Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 16 maart 2006, 14:22   #41
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

lieve lincoln. ik ga niet meer op uw beschuldigingen in aangezien ze vooral blijven bewijzen dat je niet leest wat ik schrijf en niet probeert te verstaan wat ik zeg. je probeert alleen te doen alsof ik dat gezegd heb waarvan jij mij beschuldigt. als jij daar gelukkig door wordt, geen probleem, maar zeg dan niet dat we een gesprek hebben.

daarnaast is het inderdaad regelmatig stil (van mijn kant dan toch) ik heb namelijk veel te doen en kan me de luxe niet permiteren om de hele dag op een discussieforum te wachten tot iemand reageert.

toch bedankt voor jouw pogingen om me op de juiste weg te helpen. misschien nog één tip. voor je kunt uitmaken of ik echt de weg kwijt ben, moet je je afvragen waar ik nu ben, waar ik naartoe wil en welke weg ik zelf dacht te nemen. zo lang je op die vragen geen duidelijk antwoord hebt, kun je me geen stap vooruit helpen.

asslaam alaikum,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 16:08   #42
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,

lieve lincoln. ik ga niet meer op uw beschuldigingen in aangezien ze vooral blijven bewijzen dat je niet leest wat ik schrijf en niet probeert te verstaan wat ik zeg. je probeert alleen te doen alsof ik dat gezegd heb waarvan jij mij beschuldigt. als jij daar gelukkig door wordt, geen probleem, maar zeg dan niet dat we een gesprek hebben.

daarnaast is het inderdaad regelmatig stil (van mijn kant dan toch) ik heb namelijk veel te doen en kan me de luxe niet permiteren om de hele dag op een discussieforum te wachten tot iemand reageert.

toch bedankt voor jouw pogingen om me op de juiste weg te helpen. misschien nog één tip. voor je kunt uitmaken of ik echt de weg kwijt ben, moet je je afvragen waar ik nu ben, waar ik naartoe wil en welke weg ik zelf dacht te nemen. zo lang je op die vragen geen duidelijk antwoord hebt, kun je me geen stap vooruit helpen.

asslaam alaikum,

redwasp
Je vergelijkingen met boeda ,shiva etz...met de profeet mo7amed een jezus slaat ook op niets in een andere thread , Boeda shiva etz... waren wijsheren zoals aristotles socrates etz dat ook waren,. Een ook je vergelijkingen met de hemelse boeken de koran ,tora...met de schriftgeleerden van boeda shiva slaat ook op niets,. Geef gewoon toe dat je ernaar geilt om een boedist te zijn, opzich is dat geen probleem maar wel als je dat met de islaam gaat vergelijken! Boedism is geen godsdienst maar wel een moraal leer die meestal mystiek gericht is. het is wel goed als je sommige onderdelen gaat hanteren als je maar uit de buurt van godslaster blijft!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"

Laatst gewijzigd door Lincoln : 16 maart 2006 om 16:09.
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 16:15   #43
_Yahya_
Parlementsvoorzitter
 
_Yahya_'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2006
Locatie: De aarde
Berichten: 2.165
Standaard

toeval hehehe
ze hebben hun eigen geschappen hehehe
nee, nee ze zijn van niets geschappen

probleem is:
ze hebben harten waarmee ze niet begrijpen, en oogen waarmee ze niet zien
_Yahya_ is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 maart 2006, 23:23   #44
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
lieve lincoln. ik ga niet meer op uw beschuldigingen in aangezien ze vooral blijven bewijzen dat je niet leest wat ik schrijf en niet probeert te verstaan wat ik zeg.
slm

redwasp
__________________
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 15:37   #45
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum,



slm

redwasp
DENK EROM: EIGEN KARMA EERST! ALTIJD, OVERAL!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 15:55   #46
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

blij dat de strijdbijl weer voor een tijdje begraven lijkt. als iedereen aan zijn eigen karma eerst wou denken, zouden we in een zalige wereld leven.

slm,

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 16:10   #47
bolle
Partijlid
 
bolle's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 november 2005
Berichten: 219
Standaard

[SIZE=1]
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Je vergelijkingen met boeda ,shiva etz...met de profeet mo7amed een jezus slaat ook op niets in een andere thread , Boeda shiva etz... waren wijsheren zoals aristotles socrates etz dat ook waren,. Een ook je vergelijkingen met de hemelse boeken de koran ,tora...met de schriftgeleerden van boeda shiva slaat ook op niets,. Geef gewoon toe dat je ernaar geilt om een boedist te zijn, opzich is dat geen probleem maar wel als je dat met de islaam gaat vergelijken! Boedism is geen godsdienst maar wel een moraal leer die meestal mystiek gericht is. het is wel goed als je sommige onderdelen gaat hanteren als je maar uit de buurt van godslaster blijft!
[/SIZE]


