Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 6 juni 2009, 15:07   #121
Herr Oberst
Eur. Commissievoorzitter
 
Herr Oberst's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 januari 2007
Locatie: De Vlaamse Natie
Berichten: 8.023
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Het wordt hoe langer hoe leuker.
Wat schrijft de Standaard nu?



We moeten al niet meer gaan kiezen. de uitslag ligt blijkbaar al vast. Alleen de "onuitgegeven" coalitiemogelijkheden zijn nog niet beslist precies.

en dan verder in HETZELFDE artikel:



http://www.standaard.be/Artikel/Deta...kelId=RJ2B2N6O

is dat geen nieuws zeg! hebben we nog nooit gehad! een tripartite met CVP VLD EN BSP.... Wat een vernieuwing weeral! volgens mij gaan ze nu wel onverwijld splitsen en staatshervormen.

ja toch?
Walgelijk dat men met zo'n analyses komt op EEN DAG VOOR DE VERKIEZINGEN! De minachting voor de kiezer kon niet groter zijn. Het is te hopen dat die minachting wederzijds zal zijn, morgen.
Herr Oberst is offline  
Oud 6 juni 2009, 15:22   #122
circe
Secretaris-Generaal VN
 
circe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 december 2002
Locatie: Antwerpen
Berichten: 49.144
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Oberst Bekijk bericht
Walgelijk dat men met zo'n analyses komt op EEN DAG VOOR DE VERKIEZINGEN! De minachting voor de kiezer kon niet groter zijn. Het is te hopen dat die minachting wederzijds zal zijn, morgen.
Ik vind het ook hoe langer hoe straffer:

- men negeert PER DEFINITIE de tweede grootste partij
- men negeert de NVA die zeker en vast zal stijgen
- men gaat er maar van uit dat Kris Peeters de coalitie zal vormen
- en dus weet men reeds wat de coalitie zal zijn.

moet er nog zand zijn mensen?

D�*�*rvoor alleen al zou men op VB of NVA moeten stemmen!
__________________
Waarom islam"fobie"?

Betaalt U ook mee de religieuze halal taks die het terrorisme financiert? Kijk hoeveel er verdiend wordt met halal certificatie van dingen die totaal niet hoeven gecertificeerd te worden. https://www.youtube.com/watch?v=YVPngzSE94o
circe is offline  
Oud 6 juni 2009, 15:25   #123
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Dewelke? Die waarbij ze in Antwerpen toch nog 0.5% meer stemmen hadden en waar Janssens zijn extra zetels van zijn "teamgenoten" had afgesnoept, maar dit niet mocht gezegd worden? Toch niet dié verkiezing?
Vorige is federale natuurlijk: http://nl.wikipedia.org/wiki/Belgisc...piniepeilingen

VB 2.5% meer in de peiling
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 juni 2009, 15:29   #124
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Dan is er toch niets aan de hand? Want dan is het
Partij A: 99 stemmen
Partij B: 1 stem
Blanco: 1 stem

Partij A:99% en Partij B: 1%

Het wil toch niet zeggen dat die blanco stemmer anders zeker niet op een grote partij zou stemmen? Trouwens stemmen op een kleine partij met het doel de grote te schaden heeft weinig zin als die kleine partij niet de kiesdrempel haalt.Omdat die zetels toch worden verdeeld onder de partijen die over de kiesdrempel zijn, tebeginnen met de grootste.
Of zit ik nu fout?
Wat ik aantoonde was dat hoe groter de partij hoe meer van die blanco stemmen die wint.

blanko en ongeldig stemmen tellen niet mee, maar als het totaal aantal stemmen verminderd winnen de grotere procentueel meer en dus ook meer zetels.
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 juni 2009, 15:32   #125
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 31 oktober 2003
Berichten: 10.341
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind het ook hoe langer hoe straffer:

- men negeert PER DEFINITIE de tweede grootste partij
Ik denk dat je dan VB bedoelt?

En zoals peeters zei hij zal hen hun eens uitnodigen maar buiten dat ze een bocht van 180 graden maken: no way.

Citaat:
- men negeert de NVA die zeker en vast zal stijgen
idd

En de vld en spa die verliezen gaan zomaar verder.

Citaat:
moet er nog zand zijn mensen?

