Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 23 januari 2008, 18:29   #1
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard De Crem: Er liggen kernwapens op Kleine Brogel

Er is "een capaciteit nucleair" aanwezig op Kleine Brogel! Dat heeft minister van Landsverdediging De Crem vandaag toegegeven. Hij beweert nu wel dat hij bedoelde dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband, maar dat is even erg!

Eindelijk wordt dus bevestigt wat al jaren een publiek geheim is: er liggen Amerikaanse kernwapens op Kleine Brogel.

Citaat:
"Ja, er liggen kernwapens op Kleine Brogel"

wo 23/01/08 - Minister van Defensie Pieter De Crem (CD&V) heeft bevestigd dat er "een capaciteit nucleair" aanwezig is op de militaire basis van Kleine Brogel in Peer. Tot nu toe was dat een publiek geheim.

Pieter De Crem deed de uitspraak tijdens een bezoek aan de legerbasis Kleine Brogel in Peer.

"Defensie ontkent of bevestigt het niet, maar iedereen weet dat er in Kleine Brogel een capaciteit nucleair aanwezig is", aldus De Crem.

"Alles gebeurt in NAVO-verband en alle sleutels en procedures daarrond zijn met alle andere NAVO-staten vastgelegd."

"Natuurlijk hopen we ooit tot een nucleairvrije wereld te komen, maar zolang er nog landen zijn met nucleaire wapens, is er sprake van een wedloop."

Minister De Crem zegt intussen dat het om een verspreking gaat. Volgens hem bedoelde hij dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband.
Bron: deredactie.be
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:36   #2
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.480
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Er is "een capaciteit nucleair" aanwezig op Kleine Brogel! Dat heeft minister van Landsverdediging De Crem vandaag toegegeven. Hij beweert nu wel dat hij bedoelde dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband, maar dat is even erg!

Eindelijk wordt dus bevestigt wat al jaren een publiek geheim is: er liggen Amerikaanse kernwapens op Kleine Brogel.
Is dat even erg dan dat er kernwapens zouden liggen in pakweg Iran of Noord-Korea?
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:38   #3
ZERO
Gouverneur
 
ZERO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 januari 2007
Berichten: 1.114
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat even erg dan dat er kernwapens zouden liggen in pakweg Iran of Noord-Korea?
Neen want deNavo is een democratische organisatie die recht heeft op kernwapens.
__________________
De Witte Pion
ZERO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:39   #4
Andro
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Andro's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 november 2004
Locatie: Spanje/La Nucia
Berichten: 11.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is dat even erg dan dat er kernwapens zouden liggen in pakweg Iran of Noord-Korea?
Uiteraard, je hebt maar één gek nodig om op het knopje te drukken.
__________________
"We did not know that child abuse was a crime." - Catholic archbishop Rembert G Weakland
Andro is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:43   #5
L. J. Brutus
Minister-President
 
L. J. Brutus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: Technocratische wereldrepubliek
Berichten: 4.966
Standaard

Volgens mij schieten ze hier op het groot schietveld naast mijn deur zelfs met verarmd uranium of zo, verklaar anders eens waarom de helft van de straat kanker heeft en de andere helft even kierewiet is als ik?
__________________
* Under a scientific dictatorship, education will really work with the result that most men and women will grow up to love their servitude and will never dream of revolution. There seems to be no good reason why a thoroughly scientific dictatorship should ever be overthrown. --Aldous Huxley
L. J. Brutus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:44   #6
Geert C
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 29 november 2007
Berichten: 15.670
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ZERO Bekijk bericht
Neen want deNavo is een democratische organisatie die recht heeft op kernwapens.
Geen enkel land of organisatie heeft "recht" op kernwapens.

Pas op, ik weet dat je ze niet kan on-ontdekken, maar ontwapening moet het doel blijven.
__________________
Het ogenblik nadert, waarop grote beslissingen moeten worden genomen. Tegenover Europa staat een monsterverbond van sleur, onwetendheid, zelfzucht, verouderd nationalisme en volgzaamheid aan buitenlandse instructies.
De tegenstanders maken zich klaar voor de strijd. Sommigen kunnen wij overtuigen, anderen moeten wij verslaan; dat is het, waartoe wij mannen en vrouwen van onze volken oproepen.
Tezamen zullen wij overwinnen.
Geert C is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:46   #7
UFSIA
Parlementslid
 
UFSIA's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 februari 2006
Berichten: 1.565
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door L. J. Brutus Bekijk bericht
Volgens mij schieten ze hier op het groot schietveld naast mijn deur zelfs met verarmd uranium of zo, verklaar anders eens waarom de helft van de straat kanker heeft en de andere helft even kierewiet is als ik?
Erg veel incest in de straat misschien ?
Eén grote familie ?


