Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Vlaams-nationalistisch forum
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Vlaams-nationalistisch forum Vlaams-nationalistische thema's kunnen hier besproken worden.

 
 
Discussietools
Oud 10 december 2004, 18:29   #1
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard Hoe 175 jaar belgië boycotten?

Wat zijn jullie ideeën over een eventuele boycot van het belgisch feestjaar 2005? Het duurt niet lang meer, en er moet op een gepaste wijze gereageerd worden. We zouden zoveel mogelijk mensen moeten laten weten dat ze niet moeten meedoen aan dit slim afleidingsmanoeuver om de ware aard van belgië en het koningshuis te verdoezelen. Om een zo breed mogelijk publiek draagvlak te hebben mogen we liefst geen agressieve actie voeren.

Enige ideeën of aanmerkingen?

Laatst gewijzigd door Ambiorix : 10 december 2004 om 18:29.
Ambiorix is offline  
Oud 12 december 2004, 10:16   #2
Hagal
Burger
 
Geregistreerd: 9 september 2004
Berichten: 195
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Wat zijn jullie ideeën over een eventuele boycot van het belgisch feestjaar 2005? Het duurt niet lang meer, en er moet op een gepaste wijze gereageerd worden. We zouden zoveel mogelijk mensen moeten laten weten dat ze niet moeten meedoen aan dit slim afleidingsmanoeuver om de ware aard van belgië en het koningshuis te verdoezelen. Om een zo breed mogelijk publiek draagvlak te hebben mogen we liefst geen agressieve actie voeren.

Enige ideeën of aanmerkingen?
Verdorie, ik dacht dat het hier bol zou staan van de ideeën. Valt lelijk tegen. Blijkbaar is iedereen ingedommeld.
Hagal is offline  
Oud 12 december 2004, 14:47   #3
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

België is gewoon een archaïsche staatsconstructie die evolueert naar een Vlaamse en een Waalse staat. België boycotten hoeft niet, het verdwijnt toch vanzelf...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 12 december 2004, 22:02   #4
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Hmm, gewoon niet meedoen lijkt me genoeg.

Anders op 21 Juli de Vlaamse vlag uithangen...
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 13 december 2004, 09:19   #5
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven
Hmm, gewoon niet meedoen lijkt me genoeg.
Zulke boycot is ook niet gunstig, dan geef je die belgicisten de mogelijkheid om de feestvierders te recupereren, aangezien échte flaminganten toch niet meedoen, net zoals LSP en zo de tegenstanders van de oorlog in Irak probeerden te recupereren.

Op 21 juli 2002 heb ik toevallig ook meegefeest, twas ochottekes Gentse Feesten en zondag...
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 13 december 2004, 14:01   #6
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

doe gewoon mee aan hun festiviteiten, tenslotte betalen de vlamingen het grootste deel van alle kosten. Maar iedereen doet een t-shirt aan met "monarchie rijmt niet op democratie" en doet zijn vlag mee. Maar dan wel geen gescandeer en ambras, gewoon leuke dag van maken en anderen de ogen uitsteken
vrijevlaming is offline  
Oud 13 december 2004, 14:33   #7
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
doe gewoon mee aan hun festiviteiten, tenslotte betalen de vlamingen het grootste deel van alle kosten. Maar iedereen doet een t-shirt aan met "monarchie rijmt niet op democratie" en doet zijn vlag mee. Maar dan wel geen gescandeer en ambras, gewoon leuke dag van maken en anderen de ogen uitsteken
Bestaan deze T-shirts? Of moeten we ze laten maken? Misschien wel een goed idee om ze op 'grote' schaal te (laten) maken.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 13 december 2004 om 14:39.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 13 december 2004, 16:59   #8
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Bestaan deze T-shirts? Of moeten we ze laten maken? Misschien wel een goed idee om ze op 'grote' schaal te (laten) maken.
We kunnen er misschien nog laten bij maken met als opschrift belgië barst
Piet Hein is offline  
Oud 13 december 2004, 17:04   #9
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
We kunnen er misschien nog laten bij maken met als opschrift belgië barst
In Duffel kan je in ieder geval de zwarte T-shirts kopen met Republiek Vlaanderen. Ik heb er zo een. Ze zijn wel mooi. Hier vind je er een foto van. www.voorpost.org Kijk bij 'Avondland'
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 13 december 2004, 17:18   #10
Piet Hein
Minister
 
