Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Godsdienst en levensovertuiging
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 juni 2006, 15:54   #121
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
Ook de fysicus moet op een bepaald moment zeggen "verder kan ik dit niet verklaren. Die natuurkundige wet is gewoon zo, en niemand weet waarom".

Dus uiteindelijk blijkt dat die fysicus het niet beter begrijpt dan iemand die zegt "de bliksem is gewoon zo, en niemand weet waarom".
Inderdaad weet niemand waarom water kookt op 100°C. Maar is dat nodig?
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:35   #122
TheBlackadder
Schepen
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Twanne Bekijk bericht
Inderdaad weet niemand waarom water kookt op 100°C. Maar is dat nodig?
Wat is dat nu voor gezever? Ieder normaal mens weet waarom water kookt op 100°. Heel eenvoudig: Celcius koos het kookpunt van water als punt om zijn referentie van 100° te leggen.
Nu neem ik aan dat u bedoelde waarom water net op een bepaald punt kookt, en niet op een ander. Maar ook dit is eenvoudig te verklaren, gewoon door de elementaire deeltjes en het soort verbinding. Zo komt u al dicht bij het juiste punt, en als u perfect wilt tellen neemt u uiteraard ook de omgevingstemperatuur, luchtdruk en nog enkele andere kenmerken in de vergelijking op
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:39   #123
TheBlackadder
Schepen
 
Geregistreerd: 6 oktober 2005
Berichten: 496
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flippend Rund Bekijk bericht
We hebben een meer gedetailleerde omschrijving van de bliksem gevonden. We hebben het bestaan van elektronen vastgesteld, en elektrische potentialen ingevoerd. Maar begrijpen doen we niet. Waarom elektronen bewegen in een elektrisch veld? Niemand die het weet.
Mocht u dit voor 1925 geclaimd hebben dan had u misschien nog gelijk
Ondertussen weet men dit wel. Als je een bliksem kan genereren, dan begrijp je dit wel beter dan iemand die enkel kan toekijken en zeggen: het zijn de goden.
TheBlackadder is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 juni 2006, 18:54   #124
Twanne
Provinciaal Gedeputeerde
 
Twanne's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 8 september 2005
Berichten: 832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door TheBlackadder Bekijk bericht
Wat is dat nu voor gezever? Ieder normaal mens weet waarom water kookt op 100°. Heel eenvoudig: Celcius koos het kookpunt van water als punt om zijn referentie van 100° te leggen.
Nu neem ik aan dat u bedoelde waarom water net op een bepaald punt kookt, en niet op een ander. Maar ook dit is eenvoudig te verklaren, gewoon door de elementaire deeltjes en het soort verbinding. Zo komt u al dicht bij het juiste punt, en als u perfect wilt tellen neemt u uiteraard ook de omgevingstemperatuur, luchtdruk en nog enkele andere kenmerken in de vergelijking op
Ik denk dat Flippend Rund bedoelt: waarom werkt alles zoals het werkt en niet op een iets andere manier? Waarom beginnen die deeltjes nu op dat punt zo te reageren? Beter kan ik het zelf denk ik niet uitleggen.
En dus blijft de vraag: is die waarom zo belangrijk?

(ik ken een beetje van chemie en fysica, dus weet ook wel dat er voor alles een oorzaak en gevolg is )
__________________
"The best argument against democracy is a five minute conversation with the average voter." Winston Churchill
Twanne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:25   #125
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Ik raad u toch aan eens bijvoorbeeld de geschriften van Tertullianus te lezen over het Godsbegrip. Dan zult u inzien dat het christendom van in den beginne geen Godsbeeld aanhing dat u in het begin beschreef.
Van den Berge die aanraad de geschriften van een ketter te lezen. Mag dat wel van je grote baas in Rome?
En ik die dacht dat Tertullianus een volgeling werd van Montanus en dat bleef tot aan zijn dood.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 juni 2006, 16:38   #126
Jan van den Berghe
Secretaris-Generaal VN
 
Jan van den Berghe's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 7 september 2002
Locatie: Waregem
Berichten: 174.729
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door puud Bekijk bericht
Van den Berge die aanraad de geschriften van een ketter te lezen. Mag dat wel van je grote baas in Rome?
En ik die dacht dat Tertullianus een volgeling werd van Montanus en dat bleef tot aan zijn dood.
Niet alle geschriften van Tertullianus zijn te verwerpen. Tertuallianus heeft immers ook zijn orthodoxe periode gekend.
Jan van den Berghe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juni 2006, 06:40   #127
puud
Parlementslid
 
