Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 augustus 2023, 10:00   #21
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
De tankstationeigenaars verhogen de prijzen al decennialang zelfs om de haverklap.
Tof, de (r)overheid legt de maximumprijs voor brandstof vast, en naar gelang merk en locatie kan die maximumprijs gehaald worden . En ja, die volgt voor een klein stukje de "oliemarkt", maar vooral de graaizucht van onze (r)overheid.

Maar die prijs kan je zonder veel moeite aflezen, en die gaat ook niet veranderen naar gelang welke betaalpas je gebruikt.
Tankkaart van't werk, getrouwheidskaart van "het merk", of de gewone bankkaart.
Het getal op de pomp veranderd niet, en ook de snelheid van't tanken zal maar weinig invloed hebben op de prijs.

En ja, gierigaards gaan beginnen uitrekenen dat een beetje omrijden voor 3 cent per liter minder wel het sop van de kool waard is, als het al niet in een app zit.

Met de huidige laadpalen is dat wel een ander verhaal. Daar kan de prijs verschillen van hoe de wind staat of de zon schijnt.... En van abonnement, beheerder enzoverder, en niet of heel onduidelijk aangegeven.

Met als kers op de slagroom kan je nog kiezen dat je veel, of meer betaald om langer/korter te mogen laden....
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 11:16   #22
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zes pasjes in je zak? Waar staat dat cijfer en waarom?
...
Mocht ik een kritiekloze verdediger zijn van elektrische auto's, ik zou enkel geantwoord hebben:
Schandalig van de EU! Ze zouden er voor moeten zorgen dat ten laatste volgende trimester, iedereen elektrisch kan laden op de meest simpele wijze.

Wat een toeval: ik ben een realistische afwachtende fan van elektrische auto's en .... mijn antwoord is exact hetzelfde als hierboven in het blauw.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 15:49   #23
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Tof, de (r)overheid legt de maximumprijs voor brandstof vast, en naar gelang merk en locatie kan die maximumprijs gehaald worden . En ja, die volgt voor een klein stukje de "oliemarkt", maar vooral de graaizucht van onze (r)overheid.

Maar die prijs kan je zonder veel moeite aflezen, en die gaat ook niet veranderen naar gelang welke betaalpas je gebruikt.
Tankkaart van't werk, getrouwheidskaart van "het merk", of de gewone bankkaart.
Het getal op de pomp veranderd niet, en ook de snelheid van't tanken zal maar weinig invloed hebben op de prijs.
Tijdens het tanken niet, nee. Maar dan ook niet tijdens het laden.

Zolang je niet de tankslang geactiveerd hebt kan de brandstofprijs nog veranderen. Ja als je pech hebt tussen 2 klanten in.

Je ziet de prijs aha daar ga ik tanken nog even wachten, uitstappen, klik dju de prijs is plots opgeslagen.

Een linkje van 13 jaar geleden:
Citaat:
https://www.merkur.de/lokales/muench...varia%2DPetrol

Es ist etwa 16 Uhr, an den Zapfsäulen herrscht gerade Hochbetrieb. Erich Schuller muss einige Minuten warten, bis er dran ist. Die große Preistafel zeigt noch immer 1,289 Euro, und Schuller tankt voll. Als er den Zapfhahn wieder einhängt, zeigt die Tafel plötzlich einen Preis von 1,349 Euro. Der Rentner ist irritiert, vermutet ein Missverständnis und beschwert sich beim Pächter. Doch alles hat seine Richtigkeit: Während Schuller getankt hat, ist der Preis um sechs Cent gestiegen – und der Ottobrunner zahlt für die getankten 24 Liter 1,44 Euro mehr als vorher gedacht. Dem 83-Jährigen geht es weniger um „die paar Cent“, als vielmehr ums Prinzip: Schließlich summierten sich die Beträge im Lauf des Tages, ärgert er sich.
Citaat:
Met de huidige laadpalen is dat wel een ander verhaal. Daar kan de prijs verschillen van hoe de wind staat of de zon schijnt.... En van abonnement, beheerder enzoverder, en niet of heel onduidelijk aangegeven.
En bij de tankstations niet? Lol.

Bij de meeste staat de tijdelijke kWh/prijs op de app neem ik aan. Als je beter weet toon het eens? Jij laadt regelmatig jouw stekkerwagen aan (trage) laadpalen?

