Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Economie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Economie Hier kan je discussiëren over economie en staatsschuld

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 november 2012, 16:01   #41
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Daar was ik al van op de hoogte.
Maar we moeten ook naar ons zelf durven kijken.
Wat doen we zelf, hoe kunnen we zelf bijdragen.
Moeten we nu alles zomaar in een grote bak gooien en dat door een corrupte herverdeel bureaucratie laten verdelen en dan klagen als die politici ons gaan treffen als de bak leeg is.
Een democratische wereld kan niet zonder herverdeling, maar er zal wel een dynamische vrije markt moeten blijven bestaan, waar de politici met hun lange vingers vanaf blijven en waar iedereen nog gemakkelijk toegang toe heeft.
Mee eens, heb speciaal een advertentie geplaatst, heb nog geen solliciatiebrieven ontvangen tot dusver, vreemd gezien de werkloosheidcijfers. Maar je zit nog wel met een probleempje vandaag, er zijn mensen in deze wereld die nu een gigantische strijd leveren tegen een virtuele schuldenberg, en ze krijgen die echt maar niet weg. Heb je nu zoiets absurds al ooit meegemaakt in je leven? Heb je er echt al eens goed naar gekeken waar men vandaag een probleem van maakt? Wij lossen dat op 1-2-3 op maar dan begint de absurditeit pas. We vragen ons al een tijdje af of dit geen grap is, men lijkt het zelf nog te menen ook, een tragische grap dus.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:04   #42
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Het lineaire denken heeft inderdaad z'n tekortkomingen, het gaat altijd over afpakken en van die dingen. Zolang de voorraad strekt, kan je toch gewoon een taart bijbakken, of is dat te eenvoudig?
Taarten bakken is voor mij binnenlandse handel.
We hebben ook nog een beetje export nodig.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:09   #43
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Taarten bakken is voor mij binnenlandse handel.
We hebben ook nog een beetje export nodig.
Waarom heb je die export nodig, je hebt toch het monetaire beleid terug gezond gemaakt door de visieverruiming? Denk je dat ze in Afrika geen taarten kunnen bakken?

