Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Partijdiscussies
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijdiscussies In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. Plaats hier alles die specifiek te maken heeft met een bepaalde partij (of meerdere partijen).

 
 
Discussietools
Oud 25 oktober 2005, 18:10   #1
Sounds of silence
Partijlid
 
Sounds of silence's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 juli 2005
Locatie: Limburg NL
Berichten: 244
Standaard Opvallende weerstand tegen VB

Ik heb zo gemerkt op dit forum dat veel mensen het VB afkeuren. Niets mis mee, dat mag gevonden worden, ieder heeft zo zijn mening. Het is wel de bedoeling dat je je mening altijd correct beargumenteerd op een fatsoenlijke manier. Ik vind het VB niet slecht. Er zijn mensen die goede argumenten gebruiken tegen het VB, dit zijn er echter bitter weinig. Ik stoor me namelijk om het ontiegelijk domme en -compleet buiten de discussie vallende- opmerkingen die gebruikt worden tegen het VB en tegen aanhangers van het VB.

Hiernaast gebruiken veel mensen als argument dat het VB racistisch en discriminerend is. Maar deze mensen maken echter zelf de grote fout, ik vind het discriminerend gedrag van tegenstanders van het VB!

Goed beargumenteerde topics die aangemaakt worden door VB'ers waar op gereageerd word met "tis een VBer, alles wat die mensen zeggen en vinden is toch onzin"
__________________
Real people aren't perfect, perfect people aren't real.
Sounds of silence is offline  
Oud 26 oktober 2005, 12:08   #2
Hans1
Banneling
 
 
Hans1's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 maart 2003
Locatie: BELGIE - BELGIQUE - BELGIEN - BELGIUM
Berichten: 15.869
Standaard

Meningen en partijen kunnen gediscrimineerd worden, zoals de Belgisch-gezinde, maar dat is nog iets anders. Het VB wordt echter niet gediscrimineerd. Dat is afgezaagde lulkoek.

Bovendien is het VB de enige gekende oppositiepartij wat hun succes grotendeels verklaard. Indien nieuwe partijen ook op TV zouden mogen komen, zou het snel gedaan zijn met het VB.

En die tijd is niet meer zo ver af.

Laatst gewijzigd door Hans1 : 26 oktober 2005 om 12:09.
Hans1 is offline  
Oud 26 oktober 2005, 12:08   #3
AVV
Gouverneur
 
AVV's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 mei 2004
Locatie: OVERPELT
Berichten: 1.106
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sounds of silence
Ik heb zo gemerkt op dit forum dat veel mensen het VB afkeuren. Niets mis mee, dat mag gevonden worden, ieder heeft zo zijn mening. Het is wel de bedoeling dat je je mening altijd correct beargumenteerd op een fatsoenlijke manier. Ik vind het VB niet slecht. Er zijn mensen die goede argumenten gebruiken tegen het VB, dit zijn er echter bitter weinig. Ik stoor me namelijk om het ontiegelijk domme en -compleet buiten de discussie vallende- opmerkingen die gebruikt worden tegen het VB en tegen aanhangers van het VB.

Hiernaast gebruiken veel mensen als argument dat het VB racistisch en discriminerend is. Maar deze mensen maken echter zelf de grote fout, ik vind het discriminerend gedrag van tegenstanders van het VB!

Goed beargumenteerde topics die aangemaakt worden door VB'ers waar op gereageerd word met "tis een VBer, alles wat die mensen zeggen en vinden is toch onzin"

Niets meer dan een proces dat al sinds dag 1 van het Vlaams Belang (Blok) bezig is, en met de jaren minder effect heeft.
Integendeel..............
__________________
AVV is offline  
Oud 26 oktober 2005, 14:13   #4
CONTRA
Schepen
 
CONTRA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2003
Berichten: 478
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sounds of silence
Ik heb zo gemerkt op dit forum dat veel mensen het VB afkeuren. Niets mis mee, dat mag gevonden worden, ieder heeft zo zijn mening. Het is wel de bedoeling dat je je mening altijd correct beargumenteerd op een fatsoenlijke manier. Ik vind het VB niet slecht. Er zijn mensen die goede argumenten gebruiken tegen het VB, dit zijn er echter bitter weinig. Ik stoor me namelijk om het ontiegelijk domme en -compleet buiten de discussie vallende- opmerkingen die gebruikt worden tegen het VB en tegen aanhangers van het VB.