Citaat:
Met als kers op de slagroom kan je nog kiezen dat je veel, of meer betaald om langer/korter te mogen laden....
Of gratis (heel traag) laden. Je hoeft dat niet te verzwijgen.

Ff willekeurig ggl op basisprijzen openbaar laden, Vlaanderen

Citaat:
https://www.vlaanderen.be/totale-kos...risch-voertuig

Laadbeurt

De kostprijs verschilt afhankelijk van de plaats waar u laadt:

Als u thuis laadt, kost het ongeveer 7.5 euro per 100 km.

Laadt u aan een laadpaal? Dan zal dat duurder uitvallen dan thuis. De prijzen variëren en worden bepaald door het basistarief aan de gebruikte laadpaal, de kaart waarmee geladen wordt en de aard van uw abonnement.

Bij publieke laadpalen, die door Allego werden uitgerold in opdracht van de Vlaamse overheid tussen 2016 en 2021, gelden in 2022 volgende basistarieven:
0,409 euro/kWh voor een publieke paal geplaatst in 2017
0,432 euro/kWh voor een publieke paal geplaatst in 2018
0,453 euro/kWh voor een publieke paal geplaatst in 2019
0,461 euro/kWh voor een publieke paal geplaatst in 2020

Bij publieke laadpalen, die worden uitgerold in opdracht van de Vlaamse overheid vanaf september 2022, hangt het basistarief af van de cluster van vervoerregio’s (VVR’s) en van de geselecteerde exploitant per regio. De laadprijs aan de laadpalen is afhankelijk van de cluster van vervoerregio’s en van de geselecteerde CPO. In de onderstaande tabel zijn de maximale laadprijzen opgenomen. De laadprijs kan maximaal 4 keer per jaar geïndexeerd worden om in te spelen op fluctuerende elektriciteitsprijzen. Op 1 juli 2023 is er een nieuwe indexatie. Door de dalende elektriciteitsprijzen zijn de maximale laadprijzen opnieuw gedaald.
(Scroll links)

(Scroll rechts)
Cluster VVR’s Geselecteerde CPO Laadprijs

VVR Limburg
Engie € 0,42 / kWh incl. BTW

VVR’s Leuven en Vlaamse Rand
TotalEnergies € 0,43 / kWh incl. BTW

VVR’s Antwerpen, Mechelen en Kempen
Engie € 0,41 / kWh incl. BTW

VVR’s Gent, Vlaamse Ardennen, Waasland en Aalst
Engie € 0,41 / kWh incl. BTW

VVR’s Oostende, Westhoek, Brugge, Midwest en Kortrijk
TotalEnergies € 0,43 / kWh incl. BTW
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 16:07.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:05   #24
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Zolang je niet de tankslang geactiveerd hebt kan de brandstofprijs nog veranderen. Ja als je pech hebt tussen 2 klanten in.

Je ziet de prijs aha daar ga ik tanken nog even wachten, uitstappen, klik dju de prijs is plots opgeslagen.
En dan is de prijs hoeveel veranderd?

Citaat:
Een linkje van 13 jaar geleden:[url]https://www.merkur.de/lokales/muenchen-lk/erich-schuller-aergert-sich-wenn-benzin-beim-tanken-teurer-wird-631119.html#:~:text=%E2%80%9EAber%20dass%20sich%20 der%20Preis,%2C%20Gesch%C3%A4ftsf%C3%BChrer%20der% 20Bavaria%2DPetrol][/url
Waw, uw Google Fu is onverslaanbaar. 13 jaar geleden. Met per ongeluk net dat ene moment op een dag te kunnen tanken. Als de prijs net andersom had gereageerd, had deze link nog niet eens bestaan (die achter zo'n dikke wolk van cookies zit dat mijn virtuele internet condoom roodgloeiend staat)

Citaat:
Bij de meeste staat de tijdelijke kWh/prijs op de app neem ik aan. Als je beter weet toon het eens?
Oh, U neemt aan. Dan laat ik de eer aan U om het aan te tonen.
Ik hoef niet verder te zoeken. Bluecorner, de laadpalen-beheerder waar ik alle dagen "tickets" mag naar sturen - wegens minstens 2% uitval per dag-, heeft gevraagd , als er "contractors" of "gasten" willen laden die geen Bluecorner abonnement hebben, dat ze hun eigen prijs mogen zetten voor die "klanten".
Ironisch als je weet dat de stroom die naar de laadpalen gaat, puur van de aardgas gestookte, en stevig gesubsidieerde, WKK komt
Citaat:
Of gratis (heel traag) laden. Je hoeft dat niet te verzwijgen.
U bedoelt thuis, aan uw eigen zonnepanelen? Of bedoeld u die lightyear One?
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:13   #25
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan is de prijs hoeveel veranderd?
Ze is verandert, daar gaat het om.

