Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 5 juni 2020, 10:34   #741
Voltian
Minister
 
Voltian's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 23 januari 2007
Berichten: 3.626
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Uit uw artikel:


Die begrijpt dus niet waar het over gaat. Als het een erkend feit is dat zwarten een grotere KANS hebben om crimineel te zijn, is de a priori kans dat GELIJK WELKE ZWARTE dus een crimineel is, gewoon groter als de enige parameter de huidskleur is. Als dusdanig is die dus A PRIORI meer verdacht.

Noem dat racisme als je wil, ik noem dat Bayesiaanse kansrekening. Een willekeurige zwarte is waarschijnlijker een crimineel dan een willekeurige blanke. Als dat de enige data is waar je over beschikt als orde-handhaver, ga je a priori harder er tegen aan als de andere een zwarte is. Dat kan natuurlijk een brave huisvader zijn, daarover gaat het niet. Het feit van zwart te zijn maakt hem, zonder verdere kennis, een grotere kans hebben om crimineel te zijn.

Dat wil natuurlijk niet zeggen dat de hard aangepakte zwarte ook een crimineel is. Het kan best een brave huisvader zijn. Maar zijn "zwart zijn" plaatst hem a priori in een hoge-risico groep. Omdat die groep, enkel gebaseerd op die parameter die goed zichtbaar is, objectief gezien meer criminelen per eenheid produceert.

Zoals ik al aangaf: als een schaap naar je toe komt, zal je niet geneigd zijn om te schieten ; als een wolf naar je toe komt, wel. Nochtans kan dat best een brave wolf zijn. Het feit van "wolf" te zijn, en je dat als enige kennis waarneemt, plaatst dat dier in een klasse van "gevaarlijker".
Correlatie is geen causaliteit.

De onderliggende verklarende variabelen voor criminaliteit, zijn niet huidskleur maar andere eigenschappen zoals socio-economische status, opvoeding, etc. etc.

Voor de goede orde, die verklarende variabelen zijn ABSOLUUT GEEN EXCUUS voor criminaliteit; het gaat me enkel om de juiste correlatie te leggen.

Het punt is natuurlijk dat er een correlatie is tussen ras en die socio-economische indicatoren en ras is net iets makkelijker detecteerbaar, waardoor racial profling aantrekkelijk wordt om misdaad te identificeren.

Het is zoals met Corona, waarbij zwarten (blijkbaar) een hogere CFR hebben dan blanken; voor zover ik het heb begrepen, is dat omdat de prevalentie van risico-factoren (bvb. diabetes) hoger is bij zwarten. Het is dus niet omdat je zwart bent dat je meer kans hebt om te sterven, het is omdat je diabetes hebt dat je meer kans hebt om te sterven. (Ik hou wel enig voorbehoud, want mogelijk is er wel een biologisch relatie, al lijkt het nu toch gewoon terug te brengen te zijn op prevalentie van risico-factoren)

Het is dus geen goed idee om uw corona-gezondheidsbeleid af te stemmen op ras-kenmerken, maar op die onderliggende factoren, die correleren met ras, zoals diabetes.

Idem voor misdaadbestrijding.

Back to crime, mag je ras dan gebruiken als een "indicator" voor criminaliteit en dus eigenlijk doen aan racial profiling bvb. bij de keuze om een burger tegen te houden en te fouilleren?

In de VS is dit niet het geval, volgens het 4e amendment:

"
The right of the people to be secure in their persons, houses, papers, and effects, against unreasonable searches and seizures, shall not be violated, and no Warrants shall issue, but upon probable cause, supported by Oath or affirmation, and particularly describing the place to be searched, and the persons or things to be seized.
"

Het 14e amendement:

"No state shall ... deny to any person within its jurisdiction the equal protection of the laws.”

Enkel ras als motivatie gebruiken voor selectieve handhaving is illegaal volgens de Amerikaanse grondwet. Dit is ook bevestigd in verschillende supreme court case (een overzicht: https://fas.org/sgp/crs/misc/RL31130.pdf)

De reden is simpel, de burgers worden niet gelijk behandeld, en dat is de kern van de grondwet.

