom uit Oudsbergen legde begin dit jaar 60.000 euro neer voor een gloednieuwe mobilhome voor zes man, maar kan er straks niet mee op vakantie. “Zelfs met vier inzittenden zijn we al te zwaar geladen.”

Ruben Steegen
Vrijdag 11 augustus 2023 om 03:00
Sinds een paar maanden staat bij Gerry de Giottiline Siena 440 op de oprit te blinken. “De ideale mobilhome voor grote gezinnen, met zes zit- en slaapplaatsen”, verzekerde de verkoper.

Gerry en zijn vriendin waren specifiek op zoek naar een mobilhome waar alle zes leden van hun nieuw samengesteld gezin in pasten. Over het laadvermogen werd tijdens de verkoop met geen woord gerept. “Maar ik ging er wel vanuit dat een mobilhome voor zes ten minste zes inzittenden aankon.”

Niet dus. Begin april zette de wegpolitie het voertuig aan de kant voor een gewichtscontrole. “Bleek dat we vijftig kilo over de maximum toegelaten massa van 3.500 kilo zaten. En dat met slechts vier personen en spullen voor één overnachting. De dieseltank zat zelfs maar halfvol.”

De Meeuwenaar kwam er vanaf met een waarschuwing, maar zag zijn zomervakantie in het water vallen. “Hoe moeten wij straks correct geladen met het hele gezin de baan op?”

Niet opgelost
Gerry haalde verhaal bij de verkoper. Die vroeg een zwaarder gelijkvormigheidsattest aan bij de fabrikant, maar dat werd geweigerd. Als oplossing werd een ander, duurder model aangeboden met meer laadvermogen. “De klant mag ondanks het gebruik de motorhome inruilen tegen de verkoopprijs, maar moet wel bijbetalen voor de meerprijs”, zo verduidelijkt de verkoper aan Voor U Opgelost. Die benadrukt dat het gewicht en de maximum toegelaten massa duidelijk vermeld stonden op gelijkvormigheidsattest. “Op de website van de fabrikant vind je die gegevens ook terug.”

Gerry vindt dat de winkel hem had moeten wijzen op het feit dat de mobilhome niet geschikt was voor zijn gezin. “Als we met zes op reis vertrekken, hebben we nog vijftig kilo laadvermogen over, zonder dat we getankt hebben. Dat kan toch niet?” De verkoper sust dat wel meer mobilhomes over hun toegelaten gewicht zitten. “Reizigers komen daarmee zelden in de problemen.”

https://www.hbvl.be/cnt/dmf20230809_..._BT=7016336938
Natuurlijk verschuilt de verkoper zich achter het gelijkvormigheidsattest en zegt ie: "De koper had dat maar moeten controleren."

Volgens mijn bescheiden mening moet je ook een "C" rijbewijs hebben voor een mobilhome dat zwaarder (lees brutogewicht) (in geladen toestand) dan 3500 kg heeft.

Dat de verkoper ook nog durft beweren dat het allemaal zo erg niet is, doet wel de deur dicht.
Je hebt inderdaad een C nodig en uw verzekering gaat daar ook niet mee kunnen lachen als ge met 4 ton in t gat van ne camion klapt op de autostrade.

hetzelfde geldt voor sleurhutten en hun combinatie met het trekvoertuig. Ge zit heel rap over de limiet. Ofwel is de auto underpowered, (genre caravan van 1 ton trekken met nen Opel Astra of iets dergelijks) Ofwel zit ge over totale gewicht, als er nen dikke land-rover of iets dergelijks voor ligt. En als m op pielen is, hebt ge zeker t spek aan uwe molen dan mag er zelf niemand in zitten of ge zit er al over.

en geen ene verkoper die u dat gaat zeggen want die denkt maar aan 2 dingen , zijn kwartaalcijfer en zijnen bonus.

