Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Persmededelingen
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Persmededelingen In dit forum kun je discussiëren over persmededelingen die verschenen zijn op onze portaalsite.
Persmededelingen kunnen ons steeds via dit adres worden toegestuurd.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 26 december 2009, 18:21   #81
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Ik zou akkoord zijn indien de intenties vh VB echt en zuiver zouden zijn.
Dat zijn ze niet, en dat weet jij ook.
Vertel eens van wie wel ?
Zijn de bedoelingen wel zuiver van degenen die het hier zo dik uitsmeren ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 18:53   #82
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Dat het Vlaams Belang hier een politiek signaal afgeeft, staat buiten kijf. Noem het voor mijn part propaganda.
Maar dat oeverloze geleuter hier, inclusief verwijten van racisme, slaat nergens op. Het is een Vlaamse partij die in Vlaanderen een Vlaamse soep met Vlaamse ingrediënten -waarbij inderdaad ook spek ja- uitdeelt aan alle armen/behoeftigen/daklozen, en eenieder kan een kom soep krijgen, ongeacht ras, geloof, sexuele geaardheid en noem allemaal maar op. En als Mohammed of Fatima dan die soep weigeren omdat ze op hun lange tenen getrapt zijn omdat die soep niet halal is, dan valt het met hun honger nogal mee dunkt me. Bovendien, en dat hebben verschillende mensen hier al aangehaald zonder dat de schijnheilige protesteerders daar verder ook maar op in gaan, is het voor elke moslim volgens hun heilig boekske toegelaten om in tijden van nood van die halal-regeltjes af te wijken. When in Rome, do as the Romans.
En dan wil ik het verder niet eens hebben over die achterlijke voorstellen om dan maar soep met ballekes, soep zonder ballekes, en weet ik allemaal nog meer te gaan serveren. Alsof het een vijfsterrenrestaurant betreft. Vreten wat de pot schaft, en bevalt het u niet, dan eet u maar niet. Aan de hongerigen de keuze.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 19:08   #83
Pietje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 22 mei 2004
Berichten: 30.550
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat het Vlaams Belang hier een politiek signaal afgeeft, staat buiten kijf. Noem het voor mijn part propaganda.
Maar dat oeverloze geleuter hier, inclusief verwijten van racisme, slaat nergens op. Het is een Vlaamse partij die in Vlaanderen een Vlaamse soep met Vlaamse ingrediënten -waarbij inderdaad ook spek ja- uitdeelt aan alle armen/behoeftigen/daklozen, en eenieder kan een kom soep krijgen, ongeacht ras, geloof, sexuele geaardheid en noem allemaal maar op. En als Mohammed of Fatima dan die soep weigeren omdat ze op hun lange tenen getrapt zijn omdat die soep niet halal is, dan valt het met hun honger nogal mee dunkt me. Bovendien, en dat hebben verschillende mensen hier al aangehaald zonder dat de schijnheilige protesteerders daar verder ook maar op in gaan, is het voor elke moslim volgens hun heilig boekske toegelaten om in tijden van nood van die halal-regeltjes af te wijken. When in Rome, do as the Romans.
En dan wil ik het verder niet eens hebben over die achterlijke voorstellen om dan maar soep met ballekes, soep zonder ballekes, en weet ik allemaal nog meer te gaan serveren. Alsof het een vijfsterrenrestaurant betreft. Vreten wat de pot schaft, en bevalt het u niet, dan eet u maar niet. Aan de hongerigen de keuze.
Vlaamse ingrediënten !! LOL !!
Zeker van dat het Vlaamse erwten waren ?? Je kan immers niet voorzichtig genoeg zijn.
En de vooringenomenheid van je laatste zin, deed mij even kokhalzen.
Pietje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 19:12   #84
alberto
Minister-President
 