Geregistreerd: 2 april 2005
Berichten: 1.545
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jan van den Berghe Bekijk bericht
Niet alle geschriften van Tertullianus zijn te verwerpen. Tertuallianus heeft immers ook zijn orthodoxe periode gekend.
Goed, daar ge aangeraden hebt Tertullianus te lezen, had ik graag geweten welke geschriften niet te verwerpen zijn. Kwestie van mij niet te vergissen.
puud is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 11:22   #128
Vlad
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Vlad's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 24 november 2012
Locatie: hondenkennel
Berichten: 18.700
Standaard

Atheïst Dawkins verkiest christendom over islam, elke keer weer, want het christendom is een fatsoenlijke religie en islam niet. Zo denk ik er, niet atheïst maar agnost zijnde, ook over. Vergelijk het leven van Christus met dat van Mohammed en ieder normaal weldenkend mens beseft dit.
__________________
Vlaanderen: een grote grijsbruine industriezone met windmolens, bovengrondse hoogspanningskabels, zonnepanelen- en batterij'parken' alom. Nooit meer Groen!

Woke: virtuele deken vol bacillen ter verdelging van de oorspronkelijke westerse bevolking

De islamieten zijn de kolonisatoren.

Laatst gewijzigd door Vlad : 5 april 2024 om 11:25.
Vlad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 april 2024, 17:58   #129
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.532
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Atheïst Dawkins verkiest christendom over islam, elke keer weer, want het christendom is een fatsoenlijke religie en islam niet. Zo denk ik er, niet atheïst maar agnost zijnde, ook over. Vergelijk het leven van Christus met dat van Mohammed en ieder normaal weldenkend mens beseft dit.
Het is niet zo eenvoudig om het leven van Jezus en Mohammed te bekijken en te vergelijken. Vertel er eens wat over.

Kijk anders hier https://www.bijbelwoord.nl/wat-zijn-...ndom-en-islam/
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 10:07   #130
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.790
Standaard

Zowel het christendom als de islam zijn bijgeloof.
Het komt op hetzelfde neer.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 13:17   #131
quercus
Secretaris-Generaal VN
 
quercus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 4 maart 2009
Locatie: De Verenigde Nederlanden
Berichten: 40.150
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlad Bekijk bericht
Atheïst Dawkins verkiest christendom over islam, elke keer weer, want het christendom is een fatsoenlijke religie en islam niet. Zo denk ik er, niet atheïst maar agnost zijnde, ook over. Vergelijk het leven van Christus met dat van Mohammed en ieder normaal weldenkend mens beseft dit.
De ene was een vrome gelovige Jood met nogal rebelse reacties (wat hem uiteindelijk zijn dood kostte). De andere was een woestijnrover en bij gelegenheid een pedofiel.
__________________
Weet nu dan dat uw stem door niemand wordt aanhoord
Zolang gij stamelend bidt of bedelt bij de poort.
quercus is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 6 april 2024, 21:08   #132
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Piero's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 februari 2010
Locatie: Nederland
Berichten: 15.532
Standaard Het Parool

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
De ene was een vrome gelovige Jood met nogal rebelse reacties (wat hem uiteindelijk zijn dood kostte). De andere was een woestijnrover en bij gelegenheid een pedofiel.
https://www.parool.nl/nieuws/het-is-...emen~b0a91f73/

Welke reputatie heeft Mohammed?
....

De profeet is sexy?
....

Hij wordt dus gezien als een lustobject.
....


Wat vinden moslims van de glossy over hun profeet?
....

Mohammed was ook geen pedofiel, zoals Geert Wilders altijd zegt?
'Ik begrijp dat Nederlanders denken dat de profeet een pedofiel was. Moslims moeten daar niet boos om zijn. Ze moeten zeggen: u heeft gelijk. Een van zijn vrouwen, Aisha, was minderjarig. Als hij nu zou leven, is dat gewoon pedofilie. De vraag is alleen of het ons verder helpt in de discussie als we het steeds blijven benoemen.'

.... .... ....


P.S. Maria was 14 jaar oude toen ze zwanger werd van Jezus

Laatst gewijzigd door Piero : 6 april 2024 om 21:24. Reden: p.s.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 april 2024, 08:07   #133
harriechristus
Secretaris-Generaal VN
 
harriechristus's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 29 december 2009
Locatie: amsterdam
Berichten: 27.790
Standaard

De een is de Vader en de ander is de Zoon.
Nu nog de heilige geest om beiden te verzoenen.
__________________
Lees de Nieuwe Bijbel over Gods Rijk in de microkosmos. En bezie ook Twitter en facebook.
harriechristus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:46.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be