Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 april 2016, 09:17   #21
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik wel, maar ik ben geen goede consument, omdat ik wat ik nodig heb zelf produceer, of herstel wat anderen weggooien en dat zijn meestal zaken van hoogopgeleiden, waar geen universitaire studies voor nodig zijn om ze te herstellen, kabeltje los of borsteltje versleten.

Zo heb ik op café vorige maand, een MacCulloch kettingzaag van 18 jaar oud (gevonden langs de weg bij het groot vuil) geruild tegen een Stihl van 4 jaar oud, die hij niet meer aan het bollen kreeg en hij had dringend een kettingzaag nodig.

Ontsteking afgesteld en sproeier zuiver geblazen en ze is nieuw. Kostprijs 0 €.
Ik bewonder je vakmanschap om jouw werktuigen die dienen om te zagen, zo goed te kunnen onderhouden en herstellen.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:20   #22
Another Jack
Banneling
 
 
Geregistreerd: 8 augustus 2007
Berichten: 66.515
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zelfs mijn verontwaardigingen verlopen voor 100 procent volgens mijn goesting.

Ik vind mensen die dat niet doen, nogal gauw zuurstokken worden.

.
Dat zou je willen.
Maar helaas voor u zit er net als bij reservespeler een patroon in, in die verontwaardiging...

Laatst gewijzigd door Another Jack : 4 april 2016 om 09:23.
Another Jack is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:23   #23
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Indedio,
en als je aandachtig leest, zonder vooroordelen des persoons en diens overtuiging, dan zal je zien dat ik de d�*t laat smaken.

Maar vb. Leffe of jupiler: nog liever dorst lijden.

.
De politieke drinker. Wat bezielt hem? Ik heb ook een nonkel gehad die alleen Westmalle en Duvel dronk, om politieke redenen.

Laatst gewijzigd door dalibor : 4 april 2016 om 09:24.
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 09:24   #24
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Indedio,
en als je aandachtig leest, zonder vooroordelen des persoons en diens overtuiging, dan zal je zien dat ik de d�*t laat smaken.

Maar vb. Leffe of jupiler: nog liever dorst lijden.

.
Ik denk dat je je eigen post nog eens moet nalezen.
Je spreekt van een combinatie die er niet is.
Duvel en AB Inbev.
Duvel is Moortgat.

Op café praat ik enkel over politiek als iemand anders er tegen mij over begint.
Op café praat je enkel over serieuze zaken, de toogpraat laat ik aan politici over.
Dat is gelezen zonder vooroordelen des persoon en diens overtuiging.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 11:51   #25
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Diverse redenen om abinbev niet te consumeren..

- ze maken de kleintjes kapot
- discriminerende reclame (mannen weten waarom.. en vrouwen niet dan???)
- er zijn zoveel bieren die veel lekkerder smaken.

Ik tracht al jaren abinbev te boycotten om bovenstaande drie.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 11:53   #26
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Ik denk dat je je eigen post nog eens moet nalezen.
Je spreekt van een combinatie die er niet is.
Duvel en AB Inbev.
Duvel is Moortgat.

Op café praat ik enkel over politiek als iemand anders er tegen mij over begint.
Op café praat je enkel over serieuze zaken, de toogpraat laat ik aan politici over.
Dat is gelezen zonder vooroordelen des persoon en diens overtuiging.
Lees het dan nog een keer.. het is duidelijk genoeg geschreven..

Als er geen alternatief is voor abinbev-product.. én er is geen duvel.. dan drinkt Schoofzak nog liever niets. Dat is de combinatie..

Simpel toch..?!?
Als er Duvel was, dronk Schoofzak Duvel.

Laatst gewijzigd door jad°relen°ir : 4 april 2016 om 11:55.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 12:00   #27
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
- ze maken de kleintjes kapot
Hoe dan, heel concreet?

Door niet toe te laten dat er andere bieren in hun cafés geschonken worden? Dat mogen ze wettelijk gezien niet omwille van hun dominante positie, dus dat kan het al niet zijn.