Je hebt gelijk, het Boedhisme kan je niet vergelijken met die islam, zo min je Boedha kan vergelijken met een 'debiel' die zich heeft uitgeroepen als profeet. Het boedhisme overtreft de islam in alles, en Bhoedha zou uwe mohammed onder zijn vuile kont stampen om hem een lesje te leren.
__________________
[SIZE=1][/SIZE]
bolle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 16:29   #48
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

lieve vriend bolle, je woorden doen pijn zonder dat daar enige noodzaak toe is. waarom is het nodig om de profeet mohammed (of om het even welke andere mens) te beledigen? voel je jou daar beter door?

als je de leer van de buddha kent, dan weet je dat één van de vijf aandachtsoefeningen die hij voorstelde het spreken znder te kwetsen is. de buddha raadt ons aan om bij alles wat we zeggen eerst na te denken of het wel nodig is en of we het wel op de minst kwetsende manier zeggen. de buddha verwelkomde wzelfs de mara toen hij zich in een grot had teruggetrokken, hij zou dus zeker niet een andere profeet onder zijn kont stampen zoals jij dat schrijft.

als je echt vindt dat het buddhisme de islam in alles overtreft, probeer dan je best te doen om een goede buddhist te worden. lees de woorden die aan deze grote profeet worden toegeschreven en probeer ervan te leren. ik weet zeker dat je, als je echt eerlijk de sutras leest, tot het inzicht zult komen dat ook de islam een manier is om over religieuze waarheden te spreken. als je ooit echt de leer van de buddha in je hart hebt toegelaten, kun je volgens mij nooit meer een niet-moslim, niet-hindu, niet-christen etc... zijn. als je echt vindt dat de buddha gelijk had, kun je ook zeker niet meer tegen om het even welke religie zijn.

lieve bolle, ik heb veel respect voor de profeet buddha shakyamuni, maar het doet me een beetje pijn wanneer je zijn naam gebruikt om andere profeten en andere tradities in de religie te besmeuren. incha'allah zul je ooit inzien dat de buddha ons leerde dat we het RECHT hebben om goed te leven en niemand onnodig te doen lijden. we hebben niet alleen dat recht, het is voor elk van ons zelfs de enige mogelijke manier om gelukkig te zijn.

assalaam alaikum

redwasp

Laatst gewijzigd door redwasp : 17 maart 2006 om 16:30.
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 17:57   #49
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
... dat de buddha ons leerde dat we het RECHT hebben om goed te leven en niemand onnodig te doen lijden. we hebben niet alleen dat recht, het is voor elk van ons zelfs de enige mogelijke manier om gelukkig te zijn.
En het is Mohammed -- die blijkbaar beledigd wordt omdat de waarheid over hem gezegd wordt -- die dat RECHT aan de mensheid ontzegt.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:21   #50
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bolle Bekijk bericht


Je hebt gelijk, het Boedhisme kan je niet vergelijken met die islam, zo min je Boedha kan vergelijken met een 'debiel' die zich heeft uitgeroepen als profeet. Het boedhisme overtreft de islam in alles, en Bhoedha zou uwe mohammed onder zijn vuile kont stampen om hem een lesje te leren.
Gelukkig moeten we niet in vuile omstandigheden leven anders zou u gelijk hebben,gelukkig maar!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 maart 2006, 23:25   #51
Lincoln
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Lincoln's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 22 februari 2004
Locatie: Ubi bene ibi patria()Qua Patet Orbis
Berichten: 10.540
Stuur een bericht via MSN naar Lincoln
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Basy Lys Bekijk bericht
En het is Mohammed -- die blijkbaar beledigd wordt omdat de waarheid over hem gezegd wordt -- die dat RECHT aan de mensheid ontzegt.
Waarheid?? u bent een meester in bedriegen een leugens ,hoe komt dat nu ineens plots de waarheid uit u mond stroomt is mij een groot vraagteken!
__________________
"Moslim freedom, Now !!!"
"Free people around the ka3ba for a free faith around the world !"
Lincoln is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 01:31   #52
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lincoln Bekijk bericht
Waarheid?? u bent een meester in bedriegen een leugens ,hoe komt dat nu ineens plots de waarheid uit u mond stroomt is mij een groot vraagteken!
Als je me wil betichten van meesterschap in het bedriegen en het liegen moet je dat ook met bewijzen kunnen staven, mijn beste Lincoln.