D�*�*rvoor alleen al zou men op VB of NVA moeten stemmen!
idd
__________________
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."



-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 6 juni 2009, 16:02   #126
Henri1
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 15 juli 2008
Locatie: GROOT LUIK (Liège)
Berichten: 64.878
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door circe Bekijk bericht
Ik vind het ook hoe langer hoe straffer:

- men negeert PER DEFINITIE de tweede grootste partij
- men negeert de NVA die zeker en vast zal stijgen
- men gaat er maar van uit dat Kris Peeters de coalitie zal vormen
- en dus weet men reeds wat de coalitie zal zijn.

moet er nog zand zijn mensen?

D�*�*rvoor alleen al zou men op VB of NVA moeten stemmen!
De vraag is of het VB zondag nog de tweede grootste partij zal zijn.

De beer zijn vel niet verkopen eer ge hem geschoten hebt.
Henri1 is offline  
Oud 6 juni 2009, 16:16   #127
C2C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
C2C's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 december 2006
Berichten: 10.572
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
ik geloof niets van die peiling
weer een middel om de mensen te manipuleren om op de traditionelen te stemmen.

DS is een SPa-krant dus
Awel, voor mij is De Standaard een extreem-rechtse tsjeven-gazet met Vlaams-Nationalistische sympathie- spreekbuis van de CD&V, NVA en dikwijls ook voor de PVV.

Zo ziet ge dus maar: De Standaard is voor iedereen een andere krant. Wat wellicht aantoont dat ze juist een goede krant is.

Maar het blijft wel een echt extreem-rechts vehikel.
__________________
Citaat:
The world is one big spreadsheet.
"Capitalism is the extraordinary belief that the nastiest of men, for the nastiest of motives will somehow work for the benefit of all" ― John Maynard Keynes
C2C is offline  
Oud 6 juni 2009, 17:36   #128
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Je kunt De Standaard veel verwijten, maar toch niet dat ze uitgesproken Vlaams-nationalistische sympathieën heeft. Het enige dat je kan zeggen is dat ze niet gratuit België zit op te hemelen zoals de Morgen - ik heb dan ook mijn abonnement bij deze laatstgenoemde krant opgezegd en ben nu een DS-lezer.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 6 juni 2009, 20:46   #129
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
wat ook de uitslag moge zijn, ik vind niet dat CD&V nog verdient de grootste partij te zijn.

Geen garansies verwachten van die groep.
Maar de VLD is nog een groter ramp!
__________________
luc broes is offline  
Oud 6 juni 2009, 20:51   #130
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaanderen Boven Bekijk bericht
Je kunt De Standaard veel verwijten, maar toch niet dat ze uitgesproken Vlaams-nationalistische sympathieën heeft. Het enige dat je kan zeggen is dat ze niet gratuit België zit op te hemelen zoals de Morgen - ik heb dan ook mijn abonnement bij deze laatstgenoemde krant opgezegd en ben nu een DS-lezer.
Ik bekijk de twee elk weekend (vaak vluchtig), en ik moet zeggen dat ik (wat dat betreft) in essentie géén verschil zie.
Het zijn voor mij alle twee regimekranten (geworden).
Jammer maar helaas...

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 juni 2009 om 20:52.
Felix (be) is offline  
Oud 6 juni 2009, 20:52   #131
Txiki
Secretaris-Generaal VN
 
Txiki's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 september 2007
Locatie: Killucan
Berichten: 57.743
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik bekijk de twee kranten elk weekend (vaak vluchtig), en ik moet zeggen dat ik (wat dat betreft) in essentie géén verschil zie.
Het zijn voor mij alle twee regimekranten (geworden).
Jammer maar helaas...
Daarom, ondermeer daarom, koop ik al lang geen kranten meer.
__________________
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 6 juni 2009, 20:54   #132
Felix (be)
Staatssecretaris
 
Geregistreerd: 3 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.527
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Daarom, ondermeer daarom, koop ik al lang geen kranten meer.
Txiki, je begint me mee te vallen!

(Let op het woordje "vluchtig" in mijn verhaaltje!)

