Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 8 september 2008, 13:07   #81
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 juli 2005
Berichten: 34.995
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Logisch dat ze niet voor Vlaanderen zullen kiezen. Ze willen hun taal, hun cultuur bewaren. Bovendien, met de zeer slechte imago van Vlaanderen op de Franstalige kant, zal het zeker niets helpen.
En welke culturele rechten zouden de Nederlandstaligen in het Wallobrusselse Reich nog hebben?
Zwartengeel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 13:11   #82
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN
 
vlijmscherp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2006
Locatie: Zele
Berichten: 44.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En welke culturele rechten zouden de Nederlandstaligen in het Wallobrusselse Reich nog hebben?
het recht om Frans te spreken, tiens!
__________________
multiculturele samenleving: de vrijheid van elk individu om zijn cultuur te beleven binnen de grenzen van de wetten van het land.
We moeten blijven hopen, blijven geloven in het goede in de mens. Anders lopen we ons vast in een cynisch, zelfdestructief wereldbeeld waar een wit-zwart denken regeert.
vlijmscherp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 13:12   #83
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Is er op 21/9, ik durf het bijna niet te zeggen, weeral een deadline?
En aan wat moet er dan wel voldaan worden om aan deze deadline tegemoet te komen?
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 13:17   #84
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
"Anderen" kunnen dan wel vinden dat de nva plooit en buigt en toegeeft,

maar in ieder geval, lijkt het erop dat het Weverke doet wat zijn eigen mensen van hem vragen:

link: http://www.gva.be/nieuws/politiek/default.asp?art={74606F4C-D4D8-4410-9FF5-4A2938137F2F}






Moet N-VA uit het kartel stappen als er op 21/9 geen akkoord is en CD&V toch verder wil gaan met de regering?
Ja
(81.40%)
Nee
(18.60%)


Wat moet N-VA doen als het kartel springt?
Solo gaan
(40.60%)
Praten met LDD
(18.75%)
Praten met VB
(11.08%)
Praten met LDD + VB
(29.57%)



Bent u tevreden over de rol die Bart De Wever speelt?
Ja
(76.54%)
Nee
(23.46%)



Hebt u nog vertrouwen in Yves Leterme als premier?
Ja
(27.57%)
Nee
(72.43%)
De mandatarissen mogen dat dan nog wel vinden, en dan nog de partijlijn openlijk aanvallen is natuurlijk not done, de kiezer heeft echter het laatste woord. Aan krantenpeilingen je geloof vasthouden is trouwens al helemaal zielig.
NVA heeft met al haar gebroken beloftes haar doodsvonnis getekend. Op Middenlange termijn is het opgaan in een andere partij in eerste instantie CD&V eventueel VB of verdwijnen onder de kiesdrempel.
__________________
La causa nostra:Mani pulite

Laatst gewijzigd door maarte : 8 september 2008 om 13:20.
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 15:46   #85
robert t
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 26 januari 2005
Berichten: 7.440
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
NVA heeft met al haar gebroken beloftes haar doodsvonnis getekend. Op Middenlange termijn is het opgaan in een andere partij in eerste instantie CD&V eventueel VB of verdwijnen onder de kiesdrempel.
Je bent iets vergeten. Je vermeldt je eigen partij niet eens. Bescheidenheid of toch een beetje twijfel, wie zal het zeggen. Het Vlaams profiel misschien. "Met België als het kan, zonder als het moet". Tja, daar kan je ook alle richtingen mee uit. Iedere strekking in de partij moet tevreden worden gesteld, nietwaar? LDD zal het ongetwijfeld goed doen bij de Vlaamse en Europese verkiezingen van volgend jaar. En daarna zal er onderhandeld worden. Jean-Marie zal voorzichtig moeten zijn. Hij is omstuimig en impulsief. Voor hij het beseft doet hij beloftes die hij achteraf niet hard kan maken. En dat zou zeer spijtig zijn hé? Maar allé, zover is het nog niet. Tot dan kun je je geliefdkoosd spelletje van de laatste maanden voortzetten, nl. N-VA bashen. Plezant hé?
robert t is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 16:58   #86
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door robert t Bekijk bericht
Je bent iets vergeten. Je vermeldt je eigen partij niet eens. Bescheidenheid of toch een beetje twijfel, wie zal het zeggen. Het Vlaams profiel misschien. "Met België als het kan, zonder als het moet". Tja, daar kan je ook alle richtingen mee uit. Iedere strekking in de partij moet tevreden worden gesteld, nietwaar? LDD zal het ongetwijfeld goed doen bij de Vlaamse en Europese verkiezingen van volgend jaar. En daarna zal er onderhandeld worden. Jean-Marie zal voorzichtig moeten zijn. Hij is omstuimig en impulsief. Voor hij het beseft doet hij beloftes die hij achteraf niet hard kan maken. En dat zou zeer spijtig zijn hé? Maar allé, zover is het nog niet. Tot dan kun je je geliefdkoosd spelletje van de laatste maanden voortzetten, nl. N-VA bashen. Plezant hé?
Best Robert, ik ben noch mandataris noch lid van de partij die jij vermeld, wel heb ik een grote sympathie voor hun programma die ik niet onder stoelen of banken steek. Het NVA bashen van de laatste maanden is trouwens onmogelijk daar ik al een paar maanden amper op dit forum kom en post. Als je echt mijn posts zou hebben gevolgd dan zou je gemerkt hebben dat ik voor de ultieme deadline van Pasen de nva zowat altijd heb verdedigd, ik geloofde dan ook in het project van een grote staatshervorming. Tussen pasen en de juli deadline was ik bijzonder sceptisch, na de juni episode is de nva in mijn ogen niet meer te verdedigen als je echt een grote staatshervorming wil. Als ik echt mijn huidige gevoelens over de CD&V en nva hier moest neerpennen dan is dan vooral een gevoel van bedrogen te zijn.