alberto's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 6 december 2005
Locatie: Planeet Mars
Berichten: 4.510
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Dat het Vlaams Belang hier een politiek signaal afgeeft, staat buiten kijf. Noem het voor mijn part propaganda.
Maar dat oeverloze geleuter hier, inclusief verwijten van racisme, slaat nergens op. Het is een Vlaamse partij die in Vlaanderen een Vlaamse soep met Vlaamse ingrediënten -waarbij inderdaad ook spek ja- uitdeelt aan alle armen/behoeftigen/daklozen, en eenieder kan een kom soep krijgen, ongeacht ras, geloof, sexuele geaardheid en noem allemaal maar op. En als Mohammed of Fatima dan die soep weigeren omdat ze op hun lange tenen getrapt zijn omdat die soep niet halal is, dan valt het met hun honger nogal mee dunkt me. Bovendien, en dat hebben verschillende mensen hier al aangehaald zonder dat de schijnheilige protesteerders daar verder ook maar op in gaan, is het voor elke moslim volgens hun heilig boekske toegelaten om in tijden van nood van die halal-regeltjes af te wijken. When in Rome, do as the Romans.
En dan wil ik het verder niet eens hebben over die achterlijke voorstellen om dan maar soep met ballekes, soep zonder ballekes, en weet ik allemaal nog meer te gaan serveren. Alsof het een vijfsterrenrestaurant betreft. Vreten wat de pot schaft, en bevalt het u niet, dan eet u maar niet. Aan de hongerigen de keuze.
Groot gelijk Sus, het belang deelt tenminste soep uit, godsdienst heeft niks met honger te maken, als je honger hebt neem je aan wat je krijgt, het zijn zeurpieten die over spek zeuren.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 19:31   #85
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Wat tref ik hier een vooroordelen aan. Alsdat Moslims gesart zouden worden door de soepuitdeling.
Moslims betalen 2 1/2 procent aan liefdadigheid. En die gaan echt niet naar de Jihad, zoals soms gedacht wordt, maar naar daadwerkelijke hulp van geloofsgenoten.
Zo lopen b.v. bij het vrijdag gebed de meeste gewoon naar binnen via de hoofdingang van de moskee en niet via de achterdeur. Waarom? Omdat de ingang niet versperd wordt door een meute bedelaars! Dat er geen bedelaars zijn komt door het goede sociale werk dat verricht wordt vanuit de moskeeën.
Er zijn gewoon geen dakloze Moslims die om niet te verhongeren haram soep moeten eten. Daar zorgt de moskee voor; ze zijn net zoals de sekte van het Leger des Heils bezig, alleen onder geloofsgenoten en daarom horen we er nooit van. (Behalve als ze iftar-maaltijden organiseren want dat is een goede gelegenheid voor regenten om hun Islam-vriendelijkheid te tonen, vandaar dat we er over horen) Er zullen vast wel heel veel Marokkaanse moskeeën zijn waar een behoeftige Marokkaan halal erwtensoep kan krijgen. En kan overnachten.
Moslims hebben voor elkaar heel wat over! Daar kunnen wij westerlingen nog een puntje aan zuigen!
Hoe vaak worden niet moskeeën bezet door papierloze asielzoekers? Ik bedoel maar.

Laatst gewijzigd door Mahalingam : 26 december 2009 om 19:32.
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 19:40   #86
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
Vlaamse ingrediënten !! LOL !!
Zeker van dat het Vlaamse erwten waren ?? Je kan immers niet voorzichtig genoeg zijn.
Ik had natuurlijk moeten schrijven 'traditioneel Vlaamse ingrediënten die niet noodzakelijkerwijs van Vlaamse bodem hoeven te zijn'. Dan had u wat meer moeite moeten doen in uw trieste pogingen om goedkoop te scoren.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pietje Bekijk bericht
En de vooringenomenheid van je laatste zin, deed mij even kokhalzen.
Kunt u mij even uitleggen wat zo vooringenomen aan "Vreten wat de pot schaft, en bevalt het u niet, dan eet u maar niet. Aan de hongerigen de keuze" zou zijn? U weet toch wel wat vooringenomen betekent? Ik zie daar namelijk geen enkele partijdigheid in, laat staan iets met een vooroordeel.
Ik denk eerder dat u, met uw bijkans ziekelijke afkeer van alles wat zich ter rechterzijde van de sociaal-democraten bevindt, degene bent die vooringenomen is.

Dit gezegd hebbende, wil ook ook nog wel even kwijt dat zowat alles wat u op dit forum buiten K&K schrijft, mij ook doet walgen. Maar dit terzijde.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 19:56   #87
globalmedia
Minister-President
 
globalmedia's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 januari 2009
Berichten: 4.327
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sus Iratus Bekijk bericht
Ik had natuurlijk moeten schrijven 'traditioneel Vlaamse ingrediënten die niet noodzakelijkerwijs van Vlaamse bodem hoeven te zijn'. Dan had u wat meer moeite moeten doen in uw trieste pogingen om goedkoop te scoren.

Kunt u mij even uitleggen wat zo vooringenomen aan "Vreten wat de pot schaft, en bevalt het u niet, dan eet u maar niet. Aan de hongerigen de keuze" zou zijn? U weet toch wel wat vooringenomen betekent? Ik zie daar namelijk geen enkele partijdigheid in, laat staan iets met een vooroordeel.
Ik denk eerder dat u, met uw bijkans ziekelijke afkeer van alles wat zich ter rechterzijde van de sociaal-democraten bevindt, degene bent die vooringenomen is.