Citaat:
Waw, uw Google Fu is onverslaanbaar. 13 jaar geleden. Met per ongeluk net dat ene moment op een dag te kunnen tanken. Als de prijs net andersom had gereageerd, had deze link nog niet eens bestaan (die achter zo'n dikke wolk van cookies zit dat mijn virtuele internet condoom roodgloeiend staat)
Ondertussen had ik de Duitse tekst geplakt. Vertalen hoeft niet.

Citaat:
Oh, U neemt aan. Dan laat ik de eer aan U om het aan te tonen.
Heb ik gedaan. Basistarieven openbaar laden, en maximale prijzen. Met linkje van Vlaamse tool.
Plak:
Bij publieke laadpalen, die door Allego werden uitgerold in opdracht van de Vlaamse overheid tussen 2016 en 2021, gelden in 2022 volgende basistarieven:
0,409 euro/kWh voor een publieke paal geplaatst in 2017
0,432 euro/kWh voor een publieke paal geplaatst in 2018
0,453 euro/kWh voor een publieke paal geplaatst in 2019
0,461 euro/kWh voor een publieke paal geplaatst in 2020

Bij publieke laadpalen, die worden uitgerold in opdracht van de Vlaamse overheid vanaf september 2022, hangt het basistarief af van de cluster van vervoerregio’s (VVR’s) en van de geselecteerde exploitant per regio. De laadprijs aan de laadpalen is afhankelijk van de cluster van vervoerregio’s en van de geselecteerde CPO. In de onderstaande tabel zijn de maximale laadprijzen opgenomen. De laadprijs kan maximaal 4 keer per jaar geïndexeerd worden om in te spelen op fluctuerende elektriciteitsprijzen. Op 1 juli 2023 is er een nieuwe indexatie. Door de dalende elektriciteitsprijzen zijn de maximale laadprijzen opnieuw gedaald.
(Scroll links)

(Scroll rechts)
Cluster VVR’s Geselecteerde CPO Laadprijs

VVR Limburg
Engie € 0,42 / kWh incl. BTW

VVR’s Leuven en Vlaamse Rand
TotalEnergies € 0,43 / kWh incl. BTW

VVR’s Antwerpen, Mechelen en Kempen
Engie € 0,41 / kWh incl. BTW

VVR’s Gent, Vlaamse Ardennen, Waasland en Aalst
Engie € 0,41 / kWh incl. BTW

VVR’s Oostende, Westhoek, Brugge, Midwest en Kortrijk
TotalEnergies € 0,43 / kWh incl. BTW


Citaat:
Ik hoef niet verder te zoeken. Bluecorner, de laadpalen-beheerder waar ik alle dagen "tickets" mag naar sturen - wegens minstens 2% uitval per dag-, heeft gevraagd , als er "contractors" of "gasten" willen laden die geen Bluecorner abonnement hebben, dat ze hun eigen prijs mogen zetten voor die "klanten".
Ironisch als je weet dat de stroom die naar de laadpalen gaat, puur van de aardgas gestookte, en stevig gesubsidieerde, WKK komt
Evenzo ironisch dat bepaalde laadstations enkel van groene leveranciers hun stroom krijgen. Raffineren en brandstofbevoorrading is natuurlijk altijd van groene stroom. En de fossiele industrie is dan nog veel steviger gesubsidieerd.

Citaat:
U bedoelt thuis, aan uw eigen zonnepanelen? Of bedoeld u die lightyear One?
Nee gewoon gratis laden. Werkt uw ggl niet meer?