MVG

Een zich bedrogen voelende CD&V/NVA kiezer
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 17:02   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maarte Bekijk bericht
De mandatarissen mogen dat dan nog wel vinden, en dan nog de partijlijn openlijk aanvallen is natuurlijk not done, de kiezer heeft echter het laatste woord. Aan krantenpeilingen je geloof vasthouden is trouwens al helemaal zielig.
NVA heeft met al haar gebroken beloftes haar doodsvonnis getekend. Op Middenlange termijn is het opgaan in een andere partij in eerste instantie CD&V eventueel VB of verdwijnen onder de kiesdrempel.
Ik hou helemaal geen geloof vast aan een krantenartikel, waar haal je dat in hemelsnaam?
Je noemt dat krantenartikel een "peiling", ja pardon, ze hebben alle lokale voorzitters gebeld om een reaktie. Dat is even iets anders dan een doordeweekse peiling van hoe de Vlaming denkt.

De partijlijn aanvallen is "not done". Ooit iets gehoord over de "eigengereidheid" die tiepisch is voor nva-kongressisten?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2008, 17:05   #88
maarte
Minister-President
 
maarte's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2004
Locatie: Hage(n)land
Berichten: 4.471
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik hou helemaal geen geloof vast aan een krantenartikel, waar haal je dat in hemelsnaam?
Je noemt dat krantenartikel een "peiling", ja pardon, ze hebben alle lokale voorzitters gebeld om een reaktie. Dat is even iets anders dan een doordeweekse peiling van hoe de Vlaming denkt.

De partijlijn aanvallen is "not done". Ooit iets gehoord over de "eigengereidheid" die tiepisch is voor nva-kongressisten?
Over welke eigengereidheid heb je het? Iets van gehoord, nee dus.
__________________
La causa nostra:Mani pulite
maarte is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 16:26   #89
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Op 21 september kan de NVA een mooi bilan voorleggen over de stand van zaken: de franstaligen willen met een wit blad beginnen.
Ik zou zeggen prima geregeld van de vlaamse regering met Geert !
Frank VDB heeft al gezegd dat er geen exclusieven zijn en de franstaligen BHV gerust op de agenda mogen zetten.
Begint KP ook al niet een beetje aangebrand te rieken ?

Laatst gewijzigd door boerenverstand : 9 september 2008 om 16:27.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 16:34   #90
Pierette
Banneling
 
 
Geregistreerd: 5 juli 2008
Berichten: 873
Standaard

edito

Laatst gewijzigd door Pierette : 9 september 2008 om 16:36.
Pierette is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 16:45   #91
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard "If you can't beat them, join them."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Nva-stemmer zien hun werkwijze dus niet als een hink-stap-sprong over een ravijn.

Mag ik dit illustreren met de Vlaamse geschiedenis sedert de grondwetswijziging die aan Vlaanderen de kulturele autonomie gaf.
Sedertdien is er telkens meer autonomie bijgekomen, tot waar we nu staan: het federale nivo heeft aan de roi de Laeken wijsgemaakt dat ditzelfde federale nivo geblokkeerd zit, zodat er moet gepalaberd worden op andere nivo's.

