Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 9 november 2018, 17:01   #61
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Wat zit gij te zeveren met jouw 'inteelt'?
Godsdienstwaanzin heeft niets met inteelt te maken.
Tegen de elkaar uitroeiende godsdienstwaanzin hebben we de vrijheid van godsdienst uitgevonden. Daar zijn de islamieten in de meest delen van de wereld echter niet aan toe.
Daarom praat ik over de noodzaak van 'Verlichting'.
De vraag is indien de islamitische religie de oorzaak is of eerder de historiek van de cultuur en indien het niet de islam is die door die cultuur gebruikt wordt om hun achterlijke principes te bestendigen.
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 17:02   #62
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
Er zijn 2 grote groepen die aan gevaarlijke inteelt doen en dat zijn Roma zigeuners en Moslims. Beiden hebben gelijkaardige problemen van mentale toestand (schizofrenie), slechte schoolresultaten en hoge misdaad.

Inteelt zorgt voor -> lagere intelligentie -> slechte schoolresultaten -> meer mentale problemen -> religieuzer fanatiek -> godsdienstwaanzin ...

Het is een ketting van problemen die start met inteelt, haal dat uit de ketting en de andere problemen normaliseren ook.

Het grote bewijs van deze wetenschappelijke stelling zijn de moslims in hoge scholen, die zijn haast zonder uitzondering niet uit Inteelt. Dan Israël die tegenwoordig een grote mix kent en dat is te zien aan de hoge graad van opleiding en economie.

Er iets aan doen helpt dus wel, het eerste is bespreekbaar maken..
Ehm, dat is volgens u een steekhoudend argument?
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 17:23   #63
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Ehm, dat is volgens u een steekhoudend argument?
En gewoon de wetenschap, of heeft inteelt geen nadelige eigenschappen volgens jou?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8240214

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 9 november 2018 om 17:27.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 19:06   #64
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hoofdstraat Bekijk bericht
En gewoon de wetenschap, of heeft inteelt geen nadelige eigenschappen volgens jou?

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8240214
Wat ik daar van vind doet niet ter zake. Bewijs eerst maar dat inteelt er iets mee te maken heeft. Zolang u dat niet kan is uw uitleg van het probleem louter rassisme. Het is goed dat dat hier af en toe aan de orde wordt gesteld, al is het maar om duidelijk te maken dat men ook zonder een product te zijn van inteelt domme standpunten kan verdedigen.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 19:17   #65
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
dat men ook zonder een product te zijn van inteelt domme standpunten kan verdedigen.
De overweldigende meerderheid.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 19:23   #66
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

1 Mensen creëren het concept van het opperwezen en vullen dat in
2 Groepen mensen grijpen dat aan om de macht uit te oefenen
3 waarna godsaanbidders zich met het hele zaakje identificeren
4 de hele zooi wordt zo heilig verklaard dat wie daar niet in meegaat of het heilige beledigt, daarmee zijn doodvonnis tekent.

De Verlichting kan al acteren na punt 1
maar minimaal toch na punt drie.

omdat we zulke theocratische samenlevingen niet willen op de been houden.

Laatst gewijzigd door eno2 : 9 november 2018 om 19:26.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 20:59   #67
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Wat ik daar van vind doet niet ter zake. Bewijs eerst maar dat inteelt er iets mee te maken heeft. Zolang u dat niet kan is uw uitleg van het probleem louter rassisme. Het is goed dat dat hier af en toe aan de orde wordt gesteld, al is het maar om duidelijk te maken dat men ook zonder een product te zijn van inteelt domme standpunten kan verdedigen.
Er niet over willen praten is rasisme en een schande voor de kinderen die de nadelen van ondervinden, belachelijk dat de EU weigert dit te verbieden. Nederland heeft het geprobeerd bij inteelt import huwelijken maar is daar niet in gelukt, van Europa mag het niet verboden worden.


Channel 4 documentaire over inteelt in de UK
https://www.youtube.com/watch?v=NkxuKe2wOMs

"inbreeding is an important risk factor for schizophrenia"
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/24294299

19% gevangenen is schizofreen
https://www.nrc.nl/nieuws/2009/02/06...679654-a626895

Inteelt zorgt voor 10 IQ punten lagere intelligentie, 88.4 tegenover 99.6. Zelfde school, zelfde demografische groep. Dit onderzoek besloeg enkel de kinderen die naar school gingen dus exclusief de zware gevallen.
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/8240214
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 21:37   #68
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Da's een andere issue. Terug naar het onderwerp a.u.b.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 22:11   #69
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Da's een andere issue. Terug naar het onderwerp a.u.b.
Het gaat hier wel over Pakistan, na Afghanistan moet dat ongeveer het meest ingeteelte bevolking zijn behalve misschien wat kleine eilanden. Inteelt lijkt me met voorsprong de grootste oorzaak van de extreme religieuze achterlijkheid aldaar en daar gaat het hier over.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 22:31   #70
Diego Raga
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Diego Raga's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2005
Berichten: 15.895
Standaard

