Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord
 
Discussietools
Oud 24 april 2005, 04:58   #1
big bad wolf
Parlementslid
 
big bad wolf's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 10 juni 2004
Locatie: Brugge
Berichten: 1.910
Standaard crimineel komt vrij na bekentenis door tikfout

De 31-jarige Moldaviër Fiodor C. is vrijdag vrijgelaten uit de Hasseltse gevangenis. De man - die in Sint-Truiden woont - heeft toegegeven dat hij een overval pleegde op het Looise OCMW maar omdat 'naamgenoot' Feodor K. op papier veroordeeld is voor die feiten, komt de man voorlopig vrij.

De Hasseltse rechtbank kreeg de voorbije dagen een regelrecht kluwen voorgeschoteld: bij verstek zijn eerder dit jaar 3 mannen veroordeeld voor de overval op OCMW-ontvanger Palmans in 2000. Enkele maanden na de overval werd Fiodor C. opgepakt, hij werd herkend door de ontvanger en bekende. Maar de rechtbank heeft Moldaviër Feodor K. - met gelijkaardige achternaam én dezelfde geboortedatum - veroordeeld tot twee jaar gevangenis voor de bewuste overval.

Fiodor werd twee weken geleden dan opgepakt om zijn straf uit te zitten, bekeek het vonnis en maakte meteen duidelijk dat hij niet de veroordeelde was: hij stelde wel landgenoot Feodor K. te kennen, maar wist niet waar die zwerver zich ophield. Fiodor diende vrijdag ook een verzoekschrift in om meteen vrijgelaten te worden: als dat niet gebeurde, eiste hij van de Belgische staat een dwangsom van 500 euro per uur vertraging. Na beraad besliste het gerecht om Fiodor vrij te laten, in de vooravond mocht hij de Hasseltse gevangenis verlaten.

"Mijn cliënt geeft inderdaad toe dat hij de feiten heeft gepleegd maar hij is niet diegene die in het vonnis is veroordeeld," zegt advocaat Luk Delbrouck. De overvallen OCMW-ontvanger kan het allemaal niet meer geloven: "Dit is weer typische Belgische justitie. Ik heb de man zelf herkend, hij is opgespoord na cafégeroddel in Sint-Truiden," zegt ontvanger Palmans. De overvallers hadden 25.000 euro buitgemaakt in het OCMW-kantoor van Tessenderlo.

bron: gva.be

***************************************

snappen wie snappen kan: verdachte wordt herkend door getuige, bekent en wordt terug vrijgelaten omdat de één of andere randdebiel geen naam kan spellen...

vind dat het toch maar es tijd wordt dat politie en gerecht beginnen criminelen te straffen i.p.v. de gewone burger te koeioneren!
__________________
God save the king, 'cause no one else will
-- Blackadder
big bad wolf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 11:42   #2
Wreker
Staatssecretaris
 
Wreker's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 2 november 2004
Berichten: 2.752
Standaard

Ze hadden hem tenmminste kunnen vrijlaten in een gesloten centrum.
Wreker is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 18:59   #3
VlaamseBelg
Parlementslid
 
Geregistreerd: 14 mei 2003
Locatie: Vilvoorde
Berichten: 1.828
Standaard

Dutroux en Fourniret zijn toch juist geschreven he?

Ons gerechtelijk apparaat moet dringend eens binnen voor onderhoud me dunkt. Wordt dat proces bij procedurefouten niet gewoon overgedaan?
VlaamseBelg is offline   Met citaat antwoorden
Oud 24 april 2005, 19:54   #4
snoodaard
Gouverneur
 
snoodaard's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 3 juli 2004
Locatie: rodenbachstede
Berichten: 1.071
Stuur een bericht via Instant Messenger naar snoodaard
Standaard

Ik heb het ook gelezen in de krant,ik weet niet of ik nu moet huilen of lachen.
__________________
De profeet Mohamed was 54 toen hij huwde met de 9-jarige Aisha.In mijn ogen maakt dat een pedofiel van hem.Maar ja ik ben dan ook geen moslim.

Prins filip tijdens zijn handelsmissie in China:Ze zijn hier met veel 1 miljard 300.000 miljoen
snoodaard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 april 2005, 05:55   #5
illwill
Secretaris-Generaal VN
 
illwill's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 20 september 2003
Locatie: Brussel
Berichten: 23.102
Standaard

Ik hoop dat je ondertussen toch al aan het huilen bent, meer kun je er niet mee doen in mijn ogen. En dan heeft men het hier in belgie over gerechtigheid...euhm voor wie eigenlijk?
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 april 2005, 06:41   #6
VlomsBelang
Banneling
 
 
VlomsBelang's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 9 november 2004
Berichten: 280
Standaard

tja, als ge zo'n randdebielen hebt bij de Polis van Limburg...
En tis nie alleen daar.
Hier in Mechelen zitten der ook een pak debielen die pas komen als de actie gedaan is....

EEN IJZEREN HAND hebben we nodig, en typfout of niet...procedures moet NIET ALTIJD GEVOLGD WORDEN!!!
Dien tijd is gedaan
VlomsBelang is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be