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 juni 2009 om 20:55.
Felix (be) is offline  
Oud 6 juni 2009, 23:21   #133
Hans Jozef
Burger
 
Hans Jozef's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 juni 2009
Berichten: 173
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C2C Bekijk bericht
Awel, voor mij is De Standaard een extreem-rechtse tsjeven-gazet met Vlaams-Nationalistische sympathie- spreekbuis van de CD&V, NVA en dikwijls ook voor de PVV.

Zo ziet ge dus maar: De Standaard is voor iedereen een andere krant. Wat wellicht aantoont dat ze juist een goede krant is.

Maar het blijft wel een echt extreem-rechts vehikel.
Wat een complete onzin. De Standaard heeft inderdaad een Vlaamsgezind katholiek verleden. Het heeft niet veel zin dat te ontkennen.

Maar dat is sinds Peter Vandermeersch aan het roer is wel ferm aan het veranderen. Lees de bijdragen en columns van de gangbare opiniemakers en je zal snel merken dat de belgicisten allesbehalve ondervertegenwoordigd zijn. Vandermeersch is zelfs zo ongelooflijk stom geweest om een filmpje waar hij de 'doe de stemtest' doet op de website van de Standaard te zetten. Hij kwam daar als ik het mij goed herinner bij SLP uit.

Samen met het AVV-VVK logo is een groot deel van de identiteit van de Standaard verdwenen.
Hans Jozef is offline  
Oud 6 juni 2009, 23:31   #134
Vlaanderen Boven
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlaanderen Boven's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 mei 2003
Locatie: Leuven, Vlaanderen
Berichten: 12.732
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Ik bekijk de twee elk weekend (vaak vluchtig), en ik moet zeggen dat ik (wat dat betreft) in essentie géén verschil zie.
Het zijn voor mij alle twee regimekranten (geworden).
Jammer maar helaas...
In De Morgen werd het op een bepaald moment tijdens de regimecrisis toch wel echt te gortig met de anti-Vlaamse berichtgeving en bijdrages. Van mij moet de krant die ik lees niet 100 % aansluiten bij mijn standpunten (zou toch vrijwel onmogelijk zijn), maar het werd gewoon belachelijk en enige objectiviteit was ver te zoeken.

Ik heb dan, zoals gezegd, uiteindelijk maar besloten mijn abonnement op De Morgen op te zeggen en mij te abonneren op De Standaard. DS is niet Vlaamsgezind te noemen dezer dagen, maar er is toch meer sprake van een balans.
Vlaanderen Boven is offline  
Oud 6 juni 2009, 23:37   #135
Pol
Provinciaal Gedeputeerde
 
Geregistreerd: 23 februari 2003
Berichten: 966
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hans Jozef Bekijk bericht
Wat een complete onzin. De Standaard heeft inderdaad een Vlaamsgezind katholiek verleden. Het heeft niet veel zin dat te ontkennen.

Maar dat is, sinds Peter Vandermeersch aan het roer is, wel ferm aan het veranderen. Lees de bijdragen en columns van de gangbare opiniemakers en je zal snel merken dat de belgicisten allesbehalve ondervertegenwoordigd zijn. Vandermeersch is zelfs zo ongelooflijk stom geweest om een filmpje waar hij de 'doe de stemtest' doet op de website van de Standaard te zetten. Hij kwam daar als ik het mij goed herinner bij SLP uit.

Samen met het AVV-VVK logo is een groot deel van de identiteit van de Standaard verdwenen.
Het vroegere logo was niet meer in overeenstemming met de nieuwe Belgicistische koers, opgelegd door de Francofone Belgicistische geldschieters. Manager Peter Vandermeersch kan symbool staan voor die koerswijziging in het spoor van compagnon Le Soir. De koning heeft er hem voor beloond.

De Vlaamse media zijn in tegenstelling met de Franstalige pers zeker niet toonaangevend inzake verdediging van de regionale thema's. Het is bijvoorbeeld onverantwoord om als waakhond voor de democratie te verzuimen om de niet zo moeilijk te begrijpen problematiek van het BHV-arrest uit te leggen aan de lezers en te wijzen op de tijdbom die het negeren van dit arrest betekent voor de staat België. Het is de taak van een plichtsbewuste krant om objectieve duiding te geven bij de aanslagen van een groep Vlaamshatende francofone Brusselaars op 'de grondwet en de wetten van het Belgische volk'.

Laatst gewijzigd door Pol : 6 juni 2009 om 23:48.
Pol is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be