Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 september 2013, 20:15   #1
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard Slechte fietspaden en slechte wegen

Dat de Vlaamse regering op de gewest en autosnelwegen een inhaalbeweging aan het doen is, is wel duidelijk. Echter de gemeentelijke wegen en fietspaden liggen er nog dramatisch slecht bij. Vooral hier in West-Vlaanderen zijn de gemeentelijke fietspaden een absolute ramp. Als je dat meldt aan de gemeente, hoor je altijd diezelfde "ploat", er is geen geld, er zijn onvoldoende financiële middelen. Door populisme en dagjespolitiek weigeren de gemeentebesturen hun verantwoordelijkheid op te nemen voor hun slechte wegen. Als er onvoldoende financiële middelen kunnen de gemeenten hun belastingen verhogen of snijden in andere departementen. Een goed wegennet behoort tot de kerntaken van een stad of gemeente. Meestal laten ze het gewoon liggen en kloppen ze na 6 jaar fier op de borst dat ze de belastingen niet hebben verhoogd. Echter ze hebben in de 6 jaar ook niets gedaan.

Op sommige betonnen fietspaden moet je bijna met een mountainbike rijden om er nog te kunnen fietsen, met een koersfiets moet je bijna op de baan rijden, wat levensgevaarlijk is.

Het wordt dringend tijd dat ofwel de gemeenten door het gewest verplicht worden om de slechtste wegen en fietspaden aan te pakken en misschien ook de belastingen te verhogen ofwel moet het beheer van alle wegen en fietspaden naar het Vlaams gewest gaan en de gemeenten moeten enkel betalen.

Zo verder doen zoals hier in West-Vlaanderen bijvoorbeeld is absoluut onaanvaardbaar.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 14 september 2013 om 20:15.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 20:43   #2
Scherven A. Mok
Banneling
 
 
Geregistreerd: 21 april 2008
Berichten: 12.832
Standaard

Niet rendabele gemeenten afschaffen. Huizen en kerken platgooien, grond saneren en aan de boeren verpachten of er bos op zetten.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 14 september 2013 om 20:44.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 september 2013, 20:47   #3
AnarchoChristophe
Europees Commissaris
 
AnarchoChristophe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2012
Berichten: 7.485
Standaard

Zelfde hier in 'Fietsparadijs' Limburg. Ze hebben goed gelachen toen ze die campagne verzonnen.
__________________
Wortelloze bomen vallen
AnarchoChristophe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 20:37   #4
stropke
Minister-President
 
stropke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2009
Locatie: Oost-Limburg
Berichten: 4.363
Standaard

Tja waar een hereniging der Nederlanden al niet goed voor zou zijn, hé !?
__________________
Wie het verleden niet kent, weet ook zijn toekomst niet !!!
stropke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 september 2013, 22:53   #5
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Moesten Nederlanders hier komen fietsen, ze zouden hun ogen nogal uitkijken. Sommige fietspaden zijn met een racefiets gewoon onberijdbaar en dan maar klagen dat wij op de rijweg moeten fietsen. Wij zouden liever ook op het fietspaden rijden, veel veiliger, maar als het niet gaat dan gaat het niet, al die lekke banden door slechte fietspaden zijn niet meer te tellen.

Vooral die betonnen fietspaden zijn echt een ramp. En dan nog zie ik gemeenten die nog fietspaden in betonplaten aanleggen. Bij de eerste hittegolf komen die platen naar omhoog. De beste fietspaden zijn die roodkleurige fietspaden, meestal laten die ook goed de regen door.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:37   #6
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Dat de Vlaamse regering op de gewest en autosnelwegen een inhaalbeweging aan het doen is, is wel duidelijk. Echter de gemeentelijke wegen en fietspaden liggen er nog dramatisch slecht bij.
Nochtans heeft de Vlaamse regering een heel uitgebreid budget dat door de gemeenten kan aangesproken kan worden als ze fietspaden aanleggen die liggen op het bovenlokaal functioneel fietsnetwerk. Hierdoor is de daadwerkelijke kost voor een gemeente echt wel aan de lage kant.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 11:38   #7
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De beste fietspaden zijn die roodkleurige fietspaden, meestal laten die ook goed de regen door.
Geef mij maar een fietspad van asfalt. Veel gladder, veel comfortabeler dan gelijk wel fietspad uit gegoten beton.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:24   #8
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Nochtans heeft de Vlaamse regering een heel uitgebreid budget dat door de gemeenten kan aangesproken kan worden als ze fietspaden aanleggen die liggen op het bovenlokaal functioneel fietsnetwerk. Hierdoor is de daadwerkelijke kost voor een gemeente echt wel aan de lage kant.
En toch willen heel wat gemeentebesturen niet meewerken. Ik begrijp dat echt niet.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 12:26   #9
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Geef mij maar een fietspad van asfalt. Veel gladder, veel comfortabeler dan gelijk wel fietspad uit gegoten beton.
Het is ook een soort asfalt wat ik bedoel, maar dan rood gekleurd.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 21:15   #10
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
En toch willen heel wat gemeentebesturen niet meewerken. Ik begrijp dat echt niet.
Die indruk heb ik nu echt niet. Heel wat gemeentebesturen willen wel een goede fietsinfrastructuur, maar voor sommige meerderheden is het geen prioriteit.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 21:50   #11
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Die indruk heb ik nu echt niet. Heel wat gemeentebesturen willen wel een goede fietsinfrastructuur, maar voor sommige meerderheden is het geen prioriteit.
Het kaartje van het fietspadenrapport van Het Nieuwblad spreekt nochtans boekdelen:

