Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 november 2007, 18:03   #41
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Wel, reken het maar eens uit als je een noodstop moet doen. Ik heb het bijna voorgehad en het scheelt soms echt maar een nanoseconde (bij wijze van spreken).
Bij de meesten die ik ken die zo rijden, inclusief mezelf, krijgt in een noodgeval de rempedaal voorrang. Het is me zelfs al gebeurd dat ik er mijn rechter voet voor gebruik omdat mijn linkse in de war was

En ja, ik heb er al wat noodstopkes opzitten sinds ik ben beginnen rijden. Ik denk soms dat ik maar eens een gevarenpremie moet vragen voor de tijd die ik voor het werk op de snelweg ben.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:05   #42
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Bij de meesten die ik ken die zo rijden, inclusief mezelf, krijgt in een noodgeval de rempedaal voorrang. Het is me zelfs al gebeurd dat ik er mijn rechter voet voor gebruik omdat mijn linkse in de war was
Lijkt me een logische reactie: voet van de gas en alles op die rem
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:10   #43
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Ga ervoor Jazeker!


Citaat:
Ga ineens voor een burnout
Nee. Onze car policy is aangepast. Vroeger kon ik op een budget per maand kiezen dus kon ik nog een Focus Ghia nemen (mijn huidige), vanaf mijn volgende zal ik een basisversie met een paar verplichte opties moeten nemen, dus dat wordt een Trend-versie of zo. Dus ik ga deze niet perte totale rijden. Zo laaaaaaaaaaaaaang mogelijk rekken.

(en bovendien hebben ze bij HR niet goed opgelet en rij ik nu met de 1.8 tdci terwijl ik eigenlijk een 1.6 tdci - 6 pk minder - moest nemen. Gewoon besteld en geen reactie gekregen )

Dus voorlopig ga ik voor het verslijten van banden, remblokjes en schokdempers, maar niet voor een endlösung.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:15   #44
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht




Nee. Onze car policy is aangepast. Vroeger kon ik op een budget per maand kiezen dus kon ik nog een Focus Ghia nemen (mijn huidige), vanaf mijn volgende zal ik een basisversie met een paar verplichte opties moeten nemen, dus dat wordt een Trend-versie of zo. Dus ik ga deze niet perte totale rijden. Zo laaaaaaaaaaaaaang mogelijk rekken.

(en bovendien hebben ze bij HR niet goed opgelet en rij ik nu met de 1.8 tdci terwijl ik eigenlijk een 1.6 tdci - 6 pk minder - moest nemen. Gewoon besteld en geen reactie gekregen )

Dus voorlopig ga ik voor het verslijten van banden, remblokjes en schokdempers, maar niet voor een endlösung.

Euhm... met een burnout bedoel ik dus dit eh
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:15   #45
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Enne, gaan we even discrimenerend doen of wat? Waarom zou ik niks van autorijden weten?
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ik heb het bijna voorgehad
et voila... l'etat c'est moi
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:18   #46
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Lijkt me een logische reactie: voet van de gas en alles op die rem
Yup. Maar bij een noodstop heb ik 'm liefst ook ontkoppeld. Anders krijg je afhankelijk van je snelheid en versnelling vroeg of laat serieuze tegenwerking van je motor. Eens je hard gaat remmen denk je niet meer aan ontkoppelen omdat je naar voor wordt getrokken en te zeer bezig bent met het in de hand houden van de wagen. Dus liefst wat ik momenteel doe: voorzien remmen = ontkoppelen en dan remmen (milieu- en portemonneevriendelijk), onvoorzien remmen = beide pedalen tegelijk, onvoorzien remmen bij het te snel nemen van een scherpe bocht = enkel remmen en evt. terugschakelen als je een secondje tijd hebt (lang ontkoppelen is dan idd gevaarlijk voor slipgevaar).

Hey... ik bedenk me net dat ik best een goed chauffeur ben (met al wat accidenten achter de rug - maar maar eentje was mijn fout en toen had ik zelfs niet eens de tijd om te remmen. Gewoon ingereden op een file die net achter een bocht stond. tegen 70/u inrijden op een stilstaande wagen, eigen auto perte totale, ik enkel lichte wondjes waar de beentjes van mijn bril op mijn neus rusten. veiligheid van een Ford Fiesta )
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:24   #47
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
Euhm... met een burnout bedoel ik dus dit eh
Ah ok... ik dacht dat ge wou dat ik mijn motor naar de kloten zou helpen. Maar goeie burnouts moet je doen met auto's met achterwielaandrijving. En de Focus heeft dat dus niet. Zelfs de Focus ST moet het stellen met voorwielaandrijving.