Intussen blijft alles wat ik hier geschreven heb beantwoorden aan de waarheid.

Ik heb ondermeer geschreven dat Mohammed een rover, pedofiel, verkrachter, terrorist en moordenaar was, en dat hij zich verder schuldig gemaakt heeft aan racisme en genocide. Misschien ben ik nog wat fraais vergeten.

Dit alles wordt aangetoond in de eigen mohammedaanse schrifturen. Ik laat het graag aan jou over om het tegendeel te bewijzen.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 08:38   #53
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum lieve vrienden,

volgens mij is het handig om, voor we een dialoog tussn verschillende religies beginnen, zelf goed door te hebben dat die religies zich beiden tot de (religieuze, noumenale) waarheid verhouden zoals nederlands en frans tot de (feitelijke, fenomenale) waarheid. wanneer een moslim zegt dat de profeet jezus (vzmh) niet aan et kruis stierf, terwijl een christen volhoudt dat dit wel gebeurde, dan gaat deze discussie volgens mij niet over een feit. we discussiëren niet over de vraag of dit of dat voorwerp een tafel dan wel een stoel is, maar of het 'een tafel' of 'une table' is, (de vraag gaat over het gebruik van woorden, niet over het zus of zo zijn van de werkelijkheid).

de dialoog tussen christenen en moslims zou niet de vorm "jullie zeggen dit en wij dat, dus jullie hebben het niet goed genoeg begrepen. we gaan het nog eens uitleggen." mogen hebben. (het zou absurd zijn als we op die manier discussiëren of er een tafel voor ons staat of une table.) we zouden daarentegen moeten beseffen dat de uiteindelijke religieuze waarheden onuitspreekbaar zijn (in om het even welke taal) en vanuit dat besef de verschillende religies als verschillende benaderingen zien. de vorm van een interreligieuze dialoog zou dus (ongeveer) de volgende moeten zijn: "wij noemen dit in onze religie zus en zo, hoe (be-)noemen jullie dat?" alleen als we zo met mekaar converseren wordt de dialoog verrijkend voor beide partijen.

slm,

redwasp
Beste redwasp, de enige taal die de moslims verstaan is deze:




De mohammedanen verstaan alleen de taal van het zwaard.

Het is in die taal dat met hen gesproken dient te worden, in de taal van de profeet.
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 08:40   #54
Darwin
Banneling
 
 
Darwin's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 augustus 2002
Berichten: 5.668
Standaard

Euhm, heb ik nu opgeroepen tot geweld of enkel een mening geuit?!?
Darwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 10:59   #55
Basy Lys
Minister
 
Basy Lys's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 30 mei 2004
Locatie: Dar al-Harb
Berichten: 3.926
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Darwin Bekijk bericht
Euhm, heb ik nu opgeroepen tot geweld of enkel een mening geuit?!?
De pen kan scherper zijn dan het zwaard, en uiteindelijk dodelijker.

http://www.memritv.org/Transcript.asp?P1=1050
Wafa Sultan: The clash we are witnessing around the world is not a clash of religions, or a clash of civilizations. It is a clash between two opposites, between two eras. It is a clash between a mentality that belongs to the Middle Ages and another mentality that belongs to the 21st century. It is a clash between civilization and backwardness, between the civilized and the primitive, between barbarity and rationality. It is a clash between freedom and oppression, between democracy and dictatorship. It is a clash between human rights, on the one hand, and the violation of these rights, on other hand. It is a clash between those who treat women like beasts, and those who treat them like human beings. What we see today is not a clash of civilizations. Civilizations do not clash, but compete.
Basy Lys is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 12:35   #56
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

http://www.gva.be/subs/popups/dossie...skee/imams.asp
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 15:43   #57
stropkeuh
Parlementslid
 
stropkeuh's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 november 2005
Locatie: LIMBURG
Berichten: 1.774
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door colargo Bekijk bericht
ANTWERPEN - [SIZE=-1]De imam moet voor zijn inkomen op de gulheid en sympathie van zijn gelovigen rekenen. Dat betekent automatisch dat hij niet erg kritisch kan zijn voor de gelovigen. Het omgekeerde is eerder het geval. Wiens brood men eet, wiens woord men spreekt.[/SIZE]


"Soms gebeurt het dat de moskeegangers na twee, drie jaar een andere imam willen. Gewoon omdat ze die imam beu zijn. Wij houden daar wel rekening mee in de raad van bestuur", zegt Achmed Azzouz, secretaris van moskee El Ouahda in Hoboken.
"De moskee in Hoboken heeft sinds vier maanden een nieuwe imam. Imams komen en gaan, ook al omdat sommigen verhuizen of opnieuw naar het buitenland vertrekken. Zo gebeurt het vaak dat gewone leden van de moskee vrijwillig als imam optreden. Vaste imams daarentegen worden meestal vergoed met het lidgeld van de moskeeleden", zegt Achmed.

