Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 november 2019, 07:12   #1
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard Dossin I en Dossin II

splitsen die handel,

ééntje voor de joden en de holocaust herinnering

en ééntje om de linkselende mensenrechtenactivisten hun dansjes te kunnen laten doen.

Citaat:
Het ontslag van Christophe Busch bij Kazerne Dossin legt een structureel probleem bloot, zegt Herman Van Goethem. Splitsen is de enige uitkomst.

‘Splits Kazerne Dossin op in twee aparte entiteiten’

Brussel Met het onmiddellijke vertrek van zijn algemeen directeur Christophe Busch is de impasse bij Kazerne Dossin in Mechelen compleet. Maar het conflict was voorspelbaar, meent Herman Van Goethem, rector van de Universiteit Antwerpen, die mee aan de basis lag van de instelling en ze leidde tot Busch hem in 2016 opvolgde. ‘De kortsluiting zit er ingebakken’, stelt hij.
Blijft er onduidelijkheid bestaan over de officiële reden voor het ontslag, Van Goethem is er niet echt door verrast. Voor hem ligt de bron van het conflict in de dubbele missie van Kazerne Dossin. Het documenteert de Holocaust in België en belicht genocides en massageweld vanuit het perspectief van mensenrechten, waarvoor het een breed educatief programma opzette. Tegelijk is het een memoriaal voor de slachtoffers van de Jodenvervolging. In de Joodse gemeenschap, die nauw betrokken is bij het bestuur van het museum, heerst al langer scepsis over het op de actualiteit en de mensenrechten gerichte luik van die missie. Die taak, die de criminoloog Busch zeer ter harte nam en waarover hij een proefschrift voorbereidt, zou ten koste gaan van de aandacht voor de slachtoffers van de Holocaust.
Alleen een drastische hervorming van Kazerne Dossin kan een duurzame oplossing brengen voor wat Van Goethem ziet als een constructiefout: splits de instelling op in enerzijds een museum en studiecentrum, ook omtrent de mensenrechten, en anderzijds een memoriaal. Technisch of qua infrastructuur is dat volgens Van Goethem perfect mogelijk. Die reorganisatie, die beide entiteiten een eigen leiding en bestuur geeft, ziet hij als de enige mogelijkheid om de dubbele missie van de instelling, die wordt gefinancierd door de Vlaamse Gemeenschap, te blijven garanderen.
‘Ik ben redelijk gewonnen voor de analyse van Van Goethem’
André Gantman (N-VA)
Lid dagelijks bestuur Kazerne Dossin
Zondag had Christophe Busch aangekondigd dat hij zijn taak als algemeen directeur voortijdig zou neerleggen, omdat de raad van bestuur zijn ‘ruimte tot verbinding telkens weer inperkte en uitholde’ en dat ‘op een manier die voor mij niet meer netjes aanvoelde’ (DS 5 november). Nam hij zich voor om in zijn opzegtermijn aan de slag te blijven en de continuïteit te verzekeren, de raad van bestuur besloot woensdagavond om hem meteen weg te sturen. Adjunct-directeur en historica Veerle Vanden Daelen volgt hem nu ‘met volle bevoegdheid’ op.
‘Ik ben redelijk gewonnen voor de analyse van Van Goethem’, zegt André Gantman (N-VA), die lid is van het dagelijks bestuur van Kazerne Dossin. ‘Het is een goed idee om hierover met hem in dialoog te gaan.’ Bestuurslid Marleen Vanderpoorten (Open VLD) wijst erop dat vorig jaar al ‘een oefening over de toekomst van de Kazerne Dossin is gestart. Een mogelijkheid was om die twee gegevens, mensenrechten en herinnering, meer uit elkaar te halen, niet door ze op te splitsen, maar om ze als twee ideeën naast elkaar te laten leven. Het onverwachte vertrek van Christophe Busch is misschien het goede moment om dat eens te bekijken. We kunnen daar maar beter gebruik van maken. Ik kan me voorstellen dat we hierover in een volgende raad van bestuur van gedachten zullen wisselen.’
Veerle Vanden Daelen en meerdere bestuursleden waren gisteren onbereikbaar of niet voor een commentaar beschikbaar. Christophe Busch wenste niet te reageren. (mr, wwo, sco)
https://www.standaard.be/cnt/dmf20191107_04705927
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:20   #2
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