En ik zit niet in een loonklasse waar ik achterwielaangedreven wagens kan krijgen (BMW, etc...). Ergens vind ik dat ook niet zo erg. Lijken me hele leuke wagens maar vroeg of laat gaat het sneeuwen of ijzelen en dan kan je 's ochtends aan de gelaatskleur zien wie met de BMW naar het werk is gekomen
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:27   #48
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
et voila... l'etat c'est moi
Zever. Vrouwen rijden niet slechter dan mannen. Wel is waar dat ze anders rijden. Door de band genomen rijden mannen agressiever, maar naar mijn eigen ervaring en die van anderen, rijden vrouwen veel asocialer. Ze willen desnoods de neus van hun wagen op de achterbank van hun voorganger leggen, MAAR JE KOMT ER NIET TUSSEN.

Ik denk dat ik in die 12 jaar dat ik rij nog maar 2 keer heb voorgehad dat een vrouw me liet invoegen
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.

Laatst gewijzigd door Jazeker : 23 november 2007 om 18:28.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:29   #49
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
(lang ontkoppelen is dan idd gevaarlijk voor slipgevaar).
Wanner je slipt is het zelfs aan te raden om te ontkoppelen als je niet gewoon bent om te powersliden. Op het moment dat je ontkoppelt wordt je auto effectief een 4x4 (zonder aandrijving welliswaar). Dit geldt alleen voor open differentiëlen, maar de meeste normale auto's hebben er één.

Laatst gewijzigd door KrisKras : 23 november 2007 om 18:32.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:29   #50
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door largo_w Bekijk bericht
et voila... l'etat c'est moi
Ja kijk, als een man voor mij alles toegooit omdat ie z'n vrouw moet oppikken van de winkel (zonder richtaanwijzers te gebruiken) is dat niet echt mijn fout.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:29   #51
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zever. Vrouwen rijden niet slechter dan mannen. Wel is waar dat ze anders rijden. Door de band genomen rijden mannen agressiever, maar naar mijn eigen ervaring en die van anderen, rijden vrouwen veel asocialer. Ze willen desnoods de neus van hun wagen op de achterbank van hun voorganger leggen, MAAR JE KOMT ER NIET TUSSEN.

vrouwen aant stuur... (tis een aanvulling met "muur")
Ik merk vooral dat veel vrouwen niet kunnen rijden alhoewel ik wel wat vrouwen ken die beter rijden dan mij het ene spreekt toch het andere niet tegen...
Dat van dat asociaal rijden kan kloppen; ik haat dat!
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:31   #52
Kim
Secretaris-Generaal VN
 
Kim's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 januari 2003
Locatie: België
Berichten: 21.892
Stuur een bericht via MSN naar Kim Stuur een bericht via Skype™ naar Kim
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Zever. Vrouwen rijden niet slechter dan mannen. Wel is waar dat ze anders rijden. Door de band genomen rijden mannen agressiever, maar naar mijn eigen ervaring en die van anderen, rijden vrouwen veel asocialer. Ze willen desnoods de neus van hun wagen op de achterbank van hun voorganger leggen, MAAR JE KOMT ER NIET TUSSEN.

Ik denk dat ik in die 12 jaar dat ik rij nog maar 2 keer heb voorgehad dat een vrouw me liet invoegen
Bij mij hangt dat ervan af... Iemand die niet staat af te dwingen mag er gerust tussen maar o wee als er pezewevers van een parking komen en direct willen invoegen en dus maar met hun voorkant al half op de baan staan. Daar zal ik echt geen millimeter tussenlaten.

Net zoals mensen die je langs een ander baanvak voorbijsteken terwijl jij braaf in file staat en dan op het einde nog even voor je neus willen invoegen. Dat heb ik laatst voorgehad met een Nederlandse. Ze reed bijna een fietser omver omdat ze per se tussen mij en de wagen voor me wilde invoegen. Het is haar gelukt omdat ik moest stoppen voor die fietser die moest uitwijken omdat ze hem bijna had aangereden, maar anders had het niet waar geweest!

Laatst gewijzigd door Kim : 23 november 2007 om 18:32.
Kim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:32   #53
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Ah ok... ik dacht dat ge wou dat ik mijn motor naar de kloten zou helpen. Maar goeie burnouts moet je doen met auto's met achterwielaandrijving. En de Focus heeft dat dus niet. Zelfs de Focus ST moet het stellen met voorwielaandrijving.

