Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Over koetjes en kalfjes...
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Over koetjes en kalfjes... Op verzoek van de gebruikers van dit forum: een hoekje waarin je over vanalles en nog wat kan praten... De boog moet namelijk niet altijd gespannen staan hé.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 25 september 2018, 23:00   #1
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard Hoeveel volwassen singles zijn sukkelaars?

Ik schat dat zo'n 80% van de volwassenen die in loondienst werken ergens tussen de 1200 en de 1800 euro netto per maand verdienen (anciënniteit buiten beschouwing) De bank liet me weten dat het gemiddeld Vlaams koppel samen 1300 euro per maand aflost, dus pakweg 650 euro elk. Dit wil zeggen dat meer dan 80% van de Vlamingen niet in staat is om alleen een huis te kopen. En dus alleen moet huren (lees, geld weggooien) of bij de ouders moet blijven. Om het alleen te doen zou je bijna 3000 euro netto per maand moeten hebben, en dat is weinig mensen gegeven.

De realiteit is dus dat mensen bewust zijn van hun financiële limieten, en daarom gedwongen worden om een relatie te hebben.

Los van het financiële is het mijn overtuiging dat een man en een vrouw niet "voor elkaar voorbestemd" zijn en dat we op ons pad door de jaren heen een andere liefde tegenkomen. Voor sommigen blijft de vlam eeuwig branden, maar bij 95% van ons niet. 70% van de huwelijken draait op een scheiding uit en bij die 30% waar mensen samen blijven spelen er vaak financiële belangen, of "doen we het voor de kinderen".

De kans dat je huwelijk dus goed blijft werken is kleiner dan 10%. That's a fact.
Je kan jezelf natuurlijk opsluiten in een kamer zodat je nooit een ander ontmoet, en daarmee vermijden dat je voor een ander gevoelens krijgt. Maar na meerdere jaren rond de planeet (waarin ik veel getrouwde mensen op doorreis zag) kan ik met zekerheid zeggen dat er naar hartelust met anderen op los wordt geneukt zodra de kans er is.

Ik vraag me dan eigenlijk af wie de grootste sukkelaar is:

a) de single die geen eigen huis kan betalen maar wel onafhankelijk is
b) de gehuwde die wel een huis heeft met echtgenoot (e), die noodgedwongen (om het huis niet te verliezen) moet samenblijven met een partner waarmee het vierkant draait
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons

Laatst gewijzigd door Eurosceptic : 25 september 2018 om 23:01.
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 september 2018, 23:33   #2
Tavek
Banneling
 
 
Geregistreerd: 11 januari 2004
Berichten: 66.569
Standaard

Dat de gemiddelde aflossingen rond de 1200-1300 euro pm zitten, klopt. Zeker in de regio leuven is dat eigenlijk nog redelijk te noemen, ik ken er genoeg met 1700-1800 pm.

Die lonen die u vertelt zijn ook te laag. Minstens 50 % van de jongeren de dag van vandaag hebben een diploma hoger onderwijs, en dus na een paar jaar ancienniteit al snel 2000 euro netto of meer. Ook arbeiders die willen werken kunnen gemakkelijk hogere lonen versieren.

Probeem in Belgie zijn de lage pensioenen. Als je als single geen appartement of huis koopt, en je bent niet gezegend met een dik ambtenarenpensioen, een dikke spaarpot of groepsverzekering, dan ga je regelrecht de armoede in na je 65ste....huren is duur.

De eeuwige huurders die ik ken zijn toch allemaal eigenaar geworden toen ze geld kregen, vaak op 50+ leeftijd (erfenis).
Tavek is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 03:26   #3
Demper
Secretaris-Generaal VN
 
Demper's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 juni 2009
Berichten: 40.872
Standaard

Optie B is de grootste sukkelaar.

Een single kan wel degelijk een appartement kopen, of een klein huisje.

Noodgedwongen samenblijven is helemaal niet meer aan de orde, dat is de fout van jouw redenering.

Als madam het afstapt is ze weg, bye bye, gone.