Laatst gewijzigd door MIS : 24 november 2012 om 16:10.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:16   #44
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Mee eens, heb speciaal een advertentie geplaatst, heb nog geen solliciatiebrieven ontvangen tot dusver, vreemd gezien de werkloosheidcijfers. Maar je zit nog wel met een probleempje vandaag, er zijn mensen in deze wereld die nu een gigantische strijd leveren tegen een virtuele schuldenberg, en ze krijgen die echt maar niet weg. Heb je nu zoiets absurds al ooit meegemaakt in je leven? Heb je er echt al eens goed naar gekeken waar men vandaag een probleem van maakt? Wij lossen dat op 1-2-3 op maar dan begint de absurditeit pas. We vragen ons al een tijdje af of dit geen grap is, men lijkt het zelf nog te menen ook, een tragische grap dus.
Ik zal je ook maar gelijk geven.
Dan hebben we weer evenwicht.
Maar ik begrijp niet veel van wat je probeert te zeggen.
Wie lost wat in 1-2-3 op?
Ik vind dat wij - de burgers - zullen moeten zoeken naar een nieuw model en dat is niet in 1-2-3 gebeurd.
We zitten ondertussen behoorlijk verankerd in een Europese wespennest en zelf hebben we er ook ene rotzooi van gemaakt.
De eerlijkste economen beweren ondertussen dat ze het ook niet weten.
Economie en filosofie zijn geen exacte wetenschappen, dus ze hoeven het ook niet te weten zeker.
Ik ben maar een eenvoudig man en zie dat er ondertussen, marmeren tempels verrezen zijn in Brussel en andere Europese steden.
Herverdeling is het enigste wat nog mogelijk is, zij gaan het ons effe zeggen hoe het moet.
Dus niet zoals Mao, maar beter ... niet meer in't rood maar in't blauw.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:20   #45
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Wie lost wat in 1-2-3 op? Ik vind dat wij - de burgers - zullen moeten zoeken naar een nieuw model en dat is niet in 1-2-3 gebeurd.
Alle schulden kan je op 1-2-3 oplossen, dat is het eenvoudigste stuk zelfs. Geloof je dat niet misschien? Hebben we echt niet veel voor nodig, gewoon gezond verstand. Wil je het bewijs?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:22   #46
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Waarom heb je die export nodig, je hebt toch het monetaire beleid terug gezond gemaakt door de visieverruiming? Denk je dat ze in Afrika geen taarten kunnen bakken?
Ben je al in Afrika geweest?
Ik nog niet, maar ik ben dan ook ne bangerik - een beetje zoals Philippe Geubels.
Misschien moeten we samen eens kijken naar de nieuwe TV-serie: Martin Heylen en Philippe Geubels doorkruisen Afrika.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:24   #47
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Alle schulden kan je op 1-2-3 oplossen, dat is het eenvoudigste stuk zelfs. Geloof je dat niet misschien? Hebben we echt niet veel voor nodig, gewoon gezond verstand. Wil je het bewijs?
Graag ... maar niet zoals in Amerika, massaal dollars bijdrukken of andere financiële kunstjes.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:25   #48
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Ben je al in Afrika geweest? Ik nog niet, maar ik ben dan ook ne bangerik - een beetje zoals Philippe Geubels. Misschien moeten we samen eens kijken naar de nieuwe TV-serie: Martin Heylen en Philippe Geubels doorkruisen Afrika.
Je kan toch op TV zien dat ze daar ook taarten kunnen bakken, ik heb vandaag meer schrik van onze politiekers hoor. Maar nu heb ik ook geen geld om een reis naar Afrika te betalen, vroeger kwamen ze van ginder naar hier. Het kan verkere, zei Calimero, hoor het'm nog zo zeggen.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:28   #49
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Graag ... maar niet zoals in Amerika, massaal dollars bijdrukken of andere financiële kunstjes.
Nee hoor, je krijgt er zelfs een rekenbladje bij om zelf eens te testen of het werkt. Probleem is al lang opgelost, we vragen ons dus echt af waar ze nu in Godsnaam allemaal mee bezig zijn, kan jij dat nu nog verklaren of begrijpen?

Citaat:
In de voorbeelden hebben we de neutraliserende attractor functioneel ingepast in de tijd, dit zijn afgeleiden van het basisconcept. We kunnen nu ook de attractor in z’n originele vorm toepassen en dat alsof er overnacht een wonder zou gebeuren. We zouden dan wakker worden in een wereld zonder schulden, een waarachtige ‘tabula rasa’. Principieel hebben we nu een middel om niets aan de economie te wijzigen maar toch zijn de schulden verdwenen, dit stimuleert ons om inderdaad te ijveren voor een mentaliteitswijziging. Ook hiermee willen we beroep doen op uw inlevingsvermogen en verbeeldingskracht, de neutraliserende attractor fungeert hier als een katalysator en biedt ontelbare combinaties die in het beste geval het redelijke evenwicht bevorderen, een kwestie van de juiste keuze.

http://www.chaospunt.org/?page_id=3369
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:34   #50
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Graag ... maar niet zoals in Amerika, massaal dollars bijdrukken of andere financiële kunstjes.
Nu zie je het zelf ook, eenvoudig hé. En wat is nu nog het probleem?
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  sim01030.png‎
Bekeken: 68
Grootte:  64,9 KB
ID: 88380  


Laatst gewijzigd door MIS : 24 november 2012 om 16:34.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:38   #51
JimmyB
Europees Commissaris
 
Geregistreerd: 17 oktober 2012
Berichten: 7.843
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Nu zie je het zelf ook, eenvoudig hé. En wat is nu nog het probleem?
Dit is gewoon geniaal!
JimmyB is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:41   #52
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Dit is gewoon geniaal!
Geniaal is het nu niet echt, gewoon even proberen of Einstein gelijk had en ja, het klopt. Dat is alles.