'n Rondje inteelt, iemand ?:

Birth Defects

"According to a global report on birth defects which was conducted in 2006, the following countries are the ones most affect by birth defects per 1000 live births:"



1. Sudan 82.0/1000
2. Saudi Arabia 81.3/1000
3. Benin 77.9/1009
4. Burkina Faso 77.0/1000
5. Palestinian territories 76.6/1000
6. United Arab Emirates 75.9/1000
7. Tajikistan 75.2/1000
8. Iraq 74.9/1000
9. Kuwait 74.9/1000
10. Afghanistan 74.8/1000
11. Oman 74.8/1000
12. Syria 74.3/1000
13. Pakistan 73.5/1000
14. Nigeria 73.5/1000
15. Kyrgyzstan 73.4/1000
16. Qatar 73.4/1000
17. Bahrain 73.3/1000
18. Jordan 73.1/1000
19. Libya 73.0/1000
20. Tunisia 72.7/1000
21. Morocco 72.3/1000
22. Yemen 72.1/1000

https://wikiislam.net/wiki/Muslim_St...ty#cite_note-6

Inshallah...
__________________
Vrije meningsuiting bestaat niet, aangezien de Waarheid niet getoond mag worden, omdat de Grote Leugen regeert.
Diego Raga is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 november 2018, 23:01   #71
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
Da's een andere issue. Terug naar het onderwerp a.u.b.
Het is inderdaad wel een dooddoener van de discussie maar het moet toch minstens goed vermeld worden want het is de basis van het probleem en de oplossing. Zolang de EU en UN daar geen harde maatregelen tegen nemen zal de wereld er alleen maar erger op worden, de huidige toestanden in Pakistan zijn dan een lachtertje.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 19:32   #72
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.102
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
Nu kan ik u niet volgen. Niemand suggereerde toch dat het grappig bedoeld kon zijn? Maar goed. Wat betekent uw argument? Als het niet grappig bedoeld was dan moet het ziekelijk zijn om een lijstje met te liquideren personen te hebben? Dat lijkt mij geen logische en goed gefundeerde gevolgtrekking. De man gaf een duidelijke reden. Het ging om personen die de profeet of Allah beledigen. Men hoeft niet gek te zijn om een belediging te willen wreken.
Ik geloof nooit dat jij dit nu ernstig meent. Je had er beter een of andere smiley aan toegevoegd. Als je dan leest wat in de Asia Bibi case de werkelijke reden was waarom die christelijke vrouw een veroordeling wegens 'blasphemie" opliep dan mogen we gerust stellen dan die Pakistaanse moslims zowel als Redouane en zijn fellow travellers inderdaad goed gek zijn en een gevaar voor onze maatschappij betekenen. Overigens, ik betwijfel of jij een zelfde dosis begrip zou opbrengen t.a.v bijvoorbeeld een groep Christenen die, net zoals die moslims, bij de eerste de beste verklaring die hen niet bevalt ook zouden beginnen schuimbekken en de doodstraf eisen voor diegenen die zij blasphemische uitspraken toeschrijven.
quercus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 19:54   #73
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

List of coutries with blasphemy laws

27 christian ones and 18 muslim ones (predominantly)

Of course, the exagerration is in the death penalty...

Maar die goedverdomde blasfemie wetten zijn nog lang geen verleden tijd...
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 19:58   #74
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

Het schiet me te binnen dat in Spanje een bekend acteur opgesloten is deze maand vanwege blasfemie. Hij weigerde de rechtzaak bij te wonen....
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 19:59   #75
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