Zal ik het doen. Ze zijn wel langzaam aan het uitsterven, want de BEV-groei is nu teveel geworden in Belziek.
Citaat:
https://www.egear.be/gratis-laadpalen-lidl/

GRATIS LAADPALEN ZIJN WELDRA VERLEDEN TIJD
Didier De Kerpel / 2 juli 2023
Ik zal nog eens direct checken waar ik bijna elke week passeer op zoek naar een vrije parkeerplaats:

https://nl.chargemap.com/genk-shopping-center-.html

Nog altijd gratis aan 3kW..
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 16:24.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:24   #26
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.115
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Oma Bekijk bericht
Ze weten het dan toch.
Dus hou die elektrische brol maar.
Ik heb sedert enkele dagen mijn nieuwe VWGolf. Met benzinemotor. En verder allerlei leuke electronische snufjes die het rijden leuk maken, dat wel. Absoluut geen zin om voor "electrisch" te gaan. Ik doe erg weinig km per jaar op mijn leeftijd.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:24   #27
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Ze is verandert, daar gaat het om.
Awel, dan is dat kleine verschilletje tussen elektriciteit en brandstof volledig van de baan nietwaar.
Citaat:
Ondertussen had ik de Duitse tekst geplakt. Vertalen hoeft niet.
Ik kan het perfect lezen. €1.44 op een tankbeurt.... da's wel pittig. na 2 keer tanken kan je geen pint meer drinken.

Citaat:
Heb ik gedaan. Basistarieven openbaar laden, en maximale prijzen. Met linkje van Vlaamse tool.
En die tool, die geeft aan dat er zelfs verschillen zijn in prijs, naar gelang de leeftijd van de laadpaal.
Waw, nu is het helemaal beter.
Citaat:
Evenzo ironisch dat bepaalde laadstations enkel van groene leveranciers hun stroom krijgen. Raffineren en brandstofbevoorrading is natuurlijk altijd van groene stroom. En de fossiele industrie is dan nog veel steviger gesubsidieerd.
Van "ons" belastingsgeld. Oh nee, U bent op pensioen. Ik betaal daar ook nog eens voor....
Citaat:
Nee gewoon gratis laden. Werkt uw ggl niet meer?
Niks is gratis. Zeker geen elektriciteit.
Gratis wil gewoon zeggen dat iemand anders betaald.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 16:35   #28
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Niks is gratis. Zeker geen elektriciteit.
Gratis wil gewoon zeggen dat iemand anders betaald.
Dus voor diegene die laadt is het gratis.

Dat noemt men "solidariteit".
Of nee, wacht, de ademlucht is daar plaatselijk beter, stinken al veel minder, en in die parkeergarage met allemaal EVs hoeft men veel minder ventilatie, en de muren moeten niet om de zoveel jaar geverfd worden.
Heeft iets met uitlaatgassen te maken.

Citaat:
Van "ons" belastingsgeld. Oh nee, U bent op pensioen. Ik betaal daar ook nog eens voor....
Gepensioneerden betalen in het algemeen geen belastingen?

Dus bruto pensioen = netto pensioen? Is dat in Monaco ofzo?

€ 309 bedrijfsvoorheffing betaal ik elke maand, zonder bedrijf.

Van dat geld € 3708 kan ik alvast jaren laden. Zelfs tanken.
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 16:59.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 17:17   #29
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.462
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Dus voor diegene die laadt is het gratis.
Voor mij is tanken ook gratis. Ik heb een bedrijfstankkaart. (geen bedrijfswagen, raar he) Dat de klanten dat bijbetalen, da's ook gratis zeker?

Citaat:
Dat noemt men "solidariteit".
Stand and deliver. Hetzelfde idee.
Citaat:
Of nee, wacht, de ademlucht is daar plaatselijk beter, stinken al veel minder, en in die parkeergarage met allemaal EVs hoeft men veel minder ventilatie, en de muren moeten niet om de zoveel jaar geverfd worden.
Heeft iets met uitlaatgassen te maken.
Heeft vooral te maken met de hoeveelheid uitlaatgassen.

Citaat:
Gepensioneerden betalen in het algemeen geen belastingen?

Dus bruto pensioen = netto pensioen? Is dat in Monaco ofzo?

€ 309 bedrijfsvoorheffing betaal ik elke maand, zonder bedrijf.

Van dat geld € 3708 kan ik alvast jaren laden. Zelfs tanken.
Ik geef U €90, die ik "gekregen" heb van iemand anders. U geeft me €30 terug. Die ik aan uw buurman in het WZC geef, samen met nog eens €30 van een andere gepensioneerde, die al eens €90 had gekregen....

Net zoals ambtenaren en politici, "belastingen betalen" wil gewoon zeggen dat er een beetje minder uit de grote pot verdwijnt. De enigen die netto bijdragen, en het systeem steeds met minder en minder succes staande houden, zijn zij die in de privé werken, en dan nog in't speciaal, diegenen die fondsen uit het buitenland naar hier trekken.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.