Door hun eigen prijzenpolitiek te voeren die anderen moeten volgen? Er is geen één bedrijf dat verplicht is om de prijsstijgingen van een ander te volgen.

Gigantisch veel Belgen die op vlak van bier en de biermarkt denken dat ze de klok horen luiden, maar die bijlange geen zicht hebben op waar die juist hangt, laat staan dat ze de klepel weten te vinden.
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 12:53   #28
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Gigantisch veel Belgen die op vlak van bier en de biermarkt denken dat ze de klok horen luiden, maar die bijlange geen zicht hebben op waar die juist hangt, laat staan dat ze de klepel weten te vinden.
Maak ik zeker deel van uit.. daar bestaat geen twijfel over.
Heel concreet kan ik het niet verwoorden, maar door het voortdurend opkopen van kleinere brouwerijen, die niet opkunnen tegen de grote spelers op de markt en daardoor gedoemd zijn onder te gaan. De kleintjes staan zo sterk niet, beschikken niet over evenveel middelen. Ze moeten al een bijzonder product hebben dat gekend en erkend is. Vb. Duvel. Indien niet worden hun recepten overgenomen en met veel propaganda onder eigen naam verder verkocht.. (ik herinner me zoiets uit een gesprek met een brouwer van ab-inbev). De alom aanwezigheid van abinbev, kan zeker niet ontkent worden. Ik heb eigenlijk vooral moeite met het verdwijnen van eigenheid.. cultureel erfgoed.. de grote monopolies die opslokken.. globaliserende markten.. al zal mijn boycot daar niets aan veranderen. De rivier stroomt en één steentje maakt geen verschil in richting. Maar het is me vrij dat steentje te werpen.

Ik leer trouwens graag bij.. dus als ik een denkfout maak...


Citaat:
Door niet toe te laten dat er andere bieren in hun cafés geschonken worden? Dat mogen ze wettelijk gezien niet omwille van hun dominante positie, dus dat kan het al niet zijn.
Bij grote gelegenheden (festiviteiten, sport) mag er in de omgeving thans enkel geschonken worden wat de sponsor brouwt.. dacht ik.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 13:48   #29
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Maak ik zeker deel van uit.. daar bestaat geen twijfel over.
Heel concreet kan ik het niet verwoorden, maar door het voortdurend opkopen van kleinere brouwerijen,
Als ik me niet vergis is de laatste overname die AB Inbev in Belgie gedaan heeft, brouwerij de Kluis geweest (Hoegaarden dus), en dat is al ergens van begin jaren 90.
Andere bieren hebben ze in Belgie sindsdien niet meer overgenomen en dat konden ze ook niet door beperkingen vanuit de mededingingsauthoriteiten.
Zelfs de overname van SAB nu gaat gepaard met een hoop afstotingen (niet in BE weliswaar, maar wel in bijvoorbeeld NL).
Vanuit dat opzicht hebben ze in “bierland” Belgie dus niet bijster veel impact meer gehad.

Citaat:
die niet opkunnen tegen de grote spelers op de markt en daardoor gedoemd zijn onder te gaan. De kleintjes staan zo sterk niet, beschikken niet over evenveel middelen. Ze moeten al een bijzonder product hebben dat gekend en erkend is. Vb. Duvel.
Waardoor je eigenlijk aan een AB Inbev (en bij uitbreiding elke multinational) verwijt dat ze een goed product en vooral een goed merk hebben. Is dat niet waar iedereen die een shot waagt op welke markt dan ook, naar streeft? Beetje cru om een multinational te verwijten dat ze een sterk merk hebben en dat zulks niet eerlijk is tov elke andere die nog geen merk heeft.
Tuurlijk als kleine brouwer of zelfs als artisanale brouwer, of bij uitbreiding als kleine/artisanale craftsmanheb je niet de leverage noch dezelfde middelen als een mastodont van een multinational. Concreet gaat zich dat vertalen in kosten die niet hetzelfde niveau kunnen halen als dat van ene multinational, en dus typisch in een product dat duurder is naar de consument toe.