Het lijkt mij er dus meer op dat de visie om tot een uitgeroepen beslissing tot onafhankelijkheid te komen, eer een onmogelijke sprong is over een brede ravijn.
Waarom onmogelijk? Nooit een parlementaire meerderheid voor geweest.

De weg van de vu, de nva en nu ook deels het kartel, is deze van de brede rivier over te steken, door van steen naar steen te stappen ....
Belgie is op het moment aan het verdampen. De beeldspraak van het brede ravijn klopt dus helemaal niet. De N-VA wil stap-voor-stap naar vlaamse onafhankelijkheid, dus "de brede rivier over te steken, door van steen naar steen te stappen" past prima.

In plaats van tegen de CD&V oppositie te voeren (zoals VB) is het beter om de CD&V te controleren en te sturen (voor zover dit mogelijk is voor een mini-partijtje). Dit alles onder het motto:
Citaat:
If you can't beat them, then join them.
Zie de N-VA als het paard van Troje. Het is beter om (binnen) aan de onderhandelingstafel te zitten, dan om (buiten) de gesloten poorten te staan. Zelfs als je aan de onderhandelingstafel niet je partijprogramma kunt realiseren....

Dat de franstaligen het kartel willen breken is 1000% logisch: het kartel is namelijk puur gif voor het land Belgie. Maar dat sommige VBlokkers ook het kartel willen breken zal voor mij altijd een raadsel blijven (waarschijnlijk wegens het ontbreken van een rationele reden).
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 16:50   #92
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Dat de franstaligen het kartel willen breken is 1000% logisch: het kartel is namelijk puur gif voor het land Belgie. Maar dat sommige VBlokkers ook het kartel willen breken zal voor mij altijd een raadsel blijven (waarschijnlijk wegens het ontbreken van een rationele reden).
Misschien denken die VB'ers dat separatistische partijen beter samenwerken met separatistische partijen inplaatst van met Belgicistische partijen.

Dat is maar een gedacht van mij he.
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 17:04   #93
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door HAMC Bekijk bericht
Misschien denken die VB'ers dat separatistische partijen beter samenwerken met separatistische partijen inplaatst van met Belgicistische partijen.

Dat is maar een gedacht van mij he.
Als de tijd rijp is (als de seperatisten een meerdenheid hebben in het vlaams parlement), dan zal die samenwerking er ook zeker komen.
Maar zolang de separatisten een minderheid vormen (zowel bij de bevolking als ook in het parlement) is het zinloos om samen buitenspel in een Cordon Sanitair te zitten toekijken.
Veel beter om aktief mee te spelen en ervoor te zorgen dat de grote partijen geen grote blunders (toegevingen) maken. De N-VA is een tegenhanger voor de ACW binnen het kartel. Daar kun jij toch niet tegen zijn?

Ik vind dat alle seperatisten (links, rechts, liberaal, groen, racistisch) de mogelijkheid moeten hebben om op één van de vele seperatistische partijen van hun keuze te kunnen stemmen. Bij een één-partij-keuze (kartel VB/ForzaFlandria) zullen vele kiezers afhaken.
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 17:06   #94
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
Als de tijd rijp is (als de seperatisten een meerdenheid hebben in het vlaams parlement), dan zal die samenwerking er ook zeker komen.
Maar zolang de separatisten een minderheid vormen (zowel bij de bevolking als ook in het parlement) is het zinloos om samen buitenspel in een Cordon Sanitair te zitten toekijken.
Veel beter om aktief mee te spelen en ervoor te zorgen dat de grote partijen geen grote blunders (toegevingen) maken. De N-VA is een tegenhanger voor de ACW binnen het kartel. Daar kun jij toch niet tegen zijn?