Hiernaast gebruiken veel mensen als argument dat het VB racistisch en discriminerend is. Maar deze mensen maken echter zelf de grote fout, ik vind het discriminerend gedrag van tegenstanders van het VB!

Goed beargumenteerde topics die aangemaakt worden door VB'ers waar op gereageerd word met "tis een VBer, alles wat die mensen zeggen en vinden is toch onzin"
Er is weinig tegenwind ....
CONTRA is offline  
Oud 26 oktober 2005, 14:48   #5
soulwaxxx
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 19 oktober 2005
Berichten: 22
Standaard

Discriminerend, rascistisch, aanzetten tot haat, het is niet subjectief en kan worden vastgesteld en veroordeeld, zoals ook is gebeurd in het verleden.

Dus als u een uitspraak van een rechtbank geen goed argument vindt, is er iets grondig fout.

Misschien zijn idd niet alle ideen van het VB even verwerpelijk, zeker en vast, maar de manier waarop sommige andere ideen (die op hun beurt wel verwerpelijk zijn) en de achtergrond van sommige leden zijn dat beslist wel!!!
soulwaxxx is offline  
Oud 26 oktober 2005, 15:00   #6
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulwaxxx
Discriminerend, rascistisch, aanzetten tot haat, het is niet subjectief en kan worden vastgesteld en veroordeeld, zoals ook is gebeurd in het verleden.

Dus als u een uitspraak van een rechtbank geen goed argument vindt, is er iets grondig fout.

Misschien zijn idd niet alle ideen van het VB even verwerpelijk, zeker en vast, maar de manier waarop sommige andere ideen (die op hun beurt wel verwerpelijk zijn) en de achtergrond van sommige leden zijn dat beslist wel!!!
Ieder zijn idee. Maar als men eerst x -aantal wetten moet wijzigen om een grond voor veroordeling te hebben (en daarmee het recht op vrije meningsuiting serieus beknot), en dan de poging tot veroordeling een zodanige circuit moet laten doorlopen tot men een rechter bereid heeft gevonden om de veroordeling uit te spreken, vind ik dit toch geen goed argument, en is er, mijn inziens iets grondig fout met de rechtstaat.
Bob is offline  
Oud 26 oktober 2005, 15:30   #7
Teerke
Provinciaal Statenlid
 
Geregistreerd: 23 juni 2005
Berichten: 732
Standaard

Het komt weeral neer op de vrijheid van meningsuiting. Het zogenaamde blokarrest is daarover anders heel duidelijk. Die duidelijkheid van de uitspraakdoende rechter blijft echter een doorn in het oog van de VB-aanhang. Het bewuste arrest is al een onderwerp van discussie geweest op dit forum, maar toch blijven sommigen hardnekkig beweren dat het een beknotting van dit recht betreft. Ofwel hebben deze mensen het vonnis niet gelezen ofwel hebben ze het niet begrepen. Domheid is geen schande maar het probleem is dat niemand zijn eigen domheid herkent.
__________________
"L'enfer, c'est les autres." (Jean Paul Sartre)
Teerke is offline  
Oud 26 oktober 2005, 15:31   #8
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

het lijkt wel goed boven te komen wie er vlaams blokker is hé...wie is er tegen de vakbonden? wie is er tegen het stakingsrecht?en kom me nu niet vertellen dat een gewone werkmens tegen de vakbonden en het stakingsrecht is...is me trouwens de laatste dagen goed beginnen opvallen...
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline  
Oud 26 oktober 2005, 15:35   #9
Gentenaar
Parlementsvoorzitter
 
Gentenaar's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 februari 2004
Berichten: 2.141
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sounds of silence
Ik heb zo gemerkt op dit forum dat veel mensen het VB afkeuren. Niets mis mee, dat mag gevonden worden, ieder heeft zo zijn mening. Het is wel de bedoeling dat je je mening altijd correct beargumenteerd op een fatsoenlijke manier. Ik vind het VB niet slecht. Er zijn mensen die goede argumenten gebruiken tegen het VB, dit zijn er echter bitter weinig. Ik stoor me namelijk om het ontiegelijk domme en -compleet buiten de discussie vallende- opmerkingen die gebruikt worden tegen het VB en tegen aanhangers van het VB.