Is het niet vreemd dat het diezelfde consument is die zweert bij/hoog oploopt met “producten van bij ons”, “artisanaal”, “ambachtelijk” of “kleinschalig gemaakt en dus beter”? Is die consument dan niet bereid de meerkost van die zaken te betalen, ipv de lagere kost die hij/zij kan halen bij de multinational? Of wil die consument van beide walletjes eten en wil die én het ambachtelijk/kleinschalige én de lage prijzen?

Is het dus met andere woorden de schuld van de multinational, dat kleine spelers het moeilijker hebben, of is het de schuld van de consument die de meerkost van kleinschaligheid niet wil betalen?
En jawel, doelbewust algemeen gehouden, aangezien dat een onderwerp is dat van toepassing is op elke multinational en niet alleen op AB Inbev in concreto.

Citaat:
Indien niet worden hun recepten overgenomen en met veel propaganda onder eigen naam verder verkocht.. (ik herinner me zoiets uit een gesprek met een brouwer van ab-inbev).
In zoverre de authoriteiten een overname niet tegenhouden uiteraard.

Maar uiteraard gaan na overnames de overgenomen producten opgenomen worden in het moederbedrijf van welke multinational dan ook, en kunnen ze vanaf dan ook gebruik gaan maken van de middelen die achter een multinational zitten. Uiteraard gaat achter elke overname wel een eigenaar schuil, die ervoor getekend heeft om zijn/haar artisanaal bedrijf over te laten aan een multinational. Dat is een niet onbelangrijke zaak: ze kiezen ervoor om dat te doen.

Die keuze kan uiteraard getriggerd worden door financiële problemen (verkopen of ten onder gaan door een gebrekkig businessmodel), maar wordt even vaak getriggerd door een eigenaar die meer winstgevendheid ziet in verkopen dan in zelf het boeltje verder te runnen aan de bestaande winstgevendheid.
Wiens schuld is zo’n verkoop dan? Dat van de multinational die wil kopen omdat ze een opportuniteit zien, of dan van de verkoper die niet tevreden is met zijn/haar huidige winstgevendheid, en dus kiest voor meer winst via een verkoop?

Citaat:
De alom aanwezigheid van abinbev, kan zeker niet ontkent worden. Ik heb eigenlijk vooral moeite met het verdwijnen van eigenheid.. cultureel erfgoed.. de grote monopolies die opslokken.. globaliserende markten.. al zal mijn boycot daar niets aan veranderen. De rivier stroomt en één steentje maakt geen verschil in richting. Maar het is me vrij dat steentje te werpen.
Tuurlijk, ieder heeft recht op zijn eigen mening. ‘k Reageer dan ook niet op het feit dat je “artisanale” producten verkiest, ik reageer enkel op de rol die je een multinational (in dit voorbeeld AB Inbev, maar hetzelfde geldt voor elke multinational) toebedeelt in dat verhaal. Het is zelden de multinational die er voor zorgt dat een artisanale activieteit verdwijnt; het is heel vaak de eigenaar van die artisanale activiteit die er voor kiest om meer winst na te streven door te verkopen, of de consument van dat product die artisanale kwaliteiten bezingt maar verder niet wil betalen voor de meerkost ervan, die maakt dat de eigenaar van de artisanale activietit te weinig omzet draait...

En je hebt uiteraard de activiteiten die inherent niet economisch zijn, maar die gaat geen één multinational overnemen.

Citaat:
Ik leer trouwens graag bij.. dus als ik een denkfout maak...
Je denkfout ligt wat mij betreft bij de rol die je toebedeelt aan de multinationals.