Ik vind dat alle seperatisten (links, rechts, liberaal, groen, racistisch) de mogelijkheid moeten hebben om op één van de vele seperatistische partijen van hun keuze te kunnen stemmen. Bij een één-partij-keuze (kartel VB/ForzaFlandria) zullen vele kiezers afhaken.
Niet akkoord, het zou op zijn minst de leugen ten toon stellen dat het om Marrokanen gaat.
__________________




Verschaeve

Laatst gewijzigd door HAMC : 9 september 2008 om 17:07.
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2008, 20:58   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.297
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door boerenverstand Bekijk bericht
Op 21 september kan de NVA een mooi bilan voorleggen over de stand van zaken: de franstaligen willen met een wit blad beginnen.
Ik zou zeggen prima geregeld van de vlaamse regering met Geert !
Frank VDB heeft al gezegd dat er geen exclusieven zijn en de franstaligen BHV gerust op de agenda mogen zetten.
Begint KP ook al niet een beetje aangebrand te rieken ?
De droge vaststelling dat we sedert de verkiezingen eigenlijk alleen maar bereikt hebben dat er een wit blad zal liggen op een nog uit te kiezen onderhandelingstafel, is pijnlijk korrekt.
Niet-separistische partijen die een staatshervorming naar zoiets als een konfederaal model willen, worden hard met de neus op de werkelijkheid geduwd.

Ik verwacht geen wonderlijke doorbraken meer voor het kongres van de nva. Ik zie niet in dat iemand met garanties zal kunnen afkomen.

In afwachting lijkt het dat niemand tot de eutanasie durft overgaan; eigenlijk logisch, want het stond niet in hun verkiezingsprogramma, ze "mogen" dus eigenlijk niet uit "religieuze" overwegingen ...

Het lijkt me duidelijk wat het kongres van de nva zal beslissen.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 14:35   #96
schaker
Provinciaal Gedeputeerde
 
schaker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Bayern-Duitsland
Berichten: 878
Standaard strategie BDW?

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Het lijkt me duidelijk wat het kongres van de nva zal beslissen.
En wat is dat dan, als het je zo duidelijk is?
De regeringsdeelname opzeggen? Het kartel opblazen? Wel verder regeren met de vlaamse regering? Nieuwe verkiezingen afdwingen? Of bewust wachten op samenvallende verkiezingen in 2009? Is dit alles afgestemd met de CD&V?

Ik denk dat BDW achter de schermen een stategie met YLT heeft uitgedokterd. Dan moet BDW dan op zijn kongres een machtswoord uitspreken, en het niet aan het toeval overlaten.

_______________________________________
Wie is er eigenlijk vragende partij voor een belgische federale regering?
schaker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 14:47   #97
FDM
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 maart 2008
Locatie: NEEE
Berichten: 4.466
Standaard

Dan moet BDW op zijn kongres een machtswoord uitspreken

'kruip naar 06/2009 '?
er is ook zoiets als trots ; bdw heeft voor alle cameras een vette vis in de pan gewenst , zoiets kan hij niet meer herhalen en wie geen resultaat boekt moet zn conclusies trekken
FDM is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 14:48   #98
I amsterdam
Minister-President
 
I amsterdam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2007
Berichten: 5.368
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaker Bekijk bericht
En wat is dat dan, als het je zo duidelijk is?
De regeringsdeelname opzeggen? Het kartel opblazen? Wel verder regeren met de vlaamse regering? Nieuwe verkiezingen afdwingen? Of bewust wachten op samenvallende verkiezingen in 2009? Is dit alles afgestemd met de CD&V?

Ik denk dat BDW achter de schermen een stategie met YLT heeft uitgedokterd. Dan moet BDW dan op zijn kongres een machtswoord uitspreken, en het niet aan het toeval overlaten.

_______________________________________
Wie is er eigenlijk vragende partij voor een belgische federale regering?
Het gaat NV-A niet om het spel maar om de knikkers.
Op het moment dat resultaat keer op keer uitblijft ,zullen ze zeker de stekker uit het kartel halen.
Misschien eind september ,misschien eind december ,misschien eind maart.
Alles hangt af van het verloop van het overleg en de resultaten.
I amsterdam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 14:50   #99
Garry
Secretaris-Generaal VN
 
Garry's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 augustus 2007
Berichten: 25.665
Standaard

Vandaag op de radio werd vertelt dat het NV-A al zou gemeld hebben dat er voor de volgende verkiezingen geen grote staatshervorming moet verwacht worden. Ze zijn duidelijk hun kiezers al aan het voorbereiden voor een staatshervorming na de volgende verkiezingen. Het zijn goedgelovige zotten die daar nog in trappen. Wat ze met veel trallalla verkondigden en nu niet hebben kunnen verwezenlijken gaan ze na de volgende verkiezingen ook niet kunnen verwezenlijken. NV-A,…. De pot op.

Laatst gewijzigd door Garry : 10 september 2008 om 15:03.
Garry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 september 2008, 15:03   #100
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Maak men bolleke maar zwart maak men bolleke maar zwart...
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:07.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be