Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord
 
Discussietools
Oud 4 augustus 2020, 20:35   #121
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Maar toch. Indien het waar is wat in de Engelse tekst staat (en documenten zouden dit bevestigen) , dan ontpopt Lee zich als een meedogenloos man tegenover slaven. Alleen maar omdat deze hun vrijheid wilden. En dus in dit geval: standbeeld van Robert E. Lee zonder aarzelen en onmiddellijk in de vuilbak kieperen! En daar ging het om.
Toch wel raar dat die documenten nu ineens opduiken tijdens die hetze om dat standbeeld.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2020, 20:36   #122
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Haar repliek is uiteraard ook op deze variant van toepassing.
Kan zijn. Haar repliek kan me niet echt boeien.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 augustus 2020 om 20:36.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2020, 20:37   #123
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
De historische kennis van AOC zou ik niet onderschatten. Ze zei zelfs de naam van die koningin correct: Lili'uokalani
Dat is het democratische van Wikipedia. Iedereen kan amateur-historicus worden.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2020, 20:46   #124
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Toch wel raar dat die documenten nu ineens opduiken tijdens die hetze om dat standbeeld.
U hebt in ieder geval de bal duchtig misgeslagen inzake Robert. E. Lee. Tenminste indien we geciteerde krant mogen geloven.

Waarom weet ik niet maar u verwees naar ufo-onderzoek. Natuurlijk spreekt het vanzelf dat iemand die er niet in slaagt om degelijke informatie op te snorren in deze tijd over Robert E. Lee (zo moeilijk moet dit toch niet zijn), zulk iemand kan men moeilijk aan ufo-onderzoek laten doen. Daarvoor zijn evenwichtige geesten nodig die in hun research zich degelijk laten informeren door de laatste literatuur hierover en dus minutieus onderzoek verrichten en zich niet van de wijs laten brengen door debunkers. Ik vrees dus dat u niet de geijkte persoon bent voor dit onderzoek. Helaas. Ik kan me vergissen natuurlijk, maar hier denk ik van niet.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 4 augustus 2020 om 20:55.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 augustus 2020, 23:28   #125
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U hebt in ieder geval de bal duchtig misgeslagen inzake Robert. E. Lee. Tenminste indien we geciteerde krant mogen geloven.
Als ik me wel herinner vond u in een andere repliek van uwentwege het woordje "indien" van goudwaarde. Laten we dit nu ook niet gaan devalueren.

Nogmaals, raar dat die documenten nu ineens opduiken. Ken je Captain Bligh van The Bounty? Daar waren ook erg tegenstrijdige versies over of die nu een hardvochtig iemand was of niet.

Laatst gewijzigd door Elio di Supo : 4 augustus 2020 om 23:31.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 00:00   #126
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Kan zijn. Haar repliek kan me niet echt boeien.
Haar repliek doet racisten en sexisten de andere kant op kijken zonder repliek.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2020 om 00:05.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 00:04   #127
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Dat is het democratische van Wikipedia. Iedereen kan amateur-historicus worden.
Het bewijst gewoon dat ze niet zomaar lukraak over Damiaan begon zonder de geschiedenis op voorhand te kennen zoals hier iemand meende te moeten beweren. En dat toont dan weer dat de pers haar opmerkingen poogt uit context te presenteren.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2020 om 00:06.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 00:30   #128
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het bewijst gewoon dat ze niet zomaar lukraak over Damiaan begon zonder de geschiedenis op voorhand te kennen zoals hier iemand meende te moeten beweren. En dat toont dan weer dat de pers haar opmerkingen poogt uit context te presenteren.
Waarom heeft ze het toch zo verkorven bij die pers?
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 00:31   #129
Elio di Supo
Banneling
 
 
Geregistreerd: 13 november 2007
Locatie: The Swamp
Berichten: 28.231
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Haar repliek doet racisten en sexisten de andere kant op kijken zonder repliek.
Ik weet niet eens wat haar repliek is. Ik vind gewoon dat haar kaakbeen iets van een herkauwer heeft.
Elio di Supo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 06:40   #130
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN
 
Het Oosten's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 28 juli 2010
Berichten: 44.832
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Als ik me wel herinner vond u in een andere repliek van uwentwege het woordje "indien" van goudwaarde. Laten we dit nu ook niet gaan devalueren.