En ik zit niet in een loonklasse waar ik achterwielaangedreven wagens kan krijgen (BMW, etc...). Ergens vind ik dat ook niet zo erg. Lijken me hele leuke wagens maar vroeg of laat gaat het sneeuwen of ijzelen en dan kan je 's ochtends aan de gelaatskleur zien wie met de BMW naar het werk is gekomen
Burnouts gaan ook perfect met voorwielaandrijving, geloof me maar

En de mensen die met een venijnige smile op hun gezicht staan als get gesneeuwd/geijzelt heeft, zijn meestal diegene met 4-wielaandrijving, juist?
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:32   #54
largo_w
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
largo_w's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 augustus 2006
Berichten: 17.805
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Ja kijk, als een man voor mij alles toegooit omdat ie z'n vrouw moet oppikken van de winkel (zonder richtaanwijzers te gebruiken) is dat niet echt mijn fout.
wat staat er nu weer in die eerste paginas van die theorie van het autorijden? Weet je dat nog? ...defensief...en zoiets

maar inderdaad ik heb een hekel aan mensen die denken dat pinkers een optie waren... m'n vader doet dat constant
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bart De Wever terzake 15/09/2011
Dat is een valse redenering het is niet omdat je het gaat afmeten aan de wensen van een extremist dat je een goed akkoord hebt...
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jaani_Dushman Bekijk bericht
Maar franskiljons zijn alle Vlamingen die Frans praten om op te klimmen op de ladder of uit snobisme.
largo_w is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:33   #55
KrisKras
Banneling
 
 
KrisKras's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 april 2006
Locatie: Gènk
Berichten: 2.894
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
En ik zit niet in een loonklasse waar ik achterwielaangedreven wagens kan krijgen (BMW, etc...). Ergens vind ik dat ook niet zo erg. Lijken me hele leuke wagens maar vroeg of laat gaat het sneeuwen of ijzelen en dan kan je 's ochtends aan de gelaatskleur zien wie met de BMW naar het werk is gekomen
winterbanden vriend, die doen wonderen, ook op een BMW

Laatst gewijzigd door KrisKras : 23 november 2007 om 18:33.
KrisKras is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:34   #56
Dronkoers
Secretaris-Generaal VN
 
Dronkoers's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 21 januari 2007
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 84.071
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Bij mij hangt dat ervan af... Iemand die niet staat af te dwingen mag er gerust tussen maar o wee als er pezewevers van een parking komen en direct willen invoegen en dus maar met hun voorkant al half op de baan staan. Daar zal ik echt geen millimeter tussenlaten.

Net zoals mensen die je langs een ander baanvak voorbijsteken terwijl jij braaf in file staat en dan op het einde nog even voor je neus willen invoegen. Dat heb ik laatst voorgehad met een Nederlandse. Ze reed bijna een fietser omver omdat ze per se tussen mij en de wagen voor me wilde invoegen. Het is haar gelukt omdat ik moest stoppen voor die fietser die moest uitwijken omdat ze hem bijna had aangereden, maar anders had het niet waar geweest!

Point proven

Nee, voor mij zijn ze allemaal hetzelfde, mannen zijn agressiever, en vrouwen venijniger, dus we hebben allebei geen recht van spreken uiteindelijk
__________________
PBL-RKT
Undefeated Army
Bietan Jarrai
Dronkoers is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:40   #57
BigF
Secretaris-Generaal VN
 
BigF's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 januari 2005
Berichten: 25.346
Standaard

Om te weten wat de gevolgen zijn van eerst ontkoppelen en dan remmen moet je eigenlijk met de motor gereden hebben. Daar is dat effect (wegens slechts twee wielen) extremer dan bij een auto, waar het in normale omstandigheden nooit tot uiting zal komen.

Stel je voor dat je ne lekkere afrit van de autostrade tegen 160km/u neemt en net voor je met je knie de grond raakt ontkoppel je.
Ervaren motorrijders doen bij vorig zinnetje in hun broek.