Laatst gewijzigd door maddox : 24 augustus 2023 om 17:22.
maddox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 17:17   #30
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Oh, U neemt aan. Dan laat ik de eer aan U om het aan te tonen.
Probeer eens deze: https://www.chargeprice.app/ bij mij werkt die.

Via https://play.google.com/store/search...0preise&c=apps

Ook voor Iphone: https://apps.apple.com/app/chargeprice/id1552707493

en deze:
https://apps.apple.com/de/app/ladepr...o/id1609739131

Laadzuil QR-code scannen...

Hier de Nederlandse uitleg: ik plak er Shell Recharge uit, de bovenste
Specifiek iOS maar Android zal er zeker ook zijn: Klik

Citaat:
Een goede laadpaal-app is daarom onmisbaar. Iedereen heeft haar of zijn eigen favoriet, maar degelijke opties zijn Shell Recharge en Chargemap. Met deze apps kun je de locaties van laadpalen bekijken, zie je vooraf hoeveel je voor stroom betaalt en kun je zien of een laadstation momenteel beschikbaar is.

Duurzaam van A naar B: de beste apps voor elektrische auto’s
Michel van 't Klaphek
24 april 2023
Citaat:
https://www.iculture.nl/gids/elektri...s-iphone-ipad/

De beste apps voor elektrische auto’s: opladers en laadpalen vinden

Wat zijn de beste iPhone-apps voor elektrische auto's? In dit artikel zetten we apps voor laadpalen, tanken en opladen op een rij. Van Shell Recharge tot Google Maps: dit zijn de beste apps voor je elektrische auto.

Apps voor elektrische auto’s

Als bezitter van een elektrische auto kan je bijna niet zonder een iPhone met apps om laadpalen en andere laders mee te vinden. Er zijn verschillende gratis apps in de App Store voor te vinden, maar er zit behoorlijk wat verschil in het aanbod van de oplaadpalen en de overzichtelijkheid waarmee je ze vindt. In dit artikel zetten we de beste iPhone-apps voor elektrische auto’s op een rij. Voor sommige apps heb je een laadpas van een specifieke aanbieder nodig om alle functies te gebruiken.

Shell Recharge
Fastned
Kilowatt
ChargeMap
ABRP
PUMP
Plugshare
ChargePoint
NUON Laadpunten
Smoov
Tronity
Apple Kaarten en Google Maps
Overig

Shell Recharge: app van de grootste laadpasaanbieder

Heb je een laadpas van Shell Recharge of een van de laadpassen die daarbij hoort, zoals The New Motion? Dan is de bijbehorende app erg handig. Met Shell Recharge selecteer je jouw auto en zie je veel oplaadpalen die voor jou geschikt zijn. Je stelt in welke auto je rijdt en/of welke stekkers je graag gebruikt en de app laat de bijpassende palen zien. Met een filter op de kaart geef je aan of je alle of alleen beschikbare laadpalen wil zien. Ook goed om te weten: wil je liever geen langzamere laders van 3 kW gebruiken? Stel dan in dat je bijvoorbeeld alleen 11 kW wil zien. Let wel op wat de boordlader van jouw auto aan kan.

Je hebt per laadpaal inzicht in het stekkertype en de prijs, of die nou in sessieprijs, volume, tijd of met een startprijs wordt afgerekend. Bevat een plek meerdere palen, dan zie je per paal de beschikbaarheid. Je toont de resultaten op een kaart of in een lijst gesorteerd op afstand, en kan vanuit de app direct naar een laadstation navigeren.

Ook zonder laadpas van deze aanbieder is de app handig. De zoekfunctie voor snelladers werkt namelijk ook zonder account. Je kunt echter niet altijd vertrouwen op getoonde prijzen als jij iets anders hebt afgesproken met je laadpasaanbieder.

Shell Recharge VERSIE 10.7.2
Gratis
Geschikt voor iPhone, iPad
Vereist iOS 12.0+
Grootte 81.58 MB
Wat men toch allemaal kan en weet, maar dat zal nooit goed genoeg zijn, de reuk ontbreekt. lol
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 17:44.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 18:42   #31
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mocht ik een kritiekloze verdediger zijn van elektrische auto's, ik zou enkel geantwoord hebben:
Schandalig van de EU! Ze zouden er voor moeten zorgen dat ten laatste volgende trimester, iedereen elektrisch kan laden op de meest simpele wijze.