Citaat:
Bij grote gelegenheden (festiviteiten, sport) mag er in de omgeving thans enkel geschonken worden wat de sponsor brouwt.. dacht ik.
Klopt ook niet.
“Kleine” brouwers mogen exclusiviteit eisen in hun cafés. De markt-dominante speler mag in zijn eigen cafés geen exlclusiviteit eisen. Ze mogen hoogstens eisen dat op hun eigen tapinstallaties geen andere bieren komen, maar ze kunnen de uitbaters niet tegenhouden om flessenbier te schenken van andere merken. Niet markt-dominante spelers mogen wel eisen dat ook qua flessenbier, er niets anders geschonken wordt dan hun producten.
Bij sponsordeals kunnen ze ook niet verbieden dat de organisatoren nog andere dingen aanbieden dan de producten van de sponsor zelf (opnieuw uitgezonderd tapinstallaties die door de sponsor zelf ter beschikking worden gesteld). Dat de organisator bij geen enkele andere brouwer eenzelfde deal qua bier gaat krijgen en dus ook niet voor andere bieren kiest, is voor zijn eigen rekening uiteraard.
(been there, done that, wij verkochten jaarlijks de Brabanthallen uit met sponsorship van het toenmalige Interbrew, maar nergens in die contracten stond dat we pakweg geen Liefmans op fles mochten verkopen als we dat echt wilden – we hingen enkel vast aan het exclusiviteitscontract die de Brabanthallen toen hadden met Terclavers, maar al wat zij verkochten, mochten we op ons event verkopen)
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 13:59   #30
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.874
Standaard

Juist. Daar komt dan nog bij dat echt kleinschalige brouwers het echt moeilijk hebben. De retoriek van kleine spelers steunen wordt dus niet omgezet in daden.

En wat Duvel-Moortgat betreft: waar die hun sympatiek imago aan verdienen is me een raadsel. Onlangs nog bewezen die even grote haaien te zijn in de manier waarop ze de uitbater van café De Kroon in Antwerpen voor het blok zetten.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160211_02...erd-zou-worden
dalibor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 15:34   #31
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Zo ne jupiler smaakt echt heel goed bij een steakske op de BBQ bij een spoorstaking.
Wel de jupiler een beetje koud zetten.
Schol.
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 april 2016, 17:40   #32
jad°relen°ir
Staatssecretaris
 
jad°relen°ir's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 maart 2016
Berichten: 2.831
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Waardoor je eigenlijk aan een AB Inbev (en bij uitbreiding elke multinational) verwijt dat ze een goed product en vooral een goed merk hebben. Is dat niet waar iedereen die een shot waagt op welke markt dan ook, naar streeft?
Ja, klopt.
En ik weet ook dat de sterkte van AB Inbev voordelen heeft..
De aanwezigheid van Heineken her en der, is me namelijk een grotere doorn in het oog.. dat bier kan nog niet eens tippen aan een Jupiler.. als AB Inbev sterker staat dan Heineken, komt me dat wellicht beter uit..

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Drosamadaris Bekijk bericht
Is het dus met andere woorden de schuld van de multinational, dat kleine spelers het moeilijker hebben, of is het de schuld van de consument die de meerkost van kleinschaligheid niet wil betalen?
Wel, deze consument is bijvoorbeeld dol op Reinaert Tripel en zal zich kosten noch moeite besparen om een voorraadje in huis te hebben. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Algemeen bekeken zullen de meeste consumenten niet bereid zijn een meerprijs te betalen. Ik trouwens ook niet altijd.

Zodus, dankjewel Drosamadaris.
Voor de uitleg en moeite die je genomen hebt.
Ik ga niet op alles reageren, want je uitleg is prima en ik kan er mij in vinden.
jad°relen°ir is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 04:53   #33
Nr.10
Secretaris-Generaal VN
 
Nr.10's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2003
Locatie: van Lissabon tot Vladivostok
Berichten: 31.265
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Juist. Daar komt dan nog bij dat echt kleinschalige brouwers het echt moeilijk hebben. De retoriek van kleine spelers steunen wordt dus niet omgezet in daden.