Geregistreerd: 1 juni 2004
Berichten: 3.757
Standaard

Hooe kan ik die bekomen.
Piet Hein is offline  
Oud 13 december 2004, 17:24   #11
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door axel nort
Hooe kan ik die bekomen.
Bellen naar de Raf (cafébaas van De Klokke in Duffel)
Ik woon in A'pen, dus het was wel redelijk ver omdat er geen goed openbaar vervoer naartoe is. Maar als je het vriendelijk vraagt, dan vraagt hij aan een klant om u naar de bushalte te voeren. Ik stuur je zijn telefoonnummer privé.

Laatst gewijzigd door Vlaams-nationalist : 13 december 2004 om 17:25.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 13 december 2004, 18:08   #12
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
Bestaan deze T-shirts? Of moeten we ze laten maken? Misschien wel een goed idee om ze op 'grote' schaal te (laten) maken.
niet dat ik weet, maar het ware misschien geen slecht gedacht om over de grensen van alle groeperingen en partijen heen er werk van te maken om ze te verspreiden.

T-shirts met "belgië barst" erop zou ik persoonlijk niet aandoen: de kans is reëel dat je dan negatief wordt afgeschilderd en dat kan niet de bedoeling zijn, en is zeker niet in het voordeel van de vlaamse beweging. De meer neutrale t-shirt van "republiek vlaanderen" lijkt mij dan beter geschikt.
vrijevlaming is offline  
Oud 13 december 2004, 18:23   #13
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
niet dat ik weet, maar het ware misschien geen slecht gedacht om over de grensen van alle groeperingen en partijen heen er werk van te maken om ze te verspreiden.

T-shirts met "belgië barst" erop zou ik persoonlijk niet aandoen: de kans is reëel dat je dan negatief wordt afgeschilderd en dat kan niet de bedoeling zijn, en is zeker niet in het voordeel van de vlaamse beweging. De meer neutrale t-shirt van "republiek vlaanderen" lijkt mij dan beter geschikt.
akkoord!

Ik zou er ook graag éen willen..
Ambiorix is offline  
Oud 13 december 2004, 18:53   #14
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
akkoord!

Ik zou er ook graag éen willen..
De Raf zal 'content' zijn. Misschien het beste om dat allemaal af te spreken, zodat er misschien korting gekregen kan worden. Er zijn twee varianten: vanachter is het altijd dat teken en van voor of hetzelfde teken, of het logo van het café. Iedereen koopt natuurlijk wat hij wil, maar ik heb er al een met het logo, en het is misschien 'indrukwekkender' om allemaal dezelfde te hebben.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 13 december 2004, 18:55   #15
Ambiorix
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2004
Berichten: 16.218
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaams-nationalist
De Raf zal 'content' zijn. Misschien het beste om dat allemaal af te spreken, zodat er misschien korting gekregen kan worden. Er zijn twee varianten: vanachter is het altijd dat teken en van voor of hetzelfde teken, of het logo van het café. Iedereen koopt natuurlijk wat hij wil, maar ik heb er al een met het logo, en het is misschien 'indrukwekkender' om allemaal dezelfde te hebben.
hey ma kunt ge dat niet opsturen? (en voor mij liefst aan beide kanten dat teken, ik ben nog nooit in dat café geweest dusja..)
Ambiorix is offline  
Oud 13 december 2004, 19:04   #16
Vlaams-nationalist
Staatssecretaris
 