Nogmaals, raar dat die documenten nu ineens opduiken. Ken je Captain Bligh van The Bounty? Daar waren ook erg tegenstrijdige versies over of die nu een hardvochtig iemand was of niet.
Nu nog. Maar dat de persoon van Robert E. Lee al lang bekend stond als niet al te vriendelijk voor 'niggers' is toch wel bekend en de mare dateert zeker niet van gisteren.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 5 augustus 2020 om 06:41.
Het Oosten is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 06:50   #131
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Het bewijst gewoon dat ze niet zomaar lukraak over Damiaan begon zonder de geschiedenis op voorhand te kennen zoals hier iemand meende te moeten beweren. En dat toont dan weer dat de pers haar opmerkingen poogt uit context te presenteren.
Hawaï heeft 2 standbeelden in de National Statuary Hall staan.
Zij koos het standbeeld van Damiaan als voorbeeld omdat ze de maatschappij wilde choqueren.

Het tweede standbeeld dat bij referendum door het Hawaiiaanse volk gekozen werd, is dat van koning Kamehameha I, terwijl ze ook konden kiezen voor dat van koningin Liliuokalani, die een standbeeld kreeg in het Hawiiaanse capitool.

De standbeelden in de National Statuary Hall hebben trouwens niets te maken met de geschiedenis van de VS.
De standbeelden vertegenwoordigen de staat en zijn helden van het volk uit die staat.

Als volgend jaar Cuba een lidstaat van de VS word, dan heeft het volk uit Cuba het recht om Castro als volksheld een standbeeld te geven in de National Statuary Hall.

Laatst gewijzigd door Jantje : 5 augustus 2020 om 07:02.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 07:07   #132
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
Nu nog. Maar dat de persoon van Robert E. Lee al lang bekend stond als niet al te vriendelijk voor 'niggers' is toch wel bekend en de mare dateert zeker niet van gisteren.
Lee was in zijn tijd zeker geen niggerlover.
Maar zijn uitspraak dat de Zwarte beter af was in de US dan in Afrika was niet helemaal onterecht.
Het is echter onbegrijpelijk dat een afstammeling van de Portugezen ( een Blanke dus) verwijzingen maakt naar onderdrukking en racisme.
Het waren immers vooral Portugezen die aan slavenhandel
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 07:11   #133
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hawaï heeft 2 standbeelden in de National Statuary Hall staan.
Zij koos het standbeeld van Damiaan als voorbeeld omdat ze de maatschappij wilde choqueren.

Het tweede standbeeld dat bij referendum door het Hawaiiaanse volk gekozen werd, is dat van koning Kamehameha I, terwijl ze ook konden kiezen voor dat van koningin Liliuokalani, die een standbeeld kreeg in het Hawiiaanse capitool.

De standbeelden in de National Statuary Hall hebben trouwens niets te maken met de geschiedenis van de VS.
De standbeelden vertegenwoordigen de staat en zijn helden van het volk uit die staat.

Als volgend jaar Cuba een lidstaat van de VS word, dan heeft het volk uit Cuba het recht om Castro als volksheld een standbeeld te geven in de National Statuary Hall.
Wordt Cuba volgend jaar een staat van de VS?
Wist ik niet.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:00   #134
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wordt Cuba volgend jaar een staat van de VS?
Wist ik niet.
Is enkel een voorbeeld van de vrijheid die een bevolking van een staat heeft om haar eigen held te kiezen die recht heeft op een standbeeld in de National Statuary Hall.
Ik had ook Rusland dat Stalin een standbeeld geeft in de National Statuary Hall als voorbeeld kunnen gebruiken.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:03   #135
reservespeler
Secretaris-Generaal VN
 