Hiernaast gebruiken veel mensen als argument dat het VB racistisch en discriminerend is. Maar deze mensen maken echter zelf de grote fout, ik vind het discriminerend gedrag van tegenstanders van het VB!

Goed beargumenteerde topics die aangemaakt worden door VB'ers waar op gereageerd word met "tis een VBer, alles wat die mensen zeggen en vinden is toch onzin"
hallo! meer dan de helft van de mensen hier stemt voor het Vlaams Belang. En de meerderheid van hen staat bij elke linkse post klaar om de man en niet de bal te spelen. Ik weet dat jullie graag de verschoppeling uithangen, maar nu is het echt wel onredelijk.
__________________
Gentenaar is offline  
Oud 26 oktober 2005, 15:54   #10
PAJOT
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 juni 2003
Berichten: 6.792
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door soulwaxxx
Discriminerend, rascistisch, aanzetten tot haat, het is niet subjectief en kan worden vastgesteld en veroordeeld, zoals ook is gebeurd in het verleden.

Dus als u een uitspraak van een rechtbank geen goed argument vindt, is er iets grondig fout.

Misschien zijn idd niet alle ideen van het VB even verwerpelijk, zeker en vast, maar de manier waarop sommige andere ideen (die op hun beurt wel verwerpelijk zijn) en de achtergrond van sommige leden zijn dat beslist wel!!!
Mensen zijn verantwoordelijk voor hun daden en niet voor hun al dan niet foute intenties.

Dergelijke gewetensmisdrijven bestaan alleen in totalitaire regimes.
PAJOT is offline  
Oud 26 oktober 2005, 16:48   #11
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Teerke
Het komt weeral neer op de vrijheid van meningsuiting. Het zogenaamde blokarrest is daarover anders heel duidelijk. Die duidelijkheid van de uitspraakdoende rechter blijft echter een doorn in het oog van de VB-aanhang. Het bewuste arrest is al een onderwerp van discussie geweest op dit forum, maar toch blijven sommigen hardnekkig beweren dat het een beknotting van dit recht betreft. Ofwel hebben deze mensen het vonnis niet gelezen ofwel hebben ze het niet begrepen. Domheid is geen schande maar het probleem is dat niemand zijn eigen domheid herkent.
De rechters daarvoor waren dan dom, en gelukkig is er dan wel een rechter geweest die de domheid herkent heeft ?
Vrees dat ge de voorafgaande wetswijzigen niet gelezen of begrepen hebt, evenals de uitspraak van de voorzitter van de liga van de rechten van de mens, dat het hun alleen te doen was om een politieke partij te veroordelen.
Nu kom, de tienpuntenvraag zal altijd zijn, wie is er dom ?
Bob is offline  
Oud 26 oktober 2005, 17:14   #12
lyot
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 3 september 2003
Berichten: 2.493
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door radicaal
Mensen zijn verantwoordelijk voor hun daden en niet voor hun al dan niet foute intenties.

Dergelijke gewetensmisdrijven bestaan alleen in totalitaire regimes.
als dat het door jou gehanteerde criterium is, dan zijn er op deze wereld alleen maar totalitaire regimes.
__________________
It's deep how you can be so shallow
lyot is offline  
Oud 26 oktober 2005, 17:57   #13
thePiano
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
thePiano's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2002
Locatie: Antwerpen, 't Stad van Alleman
Berichten: 18.172
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Ieder zijn idee. Maar als men eerst x -aantal wetten moet wijzigen om een grond voor veroordeling te hebben (en daarmee het recht op vrije meningsuiting serieus beknot), en dan de poging tot veroordeling een zodanige circuit moet laten doorlopen tot men een rechter bereid heeft gevonden om de veroordeling uit te spreken, vind ik dit toch geen goed argument, en is er, mijn inziens iets grondig fout met de rechtstaat.
Onzin, de verkeerswet is honderden keren gewijzigd, niemand die daar aanstoot van neemt. Waarom? Omdat het de verkeersveiligheid ten goede komt en het algemeen belang dient. Leg mij eens uit hoe het VB het algemeen belang dient? En met algemeen bedoel ik niet alleen de leden van het VB maar van alle burgers die op ons grondgebied verblijven, Belgen en niet-Belgen.
__________________
"Ik bewandel het rechte pad dat, zoals u weet, niet bestaat en ook niet recht is."
(Fred Vargas in 'Un lieu incertain' - 2008)
thePiano is offline  
Oud 26 oktober 2005, 22:59   #14
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door thePiano
Onzin, de verkeerswet is honderden keren gewijzigd, niemand die daar aanstoot van neemt. Waarom? Omdat het de verkeersveiligheid ten goede komt en het algemeen belang dient. Leg mij eens uit hoe het VB het algemeen belang dient? En met algemeen bedoel ik niet alleen de leden van het VB maar van alle burgers die op ons grondgebied verblijven, Belgen en niet-Belgen.
Maar leg mij eens uit hoe het algemeen belang gediend wordt als men politieke tegenstrevers door middel van wetten, die men zelf maakt, tracht uit te schakelen.
Zo zou men de verkeerswet ook kunnen wijzigen om bepaalde autokonstrukteurs uit te schakelen.
Bob is offline  
Oud 26 oktober 2005, 23:06   #15
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