Wat een toeval: ik ben een realistische afwachtende fan van elektrische auto's en .... mijn antwoord is exact hetzelfde als hierboven in het blauw.
Ook een manier om uit te leggen dat uw draadtitel nergens staat. En van geen kanten klopt. Zie link post 4.

Citaat:
Schandalig van de EU! Ze zouden er voor moeten zorgen dat ten laatste volgende trimester, iedereen elektrisch kan laden op de meest simpele wijze.
Wow mirakels van de EU verwachten ook nog. Ik wist niet dat de EU verantwoordelijk is voor de software van alle autoconstructeurs.
Want de meest simpele wijze is dit: https://nl.wikipedia.org/wiki/ISO_15118

snappie? Nee?
Vrije markt hé...

Ik verwacht van de EU dat we eindelijk eens draadloos kunnen afrekenen bij het tanken, bij ALLE tankstations. Waarom kunnen ze dat nog altijd niet?

Schandalig dat men nog altijd knopjes moet drukken, en dan werkt het kastje soms niet. Dan wachten tot de klant op het ander kastje klaar is.

Aan een stomme supermarktkassa gaat draadloos betalen dan wel.

[blauw] Aan bepaalde tankstations zou het wel kunnen. Dus de EU moet iedereen verplichten tegen 2024. [blauw/mode/lol]
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 19:12.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 19:19   #32
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Schelfie Bekijk bericht
Nog steeds geen een enkel deftig argument gehoord waarbij die elektrische brol beter zou zijn dan een diesel.

Het is dat ik er binnenkort mee zal moeten rijden van de firma, of ik had nog jarenlang met de superieure diesel gereden.
In dieselland Frankrijk is de superieure diesel in enkele jaren heel populair geworden.



https://cleantechnica.com/2023/08/02...ia-spring-top/

Ook volgens ACEA heeft de BEV de diesel in EU-marktaandeel ingehaald sinds juni:

Citaat:
https://www.pm-review.com/battery-el...-reports-acea/

Battery electric vehicles overtake diesel for first time in EU reports ACEA

July 19, 202



Electric cars

In June, the ACEA announced that new registrations of battery-electric cars in the EU reached 158,252 units, with the market share rising from 10.7% to 15.1% and overtaking the diesel car registrations for the first time. Hybrid-electric cars remained the second-most popular choice among new car buyers, representing 24.3% of the market. However, petrol cars retained the largest share at 36.3%.
Tja meer BEV zullen ze wel niet kunnen maken.
Bepaalde BEV-modellen hebben zelfs een tijdelijke bestelstop want voor meer dan 1,5 jaar uitverkocht, bron : https://www.carwow.de/ratgeber/elekt...ktroautos#gref
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 19:35.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 22:31   #33
daiwa
Secretaris-Generaal VN
 
daiwa's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 augustus 2004
Berichten: 45.773
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Met minder kopzorgen.
Dus niet zonder kopzorgen.

Genoteerd!
Inderdaad !
Je weet trouwens ook niet op voorhand wat de prijs is van de elektriciteit die je aftapt.

Ik dacht dat handelaars wettelijk verplicht zijn de prijs bekend te maken van de producten die ze verkopen.
daiwa is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 22:45   #34
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
In dieselland Frankrijk is de superieure diesel in enkele jaren heel populair geworden.



https://cleantechnica.com/2023/08/02...ia-spring-top/

Ook volgens ACEA heeft de BEV de diesel in EU-marktaandeel ingehaald sinds juni:


Tja meer BEV zullen ze wel niet kunnen maken.
Bepaalde BEV-modellen hebben zelfs een tijdelijke bestelstop want voor meer dan 1,5 jaar uitverkocht, bron : https://www.carwow.de/ratgeber/elekt...ktroautos#gref
Die afrikaanse kindertjes moeten harder werken, dan is er sneller terug grondstof beschikbaar en kan die levertermijn misschien halveren.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 22:45   #35
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Inderdaad !
Je weet trouwens ook niet op voorhand wat de prijs is van de elektriciteit die je aftapt.

Ik dacht dat handelaars wettelijk verplicht zijn de prijs bekend te maken van de producten die ze verkopen.
Het gaat ook om de snelheid dat je "het product electriciteit" krijgt.