mvg. Sint Ignacius
__________________
Wanneer je ziet dat in het land de armen worden onderdrukt en het recht en de rechtvaardigheid geschonden, wees dan niet verbaasd. Want een hoge ambtenaar wordt door een hogere beschermd, en zij beiden weer door ambtenaren die nog hoger zijn.
~ Boek Prediker, Hoofdstuk 5, vers 7
UFSIA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:49   #8
HAMC
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
HAMC's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 februari 2007
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht

Pas op, ik weet dat je ze niet kan on-ontdekken, maar ontwapening moet het doel blijven.
Moet? Waarom? En van wie?
__________________




Verschaeve
HAMC is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:56   #10
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Er is "een capaciteit nucleair" aanwezig op Kleine Brogel! Dat heeft minister van Landsverdediging De Crem vandaag toegegeven. Hij beweert nu wel dat hij bedoelde dat ons land meewerkt aan een nucleaire opdracht in NAVO-verband, maar dat is even erg!

Eindelijk wordt dus bevestigt wat al jaren een publiek geheim is: er liggen Amerikaanse kernwapens op Kleine Brogel.


Bron: deredactie.be

Je gaat me toch niet wijsmaken dat een intelligente kerel zoals jij de bevestiging van een politicus nodig had om te weten dat er in Peer kernwapens liggen?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:58   #11
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Zeer doordachte uitspraak op dit moment.
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:58   #12
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Geen enkel land of organisatie heeft "recht" op kernwapens.

Pas op, ik weet dat je ze niet kan on-ontdekken, maar ontwapening moet het doel blijven.

Waarom kom je daar nu pas mee af?
Toch niet omdat Flahaut minister van defensie af is?
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 18:59   #13
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Geen enkel land of organisatie heeft "recht" op kernwapens.

Pas op, ik weet dat je ze niet kan on-ontdekken, maar ontwapening moet het doel blijven.
nee
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:00   #14
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Groentje-18 Bekijk bericht
Zeer doordachte uitspraak op dit moment.

Heb je het op mij?

Ik heb tenminste al tegen de aanwezigheid van die kernbommen gedemonstreerd voor er werd toegegeven dat ze er lagen.

De Crem is overigens niet de eerste die tussen neus en lippen toegeeft dat ze er liggen.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:01   #15
Knuppel
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 21 juni 2002
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 115.899
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
nee
Ja.
Maar niet eenzijdig.
__________________
Panda:Er is niets mis met die uitspraak uit de mond van Toback of Francken.Uiteraard wel als dat uit de bek van PhDW zou komen.De eerste 2 zijn democraten, de laatste is een fascist.
Knuppel is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:05   #16
Groentje-18
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 februari 2004
Berichten: 18.625
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
Heb je het op mij?

Ik heb tenminste al tegen de aanwezigheid van die kernbommen gedemonstreerd voor er werd toegegeven dat ze er lagen.

De Crem is overigens niet de eerste die tussen neus en lippen toegeeft dat ze er liggen.
Natuurlijk niet.
Sorry als dat onduidelijk was.
Ik had het op De Crem. Ik vind het niet echt van veel intelligentie getuigen om voortdurend de aandacht op dat arsenaal daar te vestigen (waarvan trouwens sowieso al geweten si dat het er is zoals je zegt), in deze tijden, als je begrijpt wat ik bedoel...
__________________
Bedankt!
Groentje-18 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:17   #17
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Is er ook nog echt nieuws?
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:26   #18
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

ja: wie kaatst moet de bal verwachten
Wie vuur eet schijt vonken

Indien er hier kernwapens liggen zijn we meteen een duidelijk en, toegegeven, terecht doel voor kernbommen.
En dat is nog ongezonder.

In dit geval is weggeven beter dan krijgen.

Laatst gewijzigd door ericferemans : 23 januari 2008 om 19:32.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:27   #19
MaGNiFiCaT
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
MaGNiFiCaT's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 april 2007
Locatie: overal en nergens
Berichten: 13.555
Standaard

Raar onbetrouwbaar heerscap die decrem. Zn woorden moeten al niet te au serieus genomen worden. T'is een aandachtshoer en een nietwiet.
__________________
Voorlopig wordt mijn idool niet meer weergegeven, wegens altoos wederkerende spot tegenover Haar. Mijn excuses aan Haar. Ik had dit nooit zo lang mogen laten duren!!
MaGNiFiCaT is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 januari 2008, 19:28   #20
Kazan
Minister-President
 
Kazan's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 16 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 5.730
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
ja: wie kaatst moet de bal verwachten
Wie vuur eet schijt vonken

Indien er hier kernwapens liggen zijn we meteen een duidelijk en, toegegeven, terecht doel voor kernbommen.
En dat is nog ongezonder.
De Koude Oorlog is gedaan hoor.
Geen enkel land heeft er baat bij om ons te bombarderen.
Kazan is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:39.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be