wat mij duidelijk en duidelijker word,is dat het vb er voor het algemeen belang van de werkgever er is,niet voor de werknemer,het vb is tegen stakingsrecht en vakbonden, en als je ze dan bezig hoort zou een vakbond zo een lid van het vb nog moeten verdedigen,en dit terwijl hij volledig gekant is tegen een vakbond...recht op vrije meningsuiting...heb je anders waren er geen forums en dergelijken...
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 26 oktober 2005 om 23:09.
pistoléke is offline  
Oud 26 oktober 2005, 23:06   #16
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

knip
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 26 oktober 2005 om 23:07.
pistoléke is offline  
Oud 26 oktober 2005, 23:06   #17
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

knip alweer
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 26 oktober 2005 om 23:08.
pistoléke is offline  
Oud 26 oktober 2005, 23:06   #18
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

wat mij duidelijk en duidelijker word,is dat het vb er voor het algemeen belang van de werkgever er is,niet voor de werknemer,het vb is tegen stakingsrecht en vakbonden, en als je ze dan bezig hoort zou een vakbond zo een lid van het vb nog moeten verdedigen,en dit terwijl hij volledig gekant is tegen een

deze laat ik ff staan admins haalt die dubbels er is uit,ik kan er niks aan doen...
__________________
"Olé Pistolé"

Laatst gewijzigd door pistoléke : 26 oktober 2005 om 23:08.
pistoléke is offline  
Oud 26 oktober 2005, 23:20   #19
Bob
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 oktober 2002
Berichten: 26.606
Standaard

Er zit zeer duidelijk een bug in het programma. Heb zo ook al een paar maal een kettingreaktie veroorzaakt, die een explosie van postings teweegbracht
Maar terug tot de orde. Discussies of het vb al of niet een rechtse partij is, zijn wel correcter dan er telkens hitler bij te betrekken. En het vb is nu eenmaal een rechtse partij (sommigen zeggen zelfs extreem-rechts). En zal zodoende geen groot voorstander zijn van het stakingswapen. Maar dat neemt niet weg dat zij bvb tegen de geplande regeringsmaatregelen zijn (weet het eigenlijk zelf niet).
Bob is offline  
Oud 26 oktober 2005, 23:36   #20
pistoléke
Burgemeester
 
pistoléke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 september 2003
Locatie: Antwerpen,Merksem
Berichten: 593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bob
Er zit zeer duidelijk een bug in het programma. Heb zo ook al een paar maal een kettingreaktie veroorzaakt, die een explosie van postings teweegbracht
Maar terug tot de orde. Discussies of het vb al of niet een rechtse partij is, zijn wel correcter dan er telkens hitler bij te betrekken. En het vb is nu eenmaal een rechtse partij (sommigen zeggen zelfs extreem-rechts). En zal zodoende geen groot voorstander zijn van het stakingswapen. Maar dat neemt niet weg dat zij bvb tegen de geplande regeringsmaatregelen zijn (weet het eigenlijk zelf niet).
Het vb is tegen de vakbonden en tegen het stakingsrecht!
En Hitler,tsja maar waarom herdenkt men dan jaarlijks een collaboratuer zoals Borms?
__________________
"Olé Pistolé"
pistoléke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be