In plaats van die mensenrechtenzever zou men beter een practicum holocaust toevoegen. Niks is zo leerzaam als het zelf doen
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:21   #3
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
In plaats van die mensenrechtenzever zou men beter een practicum holocaust toevoegen. Niks is zo leerzaam als het zelf doen
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:21   #4
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Dat gaat niet. Men moet het niet willen een minderheid worden in het eigen land toch kunnen gelijkstellen het uitvoeren van een holocaust. De Dossin-kazerne moet dus een geheel blijven. De joden moeten eruit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:23   #5
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat gaat niet. Men moet het niet willen een minderheid worden in het eigen land toch kunnen gelijkstellen het uitvoeren van een holocaust. De Dossin-kazerne moet dus een geheel blijven. De joden moeten eruit.
jij hebt alles goed begrepen bij je bezoek aan de Dossin kazerne precies.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:23   #6
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

PS is Dries daar nu al langs geweest?

die straf werd hem toch opgelegd door de onderzoeksrechter ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 8 november 2019 om 07:23.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:27   #7
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Dat gaat niet. Men moet het niet willen een minderheid worden in het eigen land toch kunnen gelijkstellen het uitvoeren van een holocaust. De Dossin-kazerne moet dus een geheel blijven. De joden moeten eruit.


Dat museum is een waarchuwing. Geen handleiding.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:35   #8
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
splitsen die handel,

ééntje voor de joden en de holocaust herinnering

en ééntje om de linkselende mensenrechtenactivisten hun dansjes te kunnen laten doen.
Linkiewinkies hebben al zoveel kanalen waar ze hun boodschap kunnen uitbazuinen. Het onderwijs. De media.

De stapel lijken van de holocaust moet geen podium vormen voor hun demagogie.
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:35   #9
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
jij hebt alles goed begrepen bij je bezoek aan de Dossin kazerne precies.
Voor het geval je het weer niet begrepen hebt - we hebben hier echt zo'n gebroken uitroepteken nodig - ik was sarcastisch. Ik was niet goed toen ik er buiten kwam en heb bijna moeten overgeven. Maar ik vind niet dat mijn huidige weerstand tegen het opengrenzenbeleid, tegen het worden van een minderheid in eigen land, tegen een religie als de islam, ... ook maar enigszins te vergelijken is met de periode toen Hitler aan de macht kwam laat staan de holocaust.

Ik heb eerder het gevoel dat we stilaan in een situatie gaan terechtkomen zoals de Aborigines van Amerika en Australië. De Europese Aborigines worden door het zoontjesoverschot uit andere continenten onder de voet gelopen. Het geweld zal minder fysiek zijn, eerder psychisch, maar het resultaat zal hetzelfde zijn.

Dus als het aan mij ligt krijgen de joden de Dossin-kazerne volledig in handen en worden de psychoten eruit geknikkerd.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:38   #10
vanderzapig
Europees Commissaris
 
vanderzapig's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 juni 2013
Berichten: 6.914
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Maar ik vind niet dat mijn huidige weerstand tegen het opengrenzenbeleid, tegen het worden van een minderheid in eigen land, tegen een religie als de islam, ... ook maar enigszins te vergelijken is met de periode toen Hitler aan de macht kwam laat staan de holocaust.
2
vanderzapig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:39   #11
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
Linkiewinkies hebben al zoveel kanalen waar ze hun boodschap kunnen uitbazuinen. Het onderwijs. De media.

De stapel lijken van de holocaust moet geen podium vormen voor hun demagogie.
te laat ze hebben het daar helemaal voor t zeggen, zoals in de meeste Vlaamse instellingen.
links leeft nog steeds volgens 'de lange mars door de instellingen' daar zijn en blijven ze bijzonder efficiënt in, ondanks hun kleine electorale score.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:40   #12
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Voor het geval je het weer niet begrepen hebt - we hebben hier echt zo'n gebroken uitroepteken nodig - ik was sarcastisch. Ik was niet goed toen ik er buiten kwam en heb bijna moeten overgeven. Maar ik vind niet dat mijn huidige weerstand tegen het opengrenzenbeleid, tegen het worden van een minderheid in eigen land, tegen een religie als de islam, ... ook maar enigszins te vergelijken is met de periode toen Hitler aan de macht kwam laat staan de holocaust.