http://www.nieuwsblad.be/regio/gemee...?categorie=598

Eventjes kaartje uitzomen en je ziet in West-Vlaanderen vooral rood.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 september 2013, 21:54   #12
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Eventjes kaartje uitzomen en je ziet in West-Vlaanderen vooral rood.
Ongetwijfeld, heel wat fietspaden dateren uit het jaar stilletjes. Anderzijds is het evenwel zo dat heel wat gemeenten de aanleg van een nieuw fietspad willen combineren met rioleringswerken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 08:38   #13
Ondernemerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 26 juni 2013
Berichten: 642
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stropke Bekijk bericht
Tja waar een hereniging der Nederlanden al niet goed voor zou zijn, hé !?
Voor een burgeroorlog tussen Belgen en Hollanders waarschijnlijk! Belgen en Hollanders gaan minder samen dan Vlamingen en Walen. Ik ken genoeg ondernemers die geen zaken meer willen doen met Nederlandse bedrijven. Straffer nog : een Belgisch filiaal gaat dicht en het Nederlands filiaal neemt de klantenportefeuille van België over. Meer dan 60% van de klanten stoppen hun samenwerking met dat bedrijf (ik ook).

En over de slechte fietspaden : leggen ze ocharme een ribbelstrook dan staat België in rep en roer. Maar vluchtheuvels waar enkel SUV's over kunnen mag wel. Rij eens met een sportwagen rond. Er zijn veel vluchtheuvels of slechte wegen waar je dan beter weg blijft. Dus die wagens kunnen niet op die slechte wegen rijden. Fietspaden in slechte staat : koop u dan een normale fiets en geen eddy Merckx vlo'ke!

Laatst gewijzigd door Ondernemerke : 18 september 2013 om 08:40.
Ondernemerke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 19:19   #14
Max van Dietschland
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Max van Dietschland's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 juni 2005
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 12.927
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
Voor een burgeroorlog tussen Belgen en Hollanders waarschijnlijk! Belgen en Hollanders gaan minder samen dan Vlamingen en Walen. Ik ken genoeg ondernemers die geen zaken meer willen doen met Nederlandse bedrijven. Straffer nog : een Belgisch filiaal gaat dicht en het Nederlands filiaal neemt de klantenportefeuille van België over. Meer dan 60% van de klanten stoppen hun samenwerking met dat bedrijf (ik ook).

En over de slechte fietspaden : leggen ze ocharme een ribbelstrook dan staat België in rep en roer. Maar vluchtheuvels waar enkel SUV's over kunnen mag wel. Rij eens met een sportwagen rond. Er zijn veel vluchtheuvels of slechte wegen waar je dan beter weg blijft. Dus die wagens kunnen niet op die slechte wegen rijden. Fietspaden in slechte staat : koop u dan een normale fiets en geen eddy Merckx vlo'ke!
Ik heb een Eddy Merckx fiets en die gaat sneller dan een gewone fiets. Ik doe graag grote ritten (100 kilometer), met een gewone fiets doe je er heel de dag over, met een koersfiets kan ik dat in 3,5 a 4 uur, afhankelijk van de wind.
__________________
NIET MIJN REGERING - TIJD VOOR VLAAMSE ONAFHANKELIJKHEID - EIGEN VOLK EERST

https://www.youtube.com/watch?v=8kd7y2bBhgo
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 september 2013, 21:32   #15
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ondernemerke Bekijk bericht
En over de slechte fietspaden : leggen ze ocharme een ribbelstrook dan staat België in rep en roer. Maar vluchtheuvels waar enkel SUV's over kunnen mag wel. Rij eens met een sportwagen rond. Er zijn veel vluchtheuvels of slechte wegen waar je dan beter weg blijft. Dus die wagens kunnen niet op die slechte wegen rijden. Fietspaden in slechte staat : koop u dan een normale fiets en geen eddy Merckx vlo'ke!
Ook met een "normale" fiets blijken heel wat fietspaden "oude stijl" allesbehalve comfortabel te zijn. U weet het schijnbaar niet, maar hoe sneller je over oneffenheden rijdt hoe sterker ze uitgevlakt worden. Bijgevolg voel je de oneffenheden, putten, verzakkingen, breuken, scheuren... veel intensiever als je traag rijdt met een gewone fiets dan wanneer je met een snelle fiets erover raast.

Daarom ook blijken de ribbelstroken niet te werken.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:37.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be