Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Coronacrisis
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Coronacrisis het virus raast doorheen de wereld, met gevolgen voor interpersoonlijke relaties, mobiliteit, economie, gezondheid(sbeleid), ... Plaats hier de discussies over dit onderwerp.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 december 2020, 14:28   #541
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze zouden wel eens groepsimmuniteit kunnen bereiken op natuurlijke wijze. Foei, dat mag enkel bereikt worden dmv een duurbetaald vaccin !

Bereid je alvast maar voor op nog een festivalloze zomer...
Als ze de festivalzomer opnieuw afschaffen dan zijn het nog grotere hufters dan ik al dacht.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 14:30   #542
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ze zouden wel eens groepsimmuniteit kunnen bereiken op natuurlijke wijze. Foei, dat mag enkel bereikt worden dmv een duurbetaald vaccin !

Bereid je alvast maar voor op nog een festivalloze zomer...
ik vraag me af welk excuus ze daarvoor gaan gebruiken
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 14:43   #543
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
ik vraag me af welk excuus ze daarvoor gaan gebruiken
Deze morgen was het excuus dat ook de jongere bevolking moest thuisblijven zolang ze niet gevaccineerd zijn want ook die kunnen erg ziek worden en in het ziekenhuis belanden.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:04   #544
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Er is pas groepsimmuniteit als 60 a 70 percent van de bevolking beschermd is.
We hebben nog een lange weg te gaan.
Dat is maar een schatting volgens hun modellen die er trouwens gigantisch langszaten.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:05   #545
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Het spuitje is gratis.
Waar maak je je zorgen over
Niet gratis, betaald door de hele bevolking.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:06   #546
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
Wie aan de beurt komt om zich te laten vaccineren zal in de rij staan wachten.
Net zoals met het seizoen griepvaccin. Opvallend dit jaar. De vraag werd (is) groter wat laat uitschijnen dat er een tekort is.
Griepvaccin is zowat elk jaar beperkt in aanbod.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:09   #547
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheFourHorsemen Bekijk bericht
Maar men zegt nu dat gevaccineerden weliswaar zelf niet ziek worden, maar nog wel anderen kunnen besmetten?

In dat geval heeft het toch geen zin om niet-risicogroepen te vaccineren?
- Voor zichzelf is er een verwaarloosbaar gevaar dus om zichzelf te beschermen moeten ze het niet doen
- Aan groepsimmuniteit dragen ze niet bij vermits ze kunnen blijven verder verspreiden
Als je geen symptomen krijgt is er amper kans om besmettelijk zijn. Je word namelijk ziek van de productie van de virussen.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:09   #548
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Deze morgen was het excuus dat ook de jongere bevolking moest thuisblijven zolang ze niet gevaccineerd zijn want ook die kunnen erg ziek worden en in het ziekenhuis belanden.
a, just, met een risico van 0,002% dat ze eraan dood kunnen gaan. Een lager risico dan gewoon te leven, maar dat is maar een detail
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:11   #549
sbe4kdr
Banneling
 
 
Geregistreerd: 27 april 2020
Berichten: 2.170
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Dat zal met die zogezegde "besmetting door de gevaccineerden" wel erg meevallen. Immers, door de vaccinatie wordt hun immuniteit-systeem aangewakkerd om het corona-virus uit te schakelen. De kans dat het virus zich in hun lichaam kan vermeerderen streeft dus naar nul. Ze zullen bijgevolg heus niet omgevormd worden tot superverspreiders.
Inderdaad, lijkt weer een mooi staaltje manipulatie van de bevolking om ze angstig te houden.
sbe4kdr is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:17   #550
Eyjafjallajökull
Banneling
 
 
Geregistreerd: 17 mei 2010
Berichten: 23.526
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Als je geen symptomen krijgt is er amper kans om besmettelijk zijn. Je word namelijk ziek van de productie van de virussen.
Ik hoor al sinds maart dat een besmette net het meest besmettelijk is net vooraleer hij symptomen ontwikkelt...
Eyjafjallajökull is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:24   #551
morte-vivante
Eur. Commissievoorzitter
 
morte-vivante's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 december 2010
Berichten: 9.760
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Ik hoor al sinds maart dat een besmette net het meest besmettelijk is net vooraleer hij symptomen ontwikkelt...
en dat is ook zo. De voorwaarde is wel dat er zich symptomen ontwikkelen (en dat kan ook gewoon het verlies aan geur en smaak zijn). Strikt en volledig asymptomatisch zou de hoeveelheid virussen die verspreid worden klein zijn (niet afwezig zoals gesuggereerd)

het probleem is dan ook dat er op voorhand geen onderscheid gemaakt kan worden tussen iemand die wel besmet is, en volledig asymptomatisch gaat blijven, en iemand die besmet is, nog geen symptomen vertoont, maar dat in de loop van het ziekteproces wel gaat ontwikkelen.
De eerste is weinig besmettelijk, de tweede is zeer besmettelijk, en het hoogtepunt van besmettelijkheid ligt net voor de eerste symptomen verschijnen. Dat onderscheid tussen volledig asymptomatisch en gewoon presymptomatisch kan enkel achteraf gemaakt worden, wanneer het eigenlijk al te laat is
__________________
Those who would give up essential Liberty, to purchase a little temporary Safety, deserve neither Liberty nor Safety. - Ben Franklin
"When you're accustomed to privilege equality feels like oppression."
morte-vivante is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:34   #552
Rapture
Staatssecretaris
 
Rapture's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 31 augustus 2008
Locatie: Hasselt
Berichten: 2.592
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door morte-vivante Bekijk bericht
a, just, met een risico van 0,002% dat ze eraan dood kunnen gaan. Een lager risico dan gewoon te leven, maar dat is maar een detail
Dus de jongeren langer ophokken omdat een klein aantal van hen er ziek van wordt en in het ziekenhuis belanden?

