Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Partijpolitiek en stromingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Partijpolitiek en stromingen In dit forum kun je discussiëren over (standpunten van) politieke partijen. en (standpunten van) politieke stromingen, al dan niet vertegenwoordigd door een (niet-partijpolitieke) organisatie.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 20 juni 2007, 12:12   #81
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik ben blij dat je de politiek van de minister van onderwijs onderschrijft!
Dat er weinig werk is voor laaggeschoolden is ook voor de hele bevolking een ramp. Het is het drama van vele kansarmen.

Daarom dient er niet alleen te worden gezorgd voor onderwijs: de overheid, als grootste werkgever, dient ook te voorzien in werkgelegenheid voor laaggeschoolden: openbare werken (kanalen!), alternatieve energieprojecten op grote schaal enz...
Dat we overbevolkt zijn is iets wat ik voor jouw rekening laat: we zijn vooral vergrijsd... En daar kan immigratie een hulp bieden, en is het zeker en vast geen handicap.
Waarom zagen jullie steeds over immigratie en steunen jullie dan niet volgaarne een internationale oplossing van het probleem door multinationale overheden die kolossaal aan ontwikkelingshulp doen?
Waarom willen jullie persé "dweilen met de kraan open" en weiger je na te denken over hoe het probleem van de migratie ontstaat?
Mooi hypocriet hé: Kicken op samenlevingsproblemen, lekker in pluche zeteltjes zitten en vooral niets doen!
Hoe kan migratie de vergrijzing opvangen?

Tijdelijk ja, maar met een echte toekomstvisie is dit onmogelijk, nu al zijn de bouwgronden en de woningen onbetaalbaar, nu al slippen onze wegen dicht. Nu kunnen we al niet voldoen aan de kyotonorm (veel inwoners en veel industrier op een kleine oppervlakte). Nog meer groen opofferen heeft echt geen zin, integendeel, dit werkt tegen ons.
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:39   #82
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Hoe kan migratie de vergrijzing opvangen?

Tijdelijk ja, maar met een echte toekomstvisie is dit onmogelijk, nu al zijn de bouwgronden en de woningen onbetaalbaar, nu al slippen onze wegen dicht. Nu kunnen we al niet voldoen aan de kyotonorm (veel inwoners en veel industrier op een kleine oppervlakte). Nog meer groen opofferen heeft echt geen zin, integendeel, dit werkt tegen ons.
PDW had een betere oplossing!
"kinderen kopen!" was zijn antwoord op de vraag in een nieuwsmagazine op de vraag hoe hij de vergrijzing ging oplossen.
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 12:58   #83
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
1) Ik ben blij dat je de politiek van de minister van onderwijs onderschrijft!
2) Dat er weinig werk is voor laaggeschoolden is ook voor de hele bevolking een ramp. Het is het drama van vele kansarmen.