Racial profiling zou mogelijks handhaving efficienter maken (want ras is nu eenmaal een zichtbaardere indicator voor criminaliteit dan -ik zeg maar wat- problemen in uw jeugd), maar de grondwet oordeelt dat gelijkheid voorrang heeft.

Het is ook wel duidelijk waarom; racial profiling is zelf-versterkend; als je disproportioneel meer zwarten onderzoekt, zal je disproportioneel meer criminaliteit vinden. Dat versterkt dan weer de vermeende correlatie etc. etc. Dat is ook het gevaar dat schuilt in het gebruik van AI voor handhaving focus (bvb. https://thenextweb.com/neural/2020/0...ent-criminals/). Die AI lijkt objectiever dan de politie-agent die op "een gevoel" afgaat, maar die AI is ook maar getraind op de data die erin gaat en die hebben door racial profiling een intrinsieke bias.
__________________
We sit together, the mountain and I, until only the mountain remains
Voltian is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 11:23   #742
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Universalia Bekijk bericht
Ik verschiet er nog steeds van dat men de moord op G. Floyd in de schoenen wil schuiven van de president aldaar in de VS.

Er zijn er dus die hun kans schoon zien om hem op die manier een 'kopje kleiner' proberen te maken?
Ja dat is zo, idem wat de gevolgen van Corona betreft. Men wenst dat er zoveel mogelijk doden vallen en plunderingen gebeuren, dat er zoveel mogelijk mensen hun werk verliezen en dat zoveel mogelijk Amerikaanse bedrijven over kop gaan. Nogal ranzig en degoutant maar zo is het. Bij elk voorval stijgt het gejuich op. Het slechte nieuws wordt goed nieuws voor hun agenda.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 12:52   #743
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja dat is zo, idem wat de gevolgen van Corona betreft. Men wenst dat er zoveel mogelijk doden vallen en plunderingen gebeuren, dat er zoveel mogelijk mensen hun werk verliezen en dat zoveel mogelijk Amerikaanse bedrijven over kop gaan. Nogal ranzig en degoutant maar zo is het. Bij elk voorval stijgt het gejuich op. Het slechte nieuws wordt goed nieuws voor hun agenda.
Dat heeft Bill Maher zelfs letterlijk gezegd in zijn show.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 13:12   #744
Jay-P.
Secretaris-Generaal VN
 
Jay-P.'s schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 april 2014
Berichten: 21.628
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Dat heeft Bill Maher zelfs letterlijk gezegd in zijn show.
Leeft die nog. Miljaar!?
Ik herinner me nog goed zijn knieval destijds voor Netanyahu in Bill's programma. Beter poedel gedrag dan de relatie tussen Blair/Bush destijds.

__________________
...que quand les soirs d'orage des chinois cultivés me demandent d'où je suis,
je réponds fatigué et les larmes aux dents: "Ik ben van Luxembourg".
Jay-P. is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 14:00   #745
Dadeemelee
Secretaris-Generaal VN
 
Dadeemelee's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 13 mei 2015
Locatie: Vlaams-Brabant
Berichten: 70.016
Standaard

Los van alle raciale problemen is er een dieperliggende oorzaak voor al die incidenten: US politieagenten zijn quasi onaantastbaar dankzij de almachtige politievakbond. De attorney zei het ook al: het is niet zeker of ze zullen gestraft worden (of zelfs ontslagen blijven).

