Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 28 april 2019, 21:48   #61
bembem
Secretaris-Generaal VN
 
bembem's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 september 2013
Berichten: 30.169
Standaard

Vlamingen en hun minderwaardigheidscomplex, het zit precies in hun genen.
bembem is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:16   #62
Weyland
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 15 mei 2011
Berichten: 9.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fcal Bekijk bericht
Kan ik moeilijk geloven geboren in 1770 genoot hij 19 jaar van het speciale Ancien Régime, dat voorzag in meertalige 'provincies. In Kassel werd in die tijd algemeen het West-Vlaams gesproken en er waren Vlaamse scholen.
Tijdens de Franse revolutie verdwenen die tweetalige mogelijkheden, de bevolking echter bleef Vlaams spreken. Dat bleef zo tot het interbellum tussen 1918 en 1945. Zelfs daarna werd hier en daar nog 'Belgs' gesproken.

Er van uit gaan dat hij Franstalig was lijkt me iets te voorbarig. Zijn pensioen bracht hij door in Gent en Kassel in de vroege 19de eeuw. Hij was gewoon meertalig als zovele leidinggevenden in die eeuwen, zelfs bij de Fransen.
Dit klinkt inderdaad logisch en het was waarschijnlijk zo. Best een volksverrader en opportunist, walgelijk persoon.
Weyland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2019, 22:50   #63
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door werkman Bekijk bericht
Verdorie; nu weet ik wat er scheelt met mijn maag.
Ik ga mij voornemen om bepaalde gazettenpraat over sommige nobele heren en dames niet meer te lezen. Misschien zal dat helpen?
Hoe mooi toch. Respect; broederlijkheid; waardering en samenwerking en tutti frutti. En juist degenen die ik heb leren kennen; niet persoonlijk maar via hun handelswijze; zemelen de kijkkast vol met dikke leugens.
Ik begin mij meer en meer te schamen dat ik deel uitmaak van dit volk.
Details zal ik jullie besparen. Er blijft toch geen tijd vrij om na te denken.
Iedereen leest hier graag zijn eigen proza en visie.
Dan is er tenminste nog iets waarmee jullie akkoord kunnen gaan.

En momenteel denkt de VRT groot nieuws re produceren.
De voetbalsupporters kennende weet de VRT ook dat ze liefst gaan kijken naar de matchen van de voorspelde kampioenen. Alle beetjes helpen.
De N-VA zet zich in op feministische blubber om van hun fake VB-imago af te geraken.

Het is echter niet gemeend en puur om tactische redenen, dat zie je ook aan deze barslechte actie.

Weyts is het type van kwal waar ook andere N-VA'ers van moeten braken, maar je krijgt dergelijk sujet niet buiten.

Die kent de juiste mensen in de partijtop, en die klootzakken mogen doen wat ze willen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:45.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be