De huidige imam komt uit Marokko. "Ik zie weinig verschil tussen de moslimgemeenschap in Marokko en die in België," vertelt hij. Hij woont nu vier jaar in België, maar spreekt nog geen Nederlands. "Ik wil het wel leren, maar ik heb nog geen tijd gehad."
[quote]

Ja ja en da moete we geloven dat hij nog geen tijd heeft gehad vlaams te leren, pfffffffff
Geen goesting zekers of niet willen inburgeren. Ik kom er genoeg tegen die geen nederlands spreken en toch lang in het westen zijn. Ze willen het niet leren omdat het tegen de principes van de islam is vriendjes te worden met kufars.
Behalve als ze geld van het OCMW of de sociale dienst of een doc. bij de flikken moeten halen zijn ze poeslief en proberen beetje nederlands.





Laatst gewijzigd door stropkeuh : 18 maart 2006 om 15:44.
stropkeuh is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 maart 2006, 22:48   #58
colargo
Banneling
 
 
colargo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 oktober 2005
Berichten: 1.623
Standaard

ze zijn dictatoriaal en hebben alle wijsheid in pacht dankzij pedo 'Mo' en enkel zij zijn van belang. Moordenaar Mohammed B sprak nederlands dacht ik. Ze mogen nog zo westers over komen als ze maar willen & kunnen, in hun kop zijn ze ziek en het zal altijd zo blijven dankzij hun godsdienst.

Islam gaat eruit.
colargo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 19 maart 2006, 21:09   #59
Paulus
Secretaris-Generaal VN
 
Paulus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2004
Berichten: 22.119
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door redwasp Bekijk bericht
assalaam alaikum lieve vrienden,

volgens mij is het handig om, voor we een dialoog tussn verschillende religies beginnen, zelf goed door te hebben dat die religies zich beiden tot de (religieuze, noumenale) waarheid verhouden zoals nederlands en frans tot de (feitelijke, fenomenale) waarheid. wanneer een moslim zegt dat de profeet jezus (vzmh) niet aan et kruis stierf, terwijl een christen volhoudt dat dit wel gebeurde, dan gaat deze discussie volgens mij niet over een feit. we discussiëren niet over de vraag of dit of dat voorwerp een tafel dan wel een stoel is, maar of het 'een tafel' of 'une table' is, (de vraag gaat over het gebruik van woorden, niet over het zus of zo zijn van de werkelijkheid).

de dialoog tussen christenen en moslims zou niet de vorm "jullie zeggen dit en wij dat, dus jullie hebben het niet goed genoeg begrepen. we gaan het nog eens uitleggen." mogen hebben. (het zou absurd zijn als we op die manier discussiëren of er een tafel voor ons staat of une table.) we zouden daarentegen moeten beseffen dat de uiteindelijke religieuze waarheden onuitspreekbaar zijn (in om het even welke taal) en vanuit dat besef de verschillende religies als verschillende benaderingen zien. de vorm van een interreligieuze dialoog zou dus (ongeveer) de volgende moeten zijn: "wij noemen dit in onze religie zus en zo, hoe (be-)noemen jullie dat?" alleen als we zo met mekaar converseren wordt de dialoog verrijkend voor beide partijen.

slm,

redwasp
Wat moet je volgens de islam doen om het eeuwig leven te beërven?

Dat is een concrete en niet onbelangrijke vraag dacht ik.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 23 maart 2006, 22:29   #60
redwasp
Staatssecretaris
 
redwasp's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 18 november 2005
Berichten: 2.691
Standaard

assalaam alaikum,

volgens de islam moet je goed leven en je aan de vijf pilaren van de godsdienst (geloof, gebed, aalmoezen, vasten en hadj) houden. sommige geleerden zeggen dat jihaad (iedere vorm van inspanning voor de religie) ook een pijler is, maar daar is discussie over. het is echter voor iedere geleerde duidelijk dat wie een goed leven lijdt en zich aan die vijf pilaren houdt in het paradijs komt.

assalaam alaikum wa rahmat' ullah wa barakta

redwasp
redwasp is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be