dat gij de lul zijt is bijzaak.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 22:44   #55
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Zeg, advies geven aan klanten is toch de job van verkoper die daarvoor betaald wordt?!
Dan moet je als koper en leek toch niet je tijd verliezen door eerst het internet doolhof te gaan afschuimen voor gedetailleerde informatie dat van een verkoper mag verwacht worden.
Als je een mobilhome vraagt voor het gezin van ZES personen, dan moeten ze je geen ding aansmeren en de details verzwijgen dat het eigenlijk maar (technisch) geschikt is voor vier personen.
Ik noem dat bedriegen want de verkoper wist het wel en had de klant moeten inlichten en een ander model voorstellen maar mogelijk kocht de klant dan niet dat duurdere model?
Dus telt voor de verkoper enkel de centen binnenrijven en voor de rest trek je dan maar je plan?
Klantvriendelijkheid en klanten advies: NUL.

En als je alles zelf moet uitvlooien dan heb je geen verkoper meer nodig, dan kun je beter rechtstreeks bij de fabrikant kopen, misschien krijg je dan wel wat je gevraagd hebt: een mobilhome dat wel geschikt is voor ZES personen.
Dat zou het moeten zijn, maar voor de doorsnee dozenschuiver of in dit geval sleurhuttenpusher is verkopen, verkopen , verkopen het devies, Er staan daar 100 van die krengen op de parking en die moeten allemaal buiten zo snel mogelijk.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 22:48   #56
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Het is de verkoper ZIJN JOB om die informatie te vragen, om te bespreken, anders weet ie toch niet wat een klant precies zoekt.
De verkoper heeft die informatie dus al in eerste instantie nodig want anders kan hij de klant toch ook helemaal geen overeenkomstig, geschikt mobilhome voorstellen.
Als ge u als klant informeert dan ziet ge het max gewicht van dat ding toch ?

Als die 3000 kilo weegt bvb en ge zijt met 6 en moeder de vrouw pakt altijd 3 valiezen mee, Den hond, De rubberboot, BBQ, 2 velo's en ne koelbox vol booz en 2 zakken patatten, dan weet ge dat er iets niet gaat kloppen he als ge er uw rijbewijs bij haalt.

En die boete is dan nog het minste, ze kunnen geheel terecht uw voertuig langs de kant zetten, want technisch gezien is hij niet meer correct verzekerd als ge over die limiet zit, bovendien rij je dan ook zonder geldig rijbewijs, en komen daar ook allerlei tax regels bij. dat wordt een duur reiske nach dem sud .
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 augustus 2023, 23:02   #57
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Juist en dat kan ook zijn : "Opgelet mensen, ga géén auto kopen in deze garage, de verkopers zijn oplichters."
Zou jij nog naar die verkoper gaan om een auto te kopen ?
Ik "weeg" mijn verkopers altijd, meestal scoren ze een dikke onvoldoende want ik ken meestal al meer van het product dat ze willen verkopen aan mij. Die technische specs heb ik al opgezocht,

Dus dit weekend was ik tevreden met de verkoper die me iets wou verkopen en wel zijn shit kende, en mij wel correct adivseerde, het risisco liep om iets niet te verkopen liever dan mij iets wel te verkopen. Dat is dan ook zaak waar we al een kleine 35 jaar af en toe wel eens langs gaan. Technische kennis, kwaliteit en geen gezever om hun cijfer te halen.

Doorgaans zijn zo van die snelle salesboy's in de standaard garage al direct aangeschoten wild. durf ook niet te pushen, want dan mag ik met de bestelbon in mijn handen staan, en klaar staan om te tekenen, maar dan krijgt ge hem gegarandeerd ongetekend terug. Allergisch ben ik aan dat soort gasten, met hun slijmerige gemaakte vriendelijkheid,
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 02:19   #58
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Elke zitplaats voor mobiel gebruik moet voldoen aan de nodige CE normen. Even gaan liggen op een zetel achterin mag niet tijdens rijden.