Daarom dient er niet alleen te worden gezorgd voor onderwijs: de overheid, als grootste werkgever, dient ook te voorzien in werkgelegenheid voor laaggeschoolden: openbare werken (kanalen!), alternatieve energieprojecten op grote schaal enz...
Dat we overbevolkt zijn is iets wat ik voor jouw rekening laat: we zijn vooral vergrijsd... En daar kan immigratie een hulp bieden, en is het zeker en vast geen handicap.
Waarom zagen jullie steeds over immigratie en steunen jullie dan niet volgaarne een internationale oplossing van het probleem door multinationale overheden die kolossaal aan ontwikkelingshulp doen?
Waarom willen jullie persé "dweilen met de kraan open" en weiger je na te denken over hoe het probleem van de migratie ontstaat?
Mooi hypocriet hé: Kicken op samenlevingsproblemen, lekker in pluche zeteltjes zitten en vooral niets doen!
1) Het probleem is niet dat ons onderwijs (het beste ter wereld) tekort schiet. De taalachterstand van allochtonen is het grote probleem. Dat wordt veroorzaakt door de 'gezinsvereniging' waardoor de jonge allochtoonse gezinnen telkens opnieuw van nul herbeginnen. Zelfs Mieke vogels ontdekte het probleem. Daar moet dus aan gewerkt worden
2) die ramp bestrijdt men dus door instroom van moeilijk integreerbaar laaggeschoolden te beperken. Arbeidsplaatsen scheppen is niet zo eenvoudig.
3) We weten hoe moeilijk het is met kolossaal aan ontwikkelingshulp doen om Wallonië aan het werk te zetten.
We weten ook hoe moeilijk het is voor Duitsland on de Oossies aan het werk te krijgen.
Als ericf een plan heeft om de vele honderden miljoenen in de ontwikkelingslanden te helpen dan wil ik daar graag aan meehelpen. Ik wacht trouwens niet op zijn plan, want privé doe ik veel meer dan hij voor mogelijk acht. Ik denk namelijk ook na over het probleem. Stel je voor! Een blokker die nadenkt over een van de grootste problemen van deze tijd.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:03   #84
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
PDW had een betere oplossing!
"kinderen kopen!" was zijn antwoord op de vraag in een nieuwsmagazine op de vraag hoe hij de vergrijzing ging oplossen.
Normale gezinnen met enkele kinderen als oplossing tegen de vergrijzing.
Dat is dus volgens den ericf te dom om over te praten.
ericf zet de wereld op zijn kop.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:09   #85
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
1) Het probleem is niet dat ons onderwijs (het beste ter wereld) tekort schiet. De taalachterstand van allochtonen is het grote probleem. Dat wordt veroorzaakt door de 'gezinsvereniging' waardoor de jonge allochtoonse gezinnen telkens opnieuw van nul herbeginnen. Zelfs Mieke vogels ontdekte het probleem. Daar moet dus aan gewerkt worden
2) die ramp bestrijdt men dus door instroom van moeilijk integreerbaar laaggeschoolden te beperken. Arbeidsplaatsen scheppen is niet zo eenvoudig.
3) We weten hoe moeilijk het is met kolossaal aan ontwikkelingshulp doen om Wallonië aan het werk te zetten.
We weten ook hoe moeilijk het is voor Duitsland on de Oossies aan het werk te krijgen.
Als ericf een plan heeft om de vele honderden miljoenen in de ontwikkelingslanden te helpen dan wil ik daar graag aan meehelpen. Ik wacht trouwens niet op zijn plan, want privé doe ik veel meer dan hij voor mogelijk acht. Ik denk namelijk ook na over het probleem. Stel je voor! Een blokker die nadenkt over een van de grootste problemen van deze tijd.
Het zal me steeds weer verbazen hoe het mogelijk is dat blokkers het wiel veertig jaar te laat
a) uitvinden
b) het willen terug invoeren om deportaties te organiseren.

Mag ik je er aan herinneren dat prof. Jan Tinberghen de nobelprijs ontving, decenia geleden, voor een studie waarin hij aantoonde dat 0.7 procent van ons nationaal product binnen vijftien jaar de ontwikkelingslanden op ons niveau brengt.
Of lees je geen echte boeken?
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:12   #86
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Normale gezinnen met enkele kinderen als oplossing tegen de vergrijzing.
Dat is dus volgens den ericf te dom om over te praten.
ericf zet de wereld op zijn kop.
Feremans is er zich van bewust dat "kinderen kopen" enige tijd vergt vooraleer deze de arbeidsmarkt vervoegen.
Hij heeft er namelijk zelf een pak lopen
De vergrijzing heeft nu plaats. En grijsaards kopen geen kinderen.
En binnen twintig dertig jaar is het te laat...
Maar ja: PDW en zijn bende zijn niet bang van één stommiteit: ze willen deze nog gaan verdedigen ook.
Wie stemt nu toch op zo'n geniën? (antwoord bekend)
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:19   #87
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Het zal me steeds weer verbazen hoe het mogelijk is dat blokkers het wiel veertig jaar te laat
a) uitvinden
b) het willen terug invoeren om deportaties te organiseren.