Citaat:
“De mensheid krijgt z’n problemen niet opgelost binnen hetzelfde paradigma dan waarin ze veroorzaakt worden” (Einstein)
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:44   #53
creemej
Burger
 
Geregistreerd: 21 november 2012
Berichten: 101
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MIS Bekijk bericht
Nee hoor, je krijgt er zelfs een rekenbladje bij om zelf eens te testen of het werkt. Probleem is al lang opgelost, we vragen ons dus echt af waar ze nu in Godsnaam allemaal mee bezig zijn, kan jij dat nu nog verklaren of begrijpen?
Bedankt, ik wordt er nu echt stil van.
Ik wil eigenlijk eerst een beetje economie gaan studeren en mij niet door alle mogelijke charlatans laten beïnvloeden.
Prof. Paul De Grauwe, Geert Noels maar ook andere figuren uit een totaal andere hoek hebben dikwijls een goede kijk op de zaak.
Ik weet ondertussen dat we ons lot al lang niet meer in eigen handen hebben.
Laten we er het beste van maken.
creemej is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 november 2012, 16:53   #54
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door creemej Bekijk bericht
Bedankt, ik wordt er nu echt stil van.
Ik wil eigenlijk eerst een beetje economie gaan studeren en mij niet door alle mogelijke charlatans laten beïnvloeden.
Prof. Paul De Grauwe, Geert Noels maar ook andere figuren uit een totaal andere hoek hebben dikwijls een goede kijk op de zaak.
Ik weet ondertussen dat we ons lot al lang niet meer in eigen handen hebben. Laten we er het beste van maken.
Kan je enkel adviseren om eerst psychologie te studeren en dan eens te horen wat voor economische nonsens je allemaal te horen krijgt. Een econoom is in de eerste plaats een psycholoog, en dus geen veredelde boekhouder die wat getallen kan optellen om te zien hoeveel er in zijn zakken terecht komt, dat heeft niets met economie te maken maar noemen we gewoon narcisme. Zoek maar op, het leidt tot stoornissen die heel onze maatschappij laat trillen en beven. Maar pas op, je mag dat niet zeggen, daarom schrijven er mensen duizenden boeken over, en wie slaapt er rustig verder, denk je? Al eens echt over nagedacht?
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 01:12   #55
AsGardSGO
Minister
 
AsGardSGO's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 mei 2009
Locatie: Mechelen
Berichten: 3.353
Standaard

Ga simpelweg eens na welke denkpistes er al allemaal afgegaan zijn en welke nu -of ze nu toegepast zijn of niet- tot een werkelijke verbetering van ieders leven geleid heeft?
GEEN ENKELE.
Elke bestuurs- en samenlevingsvorm is uitgeprobeert en faalt al even hard als de andere. De een wat ahrder als de andere.
De dominante van vorige en huidige eeuw is nog steeds het kapitatlisme dat zichzelf en al de betrokken mensen aan het onderuithalen is dat het niet meer schoon is. Het is de hoogdag van volgzaamheid, commercie en chaos allemaal kunstmatig aangedreven door hebzucht in alle lagen van de bevolking. En de daaruit vloeiende angst om uit de maatschappij die dit geschapen heeft uitgesloten te worden.

Een van de meest realistische en beste vormen van samenleving en (werkelijke) economie is de Resourced Based Economy maar deze wordt omdat ze zo radicale aanpassingen in denken en samenleven vraagt en compleet dwars op de huidige staat niet eens gekend, gewaardeerd of als mogelijk beschouwd.
Net wat de huidige elite wil want zolang ze dit in de kiem kunnen smoren kunnen ze hun hebzucht en onverantwoordelijkheid en vaak gebrek aan inzicht bij zowel zichzelf als de gemiddelde aardbewoner botvieren.

