Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 14 augustus 2012, 19:18   #41
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
bron?
Mijn observatievermogen. Iets wat bij u schrijinend ontbreekt.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 21:51   #42
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Die in het vet, dat is de maffia op het terrein. Kind&Gezin is een orgaan van de politieke maffia en de Boerenbond, dat is een groepje fatalisten. Maar de directeur van Zaventem pleitte gisteren nog in DS voor een federaal luchthavenbeleid.
Juist omdat het Brussels Gewest hier een spelletje poker speelt. Niet omwille van unitaristisch-belgicistische motieven.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 augustus 2012, 23:24   #43
Gwylan
Minister-President
 
Gwylan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juni 2010
Locatie: Het Zuidelijker Zwerk
Berichten: 5.881
Standaard

In België loopt dus zowat alles mis, en de Belgen zijn derhalve niet gelukkig : zelfmoord is er één van de belangrijkste doodsoorzaken.

Zoals de openingsposter het ons o zo subtiel weet uit te leggen is bedoelde smartelijke gang van zaken inderdaad zéér opmerkelijk, wetend dat de B.U.B. sinds jaar en dag de ideale oplossing heeft klaarliggen om van de hel een paradijs te maken.

Ik nam er even de verkiezingsuitslagen bij die de B.U.B. tot dusver in het Belgisch tranendal wist te behalen, kwestie van naast hun waanzinnige verhaaltjes ook de realiteit niet uit het oog te verliezen.

Mijn conclusie : de Belgen plegen nog liever zelfmoord dan voor de B.U.B. te stemmen.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 08:02   #44
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Patrice Bekijk bericht
Van de BUB-persdienst:

---

POLITICI ... ZIJN DODELIJK
Voor een keer ben ik het met u eens.

Citaat:
Het Olympisch dorp: de Belgische afdeling - Vandaag is België in staat om op economisch vlak de Olympische Spelen te organiseren, maar niet op politiek vlak, omdat de bevoegdheden die verband houden met sport versnipperd zijn. Met de B.U.B. aan de macht, wordt het anders
België is economisch NIET in staat de OS te organiseren, laat staan dat wer er schaarse ruimte voor moeten opofferen. Waarom moeten we trouwens onze belastingcenten spenderen aan iets waarvan de opbrengsten weer eens geprivatiseerd worden? De opbrengsten gaan trouwens voor het grootste deel naar het buitenland.

De rest van jullie post is, zoals we van jullie gewoon zijn, dikke zever.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 11:39   #45
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Mijn observatievermogen. Iets wat bij u schrijinend ontbreekt.
is geen bron. En u ontbreekt vooral verstand, maar dat wisten we al
vrijevlaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 12:02   #46
mkb
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 30 juli 2011
Berichten: 2.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Mijn conclusie : de Belgen plegen nog liever zelfmoord dan voor de B.U.B. te stemmen.
mkb is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 16:29   #47
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Alle mensen op het terrein (landbouw, buitenlandse handel, dierenwelzijn, sport, luchthavens, ontwikkelingssamenwerking...) zijn tegen dat waanzinnige federalisme. Alleen een handvol flaminganten en wallinganten en hun particratische bende verzetten zich of doen alsof hun neus bloedt.
OMG hij durft de franstaligen ook met de vinger wijzen.
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 16:30   #48
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
is geen bron. En u ontbreekt vooral verstand, maar dat wisten we al
Aluhoedjes hebben ook observatievermogen .
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 17:23   #49
nabat54
Minister-President
 
nabat54's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 maart 2006
Locatie: Gent
Berichten: 4.467
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik het dus goed begrepen heb, valt of staat volgens de BUB de Belgische 'identiteit' met de nationaliteit. Eens er geen Belgische staat zal zijn, verdwijnt de Belgische 'identiteit' onherroepelijk. M.a.w. het is geen echte identiteit, want een volksaanvoelen heeft op zich geen staat nodig om te bestaan. De Ieren identificeren zich als Ieren lang voor er sprake was van een Ierse staat. En Volkshongaren die in het zuiden van Slovakije wonen, beschouwen zich Hongaar ondanks hun Slovaakse identiteitspapieren.

Volgens de BUB is de Belgisch 'identiteit' dus flinterdun en niet opgewassen tijdens politieke wedervaren.
Mooi omschreven, daarmee is de BUB weer eens mee op zijn plaats gezet.
__________________
Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 augustus 2012, 20:12   #50
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Misschien komt dat omdat we elke dag in uw regimemedia mogen komen.
Ik kan niet geloven dat deze mensen niet geholpen zouden kunnen worden door psychiaters.
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 11:46   #51
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Juist omdat het Brussels Gewest hier een spelletje poker speelt. Niet omwille van unitaristisch-belgicistische motieven.
Wat maakt dat nu uit? Unitarisme is gewoon efficiënter.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:00   #52
Distel
Secretaris-Generaal VN
 
Distel's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 juni 2003
Locatie: Meuhië
Berichten: 29.738
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat maakt dat nu uit? Unitarisme is gewoon efficiënter.
Inderdaad, aangezien het in dit land tot separatisme zou leiden.
__________________
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst
* Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig
* Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie
* Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes
Distel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:50   #53
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat maakt dat nu uit? Unitarisme is gewoon efficiënter.
Jep, dat hebben we 150 jaar lang gezien. Wat een hemel van stabiliteit en efficiëntie was dat oude België toch.