Dit gezegd hebbende, wil ook ook nog wel even kwijt dat zowat alles wat u op dit forum buiten K&K schrijft, mij ook doet walgen. Maar dit terzijde.
Hilarisch!!
__________________
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij)

Laatst gewijzigd door globalmedia : 26 december 2009 om 19:56.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 21:26   #88
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
en ik geef toe : ik was er eerst ook in getrapt, voedselbedeling aan behoevenden , da's een mooi initiatief; maar zelfs dat misbruiken jullie.
²

Zelfs het feit dat er varkensvlees* in die soep zit, had me niet het idee gegeven dat er een bijbedoeling was, maar wanneer je leest dat het gaat om soep voor "daklozen van het eigen volk" en over het precedent van die soupe identitaire in Frankrijk, weet je wel beter.

* Snert maak je trouwens traditioneel met varkenspoten i.p.v. met spek.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 21:41   #89
Pieter B
Staatssecretaris
 
Pieter B's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 15 december 2006
Locatie: Vlaanderen
Berichten: 2.776
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Wat tref ik hier een vooroordelen aan. Alsdat Moslims gesart zouden worden door de soepuitdeling.
Moslims betalen 2 1/2 procent aan liefdadigheid. En die gaan echt niet naar de Jihad, zoals soms gedacht wordt, maar naar daadwerkelijke hulp van geloofsgenoten.
Zo lopen b.v. bij het vrijdag gebed de meeste gewoon naar binnen via de hoofdingang van de moskee en niet via de achterdeur. Waarom? Omdat de ingang niet versperd wordt door een meute bedelaars! Dat er geen bedelaars zijn komt door het goede sociale werk dat verricht wordt vanuit de moskeeën.
Er zijn gewoon geen dakloze Moslims die om niet te verhongeren haram soep moeten eten. Daar zorgt de moskee voor; ze zijn net zoals de sekte van het Leger des Heils bezig, alleen onder geloofsgenoten en daarom horen we er nooit van. (Behalve als ze iftar-maaltijden organiseren want dat is een goede gelegenheid voor regenten om hun Islam-vriendelijkheid te tonen, vandaar dat we er over horen) Er zullen vast wel heel veel Marokkaanse moskeeën zijn waar een behoeftige Marokkaan halal erwtensoep kan krijgen. En kan overnachten.
Moslims hebben voor elkaar heel wat over! Daar kunnen wij westerlingen nog een puntje aan zuigen!
Hoe vaak worden niet moskeeën bezet door papierloze asielzoekers? Ik bedoel maar.
Da zijn pas racisten.
__________________
Pieter B is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 21:46   #90
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
²

* Snert maak je trouwens traditioneel met varkenspoten i.p.v. met spek.
Nee dat is hutsepot.
Voor snert gebruik ik:

3 stronken prei (vooraf goed wassen)
- 3 flinke aardappelen
- 1 flinke knolselderij met blad (was deze vooraf heel goed)
- een halve liter bouillon - 1 kilo spliterwten
- vlees : 1 kilo karbonade, 500 gram gekookte worst, een blokje gerookt spek van 400 gram, 250 gram blokjes vetspek
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 22:03   #91
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Nee dat is hutsepot.
Voor snert gebruik ik:

3 stronken prei (vooraf goed wassen)
- 3 flinke aardappelen
- 1 flinke knolselderij met blad (was deze vooraf heel goed)
- een halve liter bouillon - 1 kilo spliterwten
- vlees : 1 kilo karbonade, 500 gram gekookte worst, een blokje gerookt spek van 400 gram, 250 gram blokjes vetspek
Bij mijn weten zitten in een traditionele snert varkenspoten. Tegenwoordig doet men dat wel niet meer zo vaak.
Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 22:15   #92
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Bij mijn weten zitten in een traditionele snert varkenspoten. Tegenwoordig doet men dat wel niet meer zo vaak.
Bij mijn weten en dat van wiki niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erwtensoep
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 22:31   #93
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN
 
Nynorsk's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juni 2003
Berichten: 24.102
Standaard

Erwtensoep met spek, jammie.
Het probleem zou helemaal opgelost geweest zijn indien men het spek er pas achteraf bij doet. Maar dat doen ze natuurlijk niet, en de reden daartoe verhullen, zoals in deze discussie gebeurt, doet de kern van de actie van het VB te niet.

Rare jongens, die VB'ers, zo tegen hun eigen partij ingaan.
__________________
Nynorsk is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 22:41   #94
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
Erwtensoep met spek, jammie.
Het probleem zou helemaal opgelost geweest zijn indien men het spek er pas achteraf bij doet. Maar dat doen ze natuurlijk niet, en de reden daartoe verhullen, zoals in deze discussie gebeurt, doet de kern van de actie van het VB te niet.