reservespeler's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 5 augustus 2012
Berichten: 71.060
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Is enkel een voorbeeld van de vrijheid die een bevolking van een staat heeft om haar eigen held te kiezen die recht heeft op een standbeeld in de National Statuary Hall.
Ik had ook Rusland dat Stalin een standbeeld geeft in de National Statuary Hall als voorbeeld kunnen gebruiken.
Ach zo, ik dacht al.
__________________
N-VA voor een welvarend 2024
reservespeler is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:07   #136
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Hawaï heeft 2 standbeelden in de National Statuary Hall staan.
Zij koos het standbeeld van Damiaan als voorbeeld omdat ze de maatschappij wilde choqueren.

Het tweede standbeeld dat bij referendum door het Hawaiiaanse volk gekozen werd, is dat van koning Kamehameha I, terwijl ze ook konden kiezen voor dat van koningin Liliuokalani, die een standbeeld kreeg in het Hawiiaanse capitool.

De standbeelden in de National Statuary Hall hebben trouwens niets te maken met de geschiedenis van de VS.
De standbeelden vertegenwoordigen de staat en zijn helden van het volk uit die staat.

Als volgend jaar Cuba een lidstaat van de VS word, dan heeft het volk uit Cuba het recht om Castro als volksheld een standbeeld te geven in de National Statuary Hall.
Ik denk dat ze een punt wilde maken rond white supremacy in de VS. Ik vermoed dat niemand hier gelezen heeft wat ze zei. Slechts wat de media daarvan maakte door het citaat in stukken te hakken.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2020 om 08:07.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:11   #137
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Elio di Supo Bekijk bericht
Ik weet niet eens wat haar repliek is. Ik vind gewoon dat haar kaakbeen iets van een herkauwer heeft.
Trol kursus aan het volgen? Ik stel K&K voor als playground.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:15   #138
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door reservespeler Bekijk bericht
Wordt Cuba volgend jaar een staat van de VS?
Wist ik niet.
Kijk naar Puerto Rico. Noch staat, noch onafhankelijk. Kolonie. Onafhankelijkheidsstrevers worden daar als terroristen behandeld en historisch vervolgd (en vermoord zelfs) door de FBI.

En Hawaï is uiteindelijk veroverd gebied. Een white coup tegen de oorspronkelijke bevolking. Geen 'let's join the land of the free' nonsens. AOC brengt hier geschiedenis in herinnering die gemakkelijk vergeten wordt. De essentie was niet Damiaan.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2020 om 08:28.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:17   #139
Bach
Perm. Vertegenwoordiger VN
 
Bach's schermafbeelding
 
Geregistreerd: 26 september 2017
Berichten: 14.534
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Lee was in zijn tijd zeker geen niggerlover.
Maar zijn uitspraak dat de Zwarte beter af was in de US dan in Afrika was niet helemaal onterecht.
Het is echter onbegrijpelijk dat een afstammeling van de Portugezen ( een Blanke dus) verwijzingen maakt naar onderdrukking en racisme.
Het waren immers vooral Portugezen die aan slavenhandel
Lee heeft wel wat pikantere racistische uitspraken gedaan en daden gesteld tegover 'zwarten', waarover het hier gaat. Probeer die eens goed te praten misschien.

Laatst gewijzigd door Bach : 5 augustus 2020 om 08:18.
Bach is offline   Met citaat antwoorden
Oud 5 augustus 2020, 08:22   #140
Jantje
Secretaris-Generaal VN
 
Geregistreerd: 11 augustus 2006
Berichten: 38.482
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bach Bekijk bericht
Lee heeft wel wat pikantere racistische uitspraken gedaan en daden gesteld tegover 'zwarten', waarover het hier gaat. Probeer die eens goed te praten misschien.
Ik probeer niets goed te praten.
Ik heb namelijk niets te maken met uitspraken die meer 100 jaar geleden zijn gedaan door mensen die ik zelfs niet ken en die in een totaal andere maatschappij leefden dan wij.
Jantje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord



Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:21.


Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be