Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 30 maart 2005, 13:13   #121
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Een Vlaams "Beweger" die voor de meerderheid der Vlamingen accepteerbaar zou zijn..
Maar wie?
U begrijpt mij verkeerd. Het moet geen "Vlaamse Beweger" zijn, maar wel een historische figuur die door de Vlaamse Beweging als representatief kan gezien worden, maar die ook ruimer aanvaardbaar is. Voorbeelden die me te binnen schieten zijn Jakob Van Artevelde of Egmont. Maar misschien zijn er betere keuzes.

Onder de 100 reeds genomineerden zouden we natuurlijk kunnen kiezen voor Rubens (symbool van het internationale Vlaanderen) of Daens (symbool van het sociale Vlaanderen) of Erasmus.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 13:20   #122
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Ik zou het dan houden op Daens.
__________________
Iwein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 13:20   #123
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jozef Ostyn
Het moet geen "Vlaamse Beweger" zijn, maar wel een historische figuur die door de Vlaamse Beweging als representatief kan gezien worden, maar die ook ruimer aanvaardbaar is.
Zo had ik het ook wel begrepen, hoor.
Verder, als Erasmus of Simon Stevin (die toch naar het Noorden is uitgeweken en er gestorven is) als Belgen kunnen beschouwd worden, waarom dan niet Willem van Oranje? Waarom niet ( a la limite ) Willem I, koning vh Verenigd Koninkrijk?
Dit zou alleszins niet door onze Belgen en monarchisten geapprecieerd worden.
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump

Laatst gewijzigd door stab : 30 maart 2005 om 13:28.
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 13:32   #124
Jozef Ostyn
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 27 maart 2004
Berichten: 15.640
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab
Zo had ik het ook wel begrepen, hoor.
Verder, als Erasmus of Simon Stevin (die toch naar het Noorden is uitgeweken en er gestorven is) als Belgen kunnen beschouwd worden, waarom dan niet Willem van Oranje? Waarom niet ( a la limite ) Willem I, koning vh Verenigd Koninkrijk?
Dit zou alleszins niet door onze Belgen en monarchisten geapprecieerd worden.
Willem van Oranje zou leuk zijn. Maar Egmont zal m.i. gemakkelijker met België geassocieerd worden en zou even goed zijn. Daarmee vermijdt je ook weer de hele discussie over de Nederlandse gedachte.
Jozef Ostyn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:00   #125
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

Voor mij is Alain Sienaert, een waal de grootste Belg aller tijden. En dit omwille van het feit dat hij een paar jaar geleden tesamen met de brusselse daklozen op straat ging slapen en hen zo tot militante actie heeft kunnen brengen waardoor er nu een referentie adres bestaat voor daklozen. Het referentie adres is bedoeld om deze mensen de kans te geven om uit de vicieuze cirkel die armoede is te geraken. Lang leve Alain Sienaert. Dat is pas moed hebben.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.

Laatst gewijzigd door King of beggars and fleas : 30 maart 2005 om 14:00.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:01   #126
Iwein
Burgemeester
 
Iwein's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 maart 2005
Berichten: 577
Standaard

Belf!
__________________
Iwein is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 maart 2005, 14:08   #127
King of beggars and fleas
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
King of beggars and fleas's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 februari 2005
Berichten: 14.324
Standaard

ja tikken zonder fouten van de eerste keer is aan mij vooralsnog niet besteed.
__________________
Alles neem ik terug wat ik hier heb verkondigd. Ik raad iedereen aan om zich met geen enkele politieke strekking in te laten, zich te ontfermen over de armen van deze wereld en zich te bekeren tot het ware geloof in Jezus Christus als Gods enig geboren zoon die voor ons gestorven en verrezen is opdat wij van onze zondige natuur bevrijdt zouden kunnen worden. Het einde is nabij en de mensenzoon zal spoedig terugkomen, gezeten op de wolken met grote macht en majesteit. hallelujah.
King of beggars and fleas is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:59.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be