Dan zal de bank tegen u als man zeggen dat ge 10 jaar extra moogt afbetalen.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Demper heeft gelijk.
Demper is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 06:13   #4
Eurosceptic
Minister
 
Geregistreerd: 19 mei 2014
Berichten: 3.804
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tavek Bekijk bericht
Die lonen die u vertelt zijn ook te laag. Minstens 50 % van de jongeren de dag van vandaag hebben een diploma hoger onderwijs, en dus na een paar jaar ancienniteit al snel 2000 euro netto of meer. Ook arbeiders die willen werken kunnen gemakkelijk hogere lonen versieren
Met 2000 euro netto kun je in de hedendaagse maatschappij ook helemaal niet in je eentje een huis of apt kopen. Met 2500 ook niet. Het begint tegen de 3000 en dan moet je al niet te gek doen. Woorden van mijn boekhouder
__________________
Wat van mij is, is van mij! En wat van jou is, is van ons
Eurosceptic is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 06:21   #5
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

Je kan nog altijd bij mama blijven natuurlijk...
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 06:29   #6
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.392
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

En dan zie ik koppels met een gezamelijk inkomen van €1K minder dan mijn vrouw en ik toch die hypotheek van €1500 toch doen, en een paar kinderen grootbrengen...

Of die leven letterlijk op water en brood, of er is meer aan de gang.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 06:35   #7
maddox
Secretaris-Generaal VN
 
maddox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 september 2002
Locatie: vilvoorde
Berichten: 63.392
Stuur een bericht via MSN naar maddox
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Met 2000 euro netto kun je in de hedendaagse maatschappij ook helemaal niet in je eentje een huis of apt kopen. Met 2500 ook niet. Het begint tegen de 3000 en dan moet je al niet te gek doen. Woorden van mijn boekhouder
Hangt er van af welk huisje en hoeveel je zelf wil doen.
In het midden van Limbabwe of Henegouwen kan je nog een arbeiderswoningkje van 80m² bewoonbaar oppervlak op 100m² grond kopen voor minder dan €50K.

Je komt dan wel in de problemen omdat je binnen de paar jaar moet gaan voldoen aan alle normen. Wat wil zeggen dat je alles kwa sanitair en elektriciteit moet vernieuwen, alle ramen moet vervangen en gaan isoleren tot je een ons weegt.
__________________
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen.
maddox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 07:15   #8
Hypochonder
Secretaris-Generaal VN
 
Hypochonder's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 december 2008
Berichten: 21.895
Standaard

Eens iemand zich laat vangen aan wat hij of zij denkt te moeten doen om er bij te horen in deze maatschappij is men er aan voor de moeite... Dan gaat men op zoek naar een huisje tuintje boompje kindje en begint de ellende. Vastgezet voor 30 jaar met leningen bij de bank, getrouwd met een wijf of vent waarvan men na 10 jaar denkt "hoe ben ik hierbij gekomen..." Eén of meerdere kinderen op de wereld gezet omdat dat volgens sommigen het grote geluk in deze wereld zou betekenen... En ondertussen jezelf wijsmaken dat je goed bezig bent...

Geen wonder dat er zoveel gezinsdrama's gebeuren, geen wonder dat er zoveel zelfmoorden zijn.
Hypochonder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 07:33   #9
Universalia
Secretaris-Generaal VN
 
Universalia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2012
Locatie: Nieverans Les Bains
Berichten: 43.618
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Skobelev Bekijk bericht
Je kan nog altijd bij mama blijven natuurlijk...
'Uit de korf zonder zorgen leven?'

In tegenwoordige tijden blijven er meer- en meer langer in het ouderlijke huis wonen.
__________________
Ik citeer Confucius: Als straffen niet op de juiste wijze worden opgelegd, weten de mensen niet waar ze aan toe zijn.
Ook citeer ik A. Einstein met graagte: Bidden verandert de wereld niet, maar bidden verandert de mens en de mens verandert de wereld.
Universalia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 07:35   #10
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Ik zit momenteel met een hypotheek van $850/maand wat vrij goed te doen is met twee inkomens. Huren zou ik liever niet doen. Het contract kan ten allen tijden opgezegd worden, huurprijs kan jaarlijks opgeslagen worden, etc. Het grootste voordeel aan huren is dat reparatiekosten niet ten uwen laste zijn maar als je een tegendraadse huisbaas hebt kan dit ook wel best stresserend zijn.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 07:50   #11
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Waarom singles het financieel niet gemakkelijk hebben in België

De nieuwe stroomheffing van 100 euro per aansluiting maakt het nog maar eens duidelijk: het leven is duur voor singles. Een overzicht.