Mag ik je er aan herinneren dat prof. Jan Tinberghen de nobelprijs ontving, decenia geleden, voor een studie waarin hij aantoonde dat 0.7 procent van ons nationaal product binnen vijftien jaar de ontwikkelingslanden op ons niveau brengt.
Of lees je geen echte boeken?
Dat mag!
Ik hoop dat de prof gelijk heeft. Alleen jammer dat de 'democratische' partijen die sinds meer dan veertig jaar aan het bewind zijn daar geen werk van gemaakt hebben. Zonder meer misdadig!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:45   #88
ericferemans
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
ericferemans's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 25 april 2005
Berichten: 12.883
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Dat mag!
Ik hoop dat de prof gelijk heeft. Alleen jammer dat de 'democratische' partijen die sinds meer dan veertig jaar aan het bewind zijn daar geen werk van gemaakt hebben. Zonder meer misdadig!
De vraag was enkel: waarom het VB de oorzaken niet aanpakt: de rol van een serieuze opositie partij is om te wijzen op de fouten. Om daarbij de remedies aan te dragen.
Het VB geilt op de fouten, maar wil de symptomen bestrijden: de ziekte vindt ze prima. Dat noem ik volksverlakkerij in de hoogste graad.
U ontwijkt dit (on)handig.
Maar ondertussen stel je zonder meer dat Tinbergen gelijk heeft.
Wat weerom niet erg snugger is: het geijkte blokkersantwoord is dat dit niet helpt, nietwaar...
ericferemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:54   #89
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De vraag was enkel: waarom het VB de oorzaken niet aanpakt: de rol van een serieuze opositie partij is om te wijzen op de fouten. Om daarbij de remedies aan te dragen.
Het VB geilt op de fouten, maar wil de symptomen bestrijden: de ziekte vindt ze prima. Dat noem ik volksverlakkerij in de hoogste graad.
U ontwijkt dit (on)handig.
Maar ondertussen stel je zonder meer dat Tinbergen gelijk heeft.
Wat weerom niet erg snugger is: het geijkte blokkersantwoord is dat dit niet helpt, nietwaar...
Ik zei: ik hoop dat de prof gelijk heeft.
En ik vroeg waarom de 'democratische' partijen dat niet uitvoerden.
Een scheldpartij is geen afdoend antwoord!

Laatst gewijzigd door luc broes : 20 juni 2007 om 14:03.
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:56   #90
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Feremans is er zich van bewust dat "kinderen kopen" enige tijd vergt vooraleer deze de arbeidsmarkt vervoegen.
Hij heeft er namelijk zelf een pak lopen
De vergrijzing heeft nu plaats. En grijsaards kopen geen kinderen.
En binnen twintig dertig jaar is het te laat...
Maar ja: PDW en zijn bende zijn niet bang van één stommiteit: ze willen deze nog gaan verdedigen ook.
Wie stemt nu toch op zo'n geniën? (antwoord bekend)
Meer VB dan SP!
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:57   #91
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
Ik ben blij dat je de politiek van de minister van onderwijs onderschrijft!
Dat er weinig werk is voor laaggeschoolden is ook voor de hele bevolking een ramp. Het is het drama van vele kansarmen.
werk genoeg
Ge moogt mijn gazon komen afdoen
(wel met een duwerke, rekkerekkerek...goed voor de conditie)
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 13:58   #92
born2bewild
Banneling
 
 
Geregistreerd: 18 februari 2006
Locatie: 2000
Berichten: 21.703
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
PDW had een betere oplossing!
"kinderen kopen!" was zijn antwoord op de vraag in een nieuwsmagazine op de vraag hoe hij de vergrijzing ging oplossen.

uw "oplossing" is aborteren zeker
born2bewild is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 16:17   #93
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door K. De Baerdemaeker Bekijk bericht
Ik denk dat voor de Sp.a, Janssens de beste oplossing zou zijn nu, tenzij er plots ergens een wonderkind opduikt.
Niet vergeten dat deze campagne door hem werd uitgetekend !
Ik denk dat Pétrick, net als het VB, over zijn hoogtepunt is.
SPa doet mij denken aan een aandelen-zeepbel (eigenlijk was het een nepcampagne: JA......ja voor wat ?), alles stuikt plots ineen.
Iedereen vlucht weg in alle richtingen.
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 20 juni 2007, 16:21   #94
boerenverstand
Parlementsvoorzitter
 
boerenverstand's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 2.087
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans Bekijk bericht
De vraag was enkel: waarom het VB de oorzaken niet aanpakt: de rol van een serieuze opositie partij is om te wijzen op de fouten. Om daarbij de remedies aan te dragen.
Het VB geilt op de fouten, maar wil de symptomen bestrijden: de ziekte vindt ze prima. Dat noem ik volksverlakkerij in de hoogste graad.
U ontwijkt dit (on)handig.
Maar ondertussen stel je zonder meer dat Tinbergen gelijk heeft.
Wat weerom niet erg snugger is: het geijkte blokkersantwoord is dat dit niet helpt, nietwaar...
VB wil wél de oorzaken aanpakken.

1.Onintegreerbare vreemdelingen + aanhang buiten houden..
2.Franstaligen eigen potje laten koken !