De kans dat er 6 zitplaatsen zijn voorzien van de nodige veiligheidsvoorzieningen is minimaal in een camper van deze afmetingen en prijsklasse.
Vandaar dat de zitplaatsen aan de eettafel veiligheidsgordels hebben.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 06:26   #59
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.431
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zucht Bekijk bericht
Juist en dat kan ook zijn : "Opgelet mensen, ga géén auto kopen in deze garage, de verkopers zijn oplichters."
Zou jij nog naar die verkoper gaan om een auto te kopen ?
Ik noem zo'n ervaringen "leergeld". En heb in de loop der tijden wel een paar €10K aan leergeld betaald. Er zijn een paar zaken waar ik alleen uit bittere noodzaak zou langs gaan. (en die noodzaak is dan meestal "tijd", omdat een klant het NU wil hebben, onmiddelijk kost geld...)

Punt 1. Verkopers kopen in een paar gradaties.
  • Verkopers als loonslaaf. Het enige die moeten kunnen is het verschil kennen tussen een broodrooster en een afwasmachine.
  • Goeie verkopers voor de zaak. 2de hands autoverkopers bijvoorbeeld. Als een klant later moeilijk doet is negeren een optie.
  • Goeie verkopers voor de klant. Komen al minder voor, want in veel gevallen weet de klant nog niet eens wat de echte wensen en eisen zijn (voorbeeld van de camper in het topic, en die gaming computer). Maar dat soort verkopers vallen zelden een buil, want "caveat emptor". Als de koper niet weet wat echt nodig is, hoe kan een verkoper het weten?
  • Verkopers die alleen aan hun eigen commissie denken. U kent ze wel, verkopen ijskasten aan eskimo's, doen hun ding puur op charisma en een beetje productkennis.
  • Geniale verkopers. De combinatie van empathie, productkennis, onderzoek en charisma. Zeer zeldzaam, want eenmaal gekend blijven die mensen geen verkoper meer.

Punt 2. Kopers komen in veel minder gradaties.
  • Kiesvee
  • Mensen met kennis
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2023, 06:43   #60
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.431
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Tsja, als die camper inderdaad 6 volwaardige ‘autostoelen’ had dan is hij geschikt om 6 personen te vervoeren.
En het was blijkbaar voor 2 ouders en 4 kinderen. Als ik dan even ‘normale’ gewichten neem:
160 kg voor de ouders
200 kg voor de 4 kinderen

Dan is er toch ruim 160 kg over. Tenzij je met eten en drinken voor een maand meeneemt kan je daar toch mee wegkomen.
Oh, volgens deze berekening heb je 240 kg over. De bestuurder telt niet mee.

En daar wringt het schoentje nietwaar.
Niet de eerste sleurhutter die voor 3 weken eten en drinken meesleurt.

Gewoon om grappig te doen heb ik mijn rugzakje (bail out bag) eens gewogen. Is niet meer dan een HP rugzak met laptop, tablet en mobieltje, met bijhorende laders, en een zakje 1 dag noodzakelijkheden. (onderbroek, paar sokken, hygiëne artikelen, en mijn puffer). Doe daar een half litertje water bij en een paar "energybars", en ik zit al gauw tegen de 8 kg. Da's 40 kg in totaal aan rugzakjes in zo'n camper... (ps, indien voorzien voor een lang weekend, kan ik mijn rugzakje niet op de passagiersstoel zetten zonder de gordel in te klikken)

Ik ken mezelf, en bij 1 van mijn eerste "uitstapjes" met mijn deukendoos had ik maar 40 "kartonnetjes" van 24 halve liters Jupi bij. (mooie 500 kg aan bier), met daarbovenop kampeergerief voor 2 weken, en een hoop Robot Wars onderdelen. 1 bestuurder van 100 kg, en 2 passagiers van 75kg+ elk, en we weten allemaal dat we ver boven het maximaal toegelaten gewicht zaten in die minibus.

Maar dat was lang geleden. Geen wettelijk probleem dus. Regel 2 werd niet overtreden (tenzij je de rotslechte rij en remcapaciteit tijdens die rit meetelt)
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:05.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be