Uit cijfers van de Belgische belangenvereniging All1 blijkt dat een op de drie Belgische huishoudens uit één persoon bestaat. Zij krijgen het financieel zwaar te verduren. Volgens de OESO-statistieken wordt een single met een voltijdse job nergens zo zwaar belast als in België. In 2013 moest een vrijgezel liefst 55,8 procent van zijn bruto inkomen afstaan aan de fiscus. Het OESO-gemiddelde is 36 procent. "Alleenstaanden hebben dezelfde kosten als koppels, maar moeten die wel alleen dragen", aldus de site van All1.

Huwelijksquotiënt
De ongelijkheid is onder meer een gevolg van het huwelijksquotiënt, die ook geldt voor wettelijk samenwonenden. Koppels mogen tot 30 procent van het inkomen van diegene die het meest verdient, doorschuiven naar de belastingbrief van de partner met een lager inkomen. Daardoor komt de grootste verdiener in een lagere belastingschijf terecht.

De stroomtaks doet daar nog een schepje bovenop. Om de groenestroomcertificaten te financieren verwacht de regering van iedereen die aangesloten is op het elektriciteitsnetwerk, een inspanning van 100 euro. De nieuwe belasting treft alleenstaanden zwaarder, want een koppel kan de rekening door twee delen. Een vrijgezel draait er alleen voor op.

Maar daar stopt het niet. Ook een eigen woning kiezen is voor een alleenstaande moeilijker. Om te beginnen is het niet vanzelfsprekend om als vrijgezel een hypothecaire lening af te sluiten. Hij moet er onder meer rekening mee houden dat hij minder kan lenen dan iemand met een partner. Zo kan een alleenstaande met een gemiddeld inkomen van 2000 euro maximaal 131.000 euro lenen op 25 jaar. Koppels waarvan beide partners 2000 euro verdienen, kunnen op dezelfde looptijd 285.700 euro afbetalen.

En zelfs als een single een woning gekocht heeft, wordt hij nog niet gelijk behandeld. De onroerende voorheffing bijvoorbeeld wordt niet per persoon, maar per woning geïnd. Maar voor de woonbonus, een fiscale aftrek, redeneert de belastingdienst omgekeerd. Koppels genieten twee keer van dat voordeel.

Ook voor de provinciebelastingen worden alleenstaanden benadeeld. Het Brussels Gewest heeft de gewestbelasting van 89 euro afgeschaft. Niet toevallig, want één op de twee Brusselse gezinnen bestaat uit één persoon.

Dienstencheques
Wil een single een beroep doen op een kuisvrouw, dan wordt hem dat ook moeilijk gemaakt. Een vrijgezel kan voor 1410 euro dienstencheques aftrekken van zijn belastbaar inkomen. Samenwonenden kunnen tot twee keer meer cheques in vermindering brengen. Dat terwijl alleenstaanden in de meeste gevallen meer behoefte hebben aan huishoudelijke hulp.

En ten slotte moeten alleenstaanden soms gedwongen snoeien in hun vrijetijdsuitgaven. Sommige vliegtuigmaatschappijen rekenen een toeslag van 50 procent aan voor mensen die alleen reizen.

Bron: Moneytalk.knack.be
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 08:01   #12
Skobelev
Secretaris-Generaal VN
 
Skobelev's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 14 maart 2013
Locatie: Kinshasa aan de Dender
Berichten: 36.468
Standaard

We moeten volgens de groenen en politiek correcten kleiner gaan wonen. Iedereen zijn open bebouwing is niet langer houdbaar. Niets belet singles om hun woning te delen, al wonen ze met 25 in een huis. De meeste van de hierboven opgesomde "discriminaties" zijn er geen. Zelfs als er niemand in de woning woont draait de eigenaar er voor op. Een aansluiting is een aansluiting. Niemand verplicht u om alleen te wonen en zodoende de beschikbare bewoonbare ruimte enkel voor uzelf te houden. Singles zijn bijgevolg egoïsten.
Skobelev is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 08:22   #13
Pandareus
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 24 maart 2014
Berichten: 72.234
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
Hangt er van af welk huisje en hoeveel je zelf wil doen.
In het midden van Limbabwe of Henegouwen kan je nog een arbeiderswoningkje van 80m² bewoonbaar oppervlak op 100m² grond kopen voor minder dan €50K.