De andere partijen beginnen nu ook schoorvoetend toe te geven, véél te laat en probleem doorgerot.
Zeer curieus naar het eindrapport van Pétrick "A" ?
boerenverstand is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 06:36   #95
guido 007
Secretaris-Generaal VN
 
guido 007's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 juli 2003
Locatie: Op aarde
Berichten: 23.012
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door luc broes Bekijk bericht
Normale gezinnen met enkele kinderen als oplossing tegen de vergrijzing.
Dat is dus volgens den ericf te dom om over te praten.
ericf zet de wereld op zijn kop.
Je kan de vergrijzing op twee manieren aanpakken:

1:
Economische groei met daarbij een massale instroom van migranten om het meerwerk te doen, alleen de migranten vergrijzen ook waardoor je het probleem voor je uitschuift en erger maakt in de toekomst.
2: is meervoudig
a)
Het overheidsaparaat drastisch afslanken waardoor we minder uitgeven, ik ben de percentages arbeiders / ambtenaren effe kwijt (heb geen goesting om te zoeken) maar ik weet één ding zeker, deze verhouding kan geen enkel land dragen.
b)
De onverantwoorde transfers richting wallonië drastisch inperken.
C)
Activeren van werklozen, er zijn momenteel werklozen waarvan de grootouders de laatsten waren die ooit gewerkt hebben, deze mensen vinden het vanzelfsprekend dat ze iedere dag eten hebben op kosten van de maatschappij, werken, daar hebben ze nog nooit van gehoord.

Zie hieronder
"Pak hun dop af!"


'Ik heb tijdens die tocht mijn ogen opengetrokken. Voornamelijk in Wallonië dan. Het cliché ze werken niet klopt wel degelijk. Ik zeg niet dat er geen geld meer naar Wallonië mag gaan, maar het is wél een probleem. ... Er leven daar mensen van wie de grootouders de laatste generatie is die gewerkt heeft. Ze hebben hun ouders nooit zien werken en vinden het zelf heel normaal om niet te werken en geld te krijgen van de dop. Ze lopen rond in trainingspak en op Nikes. Ze maken kinderen en die gaan ook weer op de dop.

'Ik heb tijdens mijn toer heel wat toestanden gezien waarvan je zegt: dat is risky business. Want hoe moet je dat oplossen? Pak hun dop af, denk ik dan. Wat moet je anders doen, om hen te laten beseffen dat je iets moet doen als je iets wilt in het leven? Dat is de enige manier om die mensen te motiveren om normaal te functioneren.'

De bewering van een bij Vlaams Belang of N-VA verdwaalde Vlaams-nationalistische neo-verkramptes? Toch niet. De krant Het Nieuwsblad noteerde het aangehaalde citaat uit de mond van tekenaar, kunstschilder en theatermaker Luc Zeebroek, beter bekend als Kamagurka, die in opdracht van het populaire VRT-programma Man Bijt Hond al eens in Wallonië afstapte. Aangezien het ironieteken er niet bij stond, mogen we aannemen dat het de kunstenaar met zijn uitspraak menens was.

Dat van die 'pak hun dop af' heeft niemand ooit gehoord uit de mond van Gerolf Annemans, Philip Dewinter, ook niet van Bart Dewever, zelfs niet van Jean-Marie Dedecker.

Zou de kunstenaar behoren tot de grote groep Vlamingen die, zo constateerde commentator Yves Desmet afgelopen zaterdag in De Morgen , op 10 juni een Berlijnse Muur optrokken rond hun fermettes en verkavelingsvilla's?

Lang niet. De kunstenaar behoort tot het, volgens Desmet, 'stedelijke, opene, wulpse, nieuwsgierige' Vlaanderen. Kamagurka zou zelfs, zo verneemt de lezer uit het interview, voor Guy Verhofstadt hebben gestemd, ware het niet dat hij op een vliegtuig zat dat hem uit Sicilië terugbracht.


d)
Nadenken over de pensioenen, is het nodig dat de ene meer dan € 5000 heeft en de andere nog geen € 1000?

e)
..................................
__________________
N-VA: De kracht van verandering!
Verandering begint in je eigen gemeente of stad.
guido 007 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 21 juni 2007, 08:00   #96
luc broes
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 30 augustus 2002
Berichten: 15.667
Standaard

Oorspronkelijk geplaatst door ericferemans
Het zal me steeds weer verbazen hoe het mogelijk is dat blokkers het wiel veertig jaar te laat
a) uitvinden
b) het willen terug invoeren om deportaties te organiseren.

Mag ik je er aan herinneren dat prof. Jan Tinberghen de nobelprijs ontving, decenia geleden, voor een studie waarin hij aantoonde dat 0.7 procent van ons nationaal product binnen vijftien jaar de ontwikkelingslanden op ons niveau brengt.
Of lees je geen echte boeken?


-----------------------------------------------------------------------
Zou de ericf kunnen lezen?
luc broes is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be