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200604_04981386

Citaat:
Vier agenten uit Minneapolis zijn aangeklaagd na de dood van George Floyd wegens moord en medeplichtigheid aan moord door verstikking. Maar het is lang niet zeker dat er ook maar één agent echt vervolgd en gestraft zal worden. Het is zelfs niet uitgesloten dat ze gewoon hun job terugkrijgen. De machtige politievakbonden zorgen ervoor dat het heel moeilijk is om rotte appels te verwijderen. En dat zorgt voor een schrikwekkend gebrek aan discipline binnen de korpsen.
Citaat:
Politievakbonden en lokale besturen in de VS maken collectieve “contracten” op over disciplinaire maatregelen. De lokale politieke macht van de politievakbonden is groot. Ze kunnen lokale politici maken of kraken. Wie hun steun krijgt en verkozen wordt, is meestal gul als er over arbeidsvoorwaarden onderhandeld moet worden. In 70 procent van die contracten wordt er een “scheidsrechter” aangeduid die almachtig beslist. In 54 procent van alle overeenkomsten wordt die gekozen door de vakbond van de agenten. Vaak zijn het mensen gelieerd met de vakbond of oud-politiemannen die het eindoordeel mogen vellen. En door die lange arm worden veel tuchtmaatregelen weer opgeheven.

Laatst gewijzigd door Dadeemelee : 5 juni 2020 om 14:00.
Dadeemelee is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 15:52   #746
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dadeemelee Bekijk bericht
Los van alle raciale problemen is er een dieperliggende oorzaak voor al die incidenten: US politieagenten zijn quasi onaantastbaar dankzij de almachtige politievakbond. De attorney zei het ook al: het is niet zeker of ze zullen gestraft worden (of zelfs ontslagen blijven).

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20200604_04981386
Is Amerika nog corrupter dan Belgie ?
Ze zouden ginder in het Huis van Nancy Pelosi een soort J.M.Dedecker moeten hebben.
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 16:18   #747
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Is Amerika nog corrupter dan Belgie ?
Ze zouden ginder in het Huis van Nancy Pelosi een soort J.M.Dedecker moeten hebben.
De Amerikaanse Kristof Calvo moet nog geboren worden. Meyrem Almaci en Ilhan Omar lijken me dan wat nauwer verwant alhoewel de laatste de eerste haar gebrek aan hoofddoek zal verwijten.

Wat Calvo betreft is het nog weten op een politicus met Mexicaanse roots met hipster allures en groene sympathieen.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 5 juni 2020 om 16:19.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 16:25   #748
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.872
Standaard

https://www.youtube.com/watch?v=6CmzT4OV-w0
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 16:32   #749
SDX
Secretaris-Generaal VN
 
SDX's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 17 oktober 2008
Locatie: Thuis
Berichten: 25.740
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De Amerikaanse Kristof Calvo moet nog geboren worden. Meyrem Almaci en Ilhan Omar lijken me dan wat nauwer verwant alhoewel de laatste de eerste haar gebrek aan hoofddoek zal verwijten.

Wat Calvo betreft is het nog weten op een politicus met Mexicaanse roots met hipster allures en groene sympathieen.
Jullie hebben toch HashtagAOC met haar Green New Deal & farting cows.
SDX is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 16:36   #750
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDX Bekijk bericht
Jullie hebben toch HashtagAOC met haar Green New Deal & farting cows.
AOC is buiten categorie.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 16:37   #751
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Christopher Calvin of the Green Party.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 16:51   #752
Boduo
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 9 augustus 2005
Berichten: 58.932
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
De Amerikaanse Kristof Calvo moet nog geboren worden. Meyrem Almaci en Ilhan Omar lijken me dan wat nauwer verwant alhoewel de laatste de eerste haar gebrek aan hoofddoek zal verwijten.

Wat Calvo betreft is het nog weten op een politicus met Mexicaanse roots met hipster allures en groene sympathieen.
Calvo of Almaci zijn doetjes in vgl met J.M. Dedecker !
Die legt de onweerlegbare cijfers op tafel !
Pummel Geens keek voortdurend naar de andere kant...wat een lafbek !
Boduo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 16:53   #753
dalibor
Secretaris-Generaal VN
 