Je komt dan wel in de problemen omdat je binnen de paar jaar moet gaan voldoen aan alle normen. Wat wil zeggen dat je alles kwa sanitair en elektriciteit moet vernieuwen, alle ramen moet vervangen en gaan isoleren tot je een ons weegt.
Een kameraad van mij heeft zo net zijn derde kleine en landelijk gelegen huisje gekocht, in Henegouwen op minder dan 10 km van Ronse. Heeft hem 55.000 euro gekost, hij is zelfstandig schrijnwerker en kan dus zelf quasi alles doen. Nieuw dak + isolatie aan kostprijs v/h materiaal + zijn vrije tijd. Nieuwe balken tussen de niveau's : idem. Enkel voor sanitair heeft hij wat hulp nodig.
Als het af is, gaat dat een huurhuisje van 600 euro/maand worden.
__________________
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Knuppel Bekijk bericht
...De Wever is een klootzak, en dit op meerdere vlakken. O.a. wat betreft zijn Blokhaat en zijn walgelijke kontenkruiperij in het stronthol van de partijen die hem een mes in de rug staken...
Pandareus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 13:16   #14
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.279
Standaard

Vlaanderen en Wallonië zijn de landen met een van hoogste percentages van gezinnen die in hun eigen woning wonen (die ze dus bezitten).

Het hoeft niet noodzakelijk negatief te zijn dat hulp van de vorige generatie nodig is om de jongere generatie hun woning te laten verwerven.

Maar wat betreft singles en de graad van hun gelukzaligheid:
er zijn maar twee soorten singles: erg grote gelukzakken die een prachtleven kunnen leiden (desgevallend in weerwil van weinig bezittingen) en anderzijds zeer triestige planten.
Er is geen tussencategorie.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 14:02   #15
Mambo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 27 april 2004
Berichten: 43.539
Standaard

Al die grote werken?
Liever dat een ander dat doet dan ikke.

Het kost een fortuin. Je bent ik weet niet hoe lang bezig.

Ik huur gewoon. Niet goed dan verhuis ik.

Al dat gedoe en gesjouw?
En leningen betalen?

Nope.
__________________
Misschien heb ik me wel vergist.
Of niet ?
Mambo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 14:14   #16
Indomitable
Minister-President
 
Indomitable's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2014
Berichten: 4.364
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen en Wallonië zijn de landen met een van hoogste percentages van gezinnen die in hun eigen woning wonen (die ze dus bezitten).

Het hoeft niet noodzakelijk negatief te zijn dat hulp van de vorige generatie nodig is om de jongere generatie hun woning te laten verwerven.

Maar wat betreft singles en de graad van hun gelukzaligheid:
er zijn maar twee soorten singles: erg grote gelukzakken die een prachtleven kunnen leiden (desgevallend in weerwil van weinig bezittingen) en anderzijds zeer triestige planten.
Er is geen tussencategorie.
....en er zijn weduwen en weduwnaars.
__________________
Life is a game of Chess, changing with each move.
Indomitable is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 14:27   #17
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen en Wallonië zijn de landen met een van hoogste percentages van gezinnen die in hun eigen woning wonen (die ze dus bezitten).

Het hoeft niet noodzakelijk negatief te zijn dat hulp van de vorige generatie nodig is om de jongere generatie hun woning te laten verwerven.

Maar wat betreft singles en de graad van hun gelukzaligheid:
er zijn maar twee soorten singles: erg grote gelukzakken die een prachtleven kunnen leiden (desgevallend in weerwil van weinig bezittingen) en anderzijds zeer triestige planten.
Er is geen tussencategorie.
Waarom moet ik nu opeens denken aan die potten met sansevierias voor de livingruiten in de Vlonders. Deprimerend!

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 14:30   #18
Anna List
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 september 2004
Berichten: 106.558
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Vlaanderen en Wallonië zijn de landen met een van hoogste percentages van gezinnen die in hun eigen woning wonen (die ze dus bezitten).

