Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 december 2008, 17:10   #1
Politics.be
Redactie
 
 
Politics.be's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 november 2004
Berichten: 28.704
Standaard CD&V : mededeling te vinden van minister Inge Vervotte, over haar beslissing om geen

De gebeurtenissen van de voorbije weken hebben een diepe indruk op mij nagelaten. De aangerichte menselijke en politieke schade bij Jo Vandeurzen en Yves Leterme verplichten mij om grondig na te denken. Ik ben een politica, maar bovenal een mens. Yves, Jo en ik voerden samen intensieve campagnes in 2003, 2004 en 2007, waarbij we stap voor stap samen werkten voor een overwinning van CD&V. Die overwinning hebben we mede te danken aan de uitstekende samenwerking op topniveau en het vertrouwen dat we hadden in elkaar, ons programma en onze partij.

Samenwerking en vertrouwen zijn fundamentele basisvoorwaarden voor mij om aan politiek te kunnen doen. Ik heb er dan ook steeds bewust voor gekozen om geen onafhankelijke koers te varen binnen de partij of de regering, maar om loyaal samen te werken. Ook in de besluitvorming en de communicatie heb ik die houding consequent gevolgd. Die basisvoorwaarden zijn voor mij vandaag niet vervuld.

Na het ontslag van de regering heb ik intern duidelijk gemaakt dat opnieuw in een regering stappen tot 2011, waarbij enkel Yves Leterme en Jo Vandeurzen vervangen worden, voor mij niet verdedigbaar is. Zij hebben hun verantwoordelijkheid genomen omdat ze van oordeel zijn dat verdachtmakingen aan hun adres, onverenigbaar zijn met bestuursverantwoordelijkheid. Zij hebben in eer en geweten gehandeld, maar ik kan er geen vrede mee nemen dat enkel de CD&V-ministers deze houding aannemen. Iemand doorschuiven naar het voorzitterschap van de Kamer hoort daar niet bij. Iedere partij is uiteraard verantwoordelijk voor de mensen die zij naar voren schuift, maar de premier is verantwoordelijk voor een hele ploeg. En die ploeg moet geloofwaardig zijn.

In die omstandigheden lijkt een beperkt kabinet met een beperkt programma tot aan de verkiezingen in juni 2009 mij de beste manier om geloofwaardig besturen en het herstellen van het vertrouwen, met elkaar te verzoenen.

Ik wil heel duidelijk zijn: het gaat mij helemaal niet over de persoon van Herman Van Rompuy. Ik heb het volste vertrouwen in zijn kwaliteiten, kennis en kunde (net zoals in die van andere namen die genoemd werden als premier, zoals Jean-Luc Dehaene of Marianne Thyssen).

Binnen de geschetste omstandigheden acht ik mezelf niet in staat om in een regering te stappen. Ik kan geen vrede nemen met de genomen beslissingen en kan er dus ook geen deel van uitmaken. Ik zie mezelf niet in staat om de gemaakte keuzes te verdedigen of uit te dragen.

Ik weet dat ik mensen teleurstel, maar ik doe aan politiek vanuit wie ik ben als mens en hoe ik in het leven sta. Consequent zijn met mezelf hoort daarbij. Dat is de enige manier om met overtuiging aan politiek te kunnen doen.

Ik ben vele mensen dankbaar, vooral mijn naaste medewerkers die met volle overtuiging het beste van zichzelf hebben gegeven gedurende jaren, alsook de vrijwilligers en militanten die het altijd voor mij opnamen en vele inspanningen leverden. Uiteraard mogen zij en alle andere christendemocraten op mijn engagement blijven rekenen.

Meer informatie: Steffen Van Roosbroeck, woordvoerder

Bron: politics.be
Politics.be is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 17:38   #2
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Een madam met kl*ten aan haar lijf
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 17:46   #3
Dajjal
Minister
 
Dajjal's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Locatie: In mijn zwembad.
Berichten: 3.164
Standaard

Respect...
Dajjal is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 17:48   #4
E. Gidius
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
E. Gidius's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 november 2008
Locatie: Belgisch-Congo, oeps -Vlaanderen
Berichten: 17.850
Standaard

Proficiat Inge! Ik ben het zelden of nooit met je eens, maar hier bewijs je dat geen vaatdoek bent.
__________________
* Verder ben ik van mening dat de 0VLD, voor het welzijn van dit land en zijn burgers, moet vernietigd worden.
* Eenvoudig truukje om de d/t regels voor werkwoorden toe te passen.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 17:49   #5
Gun
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Gun's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 januari 2005
Locatie: de BH van V
Berichten: 19.793
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Proficiat Inge! Ik ben het zelden of nooit met je eens, maar hier bewijs je dat geen vaatdoek bent.
²
__________________
KEEP CASH ALIVE!!!!
Gun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 18:13   #6
toccata
Europees Commissaris
 
toccata's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 november 2006
Berichten: 7.056
Standaard

ik kan er niet aan doen, maar ik geloof er niet in
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
Heel wat prille democratieen met onwillige burgers zouden het toejuichen, voor de chocoladecigarettenindustrie zou het een slag zijn

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 18:26   #7
Seg schat
Banneling
 
 
Geregistreerd: 9 december 2008
Berichten: 357
Standaard

Misschien volgt ze duidelijke instructies van Luc Cortebeeck...

Laatst gewijzigd door Seg schat : 30 december 2008 om 18:27.
Seg schat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 december 2008, 19:15   #8
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Ze heeft gewoon voldoende inzicht om in te zien dat deze regering het amper een half jaartje zal volhouden, de leugens voor de camera's van anderen ten spijt.

Leterme heeft Nva laten vallen voor ( in retrospect ) een postje van 3 maanden : maw kosten baten bekijkend een erg slechte deal.

Mevrouw Vervotte tracht nu haar politieke maagdelijkheid te herwinnen. Volgende keer wil ze gewoon een goeie uitgangspositie hebben voor de verkiezingen, indien de cdv verkiezingen verliest maar zij slaagt erin om een ( relatief ) goede score te halen zal dit haar positie in de partij enorm versterken.


mvg. sint ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be