De strijd is dus nog lang niet gestreden in het Westen evenmin.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 november 2018, 23:17   #76
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Ik geloof nooit dat jij dit nu ernstig meent. Je had er beter een of andere smiley aan toegevoegd. Als je dan leest wat in de Asia Bibi case de werkelijke reden was waarom die christelijke vrouw een veroordeling wegens 'blasphemie" opliep dan mogen we gerust stellen dan die Pakistaanse moslims zowel als Redouane en zijn fellow travellers inderdaad goed gek zijn en een gevaar voor onze maatschappij betekenen. Overigens, ik betwijfel of jij een zelfde dosis begrip zou opbrengen t.a.v bijvoorbeeld een groep Christenen die, net zoals die moslims, bij de eerste de beste verklaring die hen niet bevalt ook zouden beginnen schuimbekken en de doodstraf eisen voor diegenen die zij blasphemische uitspraken toeschrijven.
Bedankt voor je antwoord. Laten we de zaken niet verwarren. Mijn opmerking betrof de uitspraken van ene Redouan in 2005 in verband met de berechting van de Hofstadgroep. Daar zet ik geen smiley bij want dat meen ik. Elke handeling die gebaseerd is op kennis inzicht en een oordeel, een afweging, is rationeel. Deze jonge man nuanceerde de zaken, zowel betreffende Wilders, als betreffende zijn eigen positie in de kwestie. Breng ik daarvoor begrip op? Ja, in de zin dat ik de redenering kan volgen; niet in de zin dat ik zijn standpunt rechtvaatdig, want ik deel zijn uitgangspunten niet. Door zulke mensen gek te verklaren zult u ze niet van gedachten doen veranderen. En toch kunnen ze tot inkeer komen. Zie https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/177...alisering.html

Wat de Asia Bibi case betreft daar heb ik me nu wat verder in verdiept met dank aan journalisten van het Vaticaan. De werkelijke reden van de veroordeling is wat ingewikkeld. Zoals hieronder blijkt is het juridisch gezien schandalig, want de eerdere ter dood veroordeling was niet gebaseerd op de verklaring van een echte getuige. Maatschappelijk gezien is het tragisch want het gevolg van de minachting van moslims voor chtistenen onder het volk en opgehitst door een imam. Ik breng hiervoor geen enkel begrip op.

Nog een opmerking. Volgens het Vaticaan was er in Pakistan nog nooit eerder iemend ter dood veroordeeld voor lasteren van de Profeet. Hier is het verslag.
The trial before the court of Nakhana Shahib, who in November 2010 decreed the first death sentence, was evidently spoiled by false accusations, artfully built to punish the woman who had dared to rebel against a discrimination of which she had been victim, perpetrated by her agricultural work companions in the fields. Some women had accused her of having contaminated, as a Christian, the source of water from which everyone was drinking.

Faced with Asia’s offended reaction - an unforgivable affront -the women had gone looking for the local imam’s support, who plotted the plan to charge Bibi for blasphemy: an easy shortcut used to get rid of opponents in private quarrels. The imam filed a complaint and testified in court about an event in which he was in no way involved in person, claiming that Asia had offended the name of the prophet Mohammed. En natuurlijk zou ik een dergelijke zaak van een christen tegen een moslim

It would have been easy, at that point, for the judges to expose the conspiracy, since the imam had never heard the words of Asia and his testimony was clearly false. But the court chose the most convenient way and, in order not to upset the local Muslim groups, preferred to plead Asia guilty.

Asia's life changed from that day and, as innocent woman was sentenced to death under Article 295, Paragraph C of the Penal Code of Pakistan, or for the crime of blasphemy against the prophet Muhammad. Her case went public and Christians in Pakistan began a campaign in her defense, which culminated with Benedict XVI’s public appeal for her release.

Meanwhile, an appeal was filed before the High Court of Lahore, the capital of Punjab, against that unjust sentence, but the case of Asia Bibi was already "hot" and a few months later, in that fateful 2011, was forever linked to two murders of high-ranking people, who had publicly sided in her favor: to lose their lives to the terrorist hand were first the Muslim Salman Taseer, governor of Punjab, and then the Catholic Shahbaz Bhatti, federal minister for religious minorities.
https://www.lastampa.it/2018/10/06/v...AJ/pagina.html
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 22:11   #77
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

error

Laatst gewijzigd door eno2 : 11 november 2018 om 22:11.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 november 2018, 23:23   #78
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.833
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De strijd is dus nog lang niet gestreden in het Westen evenmin.
Nog lang niet, je moet maar eens iets verkeerd zeggen over de Islam al noemen ze het geen blasfemie.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 12:45   #79
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.531
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door eno2 Bekijk bericht
De strijd is dus nog lang niet gestreden in het Westen evenmin.
Hoe denkt u dat de afloop zal zijn? Of, zal de strijd eeuwig voortduren?
Ik heb er een hard hoofd in.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 november 2018, 21:04   #80
eno2
Banneling
 
 
Geregistreerd: 4 juni 2004
Locatie: onder mijn wijnstok en vijgenboom
Berichten: 78.216
Standaard

In het Westen vallen de blasfemiewetten één voor éen.

In de Islamlanden: Geen denken aan.
eno2 is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:56.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be