De problemen die we hebben zijn self inflicted (zelf aangericht) en worden nauwelijks gelikt of in een ideologische waanzin getracht op te lossen.Paradoxaal genoeg slaat dit steeds grotere en grotere kraters in het reeds geteisterde levensbeeld en wijze.
__________________
"Een vooroordeel is moeilijker te splitsen dan een atoom."
"Voorstellingsvermogen is belangrijker dan kennis."
"Je kunt een probleem niet oplossen met de denkwijze die het heeft veroorzaakt."
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 06:39   #56
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Ga simpelweg eens na welke denkpistes er al allemaal afgegaan zijn en welke nu -of ze nu toegepast zijn of niet- tot een werkelijke verbetering van ieders leven geleid heeft?
GEEN ENKELE.
Elke bestuurs- en samenlevingsvorm is uitgeprobeert en faalt al even hard als de andere. De een wat ahrder als de andere.
De dominante van vorige en huidige eeuw is nog steeds het kapitatlisme dat zichzelf en al de betrokken mensen aan het onderuithalen is dat het niet meer schoon is. Het is de hoogdag van volgzaamheid, commercie en chaos allemaal kunstmatig aangedreven door hebzucht in alle lagen van de bevolking. En de daaruit vloeiende angst om uit de maatschappij die dit geschapen heeft uitgesloten te worden.

Een van de meest realistische en beste vormen van samenleving en (werkelijke) economie is de Resourced Based Economy maar deze wordt omdat ze zo radicale aanpassingen in denken en samenleven vraagt en compleet dwars op de huidige staat niet eens gekend, gewaardeerd of als mogelijk beschouwd.
Net wat de huidige elite wil want zolang ze dit in de kiem kunnen smoren kunnen ze hun hebzucht en onverantwoordelijkheid en vaak gebrek aan inzicht bij zowel zichzelf als de gemiddelde aardbewoner botvieren.

De problemen die we hebben zijn self inflicted (zelf aangericht) en worden nauwelijks gelikt of in een ideologische waanzin getracht op te lossen.Paradoxaal genoeg slaat dit steeds grotere en grotere kraters in het reeds geteisterde levensbeeld en wijze.
Het is duidelijk dat we een mentaliteitswijziging nodig hebben, het probleem is dat zolang we het niet echt doen dat we geen zicht krijgen op wat het betekent. Een dergelijke paradigmashift impliceert ook een totaal andere manier van denken, normen en waarden, in kwalitatief opzicht niet vergelijkbaar met het huidige paradigma, en dus ook niet met het verleden tot ons tot dit punt gebracht heeft.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 15:41   #57
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door AsGardSGO Bekijk bericht
Een van de meest realistische en beste vormen van samenleving en (werkelijke) economie is de Resourced Based Economy maar deze wordt omdat ze zo radicale aanpassingen in denken en samenleven vraagt en compleet dwars op de huidige staat niet eens gekend, gewaardeerd of als mogelijk beschouwd.
Ik denk dat het probleem met zo een ideaal als het Venus project gewoon is, dat je niet op een filosofische wijze kan bepalen wie de beslissingsmacht zal hebben, en dat als je die beslissingsmacht met die opdracht aan mensen toekent, die beslissingsmacht na korte of langere tijd niet meer zal aangewend worden om de opdracht te vervullen, maar om zijn eigen voordeel na te streven.

Het is de voornaamste reden waarom ik liberaal gezind ben: omdat ik fundamenteel niet geloof dat gelijk welke machtsstructuur voor iets anders zal gebruikt worden dan voor de eigen voordelen van zij die die macht hanteren.

Maw, zelfs al zou je 80% van de bevolking overtuigen dat project X de juiste economisch/sociaal/ecologische manier van doen is, als je hiervoor mensen dwingende macht geeft over anderen om dat programma uit te voeren (en ten eerste, HOE doe je dat, JIJ, om iemand dwingende macht te geven ? Als je dat kan, waarom doe je het dan niet zelf ?), dan gaat dat na een korte of langere tijd evolueren naar een corrupt systeem waarbij die machtshouders wel bijzonder veel lippendienst zullen doen aan de agenda van project X, maar gewoon retorisch die lippendienst aanwenden om eigenlijk hun eigen voordeeltjes te rapen - oftewel evolueren naar een extremistische dictatuur a la Robbespierre of zo in naam van project X, waar alle kritiek geidentificeerd wordt met een tegenstand tegen project X, en alle vormen van onderdrukking zal rechtvaardigen.