Ik heb eerder het gevoel dat we stilaan in een situatie gaan terechtkomen zoals de Aborigines van Amerika en Australië. De Europese Aborigines worden door het zoontjesoverschot uit andere continenten onder de voet gelopen. Het geweld zal minder fysiek zijn, eerder psychisch, maar het resultaat zal hetzelfde zijn.

Dus als het aan mij ligt krijgen de joden de Dossin-kazerne volledig in handen en worden de psychoten eruit geknikkerd.
ironie Vlad ...
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:54   #13
Zeus
Europees Commissaris
 
Zeus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2012
Locatie: het beloftevolle land
Berichten: 6.875
Standaard

Kort samengevat: de zionisten willen niet dat er over mensenrechten gepraat wordt, omdat ze anders wel eens kunnen ontmaskerd worden als de bewakers van het grootste concentratiekamp ter wereld, Gaza.
__________________
Bart De Wever: "De enige bijdrage die de Vlaamse Beweging vandaag nog kan leveren aan een onafhankelijk Vlaanderen, is ophouden te bestaan"
Jan Jambon: "Les transferts Nord-Sud, ça nous aide juste pour le marketing. Mais en fait, ça ne nous intéresse pas"
Bourgeois: "onafhankelijkheid is iets uit de 19de eeuw"
Zeus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 07:57   #14
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

en nummer 1 die door de mand gaat.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 08:00   #15
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.659
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Kort samengevat: de zionisten willen niet dat er over mensenrechten gepraat wordt, omdat ze anders wel eens kunnen ontmaskerd worden als de bewakers van het grootste concentratiekamp ter wereld, Gaza.
Dat Gaza een groot concentratiekamp is ligt eerder aan de moslims dan aan de joden. Ik zeg niet dat ze vrijuit gaan maar de wil om samen te leven met de joden is er in het midden oosten nooit echt geweest.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

In minder homogene bevolkingen is het sociale vertrouwen laag en probeert men dat tekort door cijfermatige maatstaven voor verantwoording te vervangen.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 09:56   #16
Libro
Secretaris-Generaal VN
 
Libro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 mei 2007
Berichten: 44.982
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vanderzapig Bekijk bericht
2
3
__________________
Het volk begrijpen plaveit de weg naar leiderschap begrijpen (oude stelregel van het geslacht Atreides)
Disce Quasi Semper Victurus, Vive Quasi Cras Moriturus
I saw that I could put an end to your outrages by pronouncing a single word in my mind. I pronounced it. The word was ‘No.’
And I declared I would stop the motor of the world.

Laatst gewijzigd door Libro : 8 november 2019 om 09:56.
Libro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 10:38   #17
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Kort samengevat: de zionisten willen niet dat er over mensenrechten gepraat wordt, omdat ze anders wel eens kunnen ontmaskerd worden als de bewakers van het grootste concentratiekamp ter wereld, Gaza.
Ge moet het de joden nageven dat ze rap bijleren.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 10:41   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ge moet het de joden nageven dat ze rap bijleren.
de Egyptenaren ook.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 11:33   #19
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.056
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Kort samengevat: de zionisten willen niet dat er over mensenrechten gepraat wordt, omdat ze anders wel eens kunnen ontmaskerd worden als de bewakers van het grootste concentratiekamp ter wereld, Gaza.
Ik wou het net zelf schrijven.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 november 2019, 11:34   #20
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zeus Bekijk bericht
Kort samengevat: de zionisten willen niet dat er over mensenrechten gepraat wordt, omdat ze anders wel eens kunnen ontmaskerd worden als de bewakers van het grootste concentratiekamp ter wereld, Gaza.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Ik wou het net zelf schrijven.
ok, dan niet splitsen die handel hé.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:53.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be