Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingsforum 2009
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingsforum 2009 Alle discussies omtrent de verkiezingen, de uitslagen, de (houdingen van) partijen, mogelijke meerderheden, de coalitiebesprekingen, commentaren, ...

 
 
Discussietools
Oud 7 juni 2009, 14:48   #1
sorif
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 44
Standaard Eerste uitslag: winst voor CD&V/N-VA/LDD, verlies voor Vlaams Belang en Open Vld

Bevestiging?

Grr
sorif is offline  
Oud 7 juni 2009, 14:49   #2
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

Vlaams Belang wordt, zoals verwacht, nagenoeg gehalveerd. Op het eerste zicht lijken de verliezen van Open VLD veel beperkter, hoewel de scores van CD&V en NV-A zeer hoog zijn. De algemene trend voor de Vlaamse verkiezingen bevestigt dit.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 7 juni 2009 om 15:15.
Andy is offline  
Oud 7 juni 2009, 14:52   #3
sorif
Vreemdeling
 
Geregistreerd: 28 mei 2009
Berichten: 44
Standaard

Bedankt, waar kan ik zulke diagram voor Antwerpen bekijken?
sorif is offline  
Oud 7 juni 2009, 14:53   #4
1207
Eur. Commissievoorzitter
 
Geregistreerd: 5 januari 2009
Berichten: 8.177
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andy Bekijk bericht
hoewel de scores van CD&V en NV-A zeer hoog zijn.
NVA snap ik maar dat zelfs de cdv tot de winnaars behoort gaat mijn petje te boven
1207 is offline  
Oud 7 juni 2009, 15:04   #5
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

CD&V heeft dezelfde populistische kaart getrokken als NV-A. Termen als 'goed bestuur' worden weliswaar niet meer in de mond genomen, maar Peeters straalt de idee uit dat hij Vlaanderen efficiënt bestuurde de voorbije jaren. Combineer dat met de geslaagde scheldpartijen van de CD&V op de franstaligen, en de Calimero-rol die Leterme zichzelf toedichtte, en dit lijkt me het logische resultaat.

Wat me vooral opvalt is dat links schijnbaar niet doorgroeit. Zelfs Groen! moet verliezen incasseren. Voorlopig schijnen ze enkel in West-Vlaanderen en Vlaams-Brabant de kiesdrempel te halen. Dat belooft voor het sociaal-economische beleid voor de komende jaren.

Overbodig te zeggen dat ik vrij jaloers ben op de franstaligen, die de MR hebben afgestraft ten voordele van CDH en Ecolo.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.

Laatst gewijzigd door Andy : 7 juni 2009 om 15:25.
Andy is offline  
Oud 7 juni 2009, 15:04   #6
Andy
Minister-President
 
Andy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 mei 2007
Berichten: 3.845
Standaard

In m'n vorige post (ondertussen gewijzigd) staat een link naar de voorlopige resultaten voor het Vlaams Parlement. Specifiek voor de provincie Antwerpen denk ik niet dat er al resultaten zijn. Voor kantons als Aarschot zijn de eerste resultaten dan al weer wel binnen.
__________________
Studies show that those who rely on the [corporate] media for their information have a poor understanding of the issues and are unable to discern misrepresentations in political advertising.
Andy is offline  
Oud 7 juni 2009, 15:46   #7
BlueThunder
Banneling
 
 
Geregistreerd: 23 september 2006
Berichten: 1.699
Standaard

Operatie Dedecker en VLD is geslaagd !
BlueThunder is offline  
Oud 7 juni 2009, 16:00   #8
giserke
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 augustus 2003
Berichten: 24.730
Standaard

Passiva worden activa in de Vlaamse beweging. Om het in boekhoudertermen uit te leggen.
giserke is offline  
 



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be