Maw, elk maatschappelijk project dat niet uitgaat van het fundamentele egoisme van de mensen (zeker van zij die macht zullen dragen) is gedoemd om een abominabel gedrocht te worden.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:49   #58
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Ik denk dat het probleem met zo een ideaal als het Venus project gewoon is, dat je niet op een filosofische wijze kan bepalen wie de beslissingsmacht zal hebben, en dat als je die beslissingsmacht met die opdracht aan mensen toekent, die beslissingsmacht na korte of langere tijd niet meer zal aangewend worden om de opdracht te vervullen, maar om zijn eigen voordeel na te streven.

Het is de voornaamste reden waarom ik liberaal gezind ben: omdat ik fundamenteel niet geloof dat gelijk welke machtsstructuur voor iets anders zal gebruikt worden dan voor de eigen voordelen van zij die die macht hanteren.

Maw, zelfs al zou je 80% van de bevolking overtuigen dat project X de juiste economisch/sociaal/ecologische manier van doen is, als je hiervoor mensen dwingende macht geeft over anderen om dat programma uit te voeren (en ten eerste, HOE doe je dat, JIJ, om iemand dwingende macht te geven ? Als je dat kan, waarom doe je het dan niet zelf ?), dan gaat dat na een korte of langere tijd evolueren naar een corrupt systeem waarbij die machtshouders wel bijzonder veel lippendienst zullen doen aan de agenda van project X, maar gewoon retorisch die lippendienst aanwenden om eigenlijk hun eigen voordeeltjes te rapen - oftewel evolueren naar een extremistische dictatuur a la Robbespierre of zo in naam van project X, waar alle kritiek geidentificeerd wordt met een tegenstand tegen project X, en alle vormen van onderdrukking zal rechtvaardigen.

Maw, elk maatschappelijk project dat niet uitgaat van het fundamentele egoisme van de mensen (zeker van zij die macht zullen dragen) is gedoemd om een abominabel gedrocht te worden.
Als mensen al eens correct zouden ingelicht worden, dan hoeven ze niet langer zo wantrouwig te zijn. Je blijft de pathologie voor normaal aannemen. Hoe komt dat je dat zo lang kan volhouden?

Laatst gewijzigd door MIS : 27 november 2012 om 17:49.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 17:54   #59
Erw
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Erw's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2004
Berichten: 17.447
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door JimmyB Bekijk bericht
Ik ben akkoord.

Teveel regeling is niet goed, te weinig is ook niet goed.

De vraag is waar het optimum is en hoe we dit gaan bepalen?
Het optimum is gewoon de mensen op de markt zelf laten beslissen.
Niet moeilijker dan dat.
Stoppen met dwangmatige moeien/regelen op andermans gedwongen kosten, stoppen met 'modellen' , dat is voor de fascisten / communisten / marxisten. Zou jij een buur willen die zich overal komt moeien met wat je doet en je met kosten opzadelt? Ik niet. Ik wil een buur die me helpt en in ruil help ik hem. Raad eens wat de minste problemen geeft?
__________________
De valse beloftes over NATO expansie van Westen aan Gorbachev. https://forum.politics.be/showthread.php?t=269743
Overheid: de bende deserteurs uit de economie.
Lees dit en besef:
http://achterdesamenleving.nl/wp-con...jgeloof-11.pdf
Voor de speculant-spaarder: buy when negativism, and sell when positivism rules the propaganda. Niet omgekeerd.

Atlas Shrugged, by Ayn Rand
Erw is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 november 2012, 18:10   #60
MIS
Banneling
 
 
Geregistreerd: 16 november 2007
Berichten: 8.492
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Erw Bekijk bericht
Het optimum is gewoon de mensen op de markt zelf laten beslissen. Niet moeilijker dan dat.
Kennen dat ondertussen, iedereen ziet een gat in de markt en heel de samenleving valt vervolgens in een zwart gat. En dat noemen ze economie van de 21ste eeuw.
MIS is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:51.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be