Verwacht antwoord van de BUB: "Dat ligt aan de politici. Met een unitaire staat kan er nooit iets structureel mis zijn. Als we hard genoeg ons best doen om te ontkennen dat er Vlamingen en Walen - net als andere tweedelingen zoals arbeiders en patroons, feministen en macho's, ecologisten en multinationals- bestaan, dan zullen alle conflicten ook vanzelf verdwijnen!"
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 12:56   #54
Vito
Europees Commissaris
 
Vito's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 juli 2010
Berichten: 6.423
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat maakt dat nu uit? Unitarisme is gewoon efficiënter.
Op wat baseert u die uitspraak?
Een of andere wens die u voor werkelijkheid neemt?
Vito is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:09   #55
SDG
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 27 september 2010
Berichten: 8.654
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burkide Bekijk bericht
Jep, dat hebben we 150 jaar lang gezien. Wat een hemel van stabiliteit en efficiëntie was dat oude België toch.

Verwacht antwoord van de BUB: "Dat ligt aan de politici. Met een unitaire staat kan er nooit iets structureel mis zijn. Als we hard genoeg ons best doen om te ontkennen dat er Vlamingen en Walen - net als andere tweedelingen zoals arbeiders en patroons, feministen en macho's, ecologisten en multinationals- bestaan, dan zullen alle conflicten ook vanzelf verdwijnen!"
In Joegoslavië heeft men zo ook decennia lang geprobeerd de mensen tegen hun zin in te dwingen om dikke vriendjes met elkaar te zijn. We hebben gezien wat het opleverde.
SDG is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 13:17   #56
Burkide
Europees Commissaris
 
Burkide's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 augustus 2007
Locatie: Achter Gods rug
Berichten: 6.255
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
In Joegoslavië heeft men zo ook decennia lang geprobeerd de mensen tegen hun zin in te dwingen om dikke vriendjes met elkaar te zijn. We hebben gezien wat het opleverde.
Met dat verschil dat er in 1918 - Albanezen, Hongaren enz... uitgezonderd - allicht een veel groter intern draagvlak voor de oprichting van een Joegoslavische staat bestond dan voor België in 1830 en dat er in wezen dezelfde taal werd gesproken (in Sarajevo heb ik tot mijn verbazing ontdekt dat ik Bosnisch sprak i.p.v., zoals ik eerder dacht, Servisch of Montenegrijns ). Als het zelfs dan al niet lukt...

Anderzijds zal het Vlaamse of Waalse separatisme allicht niet op dezelfde buitenlandse politieke, financiële en militaire steun mogen rekenen. Ironisch genoeg probeert datzelfde westen nu in BiH een gecentraliseerd bestuur te forceren.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Het racisme van MR-FDF tegen de volkwijken en de "allochtonen" die er zich in bevinden is hetzelfde oude racisme van MR-FDF tegen de "sales flamands". Dàt is de sociologische realiteit in Brussel. Het wordt tijd dat we ons allemaal verenigen tegen deze onuitstaanbare, misprijzende bourgeoisie i.p.v. ons steeds opnieuw te laten verdelen.

Laatst gewijzigd door Burkide : 16 augustus 2012 om 13:19.
Burkide is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 18:15   #57
Antoon
Secretaris-Generaal VN
 
Antoon's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 september 2002
Berichten: 33.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Wat maakt dat nu uit? Unitarisme is gewoon efficiënter.
Geloof me vrij, een onafhankelijk Vlaanderen zal vele malen efficiënter zijn dan alles wat we hebben meegemaakt sinds 1830.
__________________
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 18:20   #58
De Brabander
Minister-President
 
De Brabander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 augustus 2011
Locatie: Ternat
Berichten: 5.735
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Geloof me vrij, een onafhankelijk Vlaanderen zal vele malen efficiënter zijn dan alles wat we hebben meegemaakt sinds 1830.
Waarom zou ik u geloven? Als ik zie wat een nonsens uw clubje vertelt, zou ik het nog niet eens het bestuur van mijn achtertuin toevertrouwen.
__________________
België unitair !
De Brabander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 19:00   #59
Svennies
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 8 april 2008
Locatie: Mechelen
Berichten: 22.819
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Brabander Bekijk bericht
Waarom zou ik u geloven? Als ik zie wat een nonsens uw clubje vertelt, zou ik het nog niet eens het bestuur van mijn achtertuin toevertrouwen.
Wel nét datzelfde gevoel heb ik als ik naar het franstalig clubje kijk dat als minderheid ,geholpen door hun Vlaamse tradio-lakeien het landsbestuur domineren....

Niet voor gekozen,doch wél mee opgescheept zitten...

En totaal niet te vertrouwen....
Svennies is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 augustus 2012, 19:33   #60
respublica
Minister
 
Geregistreerd: 3 november 2009
Locatie: Diest
Berichten: 3.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Als ik het dus goed begrepen heb, valt of staat volgens de BUB de Belgische 'identiteit' met de nationaliteit. Eens er geen Belgische staat zal zijn, verdwijnt de Belgische 'identiteit' onherroepelijk. M.a.w. het is geen echte identiteit, want een volksaanvoelen heeft op zich geen staat nodig om te bestaan. De Ieren identificeren zich als Ieren lang voor er sprake was van een Ierse staat. En Volkshongaren die in het zuiden van Slovakije wonen, beschouwen zich Hongaar ondanks hun Slovaakse identiteitspapieren.

Volgens de BUB is de Belgisch 'identiteit' dus flinterdun en niet opgewassen tijdens politieke wedervaren.
Goed gezien. Merk ook op hoe men enige tijd geleden 175 jaar "België" vierde. Blijkbaar is België ook voor de patriotten een constructie van 1831; beweert er dan iemand dat 'Italië' sinds 1861 bestaat, of Duitsland sinds 1989? Een natie bestaat onafhankelijk van staatsstructuren die geacht worden uit de natie te ontspruiten. Natuurlijk is dat laatset voor een deel een romantisch denkschema, maar beweren dat België 175 jaar bestaat spreekt ook dan nog steeds niet van enig natiegevoel...
respublica is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:40.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be