Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2022, 12:50   #101
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.636
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
Inderdaad............. EEN TROL;;;;;Maar in de humoristische uitvoering.
Daarmee kan ik leven... Hi5.
__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 12:59   #102
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pandareus Bekijk bericht
Hoeveel miljard doden zijn er eigenlijk al door het vaccin ?
Vraag het aan de verzekering.

Volgens hun minimum +40% in 2021.
En dat enkel onder de verzekerden.

Dat is 30% meer dan in een 200 jaarlijks catastrofe.

Straks zitten ze zonder geld.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:13   #103
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vraag het aan de verzekering.

Volgens hun minimum +40% in 2021.
En dat enkel onder de verzekerden.

Dat is 30% meer dan in een 200 jaarlijks catastrofe.

Straks zitten ze zonder geld.
Geld is geen probleem.
Het monetaire buro van de nazi centraal plannende dievenbendre heeft virus als excuus gehanteerd om 1) productie te saboteren en 2) consumptie te pushen. Resultaat zijn prijsstijgingen en die zien we orde 15% (huizen en eten). Dra gaan ze de spaarrente 2% hoger zetten ter "compensatie" van die 15%. Zijn ze weg van die ambetante 0% en kunnen ze weer overgaan tot hun normale diefstalmethode van alledag.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:17   #104
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.451
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alpina Bekijk bericht
Neen, natuurlijk niet, dat kan ook niet bij een "epidemie" die enkel slachtoffers maakt en dan nog vooral bij de oudjes die toch al binnen de kortste keren gingen doodgaan.

Ik ken 1 iemand die eenzaam is overleden in het rusthuis met Corona omdat ze gestopt was met eten nadat alle bezoek verboden werd. Die is ongetwijfeld meegerekend bij de corona slachtoffers terwijl de eigenlijke oorzaak de opgelegde maatregel was.
De persoon van dit onderwerp, net eender, was ze als muzikant niet gechanteerd / gedwongen geweest door dat "vrijheids"pasje, ze had zich misschien wel laten vaccineren, OF, niet gepoogd een besmetting op te lopen.

Voor zover ze werkelijk dood ging door corona, gezien de rare gang van zaken en die tegenstrijdigheid rond gaan wandelen, daar werd zeker gelogen door iemand.
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:30   #105
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tyler Durden Bekijk bericht
Dat hangt sterk af van je persoonlijke situatie en leeftijd. Voor bejaarden is het vaccin (de booster in dit geval) een cakewalk. Voor jongeren vrij nijdig.

Ergo voor bejaarden is het beter dan Omicron. Voor jongeren slechter.
Sorry, maar je vertelt fake dingen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:34   #106
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Geld is geen probleem.
Het monetaire buro van de nazi centraal plannende dievenbendre heeft virus als excuus gehanteerd om 1) productie te saboteren en 2) consumptie te pushen. Resultaat zijn prijsstijgingen en die zien we orde 15% (huizen en eten). Dra gaan ze de spaarrente 2% hoger zetten ter "compensatie" van die 15%. Zijn ze weg van die ambetante 0% en kunnen ze weer overgaan tot hun normale diefstalmethode van alledag.
Of geld wel of geen probleem zal worden weet ik niet.
Maar als het zo doorgaat?

wereldwijde levensverzekeringssector werd getroffen met gemelde claims als gevolg van COVID-19 van $ 5,5 miljard in de eerste negen maanden van 2021 versus $ 3,5 miljard voor heel 2020, aldus verzekeringsmakelaar Howden in een rapport op 4 januari, terwijl de sector lagere uitbetalingen had verwacht als gevolg van de uitrol van vaccins.

“We hebben zeker meer uitbetaald dan ik begin vorig jaar had verwacht”, zei Hannover bestuurslid Klaus Miller.

Laten we aannemen dat de claims in het vierde kwartaal van 2021 in hetzelfde tempo binnenkwamen als de eerste drie kwartalen van 2021.

Dan komt daar nog eens 1,83 miljard dollar bij en komen we op een totaal van 7,33 miljard dollar voor het jaar.


Er moeten er toch al een heel pak doden onder de verzekerden extra zijn.

En dan nog eens de on verzekerden die nergens geboekt worden bovenop.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?

Laatst gewijzigd door Mambo : 23 januari 2022 om 13:37.
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:35   #107
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TREBRON Bekijk bericht
In onze straat is er eentje uit een gezin van 7 besmet thuisgekomen. Thuis gebleven en blijkbaar niemand van de andere leden van het gezin besmet noch ziek..Raar...
Bij mijn kleinkinderen: drie gezinnen getroffen door covid bij minderjarige. Bij slechts één gezin is ook een andere minderjarige besmet geraakt.
Niemand kan dit behoorlijk duiden.