Bel best vooraf nen ambulance, dat spaart tijd.
__________________
It's just a ride.
BigF is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:43   #58
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kim Bekijk bericht
Bij mij hangt dat ervan af... Iemand die niet staat af te dwingen mag er gerust tussen maar o wee als er pezewevers van een parking komen en direct willen invoegen en dus maar met hun voorkant al half op de baan staan. Daar zal ik echt geen millimeter tussenlaten.
Ik heb het over gewone opritten. Normaliter probeer ik zo vroeg mogelijk in te voegen als er plaats is. Maar als er een file of zo is of het is druk verkeer, dan kan je er donder op zeggen dat enkel een man zal vertragen of stoppen en je laten invoegen. Vrouwen (naar hun eigen zeggen niet de beste parkeerders) weten dan ineens perfect hoe ze 1 mm tussen de bumber van hun wagen en de bumber of trekhaak van hun voorganger kunnen laten. En echt... ik zit dit echt niet te zeggen vanuit een macho wereldbeschouwing of vrouwenhaat of zo. Het is echt wat ik dagelijks op de baan zie. En die vrouwen zijn er dan nog meester in om te doen alsof "ze je niet gezien hebben" (ik rij altijd met mijn lichten aan en ik gebruik altijd richtingaanwijzers)

En PS: Ik ben een goed chauffeur maar een intriest parkeerder, dus neem de clichés met een zak zout. Ik parkeer liefst waar er plaats is voor twee limo's

Citaat:
Net zoals mensen die je langs een ander baanvak voorbijsteken terwijl jij braaf in file staat en dan op het einde nog even voor je neus willen invoegen. Dat heb ik laatst voorgehad met een Nederlandse. Ze reed bijna een fietser omver omdat ze per se tussen mij en de wagen voor me wilde invoegen. Het is haar gelukt omdat ik moest stoppen voor die fietser die moest uitwijken omdat ze hem bijna had aangereden, maar anders had het niet waar geweest!
Nu lijk je me te bevestigen wat ik net zei. Vrouwen rijden asociaal, mannen agressief.

[C2C]Dudes, ik was net een artikel in den Knack aan het lezen over het verschil in winkelen tussen man en vrouw en over consumptie in het algemeen. Mijn vrouw zegt dat vrouwen genetische marxisten zijn omdat ze zoveel kopen en dus den staatsgeleide economie helpen.[/C2C]
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:45   #59
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dronkoers Bekijk bericht
En de mensen die met een venijnige smile op hun gezicht staan als get gesneeuwd/geijzelt heeft, zijn meestal diegene met 4-wielaandrijving, juist?
Ze kunnen hun smile amper verkopen. Er zijn er bij ons een paar die een ECHTE 4x4 hebben en die komen erdoor maar die durven geen smile op te zetten tegen de mensen die 4 uur lang hebben liggen ploeteren om op het werk te raken. Die zijn hun oogkassen niet beu hoor.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 november 2007, 18:57   #60
Jazeker
Secretaris-Generaal VN
 
Jazeker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 66.000
Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BigF Bekijk bericht
Om te weten wat de gevolgen zijn van eerst ontkoppelen en dan remmen moet je eigenlijk met de motor gereden hebben. Daar is dat effect (wegens slechts twee wielen) extremer dan bij een auto, waar het in normale omstandigheden nooit tot uiting zal komen.

Stel je voor dat je ne lekkere afrit van de autostrade tegen 160km/u neemt en net voor je met je knie de grond raakt ontkoppel je.
Ervaren motorrijders doen bij vorig zinnetje in hun broek.

Bel best vooraf nen ambulance, dat spaart tijd.
afrit = scherpe bocht in belgique. Mijn rijstijl blijft overeind. In scherpe bochten die je te snel neemt mag je nooit ontkoppelen tenzij om meteen naar een lagere versnelling te gaan.

Enne... soms heb ik de lokroep om een motor te kopen maar ik vind die dingen te gevaarlijk. Ik amuseer me best op vier wielen en betreur de mensen uit mijn kenissenkring die om het leven zijn gekomen omdat ze hun benen buiten hun vehikel dragen en denken toe te komen met een pot op hun kop. Geef mij maar de relatieve veiligheid van een wagen met liefst minstens 8 airbags.

BTW: er zijn airbags voor moto-rijders en die zijn erg goed. Het bestaat in de vorm van een pak dat eigenlijk 1 grote airbag is. Je verbindt het hele pak met je moto en eens je van je moto wordt geworpen blaast het hele ding op.... je bent een ballon en als je hoofd niet meteen in aanraking komt met rails en zo dan heb je serieus meer kans om te overleven. Maar een succes gaat het nooit worden. Ik hoor te vaak van motor rijders dat ze het wel geprobeerd hebben maar vroeg of laat van hun moto stapten zonder te denken aan hun pak... resultaat: de airbags blazen zich op. Dat is misschien effe verschieten en hier en daar een bril in de prak, maar nog erger... dat enorm dure pak is niet herbruikbaar... net zoals een wagen waarvan de airbags hebben geëxplodeerd doorgaans economisch gezien perte totale zijn.
__________________
The oncoming storm







Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:19.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be