Met dergelijke motivatie kan je ook skiën verbieden, je kan er je been mee breken en vervolgens in het ziekenhuis belanden.

In een absurd land als België zie ik het nog gebeuren, ja. De oudjes en risicogroepen (waaronder de papzakken) mogen het normale leven terug hervatten. De gezonden moeten nog tot eind 2021 met de maatregelen leven.
__________________
"Ik stel mij vragen over het toenemend materialisme in onze samenleving" sprak de Koning; en hij kocht een luxe-jacht van 4 miljoen euro.
Rapture is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 15:58   #553
denkimi
Banneling
 
 
Geregistreerd: 24 juni 2020
Berichten: 3.700
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Strategie: we vaccineren eerst de risicogroepen, maar eens dat gebeurd is moet de rest ook nog thuisblijven. De vraag is waarom? Dan kan het alvast niet meer zijn omdat de ziekenhuizen terug overspoeld zouden worden, want de risicogroepen zijn immers ingeent. Waarom dan wel?
Ik verwacht dat het blijft duren tot de huidige dictatuur voldoende geworteld heeft om verkiezingen in de toekomst gewoon af te schaffen.

Dit heeft al lang niets meer met corona te maken, dit zijn puur onderdrukkende maatregelen om de staatsgreep achter weg te steken.
denkimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:11   #554
fox
Secretaris-Generaal VN
 
fox's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 1 februari 2007
Berichten: 31.355
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door denkimi Bekijk bericht
Ik verwacht dat het blijft duren tot de huidige dictatuur voldoende geworteld heeft om verkiezingen in de toekomst gewoon af te schaffen.

Dit heeft al lang niets meer met corona te maken, dit zijn puur onderdrukkende maatregelen om de staatsgreep achter weg te steken.
Eigenlijk is het aan de bevolking om er niet meer naar te luisteren en vervolgens aan de politie om niet meer te handhaven. De horeca in NL gaat vanaf januari alvast de maatregelen naast zich neerleggen heb ik gelezen. Een goede zaak.
__________________
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen!
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:21   #555
Infowarrior
Parlementsvoorzitter
 
Geregistreerd: 21 maart 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 2.121
Standaard

Die bucht komt er bij mij in ieder geval niet in!

Veel te korte testperiode met waarschijnlijk een veel te laag aantal testpersonen.

Misschien volgende keer, maar zeker niet deze keer. Veel te snel!
Infowarrior is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:23   #556
fred vanhove
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 14 februari 2014
Berichten: 34.865
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Eigenlijk is het aan de bevolking om er niet meer naar te luisteren en vervolgens aan de politie om niet meer te handhaven. De horeca in NL gaat vanaf januari alvast de maatregelen naast zich neerleggen heb ik gelezen. Een goede zaak.
Dat zeggen ze toch. Ik vraag me dan wel af waarom ze daar nog 6 weken mee willen wachten ? Het is een beetje in de zin van als er niemand me tegenhoudt bega ik een ongeluk.....
Als de situatie sterk is verbeterd zal alles wel opengaan.....als het alleen maar terug de verkeerde kant opgaat betwijfel ik dat heel erg.

Laatst gewijzigd door fred vanhove : 4 december 2020 om 16:23.
fred vanhove is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 16:41   #557
Hoofdstraat
Secretaris-Generaal VN
 
Hoofdstraat's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 19 april 2017
Berichten: 23.000
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fred vanhove Bekijk bericht
Dat zeggen ze toch. Ik vraag me dan wel af waarom ze daar nog 6 weken mee willen wachten ? Het is een beetje in de zin van als er niemand me tegenhoudt bega ik een ongeluk.....
Als de situatie sterk is verbeterd zal alles wel opengaan.....als het alleen maar terug de verkeerde kant opgaat betwijfel ik dat heel erg.
Eind december wordt de jaarrekening gemaakt en de belastingen, dat lijkt me een ideaal tijdstip om compleet failliet verder te doen. Dan heb je niets meer te verliezen.

In Spanje kan 70% van de horeca z'n rekeningen niet meer betalen, hier zal het iets van 40-50% zijn.
Hoofdstraat is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:06   #558
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sbe4kdr Bekijk bericht
Griepvaccin is zowat elk jaar beperkt in aanbod.
Er was ook minder vraag.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:10   #559
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN
 
De schoofzak's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 juli 2004
Berichten: 80.474
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eyjafjallajökull Bekijk bericht
Kan niet volgens de Europese GDPR-verordening.

Houdt immers een niet-geoorloofde verwerking van persoonsgegevens in.
Kan juist wel.
Jij toont geen bewijs, ik verkoop jou geen tiketje.
__________________
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 4 december 2020, 17:12   #560
Rudy
Secretaris-Generaal VN
 
Rudy's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2004
Locatie: Mechelen - Oostende
Berichten: 38.971
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
De horeca in NL gaat vanaf januari alvast de maatregelen naast zich neerleggen heb ik gelezen. Een goede zaak.
Zal de Nederlandse horeca in opstand komen ? Niets over gehoord of gelezen.
Trouwens, als klanten beboet worden blijven die weg. Gedaan opstand.
__________________
Liberalisme is een progressieve beweging die opkomt voor de vrijheid van het individu, rechtvaardigheid en mensenrechten (www.liberales.be)
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:14.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be