Vlaams-nationalist's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 mei 2004
Locatie: Antwerpen, Vlaanderen
Berichten: 2.951
Stuur een bericht via MSN naar Vlaams-nationalist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
hey ma kunt ge dat niet opsturen? (en voor mij liefst aan beide kanten dat teken, ik ben nog nooit in dat café geweest dusja..)
Ik kan daar ook niet gemakkelijk komen, ik woon op het Zuid in Antwerpen. En het café is in Duffel. Woont daar niemand dicht bij. Ik kan misschien wel eens horen of er een mogelijkheid is dat die T-shirt worden opgestuurd. Hoe zouden we dat dan met betalingen doen? Als ik weet hoeveel er moeten zijn kan ik wel eens bellen. Maar dan moet het wel goed afgesproken zijn. En zeker niet nu, ik zit midden in de examens. Als er een goede regeling is wil ik misschien wel eens kijken. Ik zou het dan ook graag zo vlug mogelijk weten zodat ik dat kan regelen. Ik moet dan aan iemand vragen om mij met de auto te brengen en dan moet dat goed geregeld zijn. Misschien kan iedereen die er zo een wil al even iets laten weten.
Vlaams-nationalist is offline  
Oud 14 december 2004, 16:38   #17
Tantist
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 12 januari 2003
Locatie: Derde bol rond de zon
Berichten: 18.546
Stuur een bericht via MSN naar Tantist
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
doe gewoon mee aan hun festiviteiten, tenslotte betalen de vlamingen het grootste deel van alle kosten. Maar iedereen doet een t-shirt aan met "monarchie rijmt niet op democratie" en doet zijn vlag mee. Maar dan wel geen gescandeer en ambras, gewoon leuke dag van maken en anderen de ogen uitsteken
Leuk idee! Volledig mee eens!
__________________
Ik distantieer me van al wat ik vroeger heb geschreven
Tantist is offline  
Oud 14 januari 2005, 19:21   #18
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwart & Geel
Wat zijn jullie ideeën over een eventuele boycot van het belgisch feestjaar 2005? Het duurt niet lang meer, en er moet op een gepaste wijze gereageerd worden. We zouden zoveel mogelijk mensen moeten laten weten dat ze niet moeten meedoen aan dit slim afleidingsmanoeuver om de ware aard van belgië en het koningshuis te verdoezelen. Om een zo breed mogelijk publiek draagvlak te hebben mogen we liefst geen agressieve actie voeren.

Enige ideeën of aanmerkingen?
Ik vind het jammer dat op dit onderwerp zo weinig reactie komt. Ik vind persoonlijk dat simpel wegblijven of meefeesten in zo'n T-shirt veel te braaf is. Volgens mij moet er op een waardige manier weliswaar, zonder gescheld en geweld op een zeer visuele en harde manier actie moet worden gevoerd.

Nu met die feesten is het meer dan ooit dé gelegenheid om als Vlaams-nationalist te laten zien dat je écht niet akkoord bent met België.

Op een voor de pers zichtbare plaats, een plaat die je in de vorm van België hebt gesneden, in twee zagen moet perfect kunnen vind ik.
Voorts moeten er plak- pamflet- en protestacties allerhandende worden georganiseerd.

Eigenlijk zou er een tijdelijk orgaan moeten opgesteld worden dat separatistische bewegingen even overkoepelt om een betere samenwerking te verkrijgen. Ik dacht dat er reeds zo'n innitiatief was, maar ik hoorde dat het helaas weer op een sisser is uitgelopen. Spijtig genoeg geraakt de Vlaamse beweging weer niet uit haar interne akkefietjes of ligt ze weer voor het grootste deel in slaap. En dat terwijl de godsvrede nu meer dan ooit nodig is!!!
__________________
panzer is offline  
Oud 14 januari 2005, 19:25   #19
vrijevlaming
Banneling
 
 
vrijevlaming's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 februari 2004
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 7.535
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door panzer
Eigenlijk zou er een tijdelijk orgaan moeten opgesteld worden dat separatistische bewegingen even overkoepelt om een betere samenwerking te verkrijgen. Ik dacht dat er reeds zo'n innitiatief was, maar ik hoorde dat het helaas weer op een sisser is uitgelopen. Spijtig genoeg geraakt de Vlaamse beweging weer niet uit haar interne akkefietjes of ligt ze weer voor het grootste deel in slaap. En dat terwijl de godsvrede nu meer dan ooit nodig is!!!
voor zover ik weet zijn ze bezig met die overkoepeling hoor. Er is binnenkort hierover een vergadering, in mechelen dacht ik.
vrijevlaming is offline  
Oud 14 januari 2005, 20:08   #20
panzer
Provinciaal Gedeputeerde
 
panzer's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 december 2004
Locatie: Hombeek (In Leuven tijdens de week op kot)
Berichten: 859
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming
voor zover ik weet zijn ze bezig met die overkoepeling hoor. Er is binnenkort hierover een vergadering, in mechelen dacht ik.
Ah mooi zo!!!

En wie word er overkoepeld dan??
__________________
panzer is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:16.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be