Rare jongens, die VB'ers, zo tegen hun eigen partij ingaan.
Kweet niet.
Wat ik mij afvraag is, hoe degenen die nu zo verontwaardigt zijn omdat er bijgezegd werd dat er spek inzat, gereageerd zouden hebben als ze hadden verzwegen dat er spek inzat.
Of stel u voor dat ze echt groetensoep gemaakt hadden.
Dan nog had ik ze ervan verdacht er varkensvlees ingestopt te hebben.
Wat denk jij ?
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 23:00   #95
Sus Iratus
Banneling
 
 
Geregistreerd: 28 oktober 2008
Locatie: Muzelmaniakië
Berichten: 6.999
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Kweet niet.
Wat ik mij afvraag is, hoe degenen die nu zo verontwaardigt zijn omdat er bijgezegd werd dat er spek inzat, gereageerd zouden hebben als ze hadden verzwegen dat er spek inzat.
Of stel u voor dat ze echt groetensoep gemaakt hadden.
Dan nog had ik ze ervan verdacht er varkensvlees ingestopt te hebben.
Wat denk jij ?
Wat het VB ook gedaan zou hebben, het zou nooit of te nimmer de goedkeuring van die selectief verontwaardigden hebben gekregen. Zoveel is mij alvast wel duidelijk.

Nu ja, aan hen en hun politieke partijtjes om volgend jaar een vijfsterren halalmaaltijd aan de armen en daklozen te gaan brengen. Want dit jaar lieten ze het mooi afweten, maar kwamen dan wel weer hier hun zojuist volgevreten linkse endeldarm leegschijten.
Sus Iratus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 23:08   #96
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Hollander's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 27 juli 2003
Locatie: Leiden, Lage Landen
Berichten: 11.997
Standaard

Soep uitdelen aan daklozen, een mooi gebaar.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 23:09   #97
Kapitein Nemo
Provinciaal Statenlid
 
Kapitein Nemo's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 februari 2007
Berichten: 717
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bobke Bekijk bericht
Bij mijn weten en dat van wiki niet.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Erwtensoep
http://www.coquinaria.nl/recepten/bo...erwtensoep.htm

Kapitein Nemo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 23:15   #98
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kapitein Nemo Bekijk bericht
Ok ge hebt er een gevonden.
Maar ik beweerde niet dat er geen varkenspootjes in mochten.
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 23:19   #99
Mahalingam
Minister
 
Mahalingam's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 11 november 2007
Berichten: 3.402
Standaard

Waar is de tijd van erwtensoep met kluif, wortel-en boerenmoesstamppot met spek en worst , pannenkoeken met spek en ei, echte roomboter op grof roggebrood met bastardsuiker? Waar is het jodenvet, zwart-wit, dropveters , kauwgomballen, negerzoenen en de gepofte gort? En waar zijn de patatjes in reuzel gebakken van verse aardappelen?

Wij inboorlingen zullen heel wat van onze (eet)kultuur gaan inleveren nu de verrijkende multicultuur in opkomst is!

Had het VB nu een standje ingericht met bekers van hun soep voor de prijs van een stuiver, zou dat verschil uitmaken? Men hoeft niet te kopen. De winkels liggen vol spullen die een dakloze niet kan kopen.
En een dakloze kan toch zeker wel een stuivertje voor een koppie soep afbedelen bij de omstanders?
Mahalingam is offline   Met citaat antwoorden
Oud 26 december 2009, 23:26   #100
Bobke
Secretaris-Generaal VN
 
Bobke's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 december 2002
Locatie: Waasland
Berichten: 43.633
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mahalingam Bekijk bericht
Waar is de tijd van erwtensoep met kluif, wortel-en boerenmoesstamppot met spek en worst , pannenkoeken met spek en ei, echte roomboter op grof roggebrood met bastardsuiker? Waar is het jodenvet, zwart-wit, dropveters , kauwgomballen, negerzoenen en de gepofte gort? En waar zijn de patatjes in reuzel gebakken van verse aardappelen?

Wij inboorlingen zullen heel wat van onze (eet)kultuur gaan inleveren nu de verrijkende multicultuur in opkomst is!

Had het VB nu een standje ingericht met bekers van hun soep voor de prijs van een stuiver, zou dat verschil uitmaken? Men hoeft niet te kopen. De winkels liggen vol spullen die een dakloze niet kan kopen.
En een dakloze kan toch zeker wel een stuivertje voor een koppie soep afbedelen bij de omstanders?
Dat was inderdaad zo de gewoonte.
Het been van de gerookte hesp met vleesrestjes werd afgekookt voor de erwtensoep. (eventueel ook met de poot eraan)
Bobke is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:12.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be