Het hoeft niet noodzakelijk negatief te zijn dat hulp van de vorige generatie nodig is om de jongere generatie hun woning te laten verwerven.

Maar wat betreft singles en de graad van hun gelukzaligheid:
er zijn maar twee soorten singles: erg grote gelukzakken die een prachtleven kunnen leiden (desgevallend in weerwil van weinig bezittingen) en anderzijds zeer triestige planten.
Er is geen tussencategorie.
Belgische verkniptheid.

absoluut wanbeleid en in gebreke blijven van de overheid, en de Belg (dat ben jij hier Schoof) heeft het zelfs niet meer in de gaten en praat het nog recht ook.

hoe komt het dat andere landen wel slagen in een ordentelijke organisatie Schoof.
zo moet je t bvb met Nederlanders ook eens hebben over je kinderen die op kot gaan ... als je hen dan uitlegt dat het in BE meestal de ouders zijn die dit bekostigen, dan geloven ze je gewoon niet ...

Laatst gewijzigd door Anna List : 26 september 2018 om 14:31.
Anna List is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:08   #19
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eurosceptic Bekijk bericht
Ik schat dat zo'n 80% van de volwassenen die in loondienst werken ergens tussen de 1200 en de 1800 euro netto per maand verdienen (anciënniteit buiten beschouwing) De bank liet me weten dat het gemiddeld Vlaams koppel samen 1300 euro per maand aflost, dus pakweg 650 euro elk. Dit wil zeggen dat meer dan 80% van de Vlamingen niet in staat is om alleen een huis te kopen. En dus alleen moet huren (lees, geld weggooien) of bij de ouders moet blijven. Om het alleen te doen zou je bijna 3000 euro netto per maand moeten hebben, en dat is weinig mensen gegeven.

De realiteit is dus dat mensen bewust zijn van hun financiële limieten, en daarom gedwongen worden om een relatie te hebben.

Los van het financiële is het mijn overtuiging dat een man en een vrouw niet "voor elkaar voorbestemd" zijn en dat we op ons pad door de jaren heen een andere liefde tegenkomen. Voor sommigen blijft de vlam eeuwig branden, maar bij 95% van ons niet. 70% van de huwelijken draait op een scheiding uit en bij die 30% waar mensen samen blijven spelen er vaak financiële belangen, of "doen we het voor de kinderen".

De kans dat je huwelijk dus goed blijft werken is kleiner dan 10%. That's a fact.
Je kan jezelf natuurlijk opsluiten in een kamer zodat je nooit een ander ontmoet, en daarmee vermijden dat je voor een ander gevoelens krijgt. Maar na meerdere jaren rond de planeet (waarin ik veel getrouwde mensen op doorreis zag) kan ik met zekerheid zeggen dat er naar hartelust met anderen op los wordt geneukt zodra de kans er is.

Ik vraag me dan eigenlijk af wie de grootste sukkelaar is:

a) de single die geen eigen huis kan betalen maar wel onafhankelijk is
b) de gehuwde die wel een huis heeft met echtgenoot (e), die noodgedwongen (om het huis niet te verliezen) moet samenblijven met een partner waarmee het vierkant draait
't Ja, het probleem zijn niet de leningen, maar de eigen inbreng.
Veel jongeren leven met een gat in hun handen en sparen zeer weinig voor ze een relatie hebben.

Daarnaast willen ze zoveel luxe, dat ze het gewoon niet kunnen bekostigen.

Want je vind nog wel woningen onder de 200.000€, maar daar is nog werk aan.
En als ze dan zelf een eigen vermogen van 50 ?* 60.000€ kunnen inbrengen, ligt de aflosing onder de 700€/maand op 25 jaar.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 september 2018, 15:16   #20
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door maddox Bekijk bericht
En dan zie ik koppels met een gezamelijk inkomen van €1K minder dan mijn vrouw en ik toch die hypotheek van €1500 toch doen, en een paar kinderen grootbrengen...

Of die leven letterlijk op water en brood, of er is meer aan de gang.
4 kinderen hebben samen +750€ aan kindergeld .
En dat kan en mag ingebracht worden om een hypoteek af te sluiten.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:47.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be