Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Forumsessies met politici > Forumsessies met politici (2007) > Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Bert Schoofs (Vlaams Belang) - 26 februari tot 4 maart Als Limburgs lijsttrekker werd Bert Schoofs op 13 juni 1999 verkozen voor de Kamer van Volksvertegenwoordigers. Op 18 mei 2003 werd hij opnieuw als lijsttrekker voor de Kamer verkozen. Voor de verkiezingen van 10 juni 2007 werd hij door de partijtop opnieuw aangeduid als Limburgs kopman.

 
 
Discussietools
Oud 26 februari 2007, 13:50   #1
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard Vlaams Belang en Franse staatsnationalisten

Wat vind u zelf eigenlijk van het feit dat uw partij sinds kort 'officieel' dikke vriendjes is met Le Pen en het Franse FN? Deze partij staat gekend om haar heel Frans-centralistische standpunten. Niettegenstaande het feit dat de Vlaamse Beweging (die uw partij claimt te steunen) van oudsher relaties heeft met regionale bewegingen in de Franse staat (Bretagne, Noord Baskenland, Occitanië, Frans Vlaanderen, ...).

U realiseert zich toch dat uw partij nu aanpapt met de aartsvijanden van de Vlaamse en volksnationalistische beweging?
__________________
pri via opinio, ne prelegu.
pri alies opinioj, nepre legu!
Pelgrim is offline  
Oud 26 februari 2007, 14:03   #2
1handclapping
Europees Commissaris
 
1handclapping's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2003
Locatie: Antwerpen-Deurne
Berichten: 7.132
Standaard

realpolitik beste kameraad Pelgrim : "De vijanden van Uw vijanden zijn Uw vrienden". Maar hoe men het aan de neocons in de USA zal uitleggen (ook nieuwe vrienden) dat deze LeStylo die bij het begin van het Iraakse Avontuur
in rusland Nationalistische jonge russen ging aanzetten om mee in Irak de Amerikanen te gaan bevechten, nu de "grootste" vriend in en tegen Europa
is geworden is mij een raadsel.

(Ik moet je straks op de betreffende draad het X-probleem nog mee helpen ontrafelen)
__________________
Deze gebruikersnaam wordt niet meer benut - maar wel mijn werkelijke naam : Roger Verhiest
1handclapping is offline  
Oud 26 februari 2007, 14:20   #3
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN
 
Pelgrim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 april 2002
Locatie: Bankrijk
Berichten: 49.945
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door 1handclapping Bekijk bericht
Maar hoe men het aan de neocons in de USA zal uitleggen (ook nieuwe vrienden) dat deze LeStylo die bij het begin van het Iraakse Avontuur
in rusland Nationalistische jonge russen ging aanzetten om mee in Irak de Amerikanen te gaan bevechten, nu de "grootste" vriend in en tegen Europa
is geworden is mij een raadsel.
dat wist ik niet eens. Kan u daar ook eens meer uitleg over geven, mijnheer Schoofs?
Pelgrim is offline  
Oud 26 februari 2007, 17:39   #4
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Beste,

Mag ik het nog wat scherper stellen? Niet alleen "sinds kort", doch reeds jarenlang onderhouden wij contacten met het FN, doch ook met de Lega Nord en anderen.
Dit wil echter niet zeggen dat wij alle standpunten van deze partijen onderschrijven, soms staan deze zelfs diametraal tegenover de onze. Dit laatste o.a. wat Le Pen's staatsnationalisme betreft. Wij steunen hoe dan ook al wat Vlaamsgezind is in Frans-Vlaanderen consequent in woord en daad. Indien J.-M. Le Pen & co. daar moeite mee zouden hebben dan is dat hun probleem, doch wij passen onze standpunten zeker niet aan.
We kijken anderzijds inderdaad over de grenzen en hebben ons op Europees vlak geschaard achter een minimumprogramma om het weinig democratische reglement van het EP te counteren. Zoniet zou bijvoorbeeld onze partijvoorzitter Frank Vanhecke, die meer dan 1 miljoen kiezers vertegenwoordigt, per week maximum 2 minuten het woord mogen voeren, waarmee de kous af zou zijn (tot voor kort was dit dus effectief zo). Vandaar ook onze keuze om toe te treden tot de ITS-fractie: Identiteit, Soevereiniteit en Traditie.
NB: het is oprecht een genoegen om eens met een (blijkbaar vuur-)rode nationalist van mening te mogen wisselen (en ... verschilllen )
Bert Schoofs is offline  
Oud 27 februari 2007, 16:36   #5
ilfalco
Minister-President
 
Geregistreerd: 19 mei 2004
Berichten: 5.796
Standaard

ilfalco is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:44   #6
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Schoofs Bekijk bericht
Zoniet zou bijvoorbeeld onze partijvoorzitter Frank Vanhecke, die meer dan 1 miljoen kiezers vertegenwoordigt, per week maximum 2 minuten het woord mogen voeren, waarmee de kous af zou zijn (tot voor kort was dit dus effectief zo). Vandaar ook onze keuze om toe te treden tot de ITS-fractie: Identiteit, Soevereiniteit en Traditie.
En ter informatie: hoeveel minuutjes mag hij nu babbelen?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 27 februari 2007, 17:49   #7
Bert Schoofs
 
 
Bert Schoofs's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 februari 2007
Berichten: 87
Standaard

Nu kan het Vlaams Belang zelf voorstellen van resoluties e.d. indienen, en heeft men een quasi volwaardig initiatief- en controlerecht.

Uiteraard opent een en ander het recht op meer spreektijd, omdat bijvoorbeeld de ingediende voorstellen mogen verdedigd worden. Dat lijkt dus al wat meer op een politieke vertegenwoordiging van betekenis.

En jawel; er hangen ook wat meer centjes aan vast. Die zijn zeker welkom nu de partijfinanciering op de helling gezet is via de uitzonderingsprocedure voor de Raad van State.
Bert Schoofs is offline  
Oud 27 februari 2007, 18:12   #8
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Allez, dat is wel tof voor het VB zou ik zo denken...

Mij laat het wel koud, sorry
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 27 februari 2007, 18:13   #9
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Enfin, het vb onderhoudt dus zijn betrekkingen met buitenlandse negationisten betrekkelijk goed.

Genoteerd.
Havana is offline  
Oud 27 februari 2007, 18:16   #10
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Genoteerd.
In het Grote Boek van Sinterklaas?
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 27 februari 2007, 18:51   #11
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
In het Grote Boek van Sinterklaas?
Neen, in het collectieve internetgeheugen.

Maar toch bedankt voor je iets of wat schelmachtige bijdrage.

Laatst gewijzigd door Havana : 27 februari 2007 om 18:54.
Havana is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:01   #12
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Havana Bekijk bericht
Neen, in het collectieve internetgeheugen.

Maar toch bedankt voor je iets of wat schelmachtige bijdrage.
Hee tof!

Alleen zie ik slechts de indexpagina. Veel te noteren valt er niet. Ik zou graag nog eens de vuile was terugvinden van Bruno en Patty die de BUB toen met slaande deuren verlieten, maar dat gaat niet.
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 27 februari 2007, 19:06   #13
Havana
Europees Commissaris
 
Havana's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 februari 2006
Berichten: 6.810
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tantist Bekijk bericht
Hee tof!

Alleen zie ik slechts de indexpagina. Veel te noteren valt er niet. Ik zou graag nog eens de vuile was terugvinden van Bruno en Patty die de BUB toen met slaande deuren verlieten, maar dat gaat niet.
Spijtig.
Anderzijds; daar gaat deze topic toch niet over.
Havana is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be