Als je 30 kWh bijgeladen krijgt op 10 minuten, of hetzelfde op 10 uur, waarvoor zou je meer willen betalen?

Iedereen begrijpt toch dat de infra van een 300 kW DC-laadzuil (incl. AC-DC- omvormer en vloeistofkoeling) veel meer zal kosten als een losse eigenlijk lege AC-aansluitung van 3 kW (waar de AC-DC-omvormer in de EV zelf zit).

Snellaadspeler Fastned hoopt dit jaar pas de eerste keer een kleine winst te boeken, 2023 hé:
Citaat:
https://www.automotive-online.nl/man...end/?gdpr=deny

Fastned zag in het eerste kwartaal van 2023 de laadomzet groeien tot 13,3 miljoen euro, ruim een verdubbeling vergeleken met de omzet in hetzelfde kwartaal vorig jaar. Dat meldt het bedrijf in een persbericht.

De omzet van het laadbedrijf kwam uit op 53,4 miljoen euro. De stijging is het gevolg van een hogere vraag naar laadstroom door de sterke verkoop van elektrische voertuigen in alle markten waar Fastned actief is. Fastned verwacht zijn bouwtempo voort te zetten en in 2023 minstens 60 nieuwe stations aan zijn netwerk toe te voegen. Dit zal het totale aantal laadstations eind 2023 op tenminste 304 brengen ( 2022: 244).

Fastned verwacht dit jaar winstgevend te zijn. Dit bericht had ook effect op de aandelenbeurs in Amsterdam, het laadbedrijf werd 1,2 procent meer waard na de publicatie van het persbericht.
Hun resultaten of miljoenenverliezen van 2016 tem 2022. Fastned werd opgericht in 2012. In 2013 werden de eerste 4 snellaadsations geopend.
Citaat:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Fastned
Resultaten
De omzet wordt hoofdzakelijk behaald op de verkoop van elektriciteit via de laadpalen van Fastned.

bedragen luiden in duizenden euro
Jaar[2] Omzet Netto- resultaat Aantal laadstations Levering elektriciteit (in GWh) Aantal werknemers
(gemiddeld, in FTE)
2016 118 –5087 57 0,5 21
2017 531 –5017 63 1,0 24
2018 1638 –6499 85 2,9 40
2019 6398 –12.034 114 8,0 47
2020 6890 –12.401 131 11,0 54
2021 12.466 –24.599 188 20,9 76
2022 35.963 –22.202 244 51,9 114
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 23:11.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 23:20   #36
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

betreft Fastned, uiteraard zijn hun (tijdelijke) kWh-prijzen gekend:

https://fastnedcharging.com/nl/tarieven

Bieden zoals vele andere autocharge aan sinds 2017, dus niets nodig na eenmalige registratie.
Citaat:
https://fastnedcharging.com/hq/nl/fa...onder-laadpas/

Amsterdam, 17 oktober 2017. Fastned is vandaag begonnen met de uitrol van Autocharge. Met Autocharge wordt de laadsessie direct gestart nadat de gebruiker de stekker in de auto heeft gestoken. Er is dus geen app of laadpas meer nodig om het laden te starten. De lader herkent de auto waardoor het laden sneller, makkelijker en veiliger wordt. Vandaag begint de uitrol met een selecte groep gebruikers. Fastned verwacht dat Autocharge binnen enkele weken beschikbaar is voor alle Fastned klanten op alle stations.

Autocharge werkt op basis van een unieke identifier die de elektrische auto doorgeeft aan de snellader. Daarmee kan Fastned - na eenmalige registratie - de auto herkennen. Een laadbeurt kan zo automatisch in rekening worden gebracht. Alle auto’s met een CCS snellaadpoort zijn al geschikt voor Autocharge.

“We willen het laden van elektrische auto’s steeds sneller en eenvoudiger maken. Daar hoort ook automatisch laden en afrekenen bij. In het bijzonder voor deelautoprojecten is Autocharge natuurlijk een uitkomst. De auto inpluggen en het werkt.”

Michiel Langezaal, CEO Fastned
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 23:22.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 23:35   #37
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Die afrikaanse kindertjes moeten harder werken, dan is er sneller terug grondstof beschikbaar en kan die levertermijn misschien halveren.
Maken uw lala-kindertjes chips?
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 24 augustus 2023 om 23:36.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 23:40   #38
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Micele Bekijk bericht
Maken uw lala-kindertjes chips?
nee die halen het spul uit de grond om ze mee te maken.

ondertussen zijn er al terug chips maar ja de autoindustrie zit die allemaal op te kopen, voor ge iets doet zoals een productielijn vol electronische spullen, vraag u dan eerst eens af vanwaaar ge die dingen gaat halen.