En wat Duvel-Moortgat betreft: waar die hun sympatiek imago aan verdienen is me een raadsel. Onlangs nog bewezen die even grote haaien te zijn in de manier waarop ze de uitbater van café De Kroon in Antwerpen voor het blok zetten.

http://www.gva.be/cnt/dmf20160211_02...erd-zou-worden
² Duvel-Moortgat is net als AB Inbev beursgenoteerd. Dit soort ondernemingen is nefast voor onze biercultuur.
__________________
Doorzoek forum.politics.be (aangepaste zoekmachine)
Nr.10 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 06:56   #34
Drosamadaris
Minister
 
Geregistreerd: 2 februari 2014
Berichten: 3.755
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jad°relen°ir Bekijk bericht
Ja, klopt.
En ik weet ook dat de sterkte van AB Inbev voordelen heeft..
De aanwezigheid van Heineken her en der, is me namelijk een grotere doorn in het oog.. dat bier kan nog niet eens tippen aan een Jupiler.. als AB Inbev sterker staat dan Heineken, komt me dat wellicht beter uit..


Wel, deze consument is bijvoorbeeld dol op Reinaert Tripel en zal zich kosten noch moeite besparen om een voorraadje in huis te hebben. Maar ik begrijp wat je bedoelt. Algemeen bekeken zullen de meeste consumenten niet bereid zijn een meerprijs te betalen. Ik trouwens ook niet altijd.

Zodus, dankjewel Drosamadaris.
Voor de uitleg en moeite die je genomen hebt.
Ik ga niet op alles reageren, want je uitleg is prima en ik kan er mij in vinden.
You're welcome
Drosamadaris is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 08:22   #35
subocaj
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
subocaj's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juni 2010
Berichten: 15.948
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik bewonder je vakmanschap om jouw werktuigen die dienen om te zagen, zo goed te kunnen onderhouden en herstellen.

.
Jij hebt er geen werktuigen voor nodig, mijn bewondering voor jou is nog groter.
subocaj is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 08:31   #36
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Dat zou je willen.
Maar helaas voor u zit er net als bij reservespeler een patroon in, in die verontwaardiging...
Yep, en dat patroon is volledig volgens mijn goesting.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 08:32   #37
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door subocaj Bekijk bericht
Jij hebt er geen werktuigen voor nodig, mijn bewondering voor jou is nog groter.
Mooi antwoord. Scherp.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 08:40   #38
Patrick M.
Eur. Commissievoorzitter
 
Patrick M.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2014
Berichten: 8.497
Standaard

Zit AB Inbev ook tussen de Panama papers?
Patrick M. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 10:51   #39
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.275
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrick M. Bekijk bericht
Zit AB Inbev ook tussen de Panama papers?
Tuurlijk ! De Spoelbakken.

.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2016, 10:52   #40
frank1234
Gouverneur
 
Geregistreerd: 21 september 2009
Berichten: 1.330
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Drink nog ne Jupiler.
De CEO van AB INBEV zal er wel bij varen.

De topmanager, Carlos Brito van AB inbev, verdiende of beter gezegd kreeg verleden jaar 89% meer dan het jaar voordien.

Zijn inkomen, zonder voordelen zoals bedrijfswagen, pensioenverzekering, aandelenopties, .... steeg verleden jaar van 2,44 miljoen euro naar 4,62 miljoen euro of bijna een verdubbeling.

AB INBEV is steeds de eerste in ons land die de bierprijs verhoogt wegens verhoogde kosten en blablabla, de anderen volgen wel.

Maar ja, veel idioten lopen hier rond met een aangepaste Belgische vlag met het Jupiler logo.
Ik zal dus nooit bier kopen van een AB INBEV brouwerij.



Ook koen van Gerven (Bpost) zag zijn loon fors stijgen, het ging met niet minder dan 48 % omhoog, dit terwijl de dienstverlening op z'n minst gezegd ondermaats is.


Sorry Schoof, geen link omdat het in een betalend deel van Het Belang van Limburg staat.
er zijn sporters die dat 5 keer binnenhalen, en die moeten niet onrechtstreeks zorgen voor 120000 werknemers
frank1234 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:02.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be