Maar dat is niet nieuw.
Dat is al zolang mijn geheugen strekt, ook zo voor virussen van verkoudheden, griep en misschien nog andere.

Mijn lijn blijft: ik luister en heb alle vertrouwen in 99 procent van het westerse medisch-biologische keurkorps.
En ik krijg de kramp in mijn kloten van betweterige kiekens.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:38   #108
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Of geld wel of geen probleem zal worden weet ik niet.
Maar als het zo doorgaat?

wereldwijde levensverzekeringssector werd getroffen met gemelde claims als gevolg van COVID-19 van
....
Bij elke gebeurtenis zijn er winnaars en verliezers.
Verzekeringen moet meer uitbetalen nu. Hun aandeelhouders bloeden.
Farma doet het veel beter. Hun aandeelhouders bloeien.

Morgen kan het omgekeerde gebeuren. In en met alle sectoren.

De politiek van 'laat ons redden wat redelijkerwijze gered kan worden tegen een economisch verantwoorde prijs' is, in een pandemie-toestand, het beste wat ons kan overkomen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:40   #109
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij mijn kleinkinderen: drie gezinnen getroffen door covid bij minderjarige. Bij slechts één gezin is ook een andere minderjarige besmet geraakt.
Niemand kan dit behoorlijk duiden.

Maar dat is niet nieuw.
Dat is al zolang mijn geheugen strekt, ook zo voor virussen van verkoudheden, griep en misschien nog andere.

Mijn lijn blijft: ik luister en heb alle vertrouwen in 99 procent van het westerse medisch-biologische keurkorps.
En ik krijg de kramp in mijn kloten van betweterige kiekens.
Maak dat mee Sterkte aan de families en vrienden in deze moeilijke tijden

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 januari 2022 om 13:47.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:48   #110
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 22.829
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij mijn kleinkinderen: drie gezinnen getroffen door covid bij minderjarige. Bij slechts één gezin is ook een andere minderjarige besmet geraakt.
Niemand kan dit behoorlijk duiden.

Maar dat is niet nieuw.
Dat is al zolang mijn geheugen strekt, ook zo voor virussen van verkoudheden, griep en misschien nog andere.

Mijn lijn blijft: ik luister en heb alle vertrouwen in 99 procent van het westerse medisch-biologische keurkorps.
En ik krijg de kramp in mijn kloten van betweterige kiekens.
Innige deelneming, zoveel sterfgevallen moet zwaar zijn.

.

Laatst gewijzigd door Hoofdstraat : 23 januari 2022 om 13:49.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:49   #111
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.847
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn lijn blijft: ik luister en heb alle vertrouwen in 99 procent van het westerse medisch-biologische keurkorps.
Als hetgeen die zeggen in uw kraampje past ja dan luister je en heb je er vertrouwen in.

Indien hetgeen ze zeggen niet in uw kraampje past stuur je het keurkorps naar de kloten.

Dat heb je in deze en vele andere draden al tientallen malen bewezen. Dus ik zou zeggen loop even door met je onzin.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 23 januari 2022 om 13:51.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 13:53   #112
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Als hetgeen die zeggen in uw kraampje past ja dan luister je en heb je er vertrouwen in.

Indien hetgeen ze zeggen niet in uw kraampje past stuur je het keurkorps naar de kloten.

Dat heb je in deze en vele andere draden al tientallen malen bewezen. Dus ik zou zeggen loop even door met je onzin.
Dat is het leven in een notedop.

Om het even wat men zegt je krijgt altijd een x aantal gelovigen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 14:00   #113
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij elke gebeurtenis zijn er winnaars en verliezers.
Verzekeringen moet meer uitbetalen nu. Hun aandeelhouders bloeden.
Farma doet het veel beter. Hun aandeelhouders bloeien.

Morgen kan het omgekeerde gebeuren. In en met alle sectoren.

De politiek van 'laat ons redden wat redelijkerwijze gered kan worden tegen een economisch verantwoorde prijs' is, in een pandemie-toestand, het beste wat ons kan overkomen.
Gut ja maar laten we er toch maar vanuit gaan dat verzekeraars uitstekende statische voorspellingen kunnen maken en er bij de vaccins nu in dit geval ze 100% mis waren.

Nogmaals ik weet niet hoeveel reserve ze hebben alvorens ze over kop zullen gaan.

Vele overlevenden zouden wel eens hun extra pensioen en overlijdens bedrag kunnen verliezen.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 14:32   #114
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.259
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mambo Bekijk bericht
Vraag het aan de verzekering.

Volgens hun minimum +40% in 2021.
En dat enkel onder de verzekerden.

Dat is 30% meer dan in een 200 jaarlijks catastrofe.

Straks zitten ze zonder geld.
Aan 'de' verzekering ?