dalibor's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 mei 2014
Berichten: 20.872
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Calvo of Almaci zijn doetjes in vgl met J.M. Dedecker !
Die legt de onweerlegbare cijfers op tafel !
Pummel Geens keek voortdurend naar de andere kant...wat een lafbek !
Welke "zaakes" heeft Jean-Marie nu weer geponeerd?
__________________
Think I forgot
how to be happy.
Something I'm not
but something I can be.
Something I wait for.
Something I'm made for.
dalibor is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 18:40   #754
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
stab's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 12 april 2004
Berichten: 11.299
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja dat is zo, idem wat de gevolgen van Corona betreft. Men wenst dat er zoveel mogelijk doden vallen en plunderingen gebeuren, dat er zoveel mogelijk mensen hun werk verliezen en dat zoveel mogelijk Amerikaanse bedrijven over kop gaan. Nogal ranzig en degoutant maar zo is het. Bij elk voorval stijgt het gejuich op. Het slechte nieuws wordt goed nieuws voor hun agenda.
Bovenstaande lijkt mij ook een perfecte beschrijving te zijn van hoe journalistiek bedreven wordt bvb bij CNN.
Het is bijna pathologisch. (Of helemaal.)
__________________
“They’re Not After Me, They’re After You. I’m Just In the Way.”
Donald J. Trump
stab is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 18:46   #755
kiko
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
kiko's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 juni 2004
Berichten: 12.718
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Ja dat is zo, idem wat de gevolgen van Corona betreft. Men wenst dat er zoveel mogelijk doden vallen en plunderingen gebeuren, dat er zoveel mogelijk mensen hun werk verliezen en dat zoveel mogelijk Amerikaanse bedrijven over kop gaan. Nogal ranzig en degoutant maar zo is het. Bij elk voorval stijgt het gejuich op. Het slechte nieuws wordt goed nieuws voor hun agenda.
Wie zijn "ze" ?
kiko is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 19:22   #756
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wie zijn "ze" ?
Fortuinen worden gemaakt als het bloed door de straten vloeit
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:01   #757
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kiko Bekijk bericht
Wie zijn "ze" ?
Verschillende hier op het forum onder andere, de pret kan niet op en men zit al te calculeren voor de beer geschoten is. Trump is nooit mijn voorkeur geweest omdat ik een voorstander ben van zoveel mogelijke vrije wereldmarkt. Anderzijds ben ik anti-Democraat en al zeker niet met een oude seniele vent zoals Biden die misschien nog 2 jaar haalt voor hij volledig zot is. Dus voor mij mag er zelfs een aap president zijn zolang het een Republikein is.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:05   #758
patrickve
Secretaris-Generaal VN
 
patrickve's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 februari 2009
Locatie: Grenoble, Frankrijk
Berichten: 111.429
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy Bekijk bericht
Dus voor mij mag er zelfs een aap president zijn zolang het een Republikein is.


Voor mij mag gelijk wie in het Witte Huis, op voorwaarde dat het een aap is.
patrickve is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:20   #759
Gipsy
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Geregistreerd: 26 november 2013
Berichten: 19.593
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Voor mij mag gelijk wie in het Witte Huis, op voorwaarde dat het een aap is.
Uw wensen gaan voldaan worden want men is terug Trump in een sofa aan het duwen naar een tweede termijn. Net zoals men het met zijn eerste verkiezing heeft gedaan. Hoe meer men op Trump zeikt hoe meer sympathisanten hij krijgt.
Gipsy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2020, 20:34   #760
TV-verslaafde
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
TV-verslaafde's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 maart 2014
Berichten: 17.055
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht


Voor mij mag gelijk wie in het Witte Huis, op voorwaarde dat het een aap is.
Er zijn er die nog steeds in een democratie geloven. Zo'n wekelijkse vergadering waar iedereen zijn beslommeringen kan ventileren.

Anderen niet, die geloven dat de zweep de groep bijeenhoudt anders eten de honden elkaar op...

Probleem is als je laat begaan groepen tegen elkaar worden uitgespeeld van hogerhand degene met de zweep. En die loopt weg met een ratio van 180 keer meer loon dan de gemiddelde werknemer.

Wat is dan 't beste beleid?

Af en toe een rotte appel weg of tirannie...
TV-verslaafde is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:27.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be