Zeker als ge weet dat er maar een paar chipsfabrieken zijn in de wereld.

allee ja strategisch nadenken is dat he.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 23:42   #39
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 23 augustus 2002
Berichten: 42.465
Standaard

Verder heeft de Schoof gelijk natuurlijk dat Europa eens als ze iets willen promoten er een degelijke basis is van regels rond laad systemen, tariefering en betaalsystemen.

Als alles al jaren gewoon met uw Visa kaart ging,waarom moet ge dan nen app , een badgke een abonnement en god weet wat nog allemaal hebben om ne kilowat uur uit de muur te kunnen halen.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 augustus 2023, 23:47   #40
Micele
Secretaris-Generaal VN
 
Micele's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 mei 2005
Locatie: Limburg
Berichten: 50.240
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Verder heeft de Schoof gelijk natuurlijk dat Europa eens als ze iets willen promoten er een degelijke basis is van regels rond laad systemen, tariefering en betaalsystemen.

Als alles al jaren gewoon met uw Visa kaart ging,waarom moet ge dan nen app , een badgke een abonnement en god weet wat nog allemaal hebben om ne kilowat uur uit de muur te kunnen halen.
Is natuurlijk allemaal een dikke leugen.

Of heb jij geen kredietkaart?

Citaat:
Kan ik opladen aan een openbare laadpaal met een bankpas?

9 september 2022

Toch kan een app worden gezien als alternatief op het bankpasje. Inmiddels zijn veel plastic bankpasjes ook als digitale versie op je telefoon beschikbaar. Dat geldt ook voor laadpasjes. Er zijn verschillende apps beschikbaar waarbij het mogelijk is om een bankpas of creditcard te koppelen aan het account en daarmee de laadsessie te starten of te betalen. Voorbeelden van providers die ook over een app beschikken zijn onder andere e-Flux, PlugSurfing, Smoov, Shell Recharge, MKB Brandstof en Charge Assist. Zelfs wanneer je onverhoopt op pad bent gegaan zonder laadpasje zijn deze apps vaak snel te downloaden en te gebruiken.
Tanken kun je daar ook mee:

Citaat:
https://www.shell.nl/consumenten/she...0geautoriseerd

SHELL SMARTPAY GEBRUIKEN DOE JE IN 3 STAPPEN
Stop aan de pomp en open de Shell App.

Druk op ‘Betalen met SmartPay’ en vul je pompnummer in. Start je transactie vanuit de auto.

Je kunt tanken zodra je betaling is geautoriseerd. Tank veilig en maak ondertussen geen gebruik van je smartphone.

Klaar met tanken? Er komt automatisch een betalingsbevestiging in beeld. Je bon ontvang je per mail.
Q8 enzovoort:
https://www.q8.be/nl/mobilepayment-p...-by-bancontact

Ben je nog altijd niet mee?

Citaat:
https://www.autogids.be/autonieuws/g...martphone.html

GESCHREVEN DOOR OLIVIER DUQUESNE OP 20-01-2019

Belfius en Lukoil aan de ene kant, en Colruyt en DATS24 aan de andere kant, hebben elk een app gelanceerd om een tank brandstof te kunnen betalen met een smartphone. De betaling wordt vervolgens via de bankrekening uitgevoerd.
Allego heeft heel veel trage laadpunten in Belziek:

Citaat:
https://www.allego.eu/nl-nl/support#...20en%20betalen.

Hoe kan ik betalen bij een Allego laadstation?

Normale (AC) laadsessies kun je betalen met een MSP laadpas. Of met een creditcard of SEPA machtiging via onze Smoov App.

Snel en ultrasnel (DC) laden betaal je ook met een MSP laadpas of met een creditcard of SEPA machtiging via onze Smoov App. Daarnaast kun je bij de meeste van onze snelladers contactloos betalen met een creditcard, pinpas, Apple Pay of Google Pay.
Laadpaalzoekers:
https://chargefinder.com/nl

Met prijzen:
https://www.chargeprice.app/
__________________
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35")
https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM
Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38

Laatst gewijzigd door Micele : 25 augustus 2023 om 00:16.
Micele is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:08.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be