Waar haal je dat nu weer vandaan ?
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 15:52   #115
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Bij mijn kleinkinderen: drie gezinnen getroffen door covid bij minderjarige. Bij slechts één gezin is ook een andere minderjarige besmet geraakt.
Niemand kan dit behoorlijk duiden.

Maar dat is niet nieuw.
Dat is al zolang mijn geheugen strekt, ook zo voor virussen van verkoudheden, griep en misschien nog andere.

Mijn lijn blijft: ik luister en heb alle vertrouwen in 99 procent van het westerse medisch-biologische keurkorps.
En ik krijg de kramp in mijn kloten van betweterige kiekens.
Ja, in de 19e eeuw had de gegoede burgerij ook "alle vertrouwen in het westers medisch-biologisch keurkorps". En dus namen ze radium in dat aangeraden werd voor een gezond en langer leven. De gevolgen van dat blind geloof waren bij bepaalde mensen ronduit verschrikkelijk...

Natuurlijk bent u vrij in uw geloof. Laat evenwel anderen de vrijheid om het anders te zien. Dat is de beste garantie voor een evenwichtige samenleving.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 16:14   #116
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ja, in de 19e eeuw had de gegoede burgerij ook "alle vertrouwen in het westers medisch-biologisch keurkorps". En dus namen ze radium in dat aangeraden werd voor een gezond en langer leven. De gevolgen van dat blind geloof waren bij bepaalde mensen ronduit verschrikkelijk...

Natuurlijk bent u vrij in uw geloof. Laat evenwel anderen de vrijheid om het anders te zien. Dat is de beste garantie voor een evenwichtige samenleving.
Tja. Beetje grappig om u bezig te horen over blind geloof.

Een rozenkrans bidden voor genezing is een valabel alternatief zeker? Of zeggen dat de ziekte je overkomt wegens een zondig leven en je erbij neerleggen.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 16:19   #117
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dalibor Bekijk bericht
Tja. Beetje grappig om u bezig te horen over blind geloof.

Een rozenkrans bidden voor genezing is een valabel alternatief zeker? Of zeggen dat de ziekte je overkomt wegens een zondig leven en je erbij neerleggen.
U zult nergens dergelijke uitspraken van mij vinden. Het is bijgevolg heel grappig te zien dat u moet uitgaan van een gefantaseerd vijandbeeld om de aandacht af te leiden van het feit dat de geschiedenis al meermaals heeft getoond dat de wetenschap niet onfeilbaar is.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 16:22   #118
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
De politiek van 'laat ons redden wat redelijkerwijze gered kan worden tegen een economisch verantwoorde prijs' is, in een pandemie-toestand, het beste wat ons kan overkomen.
Welnee, er moest niks gered worden. Het waren grotendeels gepensioneerden die een risico liepen. Gepensioneerden, dat zijn mensen die uit de actieve bevolking gestapt zijn om te wachten tot ze dood zijn, en ondertussen geld kosten aan de actieve maatschappij. Maw, alles wat bejaarden doodt, is eigenlijk de normaliteit zelve. Deze zogezegde pandemie heeft nog niet eens 2000 echte doden veroorzaakt, al de rest waren gepensioneerden die toch zaten te wachten om dood te zijn. Wie daar de actieve maatschappij last voor berokkent is gewoon waanzinnig.
Maar meer nog, die gepensioneerden die nog niet wilden dood gaan konden zich evengoed wat opgesloten hebben, dan waren ze waarschijnlijk niet dood.

Wij hebben de echte maatschappij (die van de actieven dus) naar de vaantjes geholpen voor minder dan 2000 echte doden op 2 jaar. Gewoon maf.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 16:23   #119
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.885
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
U zult nergens dergelijke uitspraken van mij vinden. Het is bijgevolg heel grappig te zien dat u moet uitgaan van een gefantaseerd vijandbeeld om de aandacht af te leiden van het feit dat de geschiedenis al meermaals heeft getoond dat de wetenschap niet onfeilbaar is.
Dat beweer ik dan weer niet.

Maar de kritiek komt doorgaans van gelovigen, aanhangers van samenzweringstheorie_en. Of men komt af met het verhaal dat het is omwille van big pharma. Big pharma is geen onschuldige groep, maar kan vooral goede zaken doen met middelen die wel werken dan met middelen die niet werken.
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2022, 16:23   #120
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Mijn lijn blijft: ik luister en heb alle vertrouwen in 99 procent van het westerse medisch-biologische keurkorps.
En ik krijg de kramp in mijn kloten van betweterige kiekens.
Ook al is uw "99%" nu al bijna 2 jaar aan een stuk telkens mis, en die betweterige kiekens hebben bijna iedere keer gelijk gehad ?
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be